Samsung the wall all in one IAB serien videovägg, varför kostar den så mycket?

Permalänk

Samsung the wall all in one IAB serien videovägg, varför kostar den så mycket?

dyr tv

Kan nån teknik kunnig förklara för mig varför den här tvn är värd mer än vissa hus? Jag kan inte tänka mig att det finns en vettig förklaring till detta pris

Permalänk
Medlem

Dels är det en 146" TV, och dels är den riktad mot företag och inte privatpersoner. Priset på fruugo är dock rätt högt även för den modellen, den går att hitta för "bara" runt 3 miljoner kr på andra sidor.

Permalänk
Skrivet av perost:

Dels är det en 146" TV, och dels är den riktad mot företag och inte privatpersoner. Priset på fruugo är dock rätt högt även för den modellen, den går att hitta för "bara" runt 3 miljoner kr på andra sidor.

Ah ok kolla inte storleken men verkar vara en lite väl stup uppgång i pris i min amatör åsikt, såg en annan skärm för 400 tusen och har för mig att den va mer "normal stor" men storleken på den länkade är en bättre anledning en jag trodde tycker multimiljon låter lite mycket men vet inte ens hur många 48 tummare av samma kvalite som får plats i en 146 tummare

Permalänk
Bildexpert 📺

"The Wall" är micro-LED och likt alla andra sådana väggar går det att bygga modulärt. Man får ungefär samma priser för andra LED-väggar från en lång rad andra tillverkare. Det som skiljer Samsung åt med The Wall är att de har den modellerna har en tydligare konsumentvinkel snarare än att vara en B2B-produkt. Därför kan den dyka upp på prislistor som en "TV" även om det är dra på definitionen till ytterligheterna med vad man normalt menar med en TV.