Permalänk
Medlem

Kabelhållare / Kabelhantering

Hej gott folk,

Jag har ett basic problem- laddare och diverse kablar som ligger över skrivbordet.

Hur gör ni för att hantera dessa på ett bra sätt?
Köper ni kabelhållare från diverse butik och kör på detta, eller finns det bättre sätt?

Jag sitter med ett ordinarie IKEA-skrivbord och de största problemen är två USB-C laddare till laptop/telefon samt kabel till hörlurar och hörlursförstärkare.

Ha en go kväll.

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨

Har testat lite olika lösningar, men det som funkat bäst för mig är individuella klisteröglor som den på bilden ovan. Ingick i det här kabelsamlarpaketet från Temu.

Här är ett exempel hur de sitter med två USB-C till ett par Macbooks.

Och när man kopplar lös kabeln så åker den ner men kontakten hålls ovanför bordskanten av öglan.

Permalänk
Medlem
Skrivet av JonasT:

<Uppladdad bildlänk>

Har testat lite olika lösningar, men det som funkat bäst för mig är individuella klisteröglor som den på bilden ovan. Ingick i det här kabelsamlarpaketet från Temu.

<Uppladdad bildlänk>

Här är ett exempel hur de sitter med två USB-C till ett par Macbooks.

<Uppladdad bildlänk>

Och när man kopplar lös kabeln så åker den ner men kontakten hålls ovanför bordskanten av öglan.

Strålande!

Precis det här jag behövde se. Beställde paketet du rekommenderade från Temu, samt ett par andra småsaker.

Hur upplevde du Temu som leverantör, samt kvaliteten på produkterna?

Permalänk
Redaktion
Praktikant ✨
Skrivet av Miindz:

Strålande!

Precis det här jag behövde se. Beställde paketet du rekommenderade från Temu, samt ett par andra småsaker.

Hur upplevde du Temu som leverantör, samt kvaliteten på produkterna?

Likt många andra Kina-butiker är kvalitén ganska blandad, det varierar en del beroende på typ av produkt. Men typ organisationsprylar och förbrukningsvaror (tänk refills till dammvippor) funkar generellt fint.

Som leverantör har de varit stabila, paketen har alltid kommit fram och momsen har varit hanterad så man slipper tull. Räkna dock med ganska lång leveranstid – runt två veckor är vanligt.