Min nya dator startar men får ingen bild! Hjälp!

Permalänk
Medlem

Min nya dator startar men får ingen bild! Hjälp!

Hej!

Jag har precis plockat ihop min nya dator...
När jag trycker på startknappen drar alla fläktar igång,
inklusive grafikkortsfläkten och alting verkar vara okay, förutom
att det inte kommer upp någon bild på skärmen!

Jag har testat med olika skärmar och sladdar på ena skärmen står det att jag ska kontrollera kabeln till och på en annan är bilden bara svart...

Imårrn ska jag testa med en kompis grafikkort, ett riktigt gamalt
pci-kort... Det bästa vore ju att testa med ett annat pci-express kort men jag känner ingen som har det =(

Men vad kan det vara för fel? Grafikkortet eller Moderkortet??
Ja har använt esd-armband...

Komponenter;
Tagan 480w
Asus a8n sli deluxe
3500+ winch.
Sapphire x850xt
200g barracuda

Tacksamm för hjälp! / LukaS

Permalänk
Medlem

Säker på att kortet sitter i ordentligt då? Har du låst det i AGP-låset (liten plastbit man trycker dit så kortet sitter fast)?

Visa signatur

» Macbook Air M1

Permalänk
Medlem

Det är pci-express kort jag har.... och det klickar i ganska ordentligt när jag sätter i det

Permalänk
Medlem

min gissning ligger på att moderkortet är kass... är till 99% säker på det..
jag monterar datorer dagligen och det är väldigt sällan som grafikkorten är sönder men visst kan det vara det..

jag tror det är moderkortet som är problemet.

Permalänk
Inaktiv

Hadde precis samma problem med mitt nya Asus a8n sli, visade sig att jag glömt koppla i den där fyrkantiga powerkontakten som ska sitta på mobot.

Permalänk
Medlem

okay menar du pci-e kontakten till grafikkortet eller vad menar du?

Permalänk

Kolla så att minnerna sitter som dom ska.

Permalänk
Inaktiv

Nej jag menar ATX12V 4pin kontakten som ska sitta i moderkortet. Kolla sidan 2-25 i manueln till moderkortet.
"Do not forget to connect the 4-pin ATX +12v power plug, otherwise the system will not boot"

Permalänk
Medlem

min dator fungerade prefeckt tills jag en morgon skulle starta den. INGEN BILD!!! höll på några h med att testa med andra grafik kort mm men visade sig att det var ram minnena som inte satt i som dom skulle. tryckte till dom och allt funka igen.

Visa signatur

Main: GA-P35-DQ6, Q6600,8800GTS, 2gig Balistik 8500
Server: "4300, 12TB Lagring