Kingdom Come Deliverance II utannonserat

Permalänk
Medlem

Kingdom Come Deliverance II utannonserat

Mitt favoritspel än idag är gamla Kingdom Come Deliverance, med nöje såg man twitterbakgrunden ändras på deras twitterkonto

https://twitter.com/WarhorseStudios/status/177987191476634463...

Det måste väl ändå vara nästa Kingdom Come spel?

*Edit*
Ja det är Kingdom Come Deliverance 2 och Henry har blivit en man, på äventyr med Capon

Permalänk

Jag är helt sjukt taggad, men jag vet sammtidigt att 90% av speltiden kommer det bara spelas Farkle.

Dom enda ändringarna ja hoppas på är lite bättre combat mekaniker och förhoppningsvis är det mer viable att spela ärlig riddare än att bara springa runt och tjyva saker. ( ja märker det med varje playthough att det i slutändan bara blir sneak/stealth build.)
Hoppas också dom implementerar lite från dom mest populära moddarna, typ lockpicking modden.

Permalänk
Redaktion
Redaktionschef

Är riktigt taggad på KCD II. Ville gilla första, men lirade på PS4, vilket var en mindre optimal upplevelse av flera anledningar. Det var galet utmanande att både slåss och dyrka upp lås. Plus rätt buggigt. Gillade dock konceptet och har förstått att upplevelsen blivit bra mycket bättre sedan lanseringen.
Ska bli kul att kasta mig in i spelet igen när det släpps i år, vilket också är en riktigt trevlig överraskning.

Permalänk

Är verkligen supertaggad, gillar verkligen första spelet (även om jag spenderar 90% av tiden till att mest jaga och bli så rik som möjligt...).

Gillar starkt att de presenterar spelet nu och det släpps redan under 2024 (om det nu håller)! Man är lite trött på företag som teasar ett nytt spel och så dröjer det 5-6 år innan det släpps. Så mycket trevlig överraskning. Gillar också deras release video, lång genomgång med både utvecklare och skådespelare och mycket hintar om vad komma skall 😀

Vi håller tummarna på att det inte blir lika buggigt som första spelet vid release!

Visa signatur

Dator: Corsair 4000D|i7 13700KF|ASRock Z790|MSI RTX4090|Seasonic Platinum 1kW|Kingston KC3000 2TB|G.SKill 32GB DDR5 @6400 cl32|Noctua D15|

Permalänk
Skrivet av Patrickpolly:

Är verkligen supertaggad, gillar verkligen första spelet (även om jag spenderar 90% av tiden till att mest jaga och bli så rik som möjligt...).

Gillar starkt att de presenterar spelet nu och det släpps redan under 2024 (om det nu håller)! Man är lite trött på företag som teasar ett nytt spel och så dröjer det 5-6 år innan det släpps. Så mycket trevlig överraskning. Gillar också deras release video, lång genomgång med både utvecklare och skådespelare och mycket hintar om vad komma skall 😀

Vi håller tummarna på att det inte blir lika buggigt som första spelet vid release!

Ja det är ju grymt att dom faktiskt jobbat i tystnad och annonserar när det är klart.
Hunting lär ju bli lättare nu när man springer runt med armborst.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Visceral3D:

Ja det är ju grymt att dom faktiskt jobbat i tystnad och annonserar när det är klart.
Hunting lär ju bli lättare nu när man springer runt med armborst.

Trist bara att IGN läckte trailern och därmed tvingade fram annonseringen i förtid.

Permalänk
Medlem

En lite mer obskyr intervju med Viktor Bocan på Warhorse, summering:

1: Hjälmar, det kommer finnas en knapp för att fälla upp/ned visir manuellt, så man kan strida med öppet visir och skydda allt utom ansiktet men se fritt.

2: Repetitiva animationer som att plocka växter kommer reduceras (inställningar?)

3: Utvecklarna implementerade katter i spelet i smyg, och hint på mer saker de har implementerat i smyg. Easter eggs?

4: Absolut inget sikte för bågar etc fortfarande.

5: Man börjar på den mindre kartan Trosecko och sedan efter storyn har kommit till en viss punkt reser man till Kuttenberg. Och senare is storyn kan man resa fritt mellan dem. Verkar vara en mycket större main questline och mer narrativt till en början. Men man har fortfarande fritt språng att utforska/köra sidequests. Däremot sade de i en annan intervju att fler quests kommer vara tidsbegränsade, världen väntar inte på Henry.

6:

KCD2 kommer avsluta Henrys resa och inte lämna några öppna ändar som KCD1, men det finns alltid rum för KCD3! (kanske utan Henry)

Dold text