Permalänk

Nu fick jag meddelande om att att jag kunde redeema nyckel inför spelsläpp.

Det är då fulla versionen, efter att jag la in nyckeln så fick jag fram detta i origin:

Vet dock inte hur man får betanyckel eller hur det är sen till släppet för tidiga betan.

Bara att vänta antar jag

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av jorgen69:

Hoppas verkligen att det blir som BF4 med admins och VIP.
Står inte om man måste hyra en server eller sätta upp en egen hemma.

Dom har redan pratat om att man sätter upp sin egna (gratis), med egna regler. Reglerna kan man spara som en favorit för att det krävs minst 1 spelare på servern för att den ska vara aktiv. Lämnar alla spelare så försvinner även servern tills att du själv startar upp den igen.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Förbokade precis Gold Edition via Origin.
Är riktigt taggad på ett nytt Battlefield!

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Nu fick jag meddelande om att att jag kunde redeema nyckel inför spelsläpp.

Det är då fulla versionen, efter att jag la in nyckeln så fick jag fram detta i origin:
https://i.ibb.co/DrL8pVZ/Namnl-s.jpg

Vet dock inte hur man får betanyckel eller hur det är sen till släppet för tidiga betan.

Bara att vänta antar jag

Om du klickar på "Extra Content" precis nedanför (som du klippt bort) så ska du kunna se om du har tillgång till Beta Early Access.
Jag gissar på att det kommer dyka upp som egen ikon i spel biblioteket på tisdag den 5:e kl 09:00 när pre-load börjar.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Köpte även jag in mig på Battlefield 2042 idag på Steam. Ska bli otroligt spännande att få spela betan här snart.

Permalänk
Inaktiv

Finns det någon bra deal på spelet redan?

Permalänk
Medlem

lite skeptiskt till eac då den verkar drabbas av false positives men längtar till open.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns det någon bra deal på spelet redan?

Jag har inte kollat runt nu men jag köpte det på GMG. Just nu är det 14% rabatt där, har varit som högst 18% så inte många kr som skiljer.

GreenManGaming:
https://www.greenmangaming.com/games/battlefield-2042-pc/

Om du inte har panik kan du hålla koll via länk nedan, där priset jämförs hos flera återförsäljare. Men jag tror inte du kan få mycket bättre pris förrän några månader efter släpp.

https://isthereanydeal.com/search/?q=battlefield+2042

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Viggez:

Jag har inte kollat runt nu men jag köpte det på GMG. Just nu är det 14% rabatt där, har varit som högst 18% så inte många kr som skiljer.

GreenManGaming:
https://www.greenmangaming.com/games/battlefield-2042-pc/

Om du inte har panik kan du hålla koll via länk nedan, där priset jämförs hos flera återförsäljare. Men jag tror inte du kan få mycket bättre pris förrän några månader efter släpp.

https://isthereanydeal.com/search/?q=battlefield+2042

Tack! Trött som jag är borde jag ju tänkt så själv, har ju en genväg till Isthereanydeal (tokbra sida!) i webbläsaren. Blir att hålla koll, speciellt på GMG då jag får lite bonus där.

Blir köp mellan nu till lanseringen. Största bekymret är att jag inväntar sista etappen på fiberinstallationen. Missar testandet 8/9 oktober. Är inte fattig men gillar ju en bra deal förstås.

Permalänk
Medlem
Skrivet av anon5930:

Finns det någon bra deal på spelet redan?

Jag betalade 467,18 kr på Voidu.com, som är en officiell återförsäljare. Rabattkoden GGDEALS är lite bättre än den koden de själva nämner på produktsidan. Du får därmed ingen nyckel utan länkar EA-kontot på samma sätt som på Gamesplanet och andra officiella återförsäljare.

https://www.voidu.com/en/battlefield-2042-standard-edition-pr...

Nu kostar det 465,80 kr på grund av att växlingskursen ändrats sedan jag köpte. Någon gång tidigare hade de en bättre rabattkod som gjorde att det hamnade på ca 380 kr men den var tyvärr inte giltig längre.

Vissa sidor som jämför priser på olika nyckel-sidor har ett filter som låter dig jämföra enbart officiella butiker, och har ofta egna rabattkoder man kan använda.

https://www.allkeyshop.com/blog/buy-battlefield-2042-cd-key-c...

Finns även Gold och Ultimate Edition där för de som känner för att slå på stort.

https://www.voidu.com/en/battlefield-2042-gold-edition-preord... (698,74 kr med rabattkoden ovan)

https://www.voidu.com/en/battlefield-2042-ultimate-edition-pr... (854.04 kr med rabattkoden ovan)

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Skrivet av Viggez:

Om du klickar på "Extra Content" precis nedanför (som du klippt bort) så ska du kunna se om du har tillgång till Beta Early Access.
Jag gissar på att det kommer dyka upp som egen ikon i spel biblioteket på tisdag den 5:e kl 09:00 när pre-load börjar.

Ah just det, där fanns den. Grymt, tack för hjälpen! 🙂

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Om du klickar på "Extra Content" precis nedanför (som du klippt bort) så ska du kunna se om du har tillgång till Beta Early Access.
Jag gissar på att det kommer dyka upp som egen ikon i spel biblioteket på tisdag den 5:e kl 09:00 när pre-load börjar.

Vet du hur man för när man köpt det genom steam för att kunna spela betan på onsdag ? 👀🙈

Permalänk
Medlem
Skrivet av Swennis:

Vet du hur man för när man köpt det genom steam för att kunna spela betan på onsdag ? 👀🙈

Inte säker men det bör dyka upp automatiskt på tisdag, som en egen ikon i ditt spelbibliotek i stil med "Battlefield 2042 Beta".
Syns på slagfältet!

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Om du klickar på "Extra Content" precis nedanför (som du klippt bort) så ska du kunna se om du har tillgång till Beta Early Access.
Jag gissar på att det kommer dyka upp som egen ikon i spel biblioteket på tisdag den 5:e kl 09:00 när pre-load börjar.

Jag hittar dock inte detta. Det enda jag ser där är "Vänner som spelar" alltså inget "Extra innehåll".

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Jag hittar dock inte detta. Det enda jag ser där är "Vänner som spelar" alltså inget "Extra innehåll".

Hm ok det var lustigt! Jag förmodar att du har köpt spelet via Origin eller annan officiell ÅF.
Testa att starta om applikationen. Om det fortfarande saknas kan du kontakta dom där du köpt spelet och kolla med dem.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Hm ok det var lustigt! Jag förmodar att du har köpt spelet via Origin eller annan officiell ÅF.
Testa att starta om applikationen. Om det fortfarande saknas kan du kontakta dom där du köpt spelet och kolla med dem.

Har förbokat via Origin, skrev det lite längre upp.
Dock har jag fått en bekräftelse på mailen där det står att det ingår.
Kanske dyker upp senare. De verkar inte heller dra några pengar på förbokningar först vid launch.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Har förbokat via Origin, skrev det lite längre upp.
Dock har jag fått en bekräftelse på mailen där det står att det ingår.
Kanske dyker upp senare. De verkar inte heller dra några pengar på förbokningar först vid launch.

Ah ok missade det, då kan du sitta lugnt i båten Jag är också riiiktigt taggad! Har inte varit så här taggad sen BF3! Hoppas betan rullar på fint.

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem
Skrivet av Viggez:

Ah ok missade det, då kan du sitta lugnt i båten Jag är också riiiktigt taggad! Har inte varit så här taggad sen BF3! Hoppas betan rullar på fint.

Battlefield 3 är nog det roligaste jag spelat hittills!
Var inte så jätte imponerad av Battlefield 1 och Battlefield V men detta ser ut att bli riktigt bra faktiskt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fortitude:

Battlefield 3 är nog det roligaste jag spelat hittills!
Var inte så jätte imponerad av Battlefield 1 och Battlefield V men detta ser ut att bli riktigt bra faktiskt.

Ja det var grymt skoj med grym grafik! Nä, de två senaste spelen har inte känts som "Battlefield" riktigt. Men nu med BF2042 (får inte glömma bort Portal) så känns det som att BF har hittat hem igen

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk
Medlem

Får både Origin play och play pro spela betan den 6e?
Frågar eftersom jag har play utan pro.

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]

Permalänk
Medlem
Skrivet av eXeem:

Får både Origin play och play pro spela betan den 6e?
Frågar eftersom jag har play utan pro.

Ja, klicka på länk nedan och kolla under "EA Play Benifits". Där ser du vad som ingår i de olika prenumerationerna.
https://www.ea.com/en-gb/games/battlefield/battlefield-2042/b...

Visa signatur

AMD Ryzen5 5600X || RTX 3060 TI || 16 GB RAM || LG 27GL83A-B

Permalänk

Tiderna som gäller är (om jag förstått rätt):

*5/10 09:00 nerladdning tillgänglig
*6/10 09:00 spelbart via early access
*8/10 09:00 open beta startar
*10/10 09:00 open beta slutar

Så knappt 42h kvar innan man förhoppningsvis kan spela

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av revolt_III:

Tiderna som gäller är (om jag förstått rätt):

*5/10 09:00 nerladdning tillgänglig
*6/10 09:00 spelbart via early access
*8/10 09:00 open beta startar
*10/10 09:00 open beta slutar

Så knappt 21h kvar innan man förhoppningsvis kan spela

Självklart så jobbar man ju när betan öppnar. Men det blir att ta sig hem i racingfart för att kunna få ut varenda timme speltid. Frun är meddelad att jag är upptagen från och med onsdag samt så är mat/snacks inhandlat för att jag ska klara mig till betans slut

Jag tror jag ska schemalägga toabesöken också, allt för effektivitetens skull nu! Vi ses på slagfältet

Fridens Liljor!

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem

Ska försöka få frugan att lira detta med mig, behöver någon att supporta mig i en stridsvagn! Någon annan här som lirar BF tillsammans med sin partner?

Permalänk
Medlem

Någon som vet om man kan planera installation av spelet? Så att man kan installera spelet medans man är på jobbet tänkte jag (steam)

Permalänk
Skrivet av landizz:

Någon som vet om man kan planera installation av spelet? Så att man kan installera spelet medans man är på jobbet tänkte jag (steam)

Nu vet jag inte hur det är med steam...jag köpte via origin.

Men som jag skrev i mitt föregående inlägg så kommer nerladdningen vara tillgänglig 09:00 5/10 och spelbart 09:00 6/10.

Så om det är lika på steam som origin så kan du ju ladda ner spelet 5:e och installera sen bara starta det 6:e när du vill antar jag.

Visa signatur

Bärbar:Lenovo Legion Pro 7i 16 - Intel Core i9-14900HX - RTX 4080 12GB GDDR6 - 32 GB DDR5-5600MHz - 2x4TB M.2 SSD | LG UltraGear 38GN950 | Acer Predator XB271HU | Klipsch Reference R-51PM | Hifiman Sundara Stealth Revision | Shure MV7 | Glorious GMMK Pro | Logitech Pro X Superlight | Platta: Ipad 9th Gen | Nätverk: Unifi Dream Router

Twitch: https://www.twitch.tv/revolt_III

Permalänk
Samsung Sverige
Skrivet av landizz:

Någon som vet om man kan planera installation av spelet? Så att man kan installera spelet medans man är på jobbet tänkte jag (steam)

Naje du kan du inte. Däremot kan du koppla upp dig på datorn med en remote connection.

Teamviewer är ett uppskattat program för det

//Pontus

Visa signatur

» Betalt samarbete och medlemmarnas länk till Samsung Sverige (företräder inte bolaget Samsung)
» Bidrar med kunskap och expertis inom Samsungs telefoner, plattor och wearables
» Behöver du hjälp? Pinga mig genom att skriva @samsung

Permalänk
Medlem
Skrivet av revolt_III:

Nu vet jag inte hur det är med steam...jag köpte via origin.

Men som jag skrev i mitt föregående inlägg så kommer nerladdningen vara tillgänglig 09:00 5/10 och spelbart 09:00 6/10.

Så om det är lika på steam som origin så kan du ju ladda ner spelet 5:e och installera sen bara starta det 6:e när du vill antar jag.

Okej! Missade att man kunde installera det dagen innan. Fantastiskt!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bankai:

Ska försöka få frugan att lira detta med mig, behöver någon att supporta mig i en stridsvagn! Någon annan här som lirar BF tillsammans med sin partner?

Låter som en fantastisk idé! Några av de mest minnesvärda stunderna i de tidigare spelen var ju när man kämpade febrilt med att hålla sin kompis tank vid liv medans kulorna ven runt omkring en.

Visa signatur

Antec P280 | Corsair RM750x | ASUS ROG Crosshair VIII Dark Hero | Ryzen 9 5900X | G.Skill Trident Z RGB 3200MHz CL14 @3600MHz CL16 2x16GB | ASUS RTX 3080 TUF OC | WD SN850 1TB | Samsung 970 Pro 1TB | Samsung 860 Pro 1TB | Samsung 850 Pro 1TB | Samsung PM863a 3.84TB | Sound Blaster Z | 2x ASUS PG279Q

Permalänk
Medlem

nu går det att ladda ner betan via origin

Visa signatur

PC: [4090 Aorus Master] [7800X3D] [Crosshair X670E Gene]
[TeamGroup DDR5 7200 32gb A-die@6200MT/s]
Kringutr: [Dell G3223Q 32"4k] [proXsuperlight] [DuckyOne2 TKL]
[Mayflower Arc] [AKG K7XX] [Blue Yeti]