Permalänk

Ny design

Tänkte ha en sida med lite mindre grafik och kod men ändå få fram det jag ville... blev bra tycker jag...

Det ska bli min Portfolio när jag är klar med den... det är lite kvar i koden...

Bedöm själva..

Kritisera allt ni kan!

http://www.jdsight.net

Visa signatur

Josef was here | http://www.jdsight.net

Permalänk
Medlem

ser lite skumt ut med den övre bilden eftersom den inte följer med i upplösningarna

jag sitter på 1280*1024 och om jag minskar ner fönstret till ~800*600 ser man bara ~halva bilden

man annars ser det bra ut det kan vara en bagatell det där med bilden...

Visa signatur

Har varit på detta forum på tok för länge...

Permalänk

Det jag uppfattade negativt:
~ Fult tak
~ Microskopisk text (rädslan för att använad stor text skrämmer oss alla, jag vet)

Visa signatur

"Knowledge amplification. What he learns, we all learn. What he knows, we all benefit from."

Permalänk
Medlem

Texten känns "skarp" till skillnad från resten av den väldigt mjuka, lediga och luftiga designen. Kanske testa lite andra typsnitt?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steen
Texten känns "skarp" till skillnad från resten av den väldigt mjuka, lediga och luftiga designen. Kanske testa lite andra typsnitt?

Håller inte med.
Gillar typsnittet men det är lite jobbigt att ha som brödtext. Men fortsätt att ha det i menyn eftersom jag tycker det känns mer personligt ist för alla "standard"typsnitt.

Gillar det mesta på sidan men jag tycker att du borde sätta innehållet i en box eller något. Eller iaf försöka separera det lite så det inte flyter in i bakgrunden.

Keep up the good work

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Vad gör taket där? Inte direkt centrerat eller något.
Håller med Lysmask också att den fonten inte passar som brödtext, kan ju vara värt att testa i alla fall?

Annars fin och stilren sida!

Visa signatur

Jag vill inte diskriminera någon så jag har bestämt mig för att hata er allihopa lika mycket.

Permalänk
Medlem

Tycker designen var helt ok! Men snälla, kolla igenom din engelska lite med rättstavning här och var. Annars inget att klaga på.

Visa signatur

Mor åt gröt. Far åt helvete.

Permalänk
Medlem

Tycker riktigt bra om den där sidan, en av de bättre som det länkats till från Swec. Kanske lite större text i brödtexten, alternativt annan font. Förstår dock om du inte vill byta då fonten ser jäkligt bra ut - kul med en sidan utan verdana som ändå känns stilren!

Visa signatur

Modermodem från ONOFF och bildskärmsutrustning från Electrolux. US Robotics 28.8K telefonuppringd internetförbindelse. Har en förkärlek för tysk tjejpop.

Permalänk
Medlem

Tycker inte hela sidan behövs laddas om när man klickar på en länk, jag skulle nog delat upp sidan i frames. Jag sitter nämligen själv på 28k modem hemma och hatar när alla sidor med 15 bilder ska laddas om helt när man klickar på en länk.

Visa signatur

..:: RiJo ::..
Computer: Lenovo X300
Platform: Gentoo

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RiJo
Tycker inte hela sidan behövs laddas om när man klickar på en länk, jag skulle nog delat upp sidan i frames. Jag sitter nämligen själv på 28k modem hemma och hatar när alla sidor med 15 bilder ska laddas om helt när man klickar på en länk.

Har du ingen cache i webbläsaren?

Permalänk
Medlem

Sidan validerar inte!

Visa signatur

Mina boktips: Clean codeHead First Design PatternsHead First Object-oriented Analysis and Design
Innovation distinguishes between a leader and a follower. — Steve Jobs