Microsoft vill veta varför du stänger av Onedrive

Permalänk
Medlem

Onedrive är så uselt .

Installerade BF2042 igen, och DICE är ju inte heller mycket bättre de med då de i deras oändliga visdom väljer att dumpa alla shader-cache filer i deras mapp under "mina dokument". Ja, tror ni inte de 5GB man får gratis äts upp efter en dags spelande då?

Och inte finns det heller någon funktion att enkelt exkludera en jävla under-mapp från att syncas heller.

Att stänga av sync av mina dokument tar bort ALLA mappar/filer under mina dokument på aktuell dator, men lämnar kvar de på molnet.

Så enda lösningen är då att manuellt säkerhetskopiera ens mappar och filer, avinstallera onedrive, och lägga tillbaka filerna på sin plats. Så överlever man till nästa gång onedrive hittar tillbaka...

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900x [Noctua NH-D15S chromax.black] | ASUS Crosshair VIII Dark Hero | 2x16GB G.SKILL Trident Z Neo [F4-3600C16D-32GTZN] | Gigabyte GeForce RTX 4090 24GB Gaming OC | ASUS PG279Q | ASUS Thor 850W | WD Black SN750 1TB | Fractal Design R4

Permalänk
Medlem

"Ursäkter"? Nej, förklaringar.

Visa signatur

11600K@5.1 GHz + 32GB Corsair Vengeance RGB PRO 3200@3400 MHz + MSI RTX 2080 Super Gaming X Trio +
WDC Blue SN550 1TB + Black OEM SN730 500GB + Kingston A1000 480GB + A2000 500GB + NV2 1TB + 2TB R10 + RGB most of THE THINGS! + Corsair 4000D Airflow + 2*ZyXEL NSA326 2*3TB @ R1 + Netgear RN2100 4*3TB @ R10 + RN204 4*4TB @ R5 + Synology DS216j 2*4TB @ SHR R1 + DS418 4*8TB @ SHR R6
| tmp: R5 3600@4.2 GHz + 32GB 2666@3066MHz + 2070 8GB + 1 TB NV2 & 512GB SN730

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Jag har kört/kör Linux titt som tätt, att påstå Linux är på något sätt lika enkelt som Windows är bara knas.
Det räcker du ska göra något mer avancerat, installera någon hårdvara i efterhand, ställa in något extra på grafiken mm mm mm så är det direkt att sitta och läsa igenom en del forum för att sedan sitta i "kommandotolken" i någon timma med filkopiering, laddning av bibliotek etc innan det fungerar...

I windows: Några knapptryckningar och det är färdigt.

Så länge du kör Linux-disten med det som kommer förinstallerat efter installationen, kanske laddar ner något program genom distens mjukvaruhanterare så är allt lugnt. Men så fort du ska göra något mer är Linux inte till för en ovan användare.

*Suck* och *stön*
Antingen har du aldrig kört Linux eller åtminstone inte gjort det de senaste 20 åren eller är ditt inlägg ett fånigt försök att förvandla den här tråden till en Windows-vs-Linux-debatt. Snälla, låt oss slippa det!
Tråden handlar om att MS kräver att användare förklarar varför de stänger av OneDrive, inget annat än det och eventuella små och korta sidospår om just OneDrive.

Permalänk

Har Ghost så slipper bloatware

Visa signatur

CPU : Intel Core i7 8700K | MOBO : MSI Z370-A PRO
GPU : Nvidia Geforce GTX 2060 6GB
RAM : Corsair 16GB (2x8GB) DDR4 2600MHz
SSD : Samsung EVO 850 500GB SSD x2
https://www.inet.se/produkt/9990887/fraktfritt-sweclockers#/m...

Permalänk
Medlem
Skrivet av Knashatt:

Jag har kört/kör Linux titt som tätt, att påstå Linux är på något sätt lika enkelt som Windows är bara knas.
Det räcker du ska göra något mer avancerat, installera någon hårdvara i efterhand, ställa in något extra på grafiken mm mm mm så är det direkt att sitta och läsa igenom en del forum för att sedan sitta i "kommandotolken" i någon timma med filkopiering, laddning av bibliotek etc innan det fungerar...

I windows: Några knapptryckningar och det är färdigt.

Så länge du kör Linux-disten med det som kommer förinstallerat efter installationen, kanske laddar ner något program genom distens mjukvaruhanterare så är allt lugnt. Men så fort du ska göra något mer är Linux inte till för en ovan användare.

Kört Linux som enda OS i över 10 år och de gånger numera som jag startar terminalen är en handfull gånger om året. Det mesta går att sköta i gui och då kör jag ändå Arch Linux i min workstation. Installerar program och nyare versioner relativt frekvent, byter även hårdvara i burken då och då, inga problem med något. I Linux Mint som jag har i laptopen är det ännu mindre krångel och om något skulle strula vid en normal programinstallation kan man alltid installera en flatpak, så det låter definitivt mest som du är okunnig. I Mint och flera andra distro är tom Flatpak på som standard och kommer upp i programhanteraren vid sökning.

Permalänk
Sötast
Skrivet av EpicBlobfish:

Det finns ju inte några alternativ om du vill spela och/eller jobbar med något som kräver mer avancerade program än paint

Varför inte?

Jag kör sedan december 2022 mac som primary. Har dock en gaming pc i garderoben på andra sidan väggen som jag kan koppla upp mig emot.

Då kan jag köra os-x 100% av tiden jag inte spelar de specifika spelen jag kör på windows.
Min mentala hälsa har blivit så mycket bättre när inte mitt operativsystem försöker mörda mig dagligen.

Så fort någon släpper en distro jag anser ha en lika skön desktop upplevelse som mac så hoppar jag vidare. Då slipper jag båda företagen! <3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Allexz:

Min mentala hälsa har blivit så mycket bättre när inte mitt operativsystem försöker mörda mig dagligen.

Lite så känner jag också med macOS

Dock håller jag med @Kasken och @EpicBlobfish om att alternativen till Microsoft (Windows), Google (ChromeOS, Android) samt Apple (macOS/iOS/iPadOS) är få.

Gillar GNU/Linux, men många program är smått "gimpade" jfm motsvarigheterna till främst Windows och macOS. Bara en sån sak som att X.Org i många fall funkar bättre än Wayland är lite av en mardröm i sig.