Microsoft ämnar att standardisera bilduppskalning i spel via DirectSR
Skrivet av Hcz:
Nu står det ju "Microsoft will provide a preview into DirectSR, making it easier then ever for game devs to scale super resolution support across Windows devices."
Så det låter ju som att det är nått som ska bakas in i DirectX och inte vara en öppen standard.
Ja, det är ju så det brukar fungera. Men det viktiga är att tillverkarna faktiskt kommer överens om hur uppskalning ska fungera så att det sker på ett standardiserat sätt oavsett tillverkare, därefter kan man kolla på hur man kan integerera det i de olika API:erna.
Citera flera
Citera
Hårdvara
Mjukvara
Datorkomponenter
Ljud, bild och kommunikation
- Helgsnack: Kommer AMD kunna slå Nvidia igen?18
- "Långsiktighet" är orsaken till Microsofts nedskärningar19
- Star Citizen – den stora tråden2457
- Visa dina spelvideor31
- USB minne fungerar ej på Andersson tv. Inköpt 20236
- Frågor om uppdrag/fakturering i konsultverksamhet1
- ShowCase: Sladdar – eller inga sladdar?29
- SweSpacers - tråden om rymden248
- Problem med långsam RDP4
- Wordle på svenska - ordlig.se7909
- Säljes Asus Rog Strix RTX 2080 Ti & GTX 1050 Ti
- Säljes Netgear Orbi350 2st
- Säljes Lian Li PCMR O11D & EKWB QR5D Distro, Corsair Obsidian 1000D
- Säljes Lenovo Legion Pro 16ACH6H
- Säljes Secretlab Omega 2020
- Säljes Lian Li A4 H2O X4
- Säljes H100X - H100i RGB Pro XT
- Säljes Asus MB16AH
- Köpes Lenovo Legion Go,Onexplayer, Gdwin eller AYANEO AIR 1S
- Säljes Serverkomponenter: Chassi, MB+CPU , RAM
- Helgsnack: Kommer AMD kunna slå Nvidia igen?18
- Microsoft jobbar på ny widget-funktion i Start‑menyn16
- "Långsiktighet" är orsaken till Microsofts nedskärningar19
- Corsair visar upp ny blixtsnabb SSD19
- SweClockers Noob-byggarguide Del 27
- Apple ber om ursäkt för kritiserad reklam56
- EA-chef vill se mer reklam i spel igen67
- AMD stoppar Windows 10-stöd i Ryzen 8050/900089
- Stor prestandaökning i Apples nya M4-krets23
- Dragon Age: Dreadwolf släpps senast i mars 202517