Söker samarbetsspel, tacksam för tips!

Permalänk
Medlem

Söker samarbetsspel, tacksam för tips!

Hej,

Jag och dottern(15 år) söker samarbetsspel som även kan hålla i längden. Vi har sen tidigare spelat "couch games" som It Takes Two, A Way Out, Moving Out, PlateUp, Unrailed och många andra. Nu vill vi dock ta ett steg upp och spela något mer actionfyllt och gärna något mellan 2 datorer. Vi vill dock fortfarande spela ensama mot ex AI utan random random folk online. Vi är lite inne på Helldivers 2, det kommer såfall kosta oss runt 800 kr för 2 "licenser".

Kanske har ni några bra förslag?

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Killing Floor 2 är ett fantastiskt samarbetsspel. Överleva mot vågor av fiender. Kostar typ 60kr nu https://gg.deals/game/killing-floor-2/ Man kan vara upp till 6 personer men det går absolut att köra på två.

Deep Rock Galactic är väldigt populärt. Jag har bara testat det så vt inte hur balanserat det är för två spelare.

Borderlands spelen går alla att köra tillsammans och det fungerar jättebra.

Helldivers 2 är fruktansvärt kul. Och många kör med färre spelare än 4 men känns inte som balansen ändras för färre spelare. Men finns 9 svårighetsgrader att välja på.

Visa signatur

Hayabusa T3 | Venum Elite Evo | UFC Venum Pro Line

Permalänk
Medlem

Gillar ni Diablo-liknande spel så är Torchlight 2 ett givet alternativ.

Visa signatur

På Internet sedan 1997.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Jag och dottern(15 år) söker samarbetsspel som även kan hålla i längden. Vi har sen tidigare spelat "couch games" som It Takes Two, A Way Out, Moving Out, PlateUp, Unrailed och många andra. Nu vill vi dock ta ett steg upp och spela något mer actionfyllt och gärna något mellan 2 datorer. Vi vill dock fortfarande spela ensama mot ex AI utan random random folk online. Vi är lite inne på Helldivers 2, det kommer såfall kosta oss runt 800 kr för 2 "licenser".

Kanske har ni några bra förslag?

Hej,

Inte super mycket action (men ändå lite) är ju att spela Raft tillsammans.
Spelade igenom det med min bror och tyckte det var väldigt roligt (då är jag mestadels ingen som spelar Co-op spel utan endast MMO-RPG spel med andra).

https://store.steampowered.com/app/648800/Raft/

Kanske lite dyrt då man måste köpa x2 men vet inte om man kan fynda det på en rea, helt klart värt pengarna tycker jag även om det inte köps på rea.

Lycka till!

MVH
jensen.

Permalänk
Moderator
Forumledare

@Neon: Jag och dottern hade sanslöst kul med forest 1&2. Sådär corny action med lite skräck.
Kan varmt rekommenderas:)

Visa signatur

Forumets regler | Har du synpunkter på hur vi modererar? Kontakta SweClockers/moderatorerna

Jag stavar som en kratta

Gillar lök på discord

Permalänk
Medlem

The Forest och Valheim är mycket underhållande att spela tillsammans.

Vill också slå ett slag för GTA Online. Man kan spela allt content med vänner i en privat lobby utan randoms (förutom vissa heists som kräver 4 spelare). Det har kommit rejält med innehåll på elva år, så man kan utan problem sänka hundratals timmar i Los Santos.

Visa signatur

Asus ROG STRIX B550-F | Ryzen 9 5900X | be quiet! Dark Rock Pro 4 | Asus RTX 3070 Ti | 32GB Corsair Vengeance 3600MHz | Corsair RM650x | Corsair Carbide Air 540

Permalänk
Medlem

Nu skriver du att ni vill ha mer action, men vill ändå slå ett slag för Portal 2 om ni inte redan spelat det.

Om inte annat kan ni spela det mellan varven

Visa signatur

Ryzen 7800x3d, Noctua nh-d15, ASUS B650Plus, 32GB DDR5 6000MHz, KFA2 RTX 4080, AW2723DF, Corsair RM850x, Zalman Z9 Iceberg Vit, Logitech G502 Lightspeed, Galaxy S23, Xbox Series X, Triangle Esprit Comete EZ, Triangle Esprit Titus EZ, Triangle Esprit Voce EZ + SVS SB2000 pro drivs av Yamaha RX-V6A, Beyerdynamic - DT 770 PRO 250 Ohm + Røde AI-1, Moza R5, Meta Quest 3.

Permalänk
Medlem

Ni verkar redan ha spelat bra coop spel, men här kommer några rekommendationer:

- Helldivers 1 & 2 är definitivt att rekommendera, många svårighetsgrader, scalear till antalet spelare i lobbyn, och väldigt roligt. varierar mellan taktiskt stridande och totalt kaos, finns en orsak varför HD2 har fått sådan online community.

- Left 4 dead 1 & 2, kanske hundratals timmar har spelats tillsammans med barndomsvännerna och vi spelar det ännu idag då och då.

- Dying Light 2: fartfyllt och mycket action, beroende på hur skraj man är det lite skräck också, riktigt kul spel och är kanske 20 h main story plus kanske 20-30h sidequests, totti säkert en 100-150h spelande LÄTT, sedan kan man börja om med newgame+. utvecklarna har legat på sedan launch och lagt till massa content.

- NFS heat, kräver dock 2 licencer vilket är mindre bra, men jag ansåg det som ett riktigt kul spel att köra tsm, dock är det alltid Online men det påverkar inte riktigt upplevelsen att spela två. Kanske remaken av Most Wanted 2005 blir ett riktigt guldkorn.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Sarato:

Gillar ni Diablo-liknande spel så är Torchlight 2 ett givet alternativ.

Ett litet varningens finger är den kassa nätverkskoden, jag spelade det med en kompis (lan + fiber) och fick konstanta problem med att en dog och att allt såg olika ut på klienterna…

Kanske har bättrats på senaste många åren sen jag spelade dock

Mitt tips till tråden är klassikern:
Sven coop
https://store.steampowered.com/app/225840/Sven_Coop/

Även de flesta legospelen stödjer två spelare och är kul, kanske inte så actionfyllda dock

Permalänk
Medlem

Jag har en kod till Overcooked 2 ni kan få gratis om ni vill

Visa signatur

[EpoX8k5a2+]-[Xp1600@1815]-[Extreme DDR2700] - [Gainward ti4200]

Permalänk
Medlem

Kanske inte det du tänkte dig först, men Terraria är grymt kul att spela coop. Blandning av utforskande, byggande och action.

Permalänk
Medlem

7 days to die, let's gooooooo.

Visa signatur

Make Sweclockers Great Again.

Permalänk
Medlem

Vill ni varva med något mellan actionspelen finns ibb & obb samt Bread and Fred (inte spelat det här, men ser kul ut )
https://store.steampowered.com/app/95400/ibb__obb/
https://store.steampowered.com/app/1607680/Bread__Fred/

Spelas på olika datorer, och med "remote play together" så räcker det med att en köper spelet till sitt konto.

Permalänk
Medlem

Conan Exiles
Ark Survival Ascended (Det senaste Ark)
Ark <insert whatever it's called here, original game)

Visa signatur

Official Necrophor Site
http://www.facebook.com/Necrophor
Swedish Black/Death Metal

Permalänk

Hej, brukar själv lira med dottern. Här är några bra couch-coop/ online-coop spel och där flertalet inte kostar skjortan. Det är blandat mellan partyspel och längre spel. Älskar när barnen tar med sig kompisar och lirar ihop, så flertalet av titlarna kan köras fler än 2 personer. Hoppas att något passar.
Move or Die
Boomerang Fu
Monaco
RubberBandits
Crawl
Speedrunners
Party Animals
Retimed
Huntdown
Rogue Stormers
The Battle of Polytopia
Enshrouded
Ready or Not
Nex Machina
From Space
Stick Fight: The game
Pizza Possum
Nine Parchments
Evil West
Broforce
The Ascent
Marooners
TowerFall Ascension
Tricky Towers
Rad Rogers
PAC-Man 256
Castle Crashers
Door Kickers
Sniper Elite 5
Zombie Vikings
Gotham Knights
Darksiders Genesis
Warhammer 40k Darktide
Core Keeper
Zombie Army 4
My time at Sandrock
Remnant 2
Children of Morta
Lost Castle
Orcs must die 3
Portal 2
Baldurs Gate 3

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tenkai Star:

Killing Floor 2 är ett fantastiskt samarbetsspel. Överleva mot vågor av fiender. Kostar typ 60kr nu https://gg.deals/game/killing-floor-2/ Man kan vara upp till 6 personer men det går absolut att köra på två.

Deep Rock Galactic är väldigt populärt. Jag har bara testat det så vt inte hur balanserat det är för två spelare.

Borderlands spelen går alla att köra tillsammans och det fungerar jättebra.

Helldivers 2 är fruktansvärt kul. Och många kör med färre spelare än 4 men känns inte som balansen ändras för färre spelare. Men finns 9 svårighetsgrader att välja på.

Deep Rock Galactic går bra på 2 spelare, mycket bra spel.

Visa signatur

Intel® Core™ i5-12600K | Noctua NH-U14S | Corsair 32GB DDR5 5600MHz CL36 | MSI Z690 Pro | Gigabyte RTX 4070 Super Aorus Master | Adata XPG Gamix S50 Lite | Fractal Design Define R7 White | 5 x Noctua NF-A14 PWM | Corsair RM750x | Dell S3222dgm | Win 11 |

Permalänk
Medlem

Trine 1-5 är något jag kan rekommendera utöver det som alla ovan har skrivit. Funkar utmärkt som ett teamplay spel. Sedan har vi ju alla Mario party + Mario kart spelen.

Diablo 2 Resurrected funkar också om ni vill spela en lite mera blodig genre. Borderlands spelen funkar utmärkt i multiplay + singleplayer om ni inte alltid vill spela med varandra

edit:
Enshrouded är ett spel som har förvånat mig över gameplayet. Det är en Zelda Botw klon fast med multiplayer

Visa signatur

"Resistance is futile."

- Georg Ohm

Permalänk
Medlem
Skrivet av Neon:

Hej,

Jag och dottern(15 år) söker samarbetsspel som även kan hålla i längden. Vi har sen tidigare spelat "couch games" som It Takes Two, A Way Out, Moving Out, PlateUp, Unrailed och många andra. Nu vill vi dock ta ett steg upp och spela något mer actionfyllt och gärna något mellan 2 datorer. Vi vill dock fortfarande spela ensama mot ex AI utan random random folk online. Vi är lite inne på Helldivers 2, det kommer såfall kosta oss runt 800 kr för 2 "licenser".

Kanske har ni några bra förslag?

Kör helldivers 2, du kommer inte ångra dig!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splithorizon:

Deep Rock Galactic går bra på 2 spelare, mycket bra spel.

Det är bra, blir dock duktigt åksjuk av det oavsett inställningar. Det händer då och då att jag stöter på sådana spel men som tur är så händer det sällan.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide

Permalänk

Skulle rekommendera Valheim, Väldigt trevligt co-op spel.

Permalänk
Medlem

@Neon

Ja rekommenderar:

Escape simulator, kul pusselspel med en massa community gorda banor.

Generation zero, Sverige under 1989 som blivit övertaget av robotar. (Överleva spel med en lättare story) edit: just nu på rea. 80% rabatt.

Sniper elite 4/5 , skuta tyskar under WW2 och smyga runt och hitta bästa sättet att slå till. (Story, överleva vågor av fineder)

Farcry 5/6 , (story)

Visa signatur

Dator: HP Pavilion och Lenovo Legion. Konsol: Playstation
Tv: LG Oled. Ljud: Marantz surroundförstärkare, Klipsch Reference högtalare och basskickers.

Permalänk
Medlem

Dead Nation och Alien Nation är jäkligt skoj på två pers, speciellt soff-co-op med ett par bira

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem
Skrivet av Splithorizon:

Deep Rock Galactic går bra på 2 spelare, mycket bra spel.

Jag tror jag fick det som PS+ spel (om det nu inte finns nåt annat Deep Rock på PS4), men jag fattade nada av det Vi sprang runt och vimsade i några grottor och efter ett tag gav vi upp.

Visa signatur

"I have a hammer! I can put things together! I can knock things apart! I can alter my environment at will and make an incredible din all the while! Ah, it’s great to be male!"

Permalänk
Medlem

Cat quest 2 är jätteroligt..

och Resident Evil Revelations 2.

Permalänk

Jag vill varmt rekommendera Valheim. Det är inte bara ett av de bästa co-op-spelen jag spelat utan det är faktiskt ett av de bästa spelen överhuvudtaget jag spelat. Det finns väldigt få spel som slår mysigheten i Valheim.

Jag hade också rekommenderat att man hyr en server på t.ex. gportal för en billig peng så att man kan ha en gemensam värld att komma och gå i som man vill. Då måste inte båda vara inloggade samtidigt alltid. Vill man inte ha det så går det såklart utmärkt att spela utan hyrd server också.

Permalänk
Redaktion
Nyhetsredaktör

Lethal Compay är riktigt grymt. Spelet är gjort för att spelas i grupp och ju mer man samarbetar desto bättre. Kan vara lite läskigt i vissa stunder vilket gör det bara mer kul!

Permalänk
Medlem

Don't starve Together

Permalänk

Grounded

7 Days to Die

Permalänk
Medlem

Grounded rekommenderas, mycket trevligt co-op survival spel

Visa signatur

CPU: i9-10900k Moderkort: Asus ROG STRIX Z470-H RAM: 32Gb Corsair Vengeance GPU: Gigabyte 3070ti SSD: Samsung 970 EVO 1Tb PSU: Corsair SF 600W Kylning: Noctua D15 Chassi: Fractal Design Meshify Skärm: LG C3 42" & Asus ROG Swift 27"

Permalänk
Medlem

Tackar för alla fina förslag! Är på väg att testa Helldivers 2 för att säkerställa att det fungerar bra även på den lite äldre datorn. Grounded ser dock väldigt intressant ut, dessutom har man möjlighet att testa det gratis par timmar till samt att det är på rea just nu.

Visa signatur

CPU : AMD Ryzen 5 5600X Moderkort : ASUS ROG Strix B550-F GAMING Grafikkort :EVGA GeForce GTX 1080 Ti FTW3 iCX Gaming HDMI 3xDP 11GBMinne : Corsair 16GB Chassi :Fractal Design Define 7 Compact Nätdel : Corsair RM750x Skärm #1 : Asus VG349Q Ultrawide Skärm #2 : Acer X34 Ultrawide