Allmän Diablo II-LoD-tråd (skills, strategier, character builds, skryt m.m.)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McBain
hur uppgraderar man zakarum??

1 Ko Rune (#18)
+ 1 Lem Rune (#20)
+ Perfect Diamond
+ Exceptional unique armor

med detta receptet. dock e det ladder only.

Permalänk
Medlem

åh, finns tråden fortfarande kvar någon som har något bra att skänka? det avgör om ajg ska installera igen och vilken gubbe jag ska ha

Permalänk
Avstängd

Det var länge sedan du var här sebbey.

Blizzard söker visst ett 20 tal personer som ska programmera Diablo III, det ska bli kul att se slutresultatet av det spelet :). Hoppas Diablo III utnyttjar nya grafikkorten fullt ut, då lär jag ju lägga Diablo II på hyllan, men säljer det gör jag aldrig

Visa signatur

AMD Phenom II 955BE x4 @3.61GHz|SamSung 2 x 500GB 7200 RPM|Asus M4A79T Deluxe|4GB OCZ Black Edition 12800@1600MHz|Sapphire HD5870 1GB RAM|OS varierar, men mest Win XP x64

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hunter(Swe)
Det var länge sedan du var här sebbey.

Blizzard söker visst ett 20 tal personer som ska programmera Diablo III, det ska bli kul att se slutresultatet av det spelet :). Hoppas Diablo III utnyttjar nya grafikkorten fullt ut, då lär jag ju lägga Diablo II på hyllan, men säljer det gör jag aldrig

att de söker folk till att programera betyder väll att det tar MÅNGA år innan spelet är klart

Permalänk
Medlem

hej, 1 fråga bara: Hur får man exp när man har lvl 80? jag ligger i act5 på hell och har lirat några baalruns, får knappt någon exp alls.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av McBain
hej, 1 fråga bara: Hur får man exp när man har lvl 80? jag ligger i act5 på hell och har lirat några baalruns, får knappt någon exp alls.

man fortsäter köra baalruns, man får ganska mycket xp fram till lvl 86 sen tar det stopp.

någon har hackat mitt acount i natt:( hade en lvl 89 sorc bland annat

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Iroqouiz
Allting handlar bara om tur. MF-saker ger dig bara en liten fördel. Jag hade en MF-sorc med kanske 200 MF på (inte särskilt mycket med andra ord) och jag hittade Arachnid Mesh och Shako inom loppet av tre timmar. Sen har jag hittat typ 90% av alla unika saker med samma char (har inte hittat HoZ, Arkaine, Tyrael's Might etc). Så min slutsats är:

MF hjälper, men jag tror egentligen inte att det är så stor skillnad.

Har du Tyraels Might. Till salu?

Visa signatur

thats cool!

Permalänk

Man ska ha 1000%+MF, annars duger det inte

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bungholio
Man ska ha 1000%+MF, annars duger det inte

varför inte dra till ordentligt direkt?
max är väll 1234%

Permalänk

Mmm...
Tog 1000%+ då det var det jag hade då man själv lirade. (1.09)

Saknar nästan den isolering från verkligheten som diablo2 gav mig då

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cool Ethan
Har du Tyraels Might. Till salu?

Jag skrev ju att det var ett av de få saker jag inte hade hittat.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Jag har lite saker att byta bort, tex ett par IK boots, pm:a mig om någon är intresserad.

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Fortf, lack på att mitt acc blev hackat, men dock känns det bra för man fick en anledning o sluta... Jag som precis hade fixat till min första enigma och allt... Suck:)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vendin
Fortf, lack på att mitt acc blev hackat, men dock känns det bra för man fick en anledning o sluta... Jag som precis hade fixat till min första enigma och allt... Suck:)

Allt det dar kan man fixa nasta gang man borjar om anda. Jag har gett bort alla mina grejer (allt lagligt) flera ganger nar jag har "slutat."

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Blev av med min skulders och mina war travelers av någon underlig anledning när jag dog. När jag gick in med min char sen var dom helt borta
Så om någon vänlig själ har en skulder eller ett par war travelers att ge till en fattig, så dra iväg ett pm.

Visa signatur

OOO
OOO
OOO

Permalänk
Medlem

någon som har IK vapen och armor att byta bort? då har jag nämligen ett fullt set!

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MatzoN
någon som har IK vapen och armor att byta bort? då har jag nämligen ett fullt set!

vapnet kostar väll inte mer än några pgs. jag gav bort mit exemplar av det igår, sry

Permalänk
Medlem

Som lanbonden sa så kan man få maulen för ett par pgs, om inte gratis. Och jag tror man kan få armorn för ungefär samma pris.

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av onix
Som lanbonden sa så kan man få maulen för ett par pgs, om inte gratis. Och jag tror man kan få armorn för ungefär samma pris.

vad är pgs?

Visa signatur

Men... vad är det bra för? - Kommentar från en ingenjör på IBM angående mikrochipet, 1968
Jag tror att det finns en världsmarknad för ungefär 5 datorer. - Thomas Watson Sr, IBMs styrelseordförande år 1947
"Bamse på ÖÄ i mitt hjärta"

Permalänk
Medlem

Perfect Gems

Visa signatur

CPU: Intel i7 920 Moderkort: Asus P6T Deluxe
RAM: Corsair TWIN3X 1600MHz DDR3 6GB
GPU: ATi XFX HD4770

Permalänk
Medlem

IK armorn ar ju det enda i setet som ar vart nagonting overhuvudtaget. Senast jag spelade var det val vart typ 20 pgems. Resten kan man ju fa gratis.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Medlem

Tjo, lånar tråden lite för en fråga:

Min polare lirar diablo, enbart singel/LAN. Det lustiga är att killen (level 85 barb.) Har hittat saker som är ladder only.

ex. på saker som upphittats.

- Annihilus
- Tyrael's Might
- Azurewrath

samt runor nog att bygga sig en "Breath of the dying" (zod, vex och lite blandat).

Annihilus hittade han när han skrivit "players 8" i ett lan-game och piskat nightmare diablo (!?).

Undrar lite sjutton blir det så här? Jag själv sätt prylarna så han ljuger inte. och han säger sig inte ha fuskat. Finns det nån känd bugg, eller ska man gissa på fusk?

Visa signatur

MSI P67A-GD55 // I5 2500K (3,3Ghz) // Corsair 8GB XMS3 1600 mhz // ASUS GTX780 DC2OC

Permalänk
Medlem

Singleplayer har tillgång till ladder-only grejer. Officiellt inte de senaste runorden, men det tog inte många dar för moddare att lägga till dem. Så det behöver inte vara varken bugg eller fusk.

Permalänk

Annihilus kan han inte hitta offline. I så fall har en modifierad version eller så är han helt enkelt full av skit.

Permalänk

Kan säga att jag har kört på ett antal tusen game och aldrig hittat över GUL.
Zod är några miljoner gånger ovanligare bara

Låter som att han kört med någon rolig droppmod...
Finns moddar som gör att allt fienderna droppar blir unikt. Finns även varienter som gör att de droppar runor, sets osv...

Att han hittat de runorna på singel vägrar jag tro på då jag aldrig varit i närheten av att hitta dom på 4 års spelande...

Permalänk

Reagerade på det också, Llama. Finns en möjlighet, men det är som sagt så gott som omöjligt att få tag på alla de runorna själv.
Har hittat Ohm, Vex, Gul, Mal, men inget över det (ingen Ist heller, grrr), och då har jag spelat en väldans massa D2 om man säger så.

Permalänk
Avstängd

Tjena , jag har haft realm down i 1x antal timmar , vet ni kanske nått sett att kunna fixa problemet? kanske ominstallera patchen eller liknande

Visa signatur

A64 3200+ Winchester @ 2500 mhz vcore 1.50 | Msi k8n neo2-54g Platinum | Ati Radeon 9800 pro | twinMOS pc3200 1 x 512 ddr 200mhz | 40 gig hdd | OS: winXP Pro | Hiper Type-R 480W 28 amp |

It's all about the game and how you play it

Permalänk
Medlem

verkar som saker inte är värda så mycket nu för tiden.
Bytte en chippad Topaz mot en Spire of Honor och en perfekt ruby & en thul runa mot String of ears innan jag gick och la mig igår

Visa signatur

This place it's driving me insane.
Napalm it's burning us all.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Obbe
verkar som saker inte är värda så mycket nu för tiden.
Bytte en chippad Topaz mot en Spire of Honor och en perfekt ruby & en thul runa mot String of ears innan jag gick och la mig igår

Ekonomin fungerar ju sa att alla items som ar latta att hitta sjunker i varde. Det ar runord och runor (Ist och uppat skulle jag saga) etc som ar vart mycket nu. Standardutrustningen/arna till sorc och paladin (HoZ och Shako m.m.) ar val dyrare an de flesta andra "billigare" sakerna.

Visa signatur

<ptp`R-N-C`efegege> how many emo kids does it take to change a lightbulb? <The_only_Vanilla_Willy> HOW MANY?!
<ptp`R-N-C`efegege> none they just sit in the dark and cry. | Cosmodrom.net

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kamelbarn
Reagerade på det också, Llama. Finns en möjlighet, men det är som sagt så gott som omöjligt att få tag på alla de runorna själv.
Har hittat Ohm, Vex, Gul, Mal, men inget över det (ingen Ist heller, grrr), och då har jag spelat en väldans massa D2 om man säger så.

jag har spelat 1000 tals timmar d2 i singelplayer och hade 1 barbar på lvl 90 och 6 andra gubar på 80+ och det bästa jag hittat i rune väg var en Jah, det är den 3dje högsta. samt så många ist och neråt att jag sluta samla på dem. dock är gul och uppåt nästan omöjliga att hitta om man inte spelar act5 på hell. och det e gaska kämigt för en ensam lvl 85 barb