Vad spelar du för tillfället?

Permalänk
Medlem

Har inget bredband i nya boendet och får nöja mig med att dela ut med mobilen. Så tungt surf som streaming, YouTube och uppdateringar får vänta.

Spelar väldigt mycket FTL, men även andra singleplayer spel som Red Dead och Subnautica.

Permalänk
Medlem

Fortfarande lite Valheim, men 95% Vintage Story(fortfarande)

Visa signatur

Main: Acer X32FP Fortress II Ryzen 5900X ROG Strix B550-F Wifi II RTX 3080 Ducky Shine 6 SH HD650 O2 amp + DAC Audioengine 2+ Samsung 970 Evo Plus 1TB + Kingston FURY Renegade 2TB
Server: Lian Li PC-V354B X11SCH Xeon E-2176G 64GB ECC RAM LSI 9207-8i
Media: Sony KD-65XF9005 Sony HT-ZF9 nVidia Shield TV pro 2019
nVidia Shield TV pro 2015 SSD Yamaha HS-5

Permalänk
Medlem

Dungeon Siege 2. laddar ner hd textures för tillfället dock. så väntar på dom

Permalänk

Efter att ha grottat ner mig 700-800 timmar med Generation Zero under vintern så började jag köra Fallout 76 under våren och nu under sommaren. Är väl uppe i 500 timmar och har avnjutit vare minut. Ser dock mig om efter ngt nytt nu till hösten.

Permalänk
Medlem

Riven (uppföjaren till Myst)

Visa signatur

I changed my shape today.
Human, at the break of day.
Dropped my suit without a noise.
The sun gave me no choice.

Permalänk
Medlem

You Never Escape From Tarkov...

Visa signatur

Corsair 900D---Asus Maximus APEX XI Z390---i7 9700k(5.2Ghz All Cores. Uncore 4.5)---2x16 Gskill Trident Z Royal 4000mhz cl15/16+Tweaked Subtimings---RTX 4080 Zotac Amp Extreme Airo---Corsair RMX1000w---Samsung 970Evo+ 2,5TB NVME.
Full Custom Loop CPU/GPU---Only EKWB Parts---480x60Rad---360x60Rad--- 240x60Rad---21 Fans.
Monitor: Asus PG348Q 34Inch UltraWide 3440x1440--100Hz.
Misc: Mouse-Logitech G502---Headphones-Logitech G935---T-Board-Ducky Mecha Mini 2 silent Red.

Permalänk
Medlem
Skrivet av magma86:

Kör vidare på silver (1999) till PC. Kontrollerna tar ett tag att vänja sig vid men som rent äventyrsspel är det riktigt kul.

Hade helt glömt bort det spelet! Men jag tyckte jag kände igen titeln. Googlade: tack för att du fräste en ny synaps i min hjärna jag kan ta med till hemmet i framtiden att
Minnas. Hade helt glömt bort detta trevliga spel!

Permalänk
Medlem

Har hunnit spela några timmar Xenoblade Chronicles 3 på Switchen, ruggigt bra hittills, men jösses vad jag tycker spelet förtjänar bättre hårdvara än Switch har. När man sitter ett par meter från en 48" OLED så är det alldeles för låg upplösning för att upplevas som skarpt.

Permalänk
Medlem

Precis avklarat assassin's Creed 2, nu tänkte jag köra Stray innan jag återgår med att återspela AC-serien på Steam deck.

Har alla spel installerade men tänkte nog bara köra fram till unity då jag inte gillar spelen Origins till Valhalla (även om jag äger dem). Synd på världens trevligaste tv-spelsserie.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dinodån:

Hade helt glömt bort det spelet! Men jag tyckte jag kände igen titeln. Googlade: tack för att du fräste en ny synaps i min hjärna jag kan ta med till hemmet i framtiden att
Minnas. Hade helt glömt bort detta trevliga spel!

Har också goda minnen av det spelet. Spelade det på mitt dåvarande voodoo-kort i 640x480.
Finns på gog för under 100 kr: https://www.gog.com/en/game/silver

Visa signatur

Ryzen 7 5800x, lg 27gl850, rx 7800 xt

Permalänk

Age IV!!!!!!!!!

Permalänk
Medlem

blir lite olika grejer, testar ffxiv online för att se om det är värt att satsa på och sedan blir det lite yakuza kiwami 2, fastnat i cabaret club minispelet i typ 15timmar.. skrämmande hur bra ett minispel i ett spel kan vara.

Visa signatur

I7 6700k - Palit gtx 1070 jetstream - Noctua nh-d15s - asus z170 pro gaming - evga supernova g2 750w - samsung 850 evo 500gb -fractal design define r5 - 3x noctua nf-a14

Permalänk

Farmar Oni-Goroshi i Poe på hardcore -.-

Visa signatur

༼ ° ل ° ༽

Permalänk
Medlem

Har spelat en massa Binding of Isaac och Crown Trick för tillfället. med Dota 2 på sidan av.
tyvärr spelar man mest det man redan spelat mycket. borde köra igenom ett par singleplayer spel (crown trick är nytt dock för mig)

Permalänk
Medlem

Har snöat in mig på Dishonored igen. Huvudsakligen för att jag inte orkar boota om till Windows (använder Linux, specifikt endeavourOS, och då av främst integritetsskäl), men även att Valve äntligen har gjort så att man kan spela fler spel i Linux.

Varför jag fastnade för Dishonored? Det är helt upp dig hur du vill klara ett uppdrag. Du kör storyn, inte spelet (på sätt och vis), precis som bland annat EVE Online (som jag också har börjat spela mer nu, tack vare Valves Proton), och det älskar jag!

Visa signatur

Citera mig om du vill att jag ska hitta till ditt svar.
airikr.me. Andra projekt: Keizai, Koroth & Serenum.

Permalänk
Medlem

God Of War (PC) Ska spela klart det över helgen tänkte jag.

Visa signatur

* 🖥️ 7800X3D | B650 | 32GB | 7900XTX | 27" 16:9
* ⌨️ G915 | 🖱️ G Pro X Superlight | 🎧 Logitech Pro X | 🖥️ Predator XB273UGX

Permalänk
Medlem

Köpte precis Crusader Kings III så det blir nog en massa tid till det, om inte så blir det Civ 6 och Hypercharge: Unboxed.

Permalänk

Det finns inget third person shooter spel lika bra som Max Payne 3, just nu i alla fall. Det är verkligen ett unikt spel, ett spel som Rockstar (eller någon annan studio för den delen) aldrig kommer göra igen. Jag känner ibland att spel har varit väldigt ointressanta sedan 2015ish. Spel nu för tiden ger en allt man vill ha och inget man kommer ihåg. Vad är poängen med ett bra spel som man glömmer, ifall man istället kan få ett intressant men "dåligt" spel man kommer ihåg?

Permalänk
Medlem

Horizon: Zero Dawn på PS5.

Visa signatur

MSI X99A GODLIKE GAMING | i7-6950X 4.3GHz | 64GB RAM 3200MHz | RTX 2080

Nintendo Switch | PlayStation 5 | Xbox Series X

Min FZ Profil

Permalänk

Might and Magic 6 med "merge modden" då kan man köra mm6-8 i samma värld. Såg SsethTzeentachs review på mm6 och vart taggad på att köra igång den gamla fantasitkska klassikerna igen.

https://www.youtube.com/watch?v=yG9g2byXR2c&t=533s

Kör även nioh 2 på ps5.

Permalänk
Medlem

En mix av Civ 6, WWIIOnline och ett gäng racingsimulatorer.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk

Just nu är det Crusader Kings 3 varvat med Football Manager.

Permalänk

Ghost of tsushima körs för fulla muggar när tid finnes. 😊

Visa signatur

[AMD Ryzen 7 5800X 3.8 GHz 36MB] [Noctua NH-D15] [ASUS TUF GAMING X570-PLUS] [Steelseries Rival 300 mus] [QPAD Musmatta] [MSI Radeon RX 6800 XT 16GB] [Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200MHz CL16 Vengeance LPX AMD] [Windows 10 Pro 64-bit] [Samsung 860-Series EVO 1TB] [2x Samsung 1.0T] [1x Seagate Barracuda 4TB 256MB Cache] [Fractal Design Define R6 USB-C Gunmetal TG] [PSU Corsair RM750X 750W v2 Modulär]

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem

Call Of Duty: Warzone och inväntar 28:e oktober för Call Of Duty: Modern Warfare 2

Visa signatur

CPU : Intel Core i9 9900K
Moderkort : Asus ROG STRIX Z390-F GAMING
Grafikkort : Asus GeForce RTX 3080 TUF Gaming OC
Skärm: Acer Predator X34GS 180Hz

Permalänk
Medlem

Har varit utan PC SEX VECKOR. Dags att gör klart Cyberpunk innan jobbet!

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk
Medlem

Hinner inte spela något just nu, tentaplugg... 🥲

Visa signatur

The cookie goes *crumble*.

Permalänk
Medlem

Rage 2. En kompis har jobbat med det, så jag tänkte ge det en chans Jäkligt kul än så länge.

Visa signatur

Skärm Samsung 32" C32JG50 144Hz | CPU Ryzen 5 2600X | GPU AMD Vega 64 vattenkyld | Moderkort Asus Rog Strix B350-F Gaming | Minne 16 GB Corsair CL15 Vengeance | HDD 1 TB NVMe Samsung 970 Evo | Chassi Lian Li O11 Dynamic Svart

Permalänk
Inaktiv

Empire Total War som Sverige med modden Darthmod

Permalänk
Medlem

V rising och Starcraft 2

Visa signatur

Ryzen 5800X3D | 64 GB Ram | 7900 XTX | Samsung 990 Pro 4 TB + Seagate FireCuda 520 2TB * 2
Laptop: Core 9 Ultra 185H | 24GB Ram | RTX 4060 | 3 TB NVME