Samsung HW-Q990C/Q995C Soundbar - Den dedikerade tråden

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Kontaktade Powers support och det verkar tyvärr som att min order kommer att annulleras. Anledningen är att deras system inte hinner med så många beställningar som läggs samtidigt. Attans, tyckte jag var snabb som skickade iväg min order 10:00. 😅

Jag beställde alltså online.

Vad är statusen på din order?

Min står som "Ordern hanteras på lagret", samt har ett preliminärt leverasdatum satt till 3/11.

Permalänk
Medlem

"2023-10-13 10:01
Ordern hanteras på lagret"

Förväntat leveransdatum 2023-10-30

😱 Hoppas den går igenom. Inga SMS eller dylikt ännu.

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Vad är statusen på din order?

Min står som "Ordern hanteras på lagret", samt har ett preliminärt leverasdatum satt till 3/11.

Samma som för dig. Alltså att den hanteras på lagret. På kvittobeställningen jag fick via mejl så står det "Förväntat leveransdatum: 2023-10-18".

Permalänk
Medlem
Skrivet av D3str0yer:

Vad är statusen på din order?

Min står som "Ordern hanteras på lagret", samt har ett preliminärt leverasdatum satt till 3/11.

Samma här fast med datumet 17/10

Beställde 10:00

Visa signatur

Chassi: Fractal Design Define S GPU: MSI GeForce GTX 980 Gaming 4G MB: Gigabyte GA-Z170X-Gaming 3 CPU: Skylake 6600K @4.5GHz RAM: Corsair Vengeance LPX 8GB DDR4 Black 2666MHz PSU: Cooler Master V750S 750W Storage: Samsung SSD EVO 850-series 250GB M.2

Permalänk
Medlem
Skrivet av telrad:

Samma som för dig. Alltså att den hanteras på lagret. På kvittobeställningen jag fick via mejl så står det "Förväntat leveransdatum: 2023-10-18".

Fan vad illa då...Nu när det har gått flera timmar så är en annullering inget jag förväntar mig....

Permalänk
Medlem
Skrivet av DHW:

Samma här fast med datumet 17/10

Beställde 10:00

Ser också att jag har 2023-10-17 om jag trycker på "Följ din order" i mejlet. Fast i själva mejlet så står det 2023-10-18, om man skulle få en soundbar överhuvudtaget på något av datumen så skulle jag inte bli besviken i alla fall. 😄

Permalänk
Medlem
Skrivet av macxo:

Sen kom det folk som köpte tvn som ville ha soundbaren och då tog dem ut bokade ordrar från lagret och sa att kunder i butik gick före. Så ni som inte har hämtat bör hämta omgående. Då dem sa att collection inte ens skulle vara möjligt och därför kommer dem i sista hand.

Haha va?
Sånt här tänkandet från butikens sida gör mig att aldrig mer i mitt liv köpa något från de.
(Jag la själv en beställning med klick n collect sen HAR betalat med klarna). Fick sms att varan finns att hämta.(På deras sida står att ordern hanteras på lagret) Dock jag tänkte inte göra något rush direkt till butiken i dag. Pallar inte köra 10mil bara för att få höra att det finns inget att hämta bara för att de sålde MIN enhet till någon annan). Ska kolla i morgon.

Permalänk
Medlem
Skrivet av nDre:

Haha va?
Sånt här tänkandet från butikens sida gör mig att aldrig mer i mitt liv köpa något från de.
(Jag la själv en beställning med klick n collect sen HAR betalat med klarna). Fick sms att varan finns att hämta.(På deras sida står att ordern hanteras på lagret) Dock jag tänkte inte göra något rush direkt till butiken i dag. Pallar inte köra 10mil bara för att få höra att det finns inget att hämta bara för att de sålde MIN enhet till någon annan). Ska kolla i morgon.

Click and collect är väl bara i kraft i 24h så beställde du kl 10 så kommer ju den vara annulerad imorgon kl 10 då butiken öppnar?

Visa signatur

Samsung 77" S90C QD-OLED || LG OLED 42C2 || Sony 77" A80J OLED || Macbook Pro 16" M1 Max 1TB 32GB || Asus ROG Azoth med Black Ink V2s (205g0) + Asus ROG Harpe ACE

Permalänk
Medlem

Tog ett snack med deras kundtjänst via chatten och herrejösses. Jag vet inte om det är en människa ens. Den dåliga läskunskapen pekar ju mer på någon form av chattbot.

Chat started on 13 Oct 2023, 01:19 PM (GMT+0)
(01:19:09) *** Jag joined the chat ***
(01:19:09) Jag
Hej,
Jag undrar vad som händer med min order #ordernr, Jag beställde kl 10:00, fick SMS om att den går att hämta kl 10:57 och sedan när jag stått 45 min i kö i butiken så får jag 13:14 ett SMS om att den inte finns pga "tekniska problem". Ordern står fortfarande som "klar för avhämtning" på hemsidan dock.
(01:24:07) *** Joseph joined the chat ***
(01:24:25) Joseph
Hej Jag! Tack för att du tar kontakt med oss. Jag heter Joseph och kikar strax på ditt ärende.
(01:31:02) Joseph
Jag beklagar verkligen över detta. Väldigt många gjorde reservationer och beställningar samtidigt vilket skapade flera systemfel.
(01:31:55) Jag
Fast när man reserverar i butik så måste väl ändå någon manuellt gå och hämta varan för att lägga undan den? Den biten kan ju inte påverkas av systemfel.
(01:32:28) Joseph
Jo eftersom att jätte många reserverade flera gånger samtidigt.
(01:36:14) Jag
Så vad händer med beställningen? Kommer en vara att skickas från huvudlagret så att jag kan hämta ut den vid ett senare tillfälle, eller makuleras den?
(01:37:44) Joseph
Du gjorde inte en beställning så den skickas inte. Utan när butiken har den så kan du köpa den.
(01:42:14) Jag
Ert system visar ju fortfarande att den finns att hämta, trots att jag fått SMS som säger att den inte finns. Så vilket stämmer och kommer systemet att uppdateras så att en beställs till butiken för upphämtning?
(01:43:24) Joseph
Den är slutsåld står även på hemsidan.
(01:45:20) *** Jag has rated the chat Bad ***
(01:45:24) *** Jag left the chat ***

Permalänk
Medlem

Gjorde beställning 10.00.
Står 17/10 för mig.

Får hoppas att det går igenom eftersom det antagligen är årets deal för mig som letade efter både en soundbar och dammsugare.

Visa signatur

Fractal North | AMD 7 7800XD | Asus 1080 TI Turbo | Noctua D15 | MSI B650 Tomahawk | Corsair Dominator Platinum 32GB | MSI A1000G | WB Black NVMe 500 GB | WB Blue NVMe 1 TB | Samsung 840 250GB | Seagate 7200RPM 500GB

Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av dozix:

Tog ett snack med deras kundtjänst via chatten och herrejösses. Jag vet inte om det är en människa ens. Den dåliga läskunskapen pekar ju mer på någon form av chattbot.

Chat started on 13 Oct 2023, 01:19 PM (GMT+0)
(01:19:09) *** Jag joined the chat ***
(01:19:09) Jag
Hej,
Jag undrar vad som händer med min order #ordernr, Jag beställde kl 10:00, fick SMS om att den går att hämta kl 10:57 och sedan när jag stått 45 min i kö i butiken så får jag 13:14 ett SMS om att den inte finns pga "tekniska problem". Ordern står fortfarande som "klar för avhämtning" på hemsidan dock.
(01:24:07) *** Joseph joined the chat ***
(01:24:25) Joseph
Hej Jag! Tack för att du tar kontakt med oss. Jag heter Joseph och kikar strax på ditt ärende.
(01:31:02) Joseph
Jag beklagar verkligen över detta. Väldigt många gjorde reservationer och beställningar samtidigt vilket skapade flera systemfel.
(01:31:55) Jag
Fast när man reserverar i butik så måste väl ändå någon manuellt gå och hämta varan för att lägga undan den? Den biten kan ju inte påverkas av systemfel.
(01:32:28) Joseph
Jo eftersom att jätte många reserverade flera gånger samtidigt.
(01:36:14) Jag
Så vad händer med beställningen? Kommer en vara att skickas från huvudlagret så att jag kan hämta ut den vid ett senare tillfälle, eller makuleras den?
(01:37:44) Joseph
Du gjorde inte en beställning så den skickas inte. Utan när butiken har den så kan du köpa den.
(01:42:14) Jag
Ert system visar ju fortfarande att den finns att hämta, trots att jag fått SMS som säger att den inte finns. Så vilket stämmer och kommer systemet att uppdateras så att en beställs till butiken för upphämtning?
(01:43:24) Joseph
Den är slutsåld står även på hemsidan.
(01:45:20) *** Jag has rated the chat Bad ***
(01:45:24) *** Jag left the chat ***

Den är slutsåld! Det står ju på hemsidan.

Visa signatur

CITERA MIG SÅ ATT JAG HITTAR TILLBAKA!
| MSI B550 Gaming Plus | Ryzen 5 5600x | Strix RTX 4080 | 32GB Corsair Vengeance | EVGA Supernova G2 850W | ROG Chakram (liten joystick ju!!) | L33T Muninn Headphones | KeyChron K3 | Predator X34 |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Toss3:

Click and collect är väl bara i kraft i 24h så beställde du kl 10 så kommer ju den vara annulerad imorgon kl 10 då butiken öppnar?

citat från deras köpvilkor: https://www.power.se/kundservice/villkor/kopvillkor/

4.5 "Om du valt att hämta ut paketet i någon av våra fysiska butiker ligger paketet kvar i 24 timmar för obetalda paket, i 7 dagar för förbetalda paket och i 30 dagar för förbetalda paket som inte finns i butik utan skickas från vårt lager."

som sagt jag har redan betalat för den med klarna. så det borde vara lugnt.

Permalänk
Medlem
Skrivet av thexps:

Har satt upp min Soundbar nu och testat. Jämförelse mot Sonos Beam med två Sonos One.
Har några funderingar dock. Ljudet är såklart mycket mer "kraftfullt" och det drämmer till bra i rummet. Två saker jag reagerar på.
Dialogerna känns ganska långt från min Sonos anläggning, det blir nästan lite burkigt. Sedan hör jag inte speciellst mycket av Atmos effekterna eller sourround överlag, inte mer än Sonos anläggningen generellt. Vilket redan var ganska sparsmakat.
Kanske har jag missat någon inställning, eller helt enkelt förväntar mig för mycket.
Drog igång Spiderman på Netflix, Dolby Atmos loggan lös upp på ljudlimpan. Efter så ändrar den till TV eARC, men det kanske bara är var signalen kommer från?

Lite samma erfarenhet, känns lite överhajpad på alla recensioner. Har ett par Audio Pro T20 sen tidigare som jag köpte för 2500kr och dom har klarare ljud tycker jag och ljusår bättre på musik. Men visst på en atmosfilm får man ju rätt bra effekt, drog upp bakhögtalarna på max och övre front också och ett par snäpp ner på mitten sidan.

Du kan trycka på info knappen för att se om det är Atmos.

Permalänk
Medlem

Någon som reggat sin soundbar på samsungs hemsida?
https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/#esim-reg

Den säger att serienumret ska vara 15 tecken men mitt serienummer på kartongen är 14 tecken :(. Är det ett annat serienummer på enheten jämfört med på kartongen?

För den nyfikne så fanns 3 soundbars i luleå vid öppning.

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Någon som reggat sin soundbar på samsungs hemsida?
https://www.samsung.com/se/offer/2023-b2s-tv/#esim-reg

Den säger att serienumret ska vara 15 tecken men mitt serienummer på kartongen är 14 tecken :(. Är det ett annat serienummer på enheten jämfört med på kartongen?

För den nyfikne så fanns 3 soundbars i luleå vid öppning.

ja, serienr på soundbaren har en extra bokstav/siffra, serienr står på vänstra baksidan.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gilgamesh:

ja, serienr på soundbaren har en extra bokstav/siffra, serienr står på vänstra baksidan.

Tack för mycket snabb respons!
Jag som hoppats att komma undan utan att öppna kartongen då jag egentligen bara ville ha surfplattan...

Permalänk
Medlem

Jäkligt märkligt. Fick nu SMS om att den kan hämtas, antagligen världens bait (o andra sidan är det knappt 20 min bort) men dealen är sjukt bra så kanske åker dit imorgon. Antar att den är reserverad i 24h efter den är redo att hämtas?

Supporten meddelande alltså mig via chatten innan att min order inte hade registrerats. Bokade 10:06 Högsbo.

Edit: Nu kom SMS nr2 för min andra beställning...som också skulle varit annullerad.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem
Skrivet av QRikard:

Tack för mycket snabb respons!
Jag som hoppats att komma undan utan att öppna kartongen då jag egentligen bara ville ha surfplattan...

bara öppna kartongen då soundbaren ligger högst upp.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem

Hur har ni resonerat kring försäljning av bonusprodukterna och risken att marknaden blir smått överöst med just dessa produkter?
Håll ut? Sänk priset? Med flit välja något annat än tab s9 som jag antar kommer ha störst konkurrens?

Mer nyfiken då jag personligen lutar åt att behålla min produkt, så intresset ligger väl kanske snarare i om jag ska passa på att köpa en ovanligt billig surfplatta

Permalänk
Medlem

Ni som recenserat soundbaren, har ni fått bekräftelsemailet på att recensionen är publicerad?

Min recension ligger ute nu på produktsidan, men har inte fått något mail.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gawgizz:

Hur har ni resonerat kring försäljning av bonusprodukterna och risken att marknaden blir smått överöst med just dessa produkter?
Håll ut? Sänk priset? Med flit välja något annat än tab s9 som jag antar kommer ha störst konkurrens?

Mer nyfiken då jag personligen lutar åt att behålla min produkt, så intresset ligger väl kanske snarare i om jag ska passa på att köpa en ovanligt billig surfplatta

Om jag nu lyckas få en soundbar överväger jag att sälja min nuvarande tab S8 nu medan priset är okej och sedan klara mig utan den ett par veckor och behålla S9. Bara inte taben tar slut så måste jag välja en annan produkt så står jag utan platta sen Får se om jag får soundbaren först som sagt

Permalänk
Medlem

Hände mig med. Som tur var var det ingen kö. Kassören sa att det drabbat många och att de kommer kontakta alla i veckan för en lösning. Lösningen skulle enligt honom vara att det kommer en soundbar på något sätt. Då återstår att se om Samsung godkänner själva reserveringsdatumet.

Skrivet av kniven:

Samma sak hände mig, fast jag fick veta det när jag står i butiken för att hämta ut... det var två mycket välspenderade timmar i bilen/butiken.

Frågade om han kunde ge mig lite rabatt på Airpods gen 2 som kompensation, men icke. Tack Power för en strålande insats kring kundnöjdhet

Permalänk
Medlem

ohhh så sne att jag missade soundbar erbjudandet.. Var sugen även på TVn för 5k sek men de hade bara inne en "kalibrerad" för 1000:- mer.. Kändes inte rätt alls att betala 1k sek för att någon ställt in lite settings enligt en guide på nätet.

Men soundbaren... Är det kört eller? Någon som kan ha fått en extra bokning i göteborgs/hallands-trakterna som vill sälja av den? PM

Visa signatur

Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Skrivet av SopAns:

Lite samma erfarenhet, känns lite överhajpad på alla recensioner. Har ett par Audio Pro T20 sen tidigare som jag köpte för 2500kr och dom har klarare ljud tycker jag och ljusår bättre på musik. Men visst på en atmosfilm får man ju rätt bra effekt, drog upp bakhögtalarna på max och övre front också och ett par snäpp ner på mitten sidan.

Du kan trycka på info knappen för att se om det är Atmos.

Oh no. Har samma högtalare och fick samma känsla när jag testade LGs Atmos variant. Den skickades tillbaka.

Hur är dom bakre högtalarna? Upplevde på LGn att det var för klent ljud bakifrån. Kan man tvinga fram 5.1? Kanske via appen?

Permalänk
Medlem
Skrivet av nilscon:

Ni som recenserat soundbaren, har ni fått bekräftelsemailet på att recensionen är publicerad?

Min recension ligger ute nu på produktsidan, men har inte fått något mail.

Det räcker med att ta en bild på din recension och bifoga den och skriva i kommentaren att du inte fått bekräftelse på mailen fast recensionen ligger uppe.

Visa signatur

GAMING
271QRX OLED|NR200P|SF750|ROG STRIX B650E-I|RYZEN 7800X3D|DOMINATOR TITANIUM RGB 32GB|RTX 4090|990 PRO 2TB|PLAYSTATION 5
MEDIA
SHIELD TV PRO|OLED77S90C|HW-Q995C

Permalänk
Medlem
Skrivet av TuHack:

Oh no. Har samma högtalare och fick samma känsla när jag testade LGs Atmos variant. Den skickades tillbaka.

Hur är dom bakre högtalarna? Upplevde på LGn att det var för klent ljud bakifrån. Kan man tvinga fram 5.1? Kanske via appen?

Ja man kan justera varje högtalarpar. Drog Max på allt bak och lite ner fram så tycker jag det börjar bli rätt lagom från bak, sen är mitt rum extremt dåligt för studsande atmos med högt till tak och öppen planlösning.

Permalänk
Medlem

Good news, min beställning gick igenom ändå. Snacka om oklar support dock som säger helt olika grejer bara några timmar mellan varandra.

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT

Permalänk
Medlem

Blev ett kort besök i butiken för att hämta upp min soundbar. Den var slut så klart och smset man hade fått att den gick att hämta var fel. Personalen sa dock att den skulle beställas hem från centrallagret och komma nästa vecka och att man skulle få ett nytt sms. Tar det med en nypa salt men får väl hoppas att det stämmer

Verkar ju vara ett haveri när det kommer till lagersystem dock. Förstår inte hur man skickar ut sms att den går att hämta när den uppenbarligen inte finns.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adis92:

Blev ett kort besök i butiken för att hämta upp min soundbar. Den var slut så klart och smset man hade fått att den gick att hämta var fel. Personalen sa dock att den skulle beställas hem från centrallagret och komma nästa vecka och att man skulle få ett nytt sms. Tar det med en nypa salt men får väl hoppas att det stämmer

Verkar ju vara ett haveri när det kommer till lagersystem dock. Förstår inte hur man skickar ut sms att den går att hämta när den uppenbarligen inte finns.

Har jobbat i en annan butikskedja och där skickade man sms när man fysiskt lagt undan varan. Rätt logiskt ändå.

Permalänk
Medlem
Skrivet av adis92:

Blev ett kort besök i butiken för att hämta upp min soundbar. Den var slut så klart och smset man hade fått att den gick att hämta var fel. Personalen sa dock att den skulle beställas hem från centrallagret och komma nästa vecka och att man skulle få ett nytt sms. Tar det med en nypa salt men får väl hoppas att det stämmer

Verkar ju vara ett haveri när det kommer till lagersystem dock. Förstår inte hur man skickar ut sms att den går att hämta när den uppenbarligen inte finns.

Ja man kanske inte ska brista ut i glädje än. Dock sa supporten att "det finns inget som pekar på att den inte skulle vara redo att avhämtas". Finns det inget att hämta imon...då jävlar hehe

Visa signatur

f0rest stan | Citera mera | 5800x – 6700 XT