Permalänk
Medlem

Nyhetsartiklar

Hej!

Jag har dragit mig för att skriva det här med tanke på allt mothugg jag kommer få, men jag undrar lite var Sweclockers är på väg?

Det är rätt så enahanda nyheter nu för tiden. I skrivande stund finns det 7 nyhetsartiklar rörande Nvidia på förstasidan och är du inte intresserad av grafikkort så finns det inte så mycket intressant. Åtminstone vad jag tycker är intressant.
Det finns massor av andra datorrleaterade saker man kan skriva om. Är det så att ni bara är bekväma skriva om grafikkort och då specifikt Nvidia, eller är det så att Nvidia sponsrar er med krav att ni hela tiden måste ha x antal artiklar om Nvidia på er förstasida?

Jag har varit med nästan sedan Swecklockers började (Fick registrera om mitt konto) och det har alltid varit en site jag gått till dagligen, men nu börjar jag tröttna. Nyheterna är inte speciellt intressanta längre. Det enda som håller mig kvar på Sweclockers är forumet. Hade inte forumet funnits hade jag inte gått hit mer.

Rent generellt upplever jag att entusiasmen är borta och att ni har blivit i huvudsak en marknadsföring och undersöknings site.

Vill poängtera att detta är min upplevelse och kanske inte stämmer med verkligheten. Det är ju även er site och ni bestämmer vad den ska innehålla och jag behöver ju inte gå hit om jag inte vill. Tycker bara att det är trist jag tappat intresset för er site så mycket

Visa signatur

ASUS ROG STRIX B450-F GAMING - AMD Ryzen 5 3600 3.6 GHz 35MB - Cooler Master - Hyper 212 Black Edition - Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 3200Mhz CL16 Vengeance LPX - Kingston A2000 500GB M.2 NVMe - Fractal Design Define C Svart - 2 X Noctua NF-P14s redux-1200 140mm PWM - Corsair RM650X 650W v2 - ASUS GeForce GTX 1060 6GB DUAL OC - Raijintek Morpheus II Heatpipe VGA Cooler - 2 X Noctua NF-P12 120mm PWM - OS Debian 10 Stable

Permalänk
Medlem

Att det är mycket Nvidia just nu beror förstås på att de presenterat en hel del nyheter på CES 2023, imorgon lär det vara mycket AMD istället när de presenterat sitt.

Permalänk
Skrivmaskin
Skrivet av Eazy:

Hej!

Jag har dragit mig för att skriva det här med tanke på allt mothugg jag kommer få, men jag undrar lite var Sweclockers är på väg?

Det är rätt så enahanda nyheter nu för tiden. I skrivande stund finns det 7 nyhetsartiklar rörande Nvidia på förstasidan och är du inte intresserad av grafikkort så finns det inte så mycket intressant. Åtminstone vad jag tycker är intressant.
Det finns massor av andra datorrleaterade saker man kan skriva om. Är det så att ni bara är bekväma skriva om grafikkort och då specifikt Nvidia, eller är det så att Nvidia sponsrar er med krav att ni hela tiden måste ha x antal artiklar om Nvidia på er förstasida?

Jag har varit med nästan sedan Swecklockers började (Fick registrera om mitt konto) och det har alltid varit en site jag gått till dagligen, men nu börjar jag tröttna. Nyheterna är inte speciellt intressanta längre. Det enda som håller mig kvar på Sweclockers är forumet. Hade inte forumet funnits hade jag inte gått hit mer.

Rent generellt upplever jag att entusiasmen är borta och att ni har blivit i huvudsak en marknadsföring och undersöknings site.

Vill poängtera att detta är min upplevelse och kanske inte stämmer med verkligheten. Det är ju även er site och ni bestämmer vad den ska innehålla och jag behöver ju inte gå hit om jag inte vill. Tycker bara att det är trist jag tappat intresset för er site så mycket

Det går tyvärr inte att styra nyhetsflödet särskilt mycket, eftersom det gäller att rapportera om vad som händer – och det som händer gör ofta så i skov. Mitten av september är exempelvis alltid Apple, Samsung har traditionen att släppa saker i februari, medan AMD, Intel och Nvidia har ett- eller tvåårsintervall för processorer och grafikkort.

Anledningen till att det ligger mycket Nvidia och grafikkort ute just nu, är dels för att de höll en utförlig presentation under gårdagen och idag lyfte embargo för Geforce RTX 4070 Ti. Som @perost nämner är det AMD:s tur att kliva upp på scenen inom kort, varför det lär bli en hel del nyheter baserat på det.

Till skillnad från för några år sedan innehåller flödet på ettan fler inslag kopplade till forumet och communityt, där exempelvis diskussionsfrågor och forumtrådar kanske inte var lika vanligt förr. Nyhetsflödet fortsätter dock oberoende av det och alltså mycket baserat på vad som finns att rapportera om. Vi har känselspröten ute för att hitta det som är relevant att täcka, men självklart är du alltid välkommen med nyhetstips om det är något som du tycker flyger under radarn