This Steam account has been disabled

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av aac_ripper
HL2 är väl 18+ rated? Då är det föräldrarnas problem.

Nej, Valve försöker ingår ett avtal med en minderårig, som enligt lag inte får ingå avtal utan vårdnadshavarens godkännande. Säger föräldrarna att de inte tillåtet det hela så är det inget avtal.

KingCobra: Köpa det över Steam är nog det sista man ska göra, då har man ju inte ens en chans att byta det när Valve blir på dåligt humör nästa gång. Jag tror inte heller butikerna försöker sälja spelet på nytt om det blivit bytt p.g.a. en dålig CD-key

Jag skulle heller inte påstå att det är köparen som gjort spelet obrukbart, utan snarare så att Valve helt utan anledning bestämt sig för att stänga av CD-keyn som ens kopia har.

Edit: CD-keyn hade inte varit värdelös om Valve inte valt att göra den värdelös. Jag tycker inte heller att det känns rättvist att stänga av någons konto (eller sno någons spel) för att personen har skrivit in en felaktig CD-key. Att försöka regga en pirat CD-key är en sak, att stänga av en laglig CD-key en annan. Om jag försöker sno en hundralapp av dig, ger det dig rätten att sno en hundralapp av mig?

Visa signatur

"A good discussion is like a miniskirt; Short enough to pertain interest and long enough to cover the subject"
何回やっても何回やってもエロゲが終わらない

Permalänk
Medlem

Inte helt utan anledning väl? Det är väl några stycken trots allt som försökt regga en pirat cd key till sitt konto och därmed försökt stjäla HL2? Köparen låser CD keyn på det spelet den köpt i butiken genom att regga HL2 till samma konto. Därmed blir skivan och CD keyn värdelös..är det Valves fel?
Tycker ni har en ganska konstig uppfattning i ärendet.

Visa signatur

Chassie Louqe Ghost S1 MKIII Limestone, Moderkort Gigabyte B550I AORUS PRO AX, RAM minnen G.SKill Trident Z Neo RGB 32GB, CPU AMD Ryzen 7 5800X, KylareNoctua Ghost S1 Edition, GPU Powercolor Radeon RX 6800 16GB, Systemdisk Samsung 970 EVO Plus series 500GB M.2, Sel/programdisk SSD 2x Samsung 850 EVO 120/500 GB, PSU Corsair sf750w, Skärm Samsung c32hg70 144hz,Mus Logitech g603 wireless gamingmouse, Tangentbord Logitech g613 wireless gaming keyboard

Permalänk
Medlem

En väldigt viktig grej som inte tagits upp här, det är grejen med Steams rätt att blocka en användare.

Som kund så kan du inte på något sätt veta att programmet Steam måste installers, då det inte står på omslaget någonstans.
Det är således helt lagligt att gå tillbaka till butiken, och kräva pengarna tillbaka, då du har köpt en felaktig produkt. Produkten räknas som felaktig då innehållet inte överensstämmer med vad som anges på förpackningen/omslaget. Oavsett om skillnaden är positivt eller negativ.

ÄVEN om du godkänner Steams avtal och det nu (Vilket jag verkjligen inte tror att det är) skulle vara lagligt i Sverige, så har du köpt hl2 licensen.
Du skall då kunna spela spelet ändå.
Om ditt Steam är spärrat så skall det inte ha någon betydelse (enligt avtalet) då det inte står i minimum requirements att programmet Steam krävs.

Nu har jag originalet och tänker lämna tillbaka det.
Jag har inte blivit disabled, men mitt account har blivit hackat, eller övertaget.
Jag har alltså inte försökt med någon konstig cd-key. Utan det står att mitt account inte finns, eller att jag ger fel lösenord. Vilket inte kan vara fallet, då jag tog en utskrift när jag registrerade spelet, tog ett foto på skärmen och dessutom skrev upp lösenordet på det utskrivna papperet.

Om nån tror att jag ändå skrev upp fel lösenord, så kan jag medela att det lösenord jag skrev upp på papperet, fungerade i en och en halv dag.

/edit

Här är den scannade utskriften. Dock censurerad.

/edit

Men lol, jag glömde visst posta länken -_-

http://upl.silentwhisper.net/uplfolders/upload2/AC.JPG

Permalänk
Medlem

KingCobra - eftersom anledningen till bytet av HL2 är angett som "Problem med CD-key" så kommer butiken givetvis inte sälja om spelet med samma CD-key.

Jag vet inte hur det går till - men jag skulle gissa att exemplaret förses med en ny CD-key från Valve innan det säljs igen.

Permalänk
Medlem

Själv var man dum nog att lita på en man köpte key av på nätet,
sa att det var från kupong men att han ville ha skiten på dvd.
100kr, fungerade inte, så självklart köper man från steam, och sen 1.5vecka efter kan man inte spela ändå

Visserligen kan jag ju skylla på snålhet och godtro, men ändå...
Har kostat mig mer än jag ville än så länge, men kan ju investera i silver-paketet nu ju på nytt konto, så nåt bra förde det med sig

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz

Permalänk

Är det en permanent låsning? Är det en temporär låsning på runt 2-4 veckor är det väl ok. Men permanent kanske är lite mer svinigt.

Visa signatur

Lancool K56 || Intel i5 750 @ 3810 || Noctua NH-U12P || Asus P7P55D || Corsair 90GB SSD || WD 640GB 7200RPM || Gigabyte GTX 670 OC || Corsair Vengenace 1600MHz 8GB CL9 || Corsair TX 650W

Permalänk
Medlem

Den är permanent och du måste således köpa ett nytt spel, för att kunna köra det igen.
Det gäller även alla andra spel du har på den användaren.

Svinaktigt.

Permalänk
Medlem

xaanin 18+ är bara en rekommendation, inte ett tvång enligt lag... det stog det i tidningen häromdagen iallafall

Visa signatur

Homer:Operator! Give me the number to 911!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Timeless Visions
när man klickar nästa i installationen vid avtalet så axepterar du det. och där med så blir det att valve har lagen på sin sida

Tyvär så håller aldrig sånt i rätten. De måste berätta om avtalet innan du köper spelet. På så sätt är avtalet som du skapar med valve ogiltigt.

Finns praxis på detta området men du kan ju få leva kvar i din drömvärld om du vill.

Permalänk
Medlem

Jag hoppas verkligen valve kommer bli stämda för de här, och lägger ner allt trams.
Fattar inte ens varför Singleplayerspelet HL2 ska vara låst till internet. ge upp lixom. Piracy kommer alltid finnas, och om man försöker slå tillbaka mot det så är det dom goda som drabbas 300% mer än dom onda.

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RozZy
Jag hoppas verkligen valve kommer bli stämda för de här, och lägger ner allt trams.
Fattar inte ens varför Singleplayerspelet HL2 ska vara låst till internet. ge upp lixom. Piracy kommer alltid finnas, och om man försöker slå tillbaka mot det så är det dom goda som drabbas 300% mer än dom onda.

...

Permalänk
Medlem

Men hur goda var dem "goda", de blev tagna på bar gärning.. Med handen i kakburken så att säga..

jag tror _många_ som köpte spelet efter att ha laddat ner det köpte det för att de tyckte att det var helt ok.. Och/eller för att läste om att valve skulle låsa folk så de blev rädda och handlade det i närmsta butik...

Men jag kan fortfarande inte förstå HUR folk kunde få sina konton avstängda... Man registrerar sig ju inte på steam men den olagliga kopian såvitt jag har förstått!

Ni om undrar vad jag bubblar om kan gärna få läsa mina två inlägg i en annan tråd som jag länkar till i mitt tidigare inlägg i denna tråden..

Permalänk

Jag har inga problem med mitt Half-Life men jag tycker ändå att det är intressant att läsa vad somliga är drabbade av. Värst av allt (förutom steam och Valve) är alla moralkärringar och troll som dykt upp i Half-Life 2 trådarna, det börjar bli värre här på forumet än "Hem och Skola" på 80-talet.

Valve kommer inte undan med detta. Jag lovar. De har ingenting att komma med som håller. Jag spår att de kommer att bli stämda av någon som tröttnat i Californien innan årets slut.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Jag har inga problem med mitt Half-Life men jag tycker ändå att det är intressant att läsa vad somliga är drabbade av. Värst av allt (förutom steam och Valve) är alla moralkärringar och troll som dykt upp i Half-Life 2 trådarna, det börjar bli värre här på forumet än "Hem och Skola" på 80-talet.

Valve kommer inte undan med detta. Jag lovar. De har ingenting att komma med som håller. Jag spår att de kommer att bli stämda av någon som tröttnat i Californien innan årets slut.

Jag förstår inte problemet med varför ett företag inte ska få skydda sitt material. Detta verkar ju tydligen vara ett bra sätt. Du vet att piratkopiering är olagligt, eller hur? bra. Då vet du kanske också att innehav av piratkopierade spel är olagligt? bra.

Tycker att det de gjort är bra :).

Visa signatur

Citera mig om du vill ha svar :)

Permalänk
Medlem

Dags att klargöra lite.

Icy - ingen av de som haft problem i denna tråd har laddat hem någon "piratkopia" !

Alla steam-konton blev låsta för att man fyllt i en felaktig CD-nyckel (även andra oskyldiga har drabbats)

I en annan tråd föreslog någon att ett lämpligt straff från Valve är att steam-kontot stängs ned - men att man kan låsa upp det med en laglig (köpt) CD-nyckel.

Det tycker även jag låter helt OK - förutsatt att kontot i sådana fall blev låst omdedelbart efter att man fyllt i den felaktiga CD-nyckeln.

(då skulle de numera drabbade i denna tråd aldrig haft några problem)

Nu har ju Valve låst konton som köpt en laglig version efter att man fyllde i den felaktiga CD-nyckeln.

Det är ju detta vi har protesterat emot - men det har tydligen inte gått fram till alla, istället slänger folk ur sig kommentarer som "rätt åt er - jävla warezare"

Med största sannolikhet kommer Valve rätta till detta misstag och låsa upp konton till de som köpt Half-Life 2 i butik - men först efter att de anklagat dem för "Credit Card fraud" och diverse annat samt tvingar dem skicka in kopior på kvitton mm.

Jag löste det genom att byta ut mitt exemplar av Half-Life 2 i butiken.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Pulver
Dags att klargöra lite.

Icy - ingen av de som haft problem i denna tråd har laddat hem någon "piratkopia" !

Alla steam-konton blev låsta för att man fyllt i en felaktig CD-nyckel (även andra oskyldiga har drabbats)

I en annan tråd föreslog någon att ett lämpligt straff från Valve är att steam-kontot stängs ned - men att man kan låsa upp det med en laglig (köpt) CD-nyckel.

Det tycker även jag låter helt OK - förutsatt att kontot i sådana fall blev låst omdedelbart efter att man fyllt i den felaktiga CD-nyckeln.

(då skulle de numera drabbade i denna tråd aldrig haft några problem)

Nu har ju Valve låst konton som köpt en laglig version efter att man fyllde i den felaktiga CD-nyckeln.

Det är ju detta vi har protesterat emot - men det har tydligen inte gått fram till alla, istället slänger folk ur sig kommentarer som "rätt åt er - jävla warezare"

Med största sannolikhet kommer Valve rätta till detta misstag och låsa upp konton till de som köpt Half-Life 2 i butik - men först efter att de anklagat dem för "Credit Card fraud" och diverse annat samt tvingar dem skicka in kopior på kvitton mm.

Jag löste det genom att byta ut mitt exemplar av Half-Life 2 i butiken.

Du är inte oskyldig då du försökt använda en piratnyckel ...
Ditt straff består i att bevisa för Valve att du verkligen köpt ett riktigt ex. nu då de låst kontot.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Janav
Jag förstår inte problemet med varför ett företag inte ska få skydda sitt material. Detta verkar ju tydligen vara ett bra sätt. Du vet att piratkopiering är olagligt, eller hur? bra. Då vet du kanske också att innehav av piratkopierade spel är olagligt? bra.

Tycker att det de gjort är bra :).

Har du inte alla åror i? Går inte hissen hela vägen upp? Varken jag eller någon annan är "SKYLDIG" till något förrens en DOMSTOL har DÖMT en till "SKYLDIG". Jag tycker att det är skrämmande hur somliga troll här resonerar, enligt era resonnemang har alltså ett företag rätt att göra hur de vill även om det strider mot RIKTIGA GÄLLANDE LAGAR!!!?? En köpt produkt är en köpt produkt. Jag och alla andra kräver att det man har betalat för ska fungera.

Företag som inskränker människors rättigheter, fy fan! Är det Valves uppgift att utföra straff eller är det rättväsendet? Fråga er själva: Vad är nästa steg???

Man "tar" en refill Cola-Cola på Max utan att betala 5 kronor och Coca-Cola Sweden AB utför straffet för detta missbruk/brott genom att åka hem till en och tömma kylen på Coca-Cola..

På samma gång STJÄL de även "tillbaka" Fantan, Spriten (Läs: Half-Life 1, Opposing Forces)

Är inte detta vad vi har något som kallas Rättsväsende till?

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Harakiri
Du är inte oskyldig då du försökt använda en piratnyckel ...
Ditt straff består i att bevisa för Valve att du verkligen köpt ett riktigt ex. nu då de låst kontot.

Jag har aldrig hävdat att jag är "oskyldig" - tvärtom gjorde jag klart från början att jag misstänkte anledningen varför mitt konto blev låst.

Däremot så har jag åsikter om att personer likställer detta med att ladda hem "Warez"

Att bevisa för Valve att man köpt en laglig kopia skulle aldrig varit ett problem om de låst steam-konton i tid - innan de drabbade köpte exemplar av Half-Life 2 i butik.

Jag har - som sagt - numera löst dessa problem.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Har du inte alla åror i? Går inte hissen hela vägen upp? Varken jag eller någon annan är "SKYLDIG" till något förrens en DOMSTOL har DÖMT en till "SKYLDIG". Jag tycker att det är skrämmande hur somliga troll här resonerar, enligt era resonnemang har alltså ett företag rätt att göra hur de vill även om det strider mot RIKTIGA GÄLLANDE LAGAR!!!?? En köpt produkt är en köpt produkt. Jag och alla andra kräver att det man har betalat för ska fungera.

Företag som inskränker människors rättigheter, fy fan! Är det Valves uppgift att utföra straff eller är det rättväsendet? Fråga er själva: Vad är nästa steg???

Man "tar" en refill Cola-Cola på Max utan att betala 5 kronor och Coca-Cola Sweden AB utför straffet för detta missbruk/brott genom att åka hem till en och tömma kylen på Coca-Cola..

På samma gång STJÄL de även "tillbaka" Fantan, Spriten (Läs: Half-Life 1, Opposing Forces)

Är inte detta vad vi har något som kallas Rättsväsende till?

Du begår ett brott så fort du bryter mot licensavtalet. Du har dessutom köpt en produkt som skaparen äger rätten att "stänga av" när den så hellst önskar. För övrigt så fungerar väl fortfarande "Oposing Forge", "Half-Life" etc? Men inte på internet? Jag tycker defenetivt inte man kan kalla sig oskylldig om man har testat en illegal cd-nyckel.

Och nej, jag tycker att låsa Steam-kontona som försökt hackats var lite väl hårt. Men att tjata om att man har rätt och att Valve ska be om ursäkt tycker jag bara är löjligt. Slappna av och låt tiden utvisa om ni får era konton upplåsta.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XyliX
Du begår ett brott så fort du bryter mot licensavtalet. Du har dessutom köpt en produkt som skaparen äger rätten att "stänga av" när den så hellst önskar. För övrigt så fungerar väl fortfarande "Oposing Forge", "Half-Life" etc? Men inte på internet? Jag tycker defenetivt inte man kan kalla sig oskylldig om man har testat en illegal cd-nyckel.

Och nej, jag tycker att låsa Steam-kontona som försökt hackats var lite väl hårt. Men att tjata om att man har rätt och att Valve ska be om ursäkt tycker jag bara är löjligt. Slappna av och låt tiden utvisa om ni får era konton upplåsta.

Vad du tycker och anser är helt ointressant, man behöver knappast vara en jurist för att begripa att någon inte är skyldig till ett brott förrens en utredning och ett domstolsbeslut säger så. Och nej, skaparen "äger" inte alls någon rätt att straffa eller ta tillbaka en köpt produkt när de helst önskar trots att Valve själva anger det. Det håller inte rättsligt helt enkelt. Och nej, jag är ingen jurist, jag har bara lite sunt förnuft.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk

Ni är ju ganska blåsta om ni inte använde ett helt nytt Steamkonto till att "experimentera".

Visa signatur

Om du tycker att det jag skriver är för svårt för dig och att jag använder ord med för många stavelser - svara inte. Du får inte svara. Faktum är att du inte ens får läsa. Gå hem och mata dina getter.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Dissident
Ni är ju ganska blåsta om ni inte använde ett helt nytt Steamkonto till att "experimentera".

Det där är jag beredd att hålla med om - jag skäms

Permalänk
Medlem

Dumma som köper spelet. Det enda du får som du inte får när du tankar hem det är en liten lapp och ett sketet fodral.

Och nu har ni problem med det! Hahaha fyfan va ironiskt... vilket misslyckande valve! Länge leve Wa**Z

Permalänk

kan säga att man kan köra "warez verisonen" utan att bli avstängd.. har säkra källor!

Visa signatur

Piteborna äro djärva och starka män som dödar björnar och annat med bara händerna. De är ett vilt och trotsigt släkte, ättlingar till de grekiska gudarnas giganter - Petrus Stecksenius-Graan 1731

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Vad du tycker och anser är helt ointressant, man behöver knappast vara en jurist för att begripa att någon inte är skyldig till ett brott förrens en utredning och ett domstolsbeslut säger så. Och nej, skaparen "äger" inte alls någon rätt att straffa eller ta tillbaka en köpt produkt när de helst önskar trots att Valve själva anger det. Det håller inte rättsligt helt enkelt. Och nej, jag är ingen jurist, jag har bara lite sunt förnuft.

Om du läser igenom det licensavtal som du själv accepterat så ser du vilka rättigheter Valve har. Det spelar ingen roll vad du tycker håller rättsligt eller ej, du har själv accepterat deras vilkor.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Vad du tycker och anser är helt ointressant, man behöver knappast vara en jurist för att begripa att någon inte är skyldig till ett brott förrens en utredning och ett domstolsbeslut säger så. Och nej, skaparen "äger" inte alls någon rätt att straffa eller ta tillbaka en köpt produkt när de helst önskar trots att Valve själva anger det. Det håller inte rättsligt helt enkelt. Och nej, jag är ingen jurist, jag har bara lite sunt förnuft.

Rent rättsligt kan det vara skit , men jag äger *också* en dos sunt förnuft som säger:

Är det värt att dra upp det i domstol vilket tar veckor/månader ja kanske ÅR och kanske betala domstolskostnaden för motparten om de vinner?
Detta över ett spel som kostar 350:- ... mitt svar där är = nej

Eftersom jag sade nej i detta accepterar jag Valves villkor.

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk

Så om de hade skrivit i avtalet att din dator kommer när som helst att formateras när du säger ja till licens"avtalet" eller så äger Valve din dator, eller varför inte ditt hem och din hund - Gör de verkligen det i verkligheten? Skulle inte tro det.

Visa signatur

||BFG 7950 GX2||ANTEC 1080AMG 480W||ASROCK Dua SATAII||Opteron 146 @ 2800Mhz ||4x 512MB Kingston HyperX @ 2-2-2-5 ||BFG 7950 GX2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Spacecowboy
Så om de hade skrivit i avtalet att din dator kommer när som helst att formateras när du säger ja till licens"avtalet" eller så äger Valve din dator, eller varför inte ditt hem och din hund - Gör de verkligen det i verkligheten? Skulle inte tro det.

Du gillar att förändra förutsättningarna i en diskussion medans den pågår , right? jag diskuterar vad denna tråd från början handlar om , inte dina absurda fantasifoster-påhitt ..

Visa signatur

RYZEN 7-3700X ,ASUS Crosshair VI HERO ,G.skill Ripjaws V Black 3600MHz 32GB ,Noctua NH-D15-SE-AM4 ,Samsung 960 EVO NVMe M.2 SSD 250GB , ASUS Geforce RTX 3080ti TUF Gaming ,Fractal Design Define R5 , Corsair RM850x 850W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xorlon
Den är permanent och du måste således köpa ett nytt spel, för att kunna köra det igen.
Det gäller även alla andra spel du har på den användaren.

Svinaktigt.

Stupid is as stupid does
--Forrest Gump

Visa signatur

Lille Hard Gay får gärna PM:a mig i vilken tråd jag ljugit, puzz
www.scififorum.se | www.ageofconan.se

Permalänk
Medlem

Lilla ola försöker slå sin kompis i ansiktet, men bara för att testa.
Ola bli anmäld och blir slagen i ansikter flertalet ggr för att han själv försökt.

Är det rätt att personen som han försökt slå själv slår tillbaka och bryter mot lagen?

Visa signatur

🎮 - AMD RYZEN THREADRIPPER 2970WX • 64GB DDR4 3200MHz • RTX 2070 SUPER • Seasonic Core GM 650 650W PSU

🖥️ - 2x ACER 27" ConceptD CP5271UV IPS QHD HDR 170 Hz