Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Ett av Sveriges största datorföretag*1, å en som företräder företaget gör i mina ögon såpass grova stavfel att jag finner det pinsamt å läsa.
Varför lider alla företag av detta problem, när vinsten närmar sitt tak så sänker vi kraven på försumbara tjänster, ex support.

SATSA, ge järnet å låt nån promille av vinst gå tillbaka till kunder, ALLA vinner på sådan lösning än å dumsnåla för att ha ut sin procentuella ökning av bonus.

*1: Särskrivet för att förtydliga ord "data företag", men ogillades

ååååååååååååå

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

ååååååååååååå

Denna typ av förklaring är förkastligt, om du inte vill/kan deffinera, så bör du således avstå från att säga nåt.
Mitt inlägg gällande Dustin å dess dotterbolag Dustin Home kör med samma prestige som vi sett hos andra aktörer.
Varpå jag avslutade med "Varför har ledning storhetsvansinne"

Så är du nu duktig å ger oss en inblick av dina åsikter än att istället agera i samma nivå som nonchalerande företag.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Bloopy:

Denna typ av förklaring är förkastligt, om du inte vill/kan deffinera, så bör du således avstå från att säga nåt.
Mitt inlägg gällande Dustin å dess dotterbolag Dustin Home kör med samma prestige som vi sett hos andra aktörer.
Varpå jag avslutade med "Varför har ledning storhetsvansinne"

Så är du nu duktig å ger oss en inblick av dina åsikter än att istället agera i samma nivå som nonchalerande företag.

Förstår inte var du vill komma.
Du har hittar några stavfel och klagar på Dustins ledning?

Sen heter det "och", inte "å".

Permalänk
Medlem
Skrivet av SUMITOMO:

Förstår inte var du vill komma.
Du har hittar några stavfel och klagar på Dustins ledning?

Sen heter det "och", inte "å".

Tittar man på hur han skriver i största allmänhet och sen sätter det i relation till att han klagar på att Dustins representant inte kan stava så kan man ganska snabbt dra slutsatsen att det rör sig om ett troll.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Medlem
Skrivet av NoAim:

Tittar man på hur han skriver i största allmänhet och sen sätter det i relation till att han klagar på att Dustins representant inte kan stava så kan man ganska snabbt dra slutsatsen att det rör sig om ett troll.

Svensson å inte representant, å vars jag bor så heter de "å" inte "och". Perfekt svenska i sin praxis
Fortfarande min åsikt, dock halvt medhåll ang stavfel. Kom inte med halv lama argument, utan konkret kritik, annars kan ni lika gärna vara tysta.

Dustin vad gör ni för att komma närmare kunder?
Syns att ni varit inne på sidan, men väldigt dåliga på att kommentera förslag/idéer.
Kunder kräver mer öppenhet av företag numera.
Man vill med enkelhet göra opersonliga förfrågningar.

Visa signatur

Det du inte hinner idag hinner du inte imorgon med.

Permalänk
Hedersmedlem

Nu slutar vi att vara dumma mot varandra och strunta i småsaker som stavfel. Det är trots allt bara ett forum där man gör snabba inlägg utan att vara så noga. Bättre några stavfel här och där än att ingen skriver alls!

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk

Kompensation

Det var inte illa, Dustin har skickat ett presentkort på 100 kr som kompensation. Även om det inte fyller hålet i själen som Skyrim kan så är det första tecknet på bra service. Dustin går från en stjärna till tre i min bok.

Permalänk
Skrivet av Artomyces:

Det var inte illa, Dustin har skickat ett presentkort på 100 kr som kompensation. Även om det inte fyller hålet i själen som Skyrim kan så är det första tecknet på bra service. Dustin går från en stjärna till tre i min bok.

Absolut, bra initiativ (trots att det redan tidigare föreslagits av kunder), dock 17 dagar efter release. Hade hellre fått mer/bättre information snabbare än 100:- som egentligen innebär fri frakt på någon medelstor vara. Ni har inte återfått samma anseende hos mig ännu, men det är ett stort steg på vägen genom att visa att ni faktiskt bryr er om era kunder.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Varför ligger QPAD's tangentbord samt Mionix Zibal 60 under trådlösa tangentbord?

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artomyces:

Det var inte illa, Dustin har skickat ett presentkort på 100 kr som kompensation. Även om det inte fyller hålet i själen som Skyrim kan så är det första tecknet på bra service. Dustin går från en stjärna till tre i min bok.

Ja 100kr i presentkort kändes som en trevligt gest.

Men det känns som 0% chans att använda det innan det går ut innan årsskiftet. Jag vill trotts allt få de julklappar jag skall ge bort innan jul

Visa signatur

2600k, 560ti, ssd och 16gig minne

Permalänk
Medlem

Blir det nån julklappsdelning!?!? ;D Det börjar ju bli tradition nu på julafton.. (tragiskt? nog ) Men det är bra att det börjar tidigt 07:00 så man kan försöka "innan" julafton börjar

Visa signatur

Citera för svar
Det är aldrig för sent att ge upp!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Artomyces:

Det var inte illa, Dustin har skickat ett presentkort på 100 kr som kompensation. Även om det inte fyller hålet i själen som Skyrim kan så är det första tecknet på bra service. Dustin går från en stjärna till tre i min bok.

På tiden. Och ja... den goodwill-en behövdes från deras sida nu! Hindrade deras anseende från att sjunka till botten. Är skeptisk till att förhandsboka spel igen, men kanske kommer beställa något annat när jag fått slicka mina sår lite.

Visa signatur

SweClockers Dark Pearl tema: http://www.sweclockers.com/forum/trad/1484891
(Rek. Stylus)

Permalänk
Skrivet av dpom86:

På tiden. Och ja... den goodwill-en behövdes från deras sida nu! Hindrade deras anseende från att sjunka till botten. Är skeptisk till att förhandsboka spel igen, men kanske kommer beställa något annat när jag fått slicka mina sår lite.

Ja, nä någon förhandsbokning kommer jag aldrig mer göra där. Men nu kan jag eventuellt tänka mig att handla där igen. Hoppas att vi får Skyrim innan jul. Tyvärr har jag en känsla av att så inte kommer vara fallet

Permalänk
Medlem

Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.

Permalänk

Hej!

Kommer ni att ta in dessa?

http://www.nzxt.com/new/news_detail.php?id=282

Visa signatur

"I'm gonna tolerate and love the SHIT out of you!"

Permalänk
Skrivet av str8forthakill:

Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.

Det kan det nog ligga en del i!

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.

Mitt första inlägg här på forumet.

Jag håller inte med dig alls. Mitt intryck är att Dustin har mycket bra support och servicekänsla. Jag har handlat rätt mycket från dem de senaste åren och det har alltid fungerat mycket bra. Ett par gånger har jag haft anledning att ta kontakt med deras kundtjänst och de har varje gång varit mycket trevliga och hjälpsamma. Senaste gången, t.ex, var för två månader sedan när mitt moderkort gick sönder och jag skickade tillbaks det som garanti-ärende. Eftersom moderkortet hade utgått ur sortimentet lät de mig välja ett näraliggande moderkort som de skickade i stället, tillsammans med 8 GB extra internminne som jag inte hade frågat efter helt gratis (för att säkerställa att jag skulle kunna använda samma mängd minne som jag köpte ursprungligen tillsammans med det nya moderkortet). Jag har inte stött på någon annan butik som gjort likadant.

Mvh,
OlovF

Permalänk

Förstår inte varför Dustin inte visar lagersaldot på hemsidan.
I lager eller Ej i lager räcker ju inte för mig att veta när produkten som inte finns i lager ska komma in på lager.

Jag skulle viilja kunna se när en produkt kommer in på lager. Som exempel: http://www.dustinhome.se/iaudio-cowon-j3-32gb-33-amoled-black...

Vorre tacksam om MikaelC eller någon annan ansvarig kunde svara när J3an kommer att komma in på lager?
mvh/ Ashkan

Visa signatur

[Antec Sonata III - Antec 500w] - [Intel E8500 3,16Ghz] - [Asus P5Q Pro] - [Gainward HD-4850 512MB GS] - [6gb Corsair TWIN2X 6400C4DHX CL4] - [Intel 730 240GB] - [Seagate IronWolf ST8000VN0022 256MB 8TB] [Seagate 3TB ST3000DM001] - [WD Black 1TB WD1001] - [Seagate 500GB ST3500413AS] - [Seagate 320GB ST3320620A] - [Creative Sound Blaster Live 5.1] - [Logitech Z-906] - [AOC 27G2U] | Oöppnade Samsung 860 Evo 1TB&512GB

Permalänk
Medlem

Undrar när NUFORCE NE-700X SILVER beräknas komma in i lager.

MVH

Visa signatur

pfSense: GA-J1900N-D3V Quad-core Celeron 2GHz, Samsung 4GB, pfSense 2.2.2@USB
ESXi: i5 3470S, Gigabyte GA-B75N, Corsair XMS3 16GB, Intel PRO/1000 VT Quad GbE, Streacom F7C, ESXi@USB
Campfire Audio Lyra II, HiFiMAN HE-400, Yamaha EPH-100, Audioengine D1, FiiO E10

Permalänk

Bästa sättet att få hjälp direkt via Dustin? Vill beställa skärm, osv

Permalänk
Medlem
Skrivet av str8forthakill:

Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.

Detta är min åsikt men att dela in ett företag i två delar med två separate onlinelösningar är enligt mig idiotiskt, för det andra har inte privatsiten samma sortiment som företagssiten.

Enligt mig en misslyckad lösning, men Dustin som företag gick ner sig ganska fort efter grundaren lämnade för många år sen, Dustin var bra på 90-talet och kanske några år in på 2000-talet.

Deras snabba leveranser har inget med Dustin att göra utan det är Posten som har effektiv logistik, dom flesta stora idag är snabba leverera.

Permalänk
Medlem
Skrivet av cleaningservices:

Bästa sättet att få hjälp direkt via Dustin? Vill beställa skärm, osv

Det enda dem svarar på i dagsläget är telefon, så ring in.

Permalänk

Efter att ha spytt mycket galla över Dustin här i denna tråd så beställde jag trots allt något mer av dem... Borde nita mig själv för att bryta mitt eget embargo, men de låg riktigt lågt i pris, fick 100:- kompensation för Skyrim och är student (fri frakt) så det blev en 27" Philips-skärm. Beställde då det inte var någon brådis med att få hem den.
Beställde på söndagen, fick den på tisdagen. Får väl räknas som acceptabel tidsrymd.

Nu vet jag att ni fortfarande KAN leverera enligt bransch-snitt. Men sug åt er feedback ni får här för att kunna klättra tillbaks uppåt i anseende hos oss Swec'are. För jag hoppas att det är er ambition.

Visa signatur

Asus ROG Strix X470-F Gaming | AMD Ryzen 7 5700X | 32GB G.Skill TridentZ F4-320016D-16GTZR @ 3200Mhz 16-18-18-38 | RX 6900XT | Fractal Design R4 | AOC Q3279VWF 32" 1440p | Qpad MK-50 | Logitech G500 | Cooler master MasterLiquid Lite 240 | Cooler Master Silent Pro 1kW | Samsung 830 256GB | Samsung 850 EVO 500GB | WD Black SN770 2TB Gen 4 NVME |
Kingston KC3000 M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Nokia C2-00

Hej

Jag undrar om ni planerar att ta in denna mobil?

Permalänk
Medlem

Är ni säkra på att ni får in detta?
http://www.dustinhome.se/silverstone-sugo-sg08-mini-itx-black...

Om jag beställer nu, när kan jag tänkas få det ?

Mvh

Visa signatur

citera gärna så jag hittar tillbaka!

Permalänk

Lite omstuvning

Hej Kära Sweclockers!,
Svarstider på forumet har på senare tid fungerat lite sådär, vi har dock tagit till oss av kriteken även om vi haft lite svårt för att vara aktiva med att svara och från och med nu skall det bli ändring på det.

Mitt namn är Andrew Petrykowski, jag har jobbat på Dustin sedan ett par år tillbaka och jag kommer att se till att Sweclockers forummedlemmar inte är utan information och den kommunikation ni förväntar er av oss framöver.

Till att börja med så vill jag återigen be om ursäkt för hela den olyckliga situation som uppstått kring våra Skyrim beställningar. Till er som fortfarande inte har fått spelet levererat vill jag försäkra er om att vi aktivt jagar detta spel dagligen, och gör allt vi kan för att tömma listan av restnoterade spel hos oss.

Vi har som tidigare nämnt förstärkt rutinerna gentemot våra distributörer för att undvika en liknande situation, och jag hoppas verkligen att fler av er kommer att återfå förtroende för att förhandsboka spel hos oss i framtiden.

Då det varit lite värre med aktiviteten på senare tid så blev det en hel del att svara på, jag ska göra mitt bästa med att svara på era frågor. Jag kommer dessvärre inte att kunna svara på samtliga frågor ställda till oss på en gång, ni kan således förvänta er några fler svar under morgondagen. Om jag skulle missa att svara på något så ber jag er att posta det igen, så ser jag till att alla får ett svar.

Skrivet av Solaris:

På tal om Thailand, när skulle ni (Dustin) gissa att priserna på hårddiskar återgår till vettigare nivåer? Ingen verkar riktigt veta eller vågar ens gissa.

Det är dessvärre lite tidigt för oss att kunna ge ett konkret svar på den här frågan. Men du får nog dessvärre räkna med att priserna inte stabiliserar sig till den låga nivå de legat på i några månader till.

Skrivet av mr_svahn:

Hej!

Jag funderar på att beställa en sån här skärm från er. http://www.dustinhome.se/asus-ve278q-27-wide-tft-led-black/pr...

Det jag undrar är om man kan skicka tillbaka den och få pengarna tillbaka, om man inte skulle vara nöjd med hur den presterar?

Genom distansavtalslagen har du som konsument rätt att returnera produkten om den inte skulle motsvara dina förväntningar, mer om det och våra villkor hittar du här:
http://www.dustinhome.se/forsaljningsvillkor/page/17

Skrivet av Enorus:

Varför ligger QPAD's tangentbord samt Mionix Zibal 60 under trådlösa tangentbord?

Det där såg väldigt märkligt ut, jag ser till att någon placerar om dessa där de faktiskt ska ligga.

Skrivet av MasteraCe:

Blir det nån julklappsdelning!?!? ;D Det börjar ju bli tradition nu på julafton.. (tragiskt? nog ) Men det är bra att det börjar tidigt 07:00 så man kan försöka "innan" julafton börjar

Julklappstävlingen är i full rulle! Vi skickar ut vinsterna så fort det går, vi vågar dock inte lova att alla hinner fram innan julafton.
Edit: Inser att ovan svar kanske var lite luddigt, som det ser ut för närvarande är det inte bestämt om det faktiskt blir en julklappsutdelning på julafton. Men för närvarande kör vi vidare på "vinn din julklapp" tävlingen.

Skrivet av str8forthakill:

Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.

Dustins avsikt är inte på något vis att ta avstånd från konsumentmarknaden, vi beklagar att våran service inte levt upp till allas förväntningar alla gånger, men vi jobbar hårt för att göra samtliga kunder nöjda. Framöver kommer det som tidigare nämnt även bli ett rejält lyft på servicenivån här på forumet.

Skrivet av WierdOfDooM:

De lades faktiskt till i sortimentet så sent som igår, så det är bara att logga in och shoppa loss

Skrivet av AshyStyle:

Förstår inte varför Dustin inte visar lagersaldot på hemsidan.
I lager eller Ej i lager räcker ju inte för mig att veta när produkten som inte finns i lager ska komma in på lager.

Jag skulle viilja kunna se när en produkt kommer in på lager. Som exempel: http://www.dustinhome.se/iaudio-cowon-j3-32gb-33-amoled-black...

Vorre tacksam om MikaelC eller någon annan ansvarig kunde svara när J3an kommer att komma in på lager?
mvh/ Ashkan

Faktum är att leveransinformationen som finns på våran hemsida är speglad mer eller mindre i realtid. Dvs. om vi har ett beräknat leveransdatum för en vara som inte finns i lager, så syns denna ganska omgående på hemsidan (om man klickar på produkten i fråga, det syns dessvärre inte om man är i en lista). Tyvärr har vi lite väl många artiklar i sortimentet för att leveransförfrågningar skall gå till våra distributörer per automatik, så saknar du leveranstid på någon vara är det bara att höra av sig så kollar vi upp ett beräknat leveransdatum och återkommer till dig, samt skriver ut det på hemsidan.

J3'an i fråga har en av våra distributörer numera fått in till sig, vi räknar således med att leverera de beställda J3'orna till den 12'e som det ser ut just nu.

Skrivet av ziim0n:

Undrar när NUFORCE NE-700X SILVER beräknas komma in i lager.

MVH

Edit: klippte fel datum förut, det som gäller för närvarande är: 2011-11-22

Skrivet av cleaningservices:

Bästa sättet att få hjälp direkt via Dustin? Vill beställa skärm, osv

För närvarande är det bästa sättet komma i kontakt med oss per telefon, slå oss en pling på 08 553 44 900 så hjälper någon av våra säljare dig med skärmvalet. Eller om du hellre ställer frågan här på forumet så fungerar det också.

Skrivet av str8forthakill:

Det enda dem svarar på i dagsläget är telefon, så ring in.

Hej, det är mycket riktigt att telefonen fungerat bäst på senare tid, men för närvarande så är svarstiden på order@dustinhome.se kring 24h (detta gäller självfallet inte alla mail. Mail av lite mer komplicerad natur kan ta ett tag att få svar på då vi måste jaga informationen hos distributör/tillverkare).

Skrivet av Gardart:

Är ni säkra på att ni får in detta?
http://www.dustinhome.se/silverstone-sugo-sg08-mini-itx-black...

Om jag beställer nu, när kan jag tänkas få det ?

Mvh

Vi förväntas att ha dessa för leverans imorgon, dessvärre ser jag att samtliga redan är bokade. Beställer du således detta chassi nu har jag tyvärr inget preliminärt datum att bistå med, då våran distributör inte vet när/om de får in fler.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Ska man skicka in en motivering till eran julkalender varje dag eller räcker det med att man har gjort det en gång?

Visa signatur

Assembly är ett högnivåspråk.

Permalänk
Skrivet av Gramner:

Ska man skicka in en motivering till eran julkalender varje dag eller räcker det med att man har gjort det en gång?

Varje dag är det som gäller, vi går bara igenom motiveringarna från respektive dag när vinnarna dras. Men har du redan vunnit något så kan du sluta skicka in, då man bara kan vinna en gång

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av gykalo:

Hej

Jag undrar om ni planerar att ta in denna mobil?

Absolut, vi har den nu i sortimentet! Du hittar den här:
http://www.dustinhome.se/nokia-c2-00-dual-sim-black/product/5...

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Julklappar

Ni har inga planer på att lägga ut de vinnande motiveringarna till julklapparna?

Känner mig som en dålig förlorare som trodde sig ha gjort den perfekta kombinationen genom att väva ihop julkappsrim och motivering i ett men tji fick jag. Hade varit intressant och roligt att få läsa vad som leder till vinst.

Såg att redan utdelade vinster finns kvar i DropDown-listen, kan man alltså fortsätta skicka motiveringar på redan vunna varor eller är det en bugg?