Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Medlem

Jag behöver en låg ed Chaos klo på ladder. Jag ger 2st ist,1 mal, och en 16x HoZ.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Jag behöver en lidless och en dålig viper, den som ger kan få några pgems.

PM:a om du känner dig snäll!

EDIT: Ladder softcore borde jag säga också.

Visa signatur

O.C., OTH, Lost, Prison Break, PMR, PMRUK, Supernatural, Surface, Invasion, Joey. Känns som om jag glömt något.

Permalänk

Nu har jag påsklov och äntligen har man tid att lira D2 igen och skriva i sin kära tråd
Jag har just startat en javazon, och undrar hur man borde spela en sån.
Lightning Fury är en självklarhet, men frågan är om man ska satsa allt på dess synergy-skills (gör man det blir det ju inte så många fler skills än så) eller om man ska köra mer på dodge/evade/avoid/penetrate/valkyrie-varianten.

Dessutom, hur fungerar lightning fury med leech? Är det bara den första träffen som man leechar på? och är det bara typ 3/4 av den fysiska skadan då eller?
Vissa guider rekommenderar guided arrow för bossfighter/immunes/leech, vad tycker ni om det?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av andreasdr
Nu har jag påsklov och äntligen har man tid att lira D2 igen och skriva i sin kära tråd
Jag har just startat en javazon, och undrar hur man borde spela en sån.
Lightning Fury är en självklarhet, men frågan är om man ska satsa allt på dess synergy-skills (gör man det blir det ju inte så många fler skills än så) eller om man ska köra mer på dodge/evade/avoid/impale/valkyrie-varianten.

Dessutom, hur fungerar lightning fury med leech? Är det bara den första träffen som man leechar på? och är det bara typ 3/4 av den fysiska skadan då eller?
Vissa guider rekommenderar guided arrow för bossfighter/immunes/leech, vad tycker ni om det?

Allt som ger LF bonus ska du ha, sen är det bara att ha ML och LL så fixar sig allt....

Visa signatur

Mobo: Gigabyte GA-EX58-UD5, X58 CPU: Intel Core i7 920 Quad Processor Mem: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3, 6GB GPU: 2x Gigabyte GeForce GTX 580 1536MB PhysX Windforce3 SLI Lagring: OCZ Vertex2 60gb&120gb (1TB Storage WD) @ Corsair 800D

Permalänk
Medlem

Charged Strike och Lightning Fury is the gogo

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PimPStaRDeluX
Allt som ger LF bonus ska du ha, sen är det bara att ha ML och LL så fixar sig allt....

En december 2001-a! Fin månad Du är registrerad 2 dagar efter mig dessutom.

Lutar åt det som ni säger; en jävla massa lightning-synergier samt Lightning Fury som huvudskill.
Men Charged Strike? Är det inte livsfarligt att gå i närstrid med amazonen? Och varför är inte lightning strike bättre, är charged strike mer koncentrerad på en fiende eller?

Permalänk
Medlem

Charged strike skjuter ju ut charged bolts som gör uppemot 6k styck med bra utrustning. Är det då en stor fiende så träffar alla "vet inte hur många det är" med stooooooor skada. Den är suverän! Många drar sig i början från att använda den men det finns inget bättre

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sMricoT
Charged strike skjuter ju ut charged bolts som gör uppemot 6k styck med bra utrustning. Är det då en stor fiende så träffar alla "vet inte hur många det är" med stooooooor skada. Den är suverän! Många drar sig i början från att använda den men det finns inget bättre

hehe ok, alla på samma fiende alltså?
Men måste man inte ha fet AR för att kunna träffa på t.ex. hell?

Jag tycker fortfarande det låter dumt att gå in i närstrid, de flesta i slutet av spelet borde ju i princip sopa ner amazonen på ett slag, sen det här med hit recovery duration osv..

Permalänk
Medlem

Ja om fienden är tillräckligt stor. Nej ingen AR behövs för charged.
Du går bara i närstrid när där är få fiender, annars använder du lightning fury.

Visa signatur

"The two most common things in the universe are hydrogen and stupidity"

Permalänk
Medlem

Nu fattas bara IK armorn i min samling, är det någon som har lust att byta lite? har 2 st pgs och en KO-runa och 2 st SOL-runor + lite annat smått och gott! PM:a helst

Edit: någon som kan tipsa om en bra barbarian build?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk

Alltså, är det meningen att man i princip alltid ska hitta Lam Esen's Tome på första försöket? Jag överdriver inte när jag säger att i 6-8 gånger av 10 hittar jag den i det allra första templet jag tittar i!
Det hände nyss, men så fick jag connection interrupted exakt då den träffade marken

Permalänk
Medlem

jag har lirat detta endel.. var nog inge vidare.. men jag tyckte det var roligt (MP) kom till lvl 44.. :s paladin

Visa signatur

Intel Core i5 2500K @ 4,5 GHz | Gigabyte Geforce GTX 770 | Asus P8Z68-V GEN3 | Corsair 8GB CL9 1600Mhz VENGEANCE | 1TB Western Digital Caviar Black | Corsair AX 750W 80+ GOLD | Fractal Design Arc

Permalänk
Medlem

Ja nu var det ju så att jag tänkte starta en Frozen Orb Sorceress.
Detta är ett förslag på skills, kommentera gärna.

Warmth: 5
Lighting: 20
Chain Lighting: 20
Energy shield: 5
Teleport: 1
Static Field: 1
Ice Bolt: 20
Cold Mastery: 17
Frozen Orb: 20
Frozen Armor: 1

Detta tror jag ska ge mig en komplett frozen orb + chain lighting mot immune.
Som sagt kommentera gärna.

Visa signatur

PC: Gammal skit :)
Foto: Canon 350D ||Canon 28-105/3.5-4.5 || Canon 18-55/3.5-5.6 || Canon 50/1.8

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Ptte
Ja nu var det ju så att jag tänkte starta en Frozen Orb Sorceress.
Detta är ett förslag på skills, kommentera gärna.

Warmth: 5
Lighting: 20
Chain Lighting: 20
Energy shield: 5
Teleport: 1
Static Field: 1
Ice Bolt: 20
Cold Mastery: 17
Frozen Orb: 20
Frozen Armor: 1

Detta tror jag ska ge mig en komplett frozen orb + chain lighting mot immune.
Som sagt kommentera gärna.

Tyckter den builden verkar väldigt dålig, jag skulle köra såhär.
Warmth: 1
Nova: 20
Lightning Mastery: 20
Energy shield: 1
Telekenesis: 13(den är buggad om du har 13 i den, gör så du förlorar mindre mana när du använder engery shield)
Frozen orb: 20
Cold mastery: 1
Ice bolt: 20
Shiver armor: 1
Builden kräver att man har bra eq, men den funkar väldigt fint till mf etc.

edit: andreasdr: den finns alltid i the ruined temple.
edit: fattar inte ens varför jag skriver i denna tråden, spelar ju inte ens längre

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk

Skulle nog kunna kosta på sig lite mer Cold Masery istället för Lightning Mastery ifall det ska vara en Orb-Sorc.

Permalänk
Medlem

är det fortfarande omöjligt att slakta kossor i cow lvl med nova? Sist jag spelade (nått år sedan) så hade de totalt förstört cow lvl då sorceressen inte kunde göra nån skada alls pga höga resists.. 1 nova tog liksom 1/5 av livet, sen tog den kanske 1/100 :/

Visa signatur

arrwhh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
är det fortfarande omöjligt att slakta kossor i cow lvl med nova? Sist jag spelade (nått år sedan) så hade de totalt förstört cow lvl då sorceressen inte kunde göra nån skada alls pga höga resists.. 1 nova tog liksom 1/5 av livet, sen tog den kanske 1/100 :/

Nepp det går inte längre det är ju patch 1.10 nu ,fienderna tåler mer och skadar mer.

"EaZy going time is förbi" ;P

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Golem
är det fortfarande omöjligt att slakta kossor i cow lvl med nova? Sist jag spelade (nått år sedan) så hade de totalt förstört cow lvl då sorceressen inte kunde göra nån skada alls pga höga resists.. 1 nova tog liksom 1/5 av livet, sen tog den kanske 1/100 :/

tack och lov finns firebaal nu som dräper kossor:D

Permalänk
Medlem

var hittar man D2 mods???

Permalänk

jag har funderat på att göra en ny char nu och tror det ska bli en rabies druid:D

20 lycantrophy
20 wearwolf
20 rabies
20 carionvinne
20 oak sage

vad tror ni om den?

Permalänk
Medlem

Jodå, rabies druid är VÄLDIGT bra om du möter någon med låg poison res. Annars så tyckte jag för övrigt att min sög.

Bästa gubben jag har gjort var Bone-Necro. Ägde fan allt :):)

Visa signatur

Dry follows Wet as Death follows Me

Permalänk

föresten hur höga runer kan the countes droppa?
och e det lönt att lägga in henne i sin item run runda?
den består av andy, meph och pindle nu.
på hell förstås

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
föresten hur höga runer kan the countes droppa?
och e det lönt att lägga in henne i sin item run runda?
den består av andy, meph och pindle nu.
på hell förstås

Kan droppa alla runor utom ZOD, självklart kör man henne när man kör mf runs.

Visa signatur

: AMD Ryzen 2600X : 32GB Corsair : Nvidia RTX 2070 :

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Kan droppa alla runor utom ZOD, självklart kör man henne när man kör mf runs.

Hm, jag tror bara hon kan droppa upp till och med Lo. Hennes pack kan dock droppa upp till Zod.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av LecToR
Kan droppa alla runor utom ZOD, självklart kör man henne när man kör mf runs.

ok. jag har kört henne några gånger nu och hon är lätt som f*n. men hon droppar inget bra.mest el, eld, tir runer. det bästa hon droppat är en KO runna

Permalänk
Medlem

Jag har fått Pul som bäst av countess, fast det droppas mest El och Eld. På 500 runs är det ca 200 El och 133 Eld. Men det handlar mest om att ha röta för att få någon bra runa.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Avstängd

Gick på detta aprilskämt om bilder på Diablo III, jäkla diabloii.nu
http://www.diabloii.nu/images/diverse/AprilApril.jpg

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Gick på detta aprilskämt om bilder på Diablo III, jäkla diabloii.nu
http://www.diabloii.nu/images/diverse/AprilApril.jpg

död länk.
stod det att det skulle släppas snart också eller:D

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lanbonden
ok. jag har kört henne några gånger nu och hon är lätt som f*n. men hon droppar inget bra.mest el, eld, tir runer. det bästa hon droppat är en KO runna

Jag har fatt en Mal-runa en gang. Hogsta hittils.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

någon som har en IK armor? har 2 pgs och 1 KO runa och en massa runor under det även ett par IK boots och lite annat.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"