[SCO] Ms betalat sco 86 milj $ för att stämma ibm? "halloweenbrev 10"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Det där håller jag med dig om.

m0REc: bra, det har jag lovat mig själv för längesen :). Hoppas att du aldrig frivilligt ska använda något som ms har gjort också.

grejen som sagt är att jag behöver windows i skolan och att alla kompisar använder msn messenger, därför använder jag också det för att ha kontakt med dem, fast jag kör ju såklart aMSN

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
grejen som sagt är att jag behöver windows i skolan och att alla kompisar använder msn messenger, därför använder jag också det för att ha kontakt med dem, fast jag kör ju såklart aMSN

Men i skolan använder du ju inte windows frivilligt om du måste använda det :). Jag använder också windows i skolan, men linux också. Jag har också msn, även fast jag inte vill ha det, men jag måste ha det för att kunna snacka med en person :/

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Citat:

funderar nu starkt på att efter skolan åka hem och slänga ur windows

Det är svårare än man tror. Jag har försökt flera gånger nu, men jag faller alltid tillbaka i mitt barnliga intresse för spel och sånt, då behöver jag windoze.

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det är svårare än man tror. Jag har försökt flera gånger nu, men jag faller alltid tillbaka i mitt barnliga intresse för spel och sånt, då behöver jag windoze.

Inte då, jag köpte mig en Powerbook och vips så slutade allt mitt användande av Microsoft produkter.

Permalänk
Medlem

Sidde: Köp en åt mig så lovar jag att inte köra windows. 8]

On topic: SCO och M$ har stora problem med konkurrens. Kan de inte få nya användare/köpare genom att fixa sånt folk vill ha så stämmer de skiten ur de som kan, och därigenom minimerar all konkurrens. Bra sätt att skapa monopol, men inte särskilt uppskattat. Synd att inte "vanligt folk" vet något om det här. Det är ju bara de som är lite mer intresserad av datorer och allt det involverar som ens vet vad som händer. Resten läser de i aftonbladet och ser på TV, och där är det ju inte direkt uppmärksammat.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Resten läser de i aftonbladet och ser på TV, och där är det ju inte direkt uppmärksammat.

Hela affären påminner lite om en dokusåpa. Man kanske skulle tipsa Aftonbladet? Å andra sidan är det ganska lite sex och fylla i denna skandal. Å tredje sidan så kanske man kunde kalla detta en kupp? Det är ju alltid populärt.

Permalänk
Medlem

Ja eller chock. Kanske nått i stil med "mutkupp" eller "mutchock" skulle falla dem på läppen. Och så är det ju bra om någon "rasar" också. Linus Torvalds kanske rasar mot SCO/M$?

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nillon
Så, jag gjorde just mina datorer helt M$-fria, genom att slänga bort MSN Messenger och Internet Explorer.

Om du hade MSN Messenger och Internet Explorer så tycks du ju köra Windows, right?
Då är ju datorn väldigt MS-fri

Visa signatur

”I do not fear computers. I fear the lack of them.” --- Isaac Asimov

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kookie
Om du hade MSN Messenger och Internet Explorer så tycks du ju köra Windows, right?
Då är ju datorn väldigt MS-fri

Eller en mac, skulle jag tro.

Visa signatur

motor.holy.se - Projekt "Tüsk MiniJänk med Engelsk V8"
"Bingolotto, till och med Loket har trötnat" - Loesje
"Och jag som trodde att världens häftigaste moderator inte existerade!" - Robbster

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kent-Mustafa
Det är svårare än man tror. Jag har försökt flera gånger nu, men jag faller alltid tillbaka i mitt barnliga intresse för spel och sånt, då behöver jag windoze.

Varför inte spela spel som finns till linux eller testa om spelen du spelar funkar med wine?

Visa signatur

Sverker G. Johansson

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Sidde: Köp en åt mig så lovar jag att inte köra windows. 8]

On topic: SCO och M$ har stora problem med konkurrens. Kan de inte få nya användare/köpare genom att fixa sånt folk vill ha så stämmer de skiten ur de som kan, och därigenom minimerar all konkurrens. Bra sätt att skapa monopol, men inte särskilt uppskattat. Synd att inte "vanligt folk" vet något om det här. Det är ju bara de som är lite mer intresserad av datorer och allt det involverar som ens vet vad som händer. Resten läser de i aftonbladet och ser på TV, och där är det ju inte direkt uppmärksammat.

sen ser man på nyheterna

"Microsoft och SCO stämmer nu IBM för att de ska ha tagit upphovsrättsskyddad källkod och använt i sitt operativsystem. SCO har varit emot IBM sen detta skedde bla bla bla"

med andra ord: nyheterna vet ingeting och lägger allting till Microsoft och SCO's fördel.

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
grejen som sagt är att jag behöver windows i skolan

Open office?

Citat:

och att alla kompisar använder msn messenger, därför använder jag också det för att ha kontakt med dem, fast jag kör ju såklart aMSN

Gaim?

Jag brukar inte vara den som missionerar om Linux, folk får använda vad de vill. Linux funkar för mig därför använder jag ingenting annat, om windows funkar för dig har jag ingen anledning att lägga mig i det.

MEN... du verkar ju klart sugen på fria alternativ så jag skulle rekomendera en tripp till: http://gnuwin.epfl.ch/sv/info/equivalents.html . Se om det inte är så att det finns fullvärdiga allternativ till de program du måste använda. Om det gör det kan du ju ladda ner win32-versionerna och testa utan att byta operativsystem.

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rokka
Open office?

Gaim?

Jag brukar inte vara den som missionerar om Linux, folk får använda vad de vill. Linux funkar för mig därför använder jag ingenting annat, om windows funkar för dig har jag ingen anledning att lägga mig i det.

MEN... du verkar ju klart sugen på fria alternativ så jag skulle rekomendera en tripp till: http://gnuwin.epfl.ch/sv/info/equivalents.html . Se om det inte är så att det finns fullvärdiga allternativ till de program du måste använda. Om det gör det kan du ju ladda ner win32-versionerna och testa utan att byta operativsystem.

öh? jag kör redan linux... men inte på datorn till skolan då vi använder, MS Word, Flash, Dreamweaver, Freehand, FirsClass osv och jag orkar inte köra wine... jag dualbootar iof med linux på bärbara i vanliga fall men jag orkar inte installera det nu

se min sign för mer info

edit: mycket trevlig sida iaf, tack!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
öh? jag kör redan linux...

eeeh, ja... jag ska nog hålla käft ett tag nu

Visa signatur

War is Peace.
Freedom is Slavery.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av m0REc
sen ser man på nyheterna

"Microsoft och SCO stämmer nu IBM för att de ska ha tagit upphovsrättsskyddad källkod och använt i sitt operativsystem. SCO har varit emot IBM sen detta skedde bla bla bla"

med andra ord: nyheterna vet ingeting och lägger allting till Microsoft och SCO's fördel.

"Hmmm ja man kan ju undra varför MS blev så intresserade av Unix helt plötsligt. Är det inte ett konkurrerande OS?" Fast iofs vet väl inte ens medelsvensson vad ett operativsystem är för nått.

MS har väl en fördel med att alla icke datorkunniga tror att Microsoft är gud och hört talas om Linux, som "är nått hackerverktyg". Så därför bryr sig väl ingen heller, kanske rentav blir glada.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
"Hmmm ja man kan ju undra varför MS blev så intresserade av Unix helt plötsligt. Är det inte ett konkurrerande OS?" Fast iofs vet väl inte ens medelsvensson vad ett operativsystem är för nått.

MS har väl en fördel med att alla icke datorkunniga tror att Microsoft är gud och hört talas om Linux, som "är nått hackerverktyg". Så därför bryr sig väl ingen heller, kanske rentav blir glada.

det var precis så jag tänkte...

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
Varför inte spela spel som finns till linux?

Ett begränsat antal fungerar på FreeBSD. Jag ser inte det roliga i att spela samma spel hela tiden.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av jallabert
testa om spelen du spelar funkar med wine?

Vad får dig att tro att jag inte gjort det?

Visa signatur

"Linux is good because it keeps people out of real kernels"

Permalänk
Medlem

Vad är detta "windows" som alla talar om? Och Microsoft eller M$ som ni verkar referera till?

Visa signatur

Main Fractal R5, 6700K, GTX 980 Ti, 32 GB DDR4 (4x8 GB), 2x240GB SSD, MSI Z170-A-G45
Old Fractal R3, 2500K, GTX 970, 16 GB DDR3 (2x8 GB), 120GB SSD, 2TB HDD, ASUS P8Z68-V Pro/Gen3
Lap Lenovo T440, 4300U, HD4400, 12 GB DDR3, 240 GB SSD
Htpc Mac mini Server (mid 2011), HD3000, 4 GB DDR3, 2x500 GB HDD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cluster-
Vad är detta "windows" som alla talar om? Och Microsoft eller M$ som ni verkar referera till?

hoppas att du driver med oss, annars så kan jag säga att Microsoft är ett företag och varumärke som konkurerar med Linux, Windows är deras operativsystem och dessa saker ska du akta dig för, de är pest!

M$ är våran lilla version av MS som är Microsofts förkortning

där har vi en fråga och svar som vi kan lägga till i FAQ

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.

Permalänk
Medlem

Jag önskar jag kunde säga "vad är windows?". Då hade jag varit glad.

Visa signatur

Äntligen har jag fått svar på om vandrande pinnar kan gäspa. Det kan de inte. Ett av världens stora mysterier är löst.

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av filigran
Jag önskar jag kunde säga "vad är windows?". Då hade jag varit glad.

håller med, om man nu skulle växt upp med solaris eller linux skulle jag vara överlycklig!

Visa signatur

Vim
Kinesis Classic Contoured (svart), Svorak (A5)
Medlem i signaturgruppen Vimzealoter.