Hej Kära Sweclockers!,
Svarstider på forumet har på senare tid fungerat lite sådär, vi har dock tagit till oss av kriteken även om vi haft lite svårt för att vara aktiva med att svara och från och med nu skall det bli ändring på det.
Mitt namn är Andrew Petrykowski, jag har jobbat på Dustin sedan ett par år tillbaka och jag kommer att se till att Sweclockers forummedlemmar inte är utan information och den kommunikation ni förväntar er av oss framöver.
Till att börja med så vill jag återigen be om ursäkt för hela den olyckliga situation som uppstått kring våra Skyrim beställningar. Till er som fortfarande inte har fått spelet levererat vill jag försäkra er om att vi aktivt jagar detta spel dagligen, och gör allt vi kan för att tömma listan av restnoterade spel hos oss.
Vi har som tidigare nämnt förstärkt rutinerna gentemot våra distributörer för att undvika en liknande situation, och jag hoppas verkligen att fler av er kommer att återfå förtroende för att förhandsboka spel hos oss i framtiden.
Då det varit lite värre med aktiviteten på senare tid så blev det en hel del att svara på, jag ska göra mitt bästa med att svara på era frågor. Jag kommer dessvärre inte att kunna svara på samtliga frågor ställda till oss på en gång, ni kan således förvänta er några fler svar under morgondagen. Om jag skulle missa att svara på något så ber jag er att posta det igen, så ser jag till att alla får ett svar.
Skrivet av Solaris:
På tal om Thailand, när skulle ni (Dustin) gissa att priserna på hårddiskar återgår till vettigare nivåer? Ingen verkar riktigt veta eller vågar ens gissa.
Det är dessvärre lite tidigt för oss att kunna ge ett konkret svar på den här frågan. Men du får nog dessvärre räkna med att priserna inte stabiliserar sig till den låga nivå de legat på i några månader till.
Genom distansavtalslagen har du som konsument rätt att returnera produkten om den inte skulle motsvara dina förväntningar, mer om det och våra villkor hittar du här:
http://www.dustinhome.se/forsaljningsvillkor/page/17
Skrivet av Enorus:
Varför ligger QPAD's tangentbord samt Mionix Zibal 60 under trådlösa tangentbord?
Det där såg väldigt märkligt ut, jag ser till att någon placerar om dessa där de faktiskt ska ligga.
Skrivet av MasteraCe:
Blir det nån julklappsdelning!?!? ;D Det börjar ju bli tradition nu på julafton.. (tragiskt? nog ) Men det är bra att det börjar tidigt 07:00 så man kan försöka "innan" julafton börjar
Julklappstävlingen är i full rulle! Vi skickar ut vinsterna så fort det går, vi vågar dock inte lova att alla hinner fram innan julafton.
Edit: Inser att ovan svar kanske var lite luddigt, som det ser ut för närvarande är det inte bestämt om det faktiskt blir en julklappsutdelning på julafton. Men för närvarande kör vi vidare på "vinn din julklapp" tävlingen.
Skrivet av str8forthakill:
Är det bara jag som får känslan att dustin tar avstånd från konsumentmarknaden och fokuserar enbart på företags-kunder? Och således försvinner servicen för oss i stort sett.
Dustins avsikt är inte på något vis att ta avstånd från konsumentmarknaden, vi beklagar att våran service inte levt upp till allas förväntningar alla gånger, men vi jobbar hårt för att göra samtliga kunder nöjda. Framöver kommer det som tidigare nämnt även bli ett rejält lyft på servicenivån här på forumet.
De lades faktiskt till i sortimentet så sent som igår, så det är bara att logga in och shoppa loss
Skrivet av AshyStyle:
Förstår inte varför Dustin inte visar lagersaldot på hemsidan.
I lager eller Ej i lager räcker ju inte för mig att veta när produkten som inte finns i lager ska komma in på lager.
Jag skulle viilja kunna se när en produkt kommer in på lager. Som exempel: http://www.dustinhome.se/iaudio-cowon-j3-32gb-33-amoled-black...
Vorre tacksam om MikaelC eller någon annan ansvarig kunde svara när J3an kommer att komma in på lager?
mvh/ Ashkan
Faktum är att leveransinformationen som finns på våran hemsida är speglad mer eller mindre i realtid. Dvs. om vi har ett beräknat leveransdatum för en vara som inte finns i lager, så syns denna ganska omgående på hemsidan (om man klickar på produkten i fråga, det syns dessvärre inte om man är i en lista). Tyvärr har vi lite väl många artiklar i sortimentet för att leveransförfrågningar skall gå till våra distributörer per automatik, så saknar du leveranstid på någon vara är det bara att höra av sig så kollar vi upp ett beräknat leveransdatum och återkommer till dig, samt skriver ut det på hemsidan.
J3'an i fråga har en av våra distributörer numera fått in till sig, vi räknar således med att leverera de beställda J3'orna till den 12'e som det ser ut just nu.
Skrivet av ziim0n:
Undrar när NUFORCE NE-700X SILVER beräknas komma in i lager.
MVH
Edit: klippte fel datum förut, det som gäller för närvarande är: 2011-11-22
Skrivet av cleaningservices:
Bästa sättet att få hjälp direkt via Dustin? Vill beställa skärm, osv
För närvarande är det bästa sättet komma i kontakt med oss per telefon, slå oss en pling på 08 553 44 900 så hjälper någon av våra säljare dig med skärmvalet. Eller om du hellre ställer frågan här på forumet så fungerar det också.
Skrivet av str8forthakill:
Det enda dem svarar på i dagsläget är telefon, så ring in.
Hej, det är mycket riktigt att telefonen fungerat bäst på senare tid, men för närvarande så är svarstiden på order@dustinhome.se kring 24h (detta gäller självfallet inte alla mail. Mail av lite mer komplicerad natur kan ta ett tag att få svar på då vi måste jaga informationen hos distributör/tillverkare).
Vi förväntas att ha dessa för leverans imorgon, dessvärre ser jag att samtliga redan är bokade. Beställer du således detta chassi nu har jag tyvärr inget preliminärt datum att bistå med, då våran distributör inte vet när/om de får in fler.