Microsoft blockerar icke-licensierade Xbox-tillbehör

Permalänk
Medlem

Playstation 5 kontrollen är den överlägset bästa någonsin

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Swedman18:

Playstation 5 kontrollen är den överlägset bästa någonsin

För de med små händer ja, annars är de en tortyr för vänstertummen för oss med händer i lite större kaliber..

Visa signatur

XFX Merc 7900XT|R5 5600X|MSI MPG B550|32GB 3600mhz.

32" 1440P@240Hz, 1000R.

Permalänk
Skrivet av Trihxeem:

Spelar inte på konsol men kör med en xboxkontroll till datorn. Playstation går bort eftersom deras kontroller är obekväma - ligger inte skönt i händerna. Som om de är gjorda för folk som har små händer.
FFXIV beta för xbox är på gång och om de lanserar det på xbox så skulle jag kunna tänka mig att byta från att spela på PC. PS är dock inget alternativ oavsett spelutbud/prestanda etc.

OnT: Skulle vara intressant att veta hur de detekterar att tillbehöret inte är licensierat? Antar att det är svårt att fejka.

Själv har jag jättestora händer och tycker PS har mycket bättre kontroll än Xbox.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Själv har jag jättestora händer och tycker PS har mycket bättre kontroll än Xbox.

haha - hey there Jeff

Real life Popeye is arm-wrestling contest champion with 19 INCH forearms

Visa signatur

Att förespråka Mac på Swec är som att förespråka hybridbilar på en raggarträff i Mora.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Gelantious:

Sony har denna blockering på kontrollers redan, så dom som kör speciella kontrollers för fighting spel t ex har dragits till xbox just för denna blockeringen inte fanns där.

Njä. Att gamla kontroller inte stöds på en ny plattform är inte samma sak som att de blockeras. Finns ingen brist på tredjepartskontroller direkt, vare sig slagsmålsstickor eller vanliga.

Och vill spelutvecklare stödja en äldre generations kontroller så går faktiskt även det. Vilket ju faktiskt är en sak just vissa slagsmålsspel gjort tidigare. Även för bilspelsrattar är det en faktor, även om slopat stöd för gamla sådana kan verka mer rimligt.

Visa signatur

Operativsystemet som löser nästan alla problem: Mint