Permalänk

Dator för min hemstudio?

Hej,

Jag skulle gärna ta emot lite råd inför köp av stationär PC, kommer huvudsakligen användas för musikinspelning så ej behov grafikkort. Jag har ett externt ljudkort (Focusrite 2i2) som jag tänker använda. Prio med tyst dator, och så klart snabb för att minska latency och kunna hantera nyare plugins. Kör Reaper som ju inte är så krävande, men använder en del tyngre pluggar. Har inte själv så bra koll på om Amd eller Intel är att rekommendera, ej heller typ av processor och kylning? Någon som kan tipsa på en färdig eller bygge helst under 8000 kr?

Permalänk
Medlem
Permalänk

Tack för svar! Hur är chassit o kylaren när det gäller ljudnivå? Vågar mig inte på att bygga själv, är Inet att rekommendera när det gäller det?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tinderstick:

Tack för svar! Hur är chassit o kylaren när det gäller ljudnivå? Vågar mig inte på att bygga själv, är Inet att rekommendera när det gäller det?

Då hade jag kikat på det här bygget. PSU:n är passiv upp till 170 W så fläkten behöver inte ens dra igång.

https://www.inet.se/kundvagn/visa/qvgnASnGNlcr0etCvCfY0DkqHys/tinderstick

Permalänk
Medlem

Extrem overkill redan med 750W PSU för ett system som detta.

Visa signatur

Phanteks P400A RGB : Asus Prime X570-P : Ryzen 9 5900X : Corsair H100X : 32GB G.Skill Trident Z Neo 3600CL14 : Sapphire Nitro+ 6800 XT : Xiaomi 34" Curved 3440x1440 : Playseat Evolution Alcantara : Thrustmaster T300RS GT / Ferrari SF1000 Edition Add-on : HP Reverb G2

Permalänk
Medlem
Skrivet av Alphahanne:

Extrem overkill redan med 750W PSU för ett system som detta.

Billigaste PSU:n i lager är inte ens 300 kr billigare och den har tre års garanti istället för sju. Dessutom är den varken modulär eller semi-passiv.