World of Warcraft tråden!

Permalänk

Vad står ni i kö för, att uppdatera spelet eller står ni i kö även efter att spelet har uppdaterats när ni vill spela igen(nån annan dag)??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Vad står ni i kö för, att uppdatera spelet eller står ni i kö även efter att spelet har uppdaterats när ni vill spela igen(nån annan dag)??

Det där fatta jag inte?

edit: Fatta nu, läste lite för fort...

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Vad står ni i kö för, att uppdatera spelet eller står ni i kö även efter att spelet har uppdaterats när ni vill spela igen(nån annan dag)??

Vi står i kö för att få spela.

Permalänk
Medlem

92 min kö för att komma in på PvP 8 ^^

edit: 72 min

edit2: 702 pers, hur som helst, tiden går inte att lita på

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Keo
92 min kö för att komma in på PvP 8 ^^

edit: 72 min

HAHA! ^^
Det måste ju komma fler servrar när retail kommer. Annars är de lite knäppa.

Visa signatur

Live now! Die later!

Permalänk

Ni får lugna er. Dom gör detta med vilje för att testa servrarna, det har blizzard till och med sagt rakt ut. Exakt såhär gick det till i US betan. I US retail just nu finns absolut inga köer alls.

Permalänk
Medlem

Jo verkligen, helt klart så kommer det aldrig fungera med så pass få servrar.

Det känns som att de borde ha förutspått det här (med tanke på hur många pre-order konton som de sålde)

Edit: Härligt att det fungerar så pass smärtfritt då, om de gör det med vilje. Ingenting har ju krashat än

Permalänk

mmmmkay, stå i kö för att spela Men jag gissar att det är lite extraordinärt nu när betan just släpptes? Finns bara en kö man kan tåla, systembolagets kö lol Har haft mina tankar på att emigrera från SWG till WOW, men kö bildningarna lär väl vara borta till efter betan..

edit: jag skriver sakta

Permalänk

kön finns i retail oxå..har sett dom i US klaga på de

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Ni får lugna er. Dom gör detta med vilje för att testa servrarna, det har blizzard till och med sagt rakt ut. Exakt såhär gick det till i US betan. I US retail just nu finns absolut inga köer alls.

Haha, har du läst forumen där?
En massa whine på köer, speciellt på servern Blackrock (tror den hette så, rätta mig om jag har fel).
Folk får ofta vänta ~1 timme för att få spela där, säger dem.

Förhoppningsvis blir det bättre i EU retail...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
kön finns i retail oxå..har sett dom i US klaga på de

Första dagarna. Nu är det bara Blackrock eller några till som kanske har köer som någon sa. Finns flera servers med low-medium population till och med.

Permalänk

900 pers för mig nu men wtf. Förstår ju det när halva europa spelar på 3 servrar. Hade inga problem på koreanska så...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Saliciouscrumbs
Första dagarna. Inte en ända kö kvar längre. Finns flera servers med low-medium population till och med.

Jo, finns flera servers med low-medium population, men folk vill inte flytta sina karaktärer som de spelat ganska mycket på, vilket är förståeligt.

Inte mycket att göra åt... men köer finns där.

Permalänk

Orsaken till vissa servrar har för många spelare är att innan retail släpptes gick flera riktigt seriösa guilds ut och bestämde var dom skulle spela. Sen hamna alla där förmodligen.

Permalänk
Medlem

Trevliga är att när man väl är inne och lirar är det ingen lag eller något som helst sådant iaf, US Open beta hade ju horribel loot lag etc.

Köa några minuter för att komma in på en server kan jag leva med (men det är inte skoj när stormen utanför fönstret bryter min ADSL ansluting i 0.1 sek och jag tappar anslutningen och hamnar på plats 800 i kön... jaja 10 - 15 min senare är man inne o lirar igen).

Permalänk
Medlem

Vad är det egentligen man väntar på när man står på kö?

Jag gissar på att det nog inte är att någon annan på servern ska logga av och lämna ut sin "plats" för det skulle verka lite konstigt.

Men vad är det annars? Bandbredden?

Visa signatur

"Computer games don't affect kids; I mean if Pac-Man affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching magic pills and listening to repetitive electronic music."
-- Kristian Wilson, Nintendo, Inc, 1989

Permalänk

Vilka as alla är! Jag vill oxå lira, men ja är hemma på jullov och min key är i karlskrona! GRRRRRRRRRRRRRR

Visa signatur

E6600, 2GB Corsair 5300, Abit Fatal1ty 190 HD, Lian Li PC-V300

Permalänk

Känns ganska bra att slippa plugga nu.. ;D

Permalänk
Medlem

Ursh vilken kö det var

Tur att man kan spela den koreanska

Retail till folket !

Visa signatur

MSI K8N Neo4-F AMD 64 3000+@1.93GHz
Twinmos 1.5GB RAM
X800Xl + 360GB Hdd

Permalänk
Medlem

Köker som fan..
Plus att quest monster finns det så ont om. T.ex. en troll boss man ska döda stod det säkert 40 st runt i en hög och attakerade när han kom fram. Han var framme i 1 sec sen var den död så fortsatte alla andra stå där utom 1 el. 2 som klarade questen.

Visa signatur

tack o bock

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Torethemidge
Känns ganska bra att slippa plugga nu.. ;D

Nej det känns inte speciellt bra. Tenta imorgon:(

Visa signatur

Amiga 500, Vampire 500 V2
Pentax K-1, Ricoh GR III, Dji Mini 2

Permalänk

haha jag har tenta nästa måndag så jag måste sitta o plugga hela veckan och tråna efter wow
vilken nörd man är!

Visa signatur

E6600, 2GB Corsair 5300, Abit Fatal1ty 190 HD, Lian Li PC-V300

Permalänk

Någon som vet om man kan flytta sin char till en annan server?

Permalänk

nån som har lust att hjälpa mej i 3:an?

server 3 asså som e en normal server

Visa signatur

Många av er känner mig som Spaic ;)

Permalänk

Så Blizzard kan inte garantera att man har 100% tillgänglighet till servern man har valt även efter att spelet har släppts??

Permalänk
Medlem

Vilken engelska pve-realm har minst latency? någon som vet?

Visa signatur

blah

Permalänk
Medlem

nån som har en key över?, skulle ha dragit till elgiganten idag men det e lite sent nu å jag såg att dom hade stängt så jag får dra dit imorgon istället :/, men om nån har en key över som man kanske skulle kunna få så skulle jag vara väldigt tacksam. *hoppas*

och nej jag kan inte vänta, måste lira

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av apspektakel
Någon som vet om man kan flytta sin char till en annan server?

Det går inte, jag försökte. Men de svarade att de inte gör det under betan...

Visa signatur

Intel Core™ i7 Quad Processor i7-960| ASUS Rampage III Extreme, Socket-1366| Corsair Dominator DHX DDR3 1600MHz 12GB (3x4) | 2x Gigabyte GeForce GTX 460 1GB PhysX CUDA (=SLI)| 2x OCZ Vertex 3 120GB SSD | 3x Samsung SpinPoint F4EG 2TB, WD 2TB External HD, HITACHI DESKASTAR 250GB AND 2x 500GB SAMSUNG HD501LJ ALL SATA2| Corsair AX 850W PSU | SOUNDBLASTER X-Fi Fatal1ty| Cooler Master Cosmos 1000

Permalänk
Medlem

kan vem smo helst spela betan? eller måste man vara typ "officiell beta testare"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgt.bastard
Så Blizzard kan inte garantera att man har 100% tillgänglighet till servern man har valt även efter att spelet har släppts??

???

det är detta som dom ska testa i denna beta vettu.. så dom pallar trycket när retail kommer

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf