Vad vill ni se i nästa Battlefield?

Permalänk

En blandning på mer taktiskt spel som Hell Let Loose än CoD. Springa runt och panikskjuta i hopp om vara den snabbare p12an på kartan som senare Battlefield varit har inte blivit någon hit.

Visa signatur

| 7800X3D | RTX 3090 Ti | Custom Loop |

Permalänk
Medlem

jag se gärna en fortsättning på bfv, det jag saknar är möjligheten att sparka ut idioter från tanken, helst skulle man kunna låsa den så man slipper dårar som sitter och skjuter på allt när man försöker gömma sig för fiendens tank. lite mer jämnt mellan planen så tyska planet inte bara kan köra high altitude när det bli pressat.
samt åtgärda problem med fuskare, det försvann väldigt mycket med senaste uppdateringen men igår var det helt nerlusat igen.

Visa signatur

Om du lär dig älska din smärta kommer du känna dig älskad var dag.

Permalänk
Medlem

Mindre COD slottmachine och mera OG BF, (BC2, bf3, bf4) och som BF1 & BFV.

bf2042 kändes som en variant av COD, fast med mera spelare, (classer, gadgets osv.), dom tog tillbaka vissa saker som communityn hittade på i äldre spel vilket var skoj, men för mig med classer hit och dit blev det för råddigt och jag tappade känslan. spelar ännu bf4 & BfV idag då och då.

Permalänk
Medlem

Det ska vara realistiskt och nutida, patrullrobotar (självmordsdrönare), drönare som släpper granater osv, med realistisk fysik och realistiska animationer. Saker ska gå sönder, lemmar ska lossna osv.
Stridsvagnar/fordon borde vara modellerade inuti, som i första Operation Flashpoint. Kör man stridsvagn ska man inte heller kunna styra tornet och man ska inte kunna se utifrån i 3'e perspektiv. Allt måste inte alltid vara så jävla lätt.

Permalänk

Mycket mer fokus på squads
Ta tillbaks hardcore
Lägg mer krut på att göra conquest attraktivt för spelare (Vill man inte ha fordon kan man köpa COD)

Visa signatur

Jag kan hittas på 127.0.0.1

Permalänk
Medlem

Den bästa krigsskjutaren är fortfarande Wolfenstein: Enemy Territory.

Visa signatur

R&D Elektronikingenjör

Permalänk
Medlem

Ett BF mer likt BF1942 / BF2 . Med modern grafik.

*Tiden innan en miljard vapen och tillbehör var guld.
*Några enstaka vapen halv gömda på kartorna likt bf1942 är ok
*squads
*möjlighet att joina servers genom server browser
*joina server med dina kompisar som ett squad
*göra spelet långsammare(nu måste man ju dricka 5 redbull innan man börjar)
*commander
*conquest som huvudfokus (det som gjorde bf till just bf)
*gärna besök till olika tids epoker . Hade varit fräckt om man kunnat besöka samma bana i ww1, ww2, nutid, framtid och kanske 60-tal och 80-tal (men inte under samma runda såklart)
*mod stöd!!! (Desert combat, Forgotten hope, battlefield pirates, silent heroes, starwars osv 😍)
*fler server inställningar för att tex kunna låsa vapen från att användas
*klasser
*fordon (ja även stora båtar och ubåtar som i bf1942)

Så har vi en bra start iallafall till ett nytt BF.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Något som jag saknar i många krigsspel är en tyngd. Alltså en tyngd i rörelserna, tyngd i grafiken, tyngd i ljuden osv. Allt känns så mesigt, som att man skjuter med ärtpickor och rör sig smidigt som en orm. Jag saknar någon slags realism i både gameplay och design, den som jag tycker lyckats bäst med detta är Tarkov, så mer åt det hållet fast ändå lite mer casual. Svårt att förklara vad jag menar riktigt, någon kanske känner igen sig i vad jag menar?

Visa signatur

Citera mig tack, så jag vet att du svarat.

Permalänk
Medlem

Drömmen skulle ju vara att de veteraner som gjorde bf bra återkom till dice och skapa något magiskt. Men det kommer ju inte ske så min önskan är Do Not F It Up! igen tack. Bort med all cod trams och rosa vapen med graffiti skins, ta tillbaka klasserna som de varit från start och lås dem! Exempel spelar du medic då är du medic inget annat och kan inte byta ut medic låde support mot annat och så vidare, idag spelar det ingen roll vad du väljer.

GE OSS EN SERVER BROWSER! Skojar ni?

Permalänk
Medlem

Jag röstar på svenska stormaktstiden. Tänk er stressen av att ha en musköt med ett skott, som det tar ett tag att ladda om.

Permalänk
Medlem

Inge mer ökenlandskap...så torrt och beige...

Vill gärna ha ubåt som kan dyka upp stealthy och under viss tid vara spawn punkt till den blir bombad. Tänk ubåt som styrs av en spelare nära ställe som ska tas över och sen väller det ut spelare för att ta över. När motståndarna ser ubåten på kartan kan de styra missiler/robotar dit och då måste ubåten försvinna under ytan för att inte slås ut. Då gäller det att dyka upp någon annanstans för att kunna fortsätta ha det som spawn punkt.

Artilleri spärreld tillfälligt på viss yta...motståndarna får 10 sec förvarning och kan "gräva ner sig" på ett par sekunder. Bara otur(direkt träff) är dödligt, annars sänks bara health lite som effekt av att ha blivit utsatt. Blir man target flera gånger så minskar health mer så det är ingen bra idé att vara kvar en längre tid på stället. Att gräva ner sig gör att man inte kan skjuta på andra så man måste avgöra om man vill kunna skjuta eller överleva genom att gräva ner sig.

Kommer inte ihåg om det redan finns men små minor som inte dödar men som gör att man får blead effekt och har svårt att snabbt röra sig vidare. De kan spridas över större områden och motmedel är en viss apparat vid higher grade som kan identifiera och oskadligöra X antal per timme.

Kamoflagefunktion - att över tid restore health while resting...man kan inte rapportera eller skjuta men man kan gömma sig för att "slicka såren" bakom fiendelinjen. Enbart om någon kliver över en så blir man upptäckt och då har man en delay för att kunna försvara sig så det ska vara risky att gömma sig nära fienden.

I övrigt vill jag bara ha ett rifle som ger garanterat insta-kill per shot utan att ens behöva sikta....

Permalänk
Medlem

Jag vill inte se ett nytt battlefield-spel. Tror inte det finns något som kan rädda serien.

Visa signatur

Arch | 1440p 165Hz IPS | 7800X3D | 1080ti | 64GB@6GHz | SN850 2TB

Permalänk

En remake på BF1942 eller BF2 eller möjligtvis BF4.
Allt annat kommer bara vara skräp.

Visa signatur

nuvarande dator: Asus ROG STRIX Z370-E GAMING, Intel i7 8700k 4,7Ghz, Corsair 32gb3200mhz, ASUS RTX 2070 STRIX Gaming OC

Permalänk
Arvid Nordqvist-mannen
Skrivet av 2pac:

Jag röstar på svenska stormaktstiden. Tänk er stressen av att ha en musköt med ett skott, som det tar ett tag att ladda om.

Tycker det är stress nog med repetergevär:F

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Kanske är det wishful thinking men hade gärna sett en campaign med en intressant handling. Gillade treans handling som hade en mindre skala var mer karaktärsdriven. Vore kul att se något i den stilen igen!

Permalänk
Medlem

Nåt som går att spela i Linux... EA Anticheat sabbar ju den möjligheten.
Vansinne med kernel level anticheats.

Visa signatur

< :: Intel i9 9900ks@5.0Ghz/Ring@4.5Ghz | 32Gb DDR4@3600Mhz | Geforce RTX 4070 :: >

Permalänk
Medlem

Se där, vilken överraskning att skämtet som är BF2042 avslutas efter blott 2,5 år Återigen en tydlig påminnelse (tillsammans med Warzone 1) om att aldrig någonsin köpa DLCs, kosmetiska produkter, osv då spelen läggs ner allt snabbare idag.

Fortnite, LoL, Dota 2, WoW och några andra är riktiga långkörare där spelaren har fått glädje och behållning länge, undantagen som bekräftar regeln.

Mvh

Visa signatur

Asus ROG Strix B650E-F - AMD Ryzen 7 7800X3D - 32GB DDR5 - Galax RTX 4090 Hall Of Fame OC Lab - Corsair MP700 - WD Black SN850 - WD Black SN850X - Samsung QVO 870 - WD Black HDD - Noctua NH-U12A Chromax - Fractal Design Define 7 - Seasonic Prime Ultra Gold 1000W - Alienware AW3423DWF QD-OLED

Permalänk
Medlem
Skrivet av Aeig:

Se där, vilken överraskning att skämtet som är BF2042 avslutas efter blott 2,5 år Återigen en tydlig påminnelse (tillsammans med Warzone 1) om att aldrig någonsin köpa DLCs, kosmetiska produkter, osv då spelen läggs ner allt snabbare idag.

Fortnite, LoL, Dota 2, WoW och några andra är riktiga långkörare där spelaren har fått glädje och behållning länge, undantagen som bekräftar regeln.

Mvh

Skulle påstå att du aldrig någonsin ska köpa kosmetiska produkter, punkt. Om du nu inte vill framstå som en tolvåring som gillar att förstöra spelindustrin genom att se till att utvecklarna fokuserar mer på att utveckla fula skins som sticker ut rejält istället för att förbättra gameplay.

Tyvärr har det blivit trendigt med den typen av skins bland IQ-befriade individer.

Permalänk
Medlem

Vad jag vill se i nästa bf?
Noll microtransactions. Men det kommer inte hända så jag håller mig borta