Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Ring Fit Adventure och Super Smash Bros. Ultimate.

Det första behöver jag inte förklara, det andra är roligt och jag ser mig själv förbättras över tid.

Permalänk
Medlem

CSGo för livet! Ibland PoE också...

Visa signatur

| 12700k | Asus Z690-G Strix | 2x8 GB 4000 cl16 | Intel 600p 512GB | RTX 4070 Ti

Permalänk
Medlem

Apex Legends.

Visa signatur

ozzed.net Min egenkomponerade 8-bit musik. Gillar du musiken från gamla klassiska NES eller Gameboy och liknande är det värt ett besök. :) Jag finns också på Spotify, Bandcamp, Jamendo, Youtube, och du kan även följa mig på Twitter och Facebook.
Vet du att du har fel? Signalera detta tydligt med Argumentationsfel och gärna Whataboutism.

Permalänk
Medlem

CS:GO, FIFA22, F1 2021, Shadow of the Tomb Raider, Europa Universalis IV

Permalänk
Medlem

Som mac-spelare är spelutbudet ganska knapert så det har blivit Minecraft (Java) och Vampire Survivors.

Visa signatur

HP Zbook Studio G3 | i7 6820hq | Quadro 1000m | 16GB | 1TB | Razer Core X | MSI Aero GTX1080 |

Macbook Pro 14 | 8c + 14c | 16GB | 512GB |

Permalänk
Medlem

Fastnade för Ghost Recon Breakpoint nu, blev ett helt nytt spel efter att dem släppte realism mode. Vissa uppdrag blir otroligt svåra, nästan omöjliga men mestadels balanserat ändå. Det märks att vissa uppdrag är gjorda för co-op och blir nästan omöjliga solo, men då kan man sätta på AI sqad som följer med, det är nästan som fusk då dem typ är helt odödliga nästan. Men kan vara bra om man blir frustrerad och inte kommer vidare annars.

Visa signatur

|ASUS Z170-A||6700K@4.6Ghz||Corsair H50 Scythe GT 1450RPM PnP||16GB Crucial DDR4 2133Mhz@2800Mhz||MSI RTX 3070||Crucial P3 2TB||Corsair HX 1050W||Fractal Design - Define R2 Black Pearl|Citera för svar
Fotoblogg: PlanetStockholm

Permalänk
Medlem

Jag har nördat ner mig rätt djupt i Rogue Legacy 2...
Är på omspelning +5 nu och vill låsa upp alla alternativa bossar och få "closure" på det sista av storyn.

Trevlig roguelite plattformare!! Ser bra ut om man gillar den lite tecknade stilen och har fin ljuddesign dessutom.

Jag körde ettan rätt mycket också efter köpt det på nån rea... Och det är något med rätt form av rogue-spel som funkar för mig: jag gillar inte att spela om halvlånga saker jag gjort exakt likadant precis innan, men när nästa omspelning är med ny karaktär och ny bana så blir det liksom nytt nog för att det inte ska kännas som ren repetition
(jag körde tex även ohälsosamt mycket Binding of Isaac förut, men det känner jag mig rätt klar med nu efter nästan 1400 timmar enligt steam )

Visa signatur

A modest man is usually admired, if people ever hear of him.

Permalänk
Medlem

Var tvungen att lira igenom Dawn Of War 2 igen med Wrath of the Bloodravens modden
(och Chaos rising expansionen)

Skulle gärna se en större/bra mod till sista expansionen Retribution också ^^
(Så vitt jag vet fungerar bara Vengeance of the Bloodravens till skirmish/multiplayer)

Blir väl ett par matcher i World Of Tanks till och från också - den eviga grinden

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk
Medlem

Dayz och Titanquest...

Permalänk
Medlem

"Råkat" fastna för tillfället i Lost Ark. MMO så har inte tid med andra spel då

Visa signatur

Ryzen 7 5800X3D | RX 7900 XT

Permalänk
Medlem

Speltorka.. Spelar PUBG som vanligt typ, Project diablo 2 Köpte Raft men inte fått tummen ur o köra de än..! Väntar på ett par titlar men väntar på nästa stora sak känns de som, typ som vanilla wow eller nått

Visa signatur

AMD Ryzen 5800X3D | EKWB 360 Elite | Asus RTX 3080 TUF OC | Asus ROG Strix x470-F | 32GB 3600mhz | 500GB EVO 970 M.2 | 1TB 860 QVO | HX1000v2 | Asus ROG PG279Q | Keychron Q1 moddat | Xtrfy m42 wireless | Logitech G PRO X Wireless |

Permalänk
Medlem

The Planet Crafter.

Det är ett spel som är i super-early-access (v0.4) men klippstabilt (har inte kraschat ännu). Spelet går ut på att du är en brottsling som är förvisat till en obebodd och livlös planet, finns bara sand, fjäll, metaller och frusen is inuti, så det är bara att gå igång och gräva efter resurser.

Spelet är inte för dom utan tålamod, det är hårt men behagligt och lugnt att spela. Än så länge är det single player men det borde bli multiplayer då det är perfekt till detta.

Du får bygga allt upp från grunden, basala saker som ryggsäck, oxygenflaska, teknik till mining, utstyr, verktyg etc. först, och du letar efter mat desperat att överleva. Sen bygger du rymdstationer, vetenskaps plattformar, maskiner och går på upptäckt efter rymdskepp som har kraschat på planeten för att hitta sällsynta Resources.

Finns en nästan extrem utmaning i att förvalta resurserna, och långsamt utveckla planeten från en öde boll med sand till en frodig djungel fylld med träd, mossa, gräs, plantor och sen utveckla djur i DNA laboratoriet.
Räkna med att det tar VECKOR innan du har även nådd planta ett träd.

Permalänk
Medlem

Kört igenom Black Mesa igen... vilket mästerverk.

Permalänk

Dota 2 😊

Permalänk
Medlem

Som vanligt på kvällarna, Renegade X på servern.

Annars är det rätt slumpartat.

Visa signatur

Nybörjare på Linux? Se hit! #15665841

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoOngle:

The Planet Crafter.

Det är ett spel som är i super-early-access (v0.4) men klippstabilt (har inte kraschat ännu). Spelet går ut på att du är en brottsling som är förvisat till en obebodd och livlös planet, finns bara sand, fjäll, metaller och frusen is inuti, så det är bara att gå igång och gräva efter resurser.

Spelet är inte för dom utan tålamod, det är hårt men behagligt och lugnt att spela. Än så länge är det single player men det borde bli multiplayer då det är perfekt till detta.

Du får bygga allt upp från grunden, basala saker som ryggsäck, oxygenflaska, teknik till mining, utstyr, verktyg etc. först, och du letar efter mat desperat att överleva. Sen bygger du rymdstationer, vetenskaps plattformar, maskiner och går på upptäckt efter rymdskepp som har kraschat på planeten för att hitta sällsynta Resources.

Finns en nästan extrem utmaning i att förvalta resurserna, och långsamt utveckla planeten från en öde boll med sand till en frodig djungel fylld med träd, mossa, gräs, plantor och sen utveckla djur i DNA laboratoriet.
Räkna med att det tar VECKOR innan du har även nådd planta ett träd.

Har nästan 22 timmar i det spelet, och då hade jag typ nått vägens ände så långt spelet var gjord just då.

Permalänk
Medlem

Hunter CotW och har funderingar på att återkomma till warframe. 2042 händer men i portal.

Visa signatur

AMD Ryzen 5 5600X | ASUS GeForce RTX 2080 8GB DUAL OC | Corsair Vengeance LPX Black 16GB (2x8GB) / 3200MHz | MSI B450 TOMAHAWK - ATX / B450 | Fractal Design Define C - Svart | Corsair RM750X V2 750W 80+ Gold | Noctua NH-D15 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Har nästan 22 timmar i det spelet, och då hade jag typ nått vägens ände så långt spelet var gjord just då.

Kollade nyss, har 30 timmar i spelet, men spelar ju inte 8 timmar om dagen då Det har jag inte tålamod till.
Men de är igång med insekter nu (Dev. version only).

Permalänk
Medlem

Jag sommarspelar inte. Jag kör samma spel året om

Här är ett klipp som påminner en om hur dålig AI en del spel har

Visa signatur

Coca Cola missbrukare Förbjuden dryck för mig pga diabetes
AMD älskare
Katt älskare

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoOngle:

Kollade nyss, har 30 timmar i spelet, men spelar ju inte 8 timmar om dagen då Det har jag inte tålamod till.
Men de är igång med insekter nu (Dev. version only).

Har för mig att det även kommit drönare som man kan använda mellan olika källor.

Permalänk
Medlem

Lite blandat just nu men mest blir det Asserto Corsa Competizione
F1 22 och lite BF4 blandat med BF2042.

Ska ge mig in på lite iracing när jag tränat upp skillsen på Simriggen.

Visa signatur

CPU Intel GPU Nvidia

Permalänk
Medlem

Just nu blir det mest diablo immortal.
Man kan spela lite ibland när man har tid.

Visa signatur

Moderkort: B550M AORUS PRO , Minne: 32GB 3600Mhz HDD1: Intel 660P M2 1TB, HDD2: Kingston A400 960GB CPU: 5900X, Kylning: NH-D15 black GPU: RTX 4080 VENTUS 3X OC Låda: Define 7 Compact Glass, PSU: RM650i
Mus: G502 Wireless Lightspeed, Tangentbord: Strafe RGB MK.2, Monitor: LC49G95TSSRXEN
Surfplatta: Huawei Mediapad M5, Telefon: Pixel 7 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av stgr:

Har för mig att det även kommit drönare som man kan använda mellan olika källor.

Vi har en "jetpack" och teleport.

Permalänk
Avstängd

Dying light 2 med modden I am legion. Mycket svårare än normalt med fler o mer aggressiva fiender.

Visa signatur

7800x3d, 64GB 6000cl30, Gigabyte X670 Gaming X AX (F9d) 12TB m.2/nvme, 8TB SSD, WD 2x12TB 5400rpm, XFX 7900xt, SoundBlasterX AE-5+, HP X34", Fractal Design Define 7, Corsair HX750, Topping MX3s, Ino Audio piMx, Dan Clark Audio Aeon 2 closed..
LG B1 65", Topping e70, Topping pa5 II plus, Guru Audio Junior+ (primärt) / Canton GLE 90, Nintendo Switch OLED, Pico 4 VR

Permalänk
Medlem

Har blivit ganska mycket Factorio över semestern för min del.

Permalänk
Avstängd
Skrivet av JoOngle:

Vi har en "jetpack" och teleport.

Teleport måste ha kommit efter jag slutade, jag hade redan jetpack 3.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2042 & Teamfight Tactics

Visa signatur

“Problems that remain persistently insoluble should always be suspected as questions asked in the wrong way.” ― Alan W. Watts

Permalänk
Medlem

Samma som förra året, World of Warcraft, blir jag trött på det så åker antingen Tibia, Minecraft, GTA V eller Cities Skylines igång och ibland ett och annat äldre Bilspel som t.ex. DiRT 2 som jag håller på att spela igenom.

Har typ spelat såhär de senaste 10 åren och valt att aktivt ignorera nya spelsläpp då de inte verkar intressanta till PC, ska snart ge mig på RDR2.

Annars har vi en Switch där jag lirar Zelda, Mario e.tc. och äldre konsoler då för retro spelande!

Visa signatur

R7 5800X3D / RX 6950 XT / 32GB Ram / 1TB SSD / X570 Bräda / 850w Nätagg.
32 Tums Skärm 1440p 144hz Curved VA panel.

Permalänk
Medlem

Snubblade in i Final Fantasy 14 förra året, blir inte tid för så mycket annat när man håller på med ett MMORPG.

Permalänk
Medlem

Har inte spelat sedan ps3. Har kört färdigt DL2. Påbörjat Minecraft och Gta5 online.

Men just nu är jag helt fast i God of war. Trodde inte jag skulle fasta då jag aldrig riktigt gillade spelet till ps2 eller ps3. Men nu är jag fast.

Näst på tur är: The last of us, Uncharted och days gone. (Betar av gratisspelen som ingick med ps5:an)