Sony-chefen vill porta PS-exklusiva spel till PC i snabbare takt

Permalänk
Medlem
Skrivet av friArsenik:

Han stoppar sina ord i fickan
Och sen står han och blåögd blickar...

a) Företag är inte våra vänner, de är våra "björkarna".
b) Sony kommer att känna mer pengar på att göra en sen lansering på PC (2 års). Och så länge de kommer att göra det, kommer de fortsätta att göra det.

a) det har väl ingen sagt heller?
b) sony chefens uttalande handlar ju just om att tjäna mer pengar, men du hävdar att du har bättre koll på läget?

Permalänk
Medlem
Skrivet av ipac:

a) det har väl ingen sagt heller?
b) sony chefens uttalande handlar ju just om att tjäna mer pengar, men du hävdar att du har bättre koll på läget?

Hans uttalande är ju dock i linje med det nuvarande. Jag tror inte att spelen kommer samtidigt till PC. Det finns flera skäl till det. Det handlar inte bara om pengar. Exempelvis är det enklast att få klart spelen till en hårdvara först och sedan ha den som referens. Det är ett av skälen till att spelen alltid är bättre day one på konsol.

Permalänk
Medlem

Vi vill inte ha dåligt portade spel tack.

Visa signatur

CITERA FÖR SVAR

Ah, MX Blues, the power of nuclear bombs at your fingertips!

13700KF / Gigabyte Z790UD / 32gb DDR5@6000mhz / Powercolor RX 6700 XT 12Gb / NZXT HALE90 750 / NZXT H2 White

Permalänk
Medlem

Ge mig NHL till PC igen, minns när man satt och nötte NHL -99 och NHL 2000! Men jag gissar att detta fortfarande inte ligger på bordet så att säga. Finns det ens något bra hockey-spel till PC som är någorlunda nytt?

Visa signatur

Skrivet med hjälp av Better SweClockers
PC: Ryzen 9 5900X | RTX 4080 Super 16GB | G.Skill Trident Z Neo 64GB 3600MHz CL16 | 12TB NVMe SSD - 5TB SATA SSD = total 17TB SSD + Seagate IronWolf 10TB internal HDD | Synology DS920+ w/20GB RAM SHR 48TB
Skärmar: Acer Predator XB323UGX 32" 270Hz 1440p, Asus PG349Q 34" 120Hz 1440p UW, Asus PG279Q 27"
Foto:
Canon 80D & 60D + Canon 17-55/2.8 IS, Canon 10-22, Canon 70-200/2.8L IS II, Canon 100/2.8L IS Macro

Permalänk
Medlem
Skrivet av norrby89:

Men bara själva konsolen i sig har väl inte direkt varit något varken Sony eller Microsoft direkt tjänar några pengar på? Vissa generationer har väll till å med sålts vid lansering till en förlust bara för att dom har såna enorma marginaler på spel och andra tjänster.

Stämmer till 100%, de brukar börja gör pengar på dem 2-3 år in i generationen, samtidigt får man inte glömma att det finns väldigt många som tycker konsol är smidigare än PC så det ena utesluter inte det andra. Bara det att Sony får möjligthet att casha in på dem som ändå inte hade köpt konsolen

Permalänk
Medlem
Skrivet av Shabbe:

Stämmer till 100%, de brukar börja gör pengar på dem 2-3 år in i generationen, samtidigt får man inte glömma att det finns väldigt många som tycker konsol är smidigare än PC så det ena utesluter inte det andra. Bara det att Sony får möjligthet att casha in på dem som ändå inte hade köpt konsolen

Tycker du säger något viktigt där. Ibland verkar det som att det inte finns några fördelar med konsol. Övermänniskor inom pc-gaming brukar ibland antyda det.

Jag blir alltid konfunderad över sådana påståenden. Vill man spela nya spel day one är det uppenbart att det finns fördelar med konsolen. Själv är jag ambivalent, jag gillar smidigheten med konsol och jag tycker om att spelen går att spela day one. Samtidigt erbjudet PC så mycket mer som man inte går att få på konsol.