Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Det är svårt att göra alla nöjda hela tiden utan att gå o konkurs, men våran målsättning är inte på något sätt att vara den billigaste aktören på alla saker hela tiden. Hittade du enbart en sak som var intressant på rean men priset var fel kan jag inte göra annat än att beklaga, det kanske kommer något som passar dig bättre på nästa rea

Faktisk hade jag inte reagerat på priset OM det hade varit en svensk platta, men en importvara med klart sämre garanti/tillbehör tycker jag inte betingar ett lika högt normalt pris som en "riktig". Dessutom gömmer ni informationen allra längst ner i en väääldigt lång produktbeskrivning, väl vetande om att riktigt många kunder kommer missa detta. Givetvis har man fri prissättning men lite fult att ni höjer (det redan höga) priset med 150:- på 32GB versionen precis innan rean.
Källa prisjakt:

Ni väljer "dölja" informationen längst ner i en ganska lång text vilket gör det lätt att missa:

Tycker att ni skulle ha gjort så här istället, evt. med en liten annan text.......

Visa signatur

Danskjävel så krattar som en skrivare...

Permalänk
Medlem

Dock har väl dustin i någon annan tråd skrivit att dom mer eller mindre likställer reklamationsrätten med garantin och oftast byter ut varan inom 3 år såvida du inte själv uppenbarligen har förstört den (finns kanske undantag, men vill minnas att jag läste det så någonstans) och 3 år brukar väl vara tillräckligt när det gäller såna produkter.

Ni som skrivit om dåliga erfarenheter vid returer osv kan jag verkligen rekommendera att ni vänder er till kundombudsmannen på dustin, han är fantastiskt bra att ha att göra med.

Visa signatur

E det så?

Permalänk
Skrivet av Kent:

Faktisk hade jag inte reagerat på priset OM det hade varit en svensk platta, men en importvara med klart sämre garanti/tillbehör tycker jag inte betingar ett lika högt normalt pris som en "riktig". Dessutom gömmer ni informationen allra längst ner i en väääldigt lång produktbeskrivning, väl vetande om att riktigt många kunder kommer missa detta. Givetvis har man fri prissättning men lite fult att ni höjer (det redan höga) priset med 150:- på 32GB versionen precis innan rean.
Källa prisjakt:

Ja det stämmer att garantitiden på den importerade varan är betydligt kortare än svensksålda enheter, men jag skulle vilja påstå att vi (precis som NoAim har påpekat här ovanför) är betydligt bättre än våra kollegor i branschen på att efterleva reklamationsrätten på 3 år som du har via konsumentköplagen. Således skulle jag personligen inte se det som en nackdel med importversionen, beträffande laddaren så fyller den samma funktion som orginalladdaren, även om plasten kanske inte är av samma kvalité. Men det är upp till var och en att bedöma om det är värt de extra slantarna, eller om man hellre väntar på att få sin platta och köper en icke importerad version.

Skrivet av Kent:

Tycker att ni skulle ha gjort så här istället, evt. med en liten annan text.......
http://imageshack.us/a/img33/1203/nexushhisb.jpg

Hehe, jag ska ta upp det förslaget med vår marknadsavdelning, men jag tror nog att jag kommer predika för döva öron xD

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Hej,

Har tidigare mailat Dustin's kundsupport om detta men tänkte att jag kanske kunde få ytterligare info via denna tråd. Hur är det möjligt att ni inte har fått in ett enda ex av den nya MacBook Pro 13 Retina ännu. En kollega till mig sa att ni oftast var bland de snabbaste att få in Apple-grejer men nu har det gått 3 veckor sedan lansering och jag har sedan en tid tillbaka till och med kunnat gå till butiker i mitt närområde och känna och köpa den. Ni måste vara vansinniga på Apple för att ni inte får några datorer denna gången. Har ni någon uppdatering på status-läget för detta?

Permalänk
Skrivet av BobbyM:

Hej,

Har tidigare mailat Dustin's kundsupport om detta men tänkte att jag kanske kunde få ytterligare info via denna tråd. Hur är det möjligt att ni inte har fått in ett enda ex av den nya MacBook Pro 13 Retina ännu. En kollega till mig sa att ni oftast var bland de snabbaste att få in Apple-grejer men nu har det gått 3 veckor sedan lansering och jag har sedan en tid tillbaka till och med kunnat gå till butiker i mitt närområde och känna och köpa den. Ni måste vara vansinniga på Apple för att ni inte får några datorer denna gången. Har ni någon uppdatering på status-läget för detta?

Halloj,
När det gäller Apple prylar är vi tyvärr sällan först på bollen. Apple har en hel del krav på oss återförsäljare för att få prioriteras vid leveranser, och då vi b.la. saknar en fysisk butik så blir vi inte prioriterade på samma sätt som t.ex. Apple Premium retailers

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Är det något fel på sidan? Helt plötsligt kan jag inte logga in på dustin och jag är säker på lösenordet och användarnamnet. När använder "glömt lösenord" funktionen och skriver in min mail så säger den att den inte finns.

Edit: Efter att jag spammat inloggningsidan så kom det till slut ett nygenererat lösenord till min mail.

Permalänk
Medlem

Same here. Dustinhome kan jag inte logga in på men kunde komma in på Dustin.se med företagskonto:t. Kanske något fel med databasservrarna som deras sida för privatpersoner använder.

Visa signatur

Asus P7P55D Deluxe | Intel Core i5 760 @ 2,8GHz | 8GiB DDR3-1600 | EVGA GTX 460 SC EE 1GB | Fractal Design Define R2 | Corsair TX 750W PSU | Windows 7 Pro 64-bit | 24" @ 1920*1200

Permalänk

Jag trodde det var mitt konto det var fel på. Då jag ej beställt något med det kontot så gjorde jag bara ett nytt. Nu verkar allt vara helt konstigt. Hoppas det fixar sig.

Permalänk
Medlem

Verkar som Dustinhome.se har fått kunddatabasen från företagssidan Dustin.se då mitt gamla konto på Dustin.se(Från tiden före Dustinhome) fungera på Dustinhome.se.
Så att registrera sig på nytt är nog en dum ide eftersom det kommer säkert försvinna när de upptäcker sitt misstag.

Permalänk

Priserna verkar vara företag inkl. moms.
Har tänkt beställa i helgen men som det håller på nu så vågar man ju inte.

Permalänk
Skrivet av Raffor:

Är det något fel på sidan? Helt plötsligt kan jag inte logga in på dustin och jag är säker på lösenordet och användarnamnet. När använder "glömt lösenord" funktionen och skriver in min mail så säger den att den inte finns.
Edit: Efter att jag spammat inloggningsidan så kom det till slut ett nygenererat lösenord till min mail.

Skrivet av M0rditz:

Same here. Dustinhome kan jag inte logga in på men kunde komma in på Dustin.se med företagskonto:t. Kanske något fel med databasservrarna som deras sida för privatpersoner använder.

Vi verkar ha lite sporadiska knasigheter med inloggningen, webavdelningen håller på att kika på det så förhoppningsvis får vi rätsida på det inom kort.

Skrivet av dlind:

Verkar som Dustinhome.se har fått kunddatabasen från företagssidan Dustin.se då mitt gamla konto på Dustin.se(Från tiden före Dustinhome) fungera på Dustinhome.se.
Så att registrera sig på nytt är nog en dum ide eftersom det kommer säkert försvinna när de upptäcker sitt misstag.

Delvis rätt, när vi stängde för privatpersoner på Dustin.se portades en del av privatkunderna över till dustinhome.se , men det är inget vi har gjort sen dess.

Skrivet av FuzzyMcFluffens:

Priserna verkar vara företag inkl. moms.
Har tänkt beställa i helgen men som det håller på nu så vågar man ju inte.

Det där låter som att du lyckats logga in på dustin.se och inte på home sidan.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Hejsan, beställde nyss ett corsair 1500 headset på rean men det var tydligen en beställningsvara när kommer den in igen? lite konstig fråga men varför ha kampanjpriser på saker som inte finns i lager?

Permalänk
Skrivet av Psychadaelic:

Hejsan, beställde nyss ett corsair 1500 headset på rean men det var tydligen en beställningsvara när kommer den in igen? lite konstig fråga men varför ha kampanjpriser på saker som inte finns i lager?

Halloj!
Vi hade några på lager, men jag ser att du precis missade den sista. Hur som, vi har ett inkommande lass som vi tyvärr inte har fått ett definitivt datum på. Men vi bör nog få dessa under veckan skulle jag tro, det kommer dock ett mail så fort vi fått ett mer precist datum.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Är nått m-itx moderkort för AMD FM2 på väg in i sortimentet? Vill bygga en HTPC.

Permalänk
Medlem

Hej vad betyder det om det står #DIF efter en produkt på er hemsida?

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Skrivet av yogge:

Är nått m-itx moderkort för AMD FM2 på väg in i sortimentet? Vill bygga en HTPC.

Det lär komma, dock inget vi har fått en heads up om för närvarande.

Skrivet av Pletron:

Hej vad betyder det om det står #DIF efter en produkt på er hemsida?

Det är en kampanjartikel för en DIF kampanj vi kör, men har du hittat artikeln på sidan så är det bara att handla den

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Det är en kampanjartikel för en DIF kampanj vi kör, men har du hittat artikeln på sidan så är det bara att handla den

Jaha är det någon gömd kampanj?

Visa signatur

 MacBook Pro 15" Retina,  iPhone 6,  iPad Air,
Home server: AsRock q1900dc-itx, Bitfenix Prodigy, 4gb SO-DIMM DDR3L, 90w laptop charger, 2x2tb,

Permalänk
Skrivet av Pletron:

Jaha är det någon gömd kampanj?

Nejdå, om du går in på hemsidan och klickar på Ljud & Bild så ska den ligga på första sidan som kampanj

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Dustin Home:

Halloj!
Vi hade några på lager, men jag ser att du precis missade den sista. Hur som, vi har ett inkommande lass som vi tyvärr inte har fått ett definitivt datum på. Men vi bör nog få dessa under veckan skulle jag tro, det kommer dock ett mail så fort vi fått ett mer precist datum.

Paketet kom nu precis! Bra jobbat Dustin nu har ni en ny kund

Permalänk

Hej, beställde precis lite datorkomponenter, bl a en Arctic Cooling i30 CPU kylare. Allt föredömligt snabbt levererat.
Upptäckte dock att det saknades 2st M3 skruvar till kylartornet. Nu hittade jag ett par hemma som passade i o f s, men kan ju vara
bra att ta med Arctic. Det var för övrigt två ytterst väsentliga skruvar. De två man skruvar fast tornet på fästbyglarna med.

Eftersom det "löste" sig orkar jag inte reklamera.

Visa signatur

MB Asus Z-97-A CPU i5-4690K GPU Sapphire R9 290X RAM 2*4GB Corsair Vengence i 2133MHz PSU OCZ ZT 750W Lagring 2*240GB Intel 330 SSD Kylning CPU Corsair H100i Chassie FD R4 Skärmar 2*AOC I2757Fm Router Asus RT-AC68U Bredband Bahnhof 100/100 fiberlina på stadsnät

"If it aint broken, dont fix it...or?"

Permalänk
Medlem

Kan man fråga hur många dagar kundservice behöver för att svara? Ni ändrade i min beställing och skickade iväg den 1 timme efter att ni meddelat om ändring. Jag har inte godkänt det och behöver ändra min beställing, svarde inom 2 timmar från det första meddelandet och nu har det gått två dagar, det oönskade paketet är framme och jag verkar inte få något svar idag heller.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Raffor:

Kan man fråga hur många dagar kundservice behöver för att svara? Ni ändrade i min beställing och skickade iväg den 1 timme efter att ni meddelat om ändring. Jag har inte godkänt det och behöver ändra min beställing, svarde inom 2 timmar från det första meddelandet och nu har det gått två dagar, det oönskade paketet är framme och jag verkar inte få något svar idag heller.

ursäkta mig men bara av nyfikenhet skulle jag/vi gärna vilja höra vad dom ändrade?

Permalänk
Medlem

De tog bort 3 produkter som stod på hemsidan för 0kr, fullt förståligt men de kan ju inte ta bort det och skicka paketet när min betälling inte är komplett. Eftersom jag inte fått svar har jag handlat en del på annat håll och behöver dessutom returnera en hdmi kabel samt lägga till ett sd kort.

Börjar bli rätt besviken på dustin

Permalänk
Skrivet av Raffor:

De tog bort 3 produkter som stod på hemsidan för 0kr, fullt förståligt men de kan ju inte ta bort det och skicka paketet när min betälling inte är komplett. Eftersom jag inte fått svar har jag handlat en del på annat håll och behöver dessutom returnera en hdmi kabel samt lägga till ett sd kort.

Börjar bli rätt besviken på dustin

Hej Raffor, kundservice är inte inne och ändrar i ordrar. Men det kan ha varit våran orderavdelning som justerat något?
Det är alltid lite svårt med ordrar som ligger och är klara, det är oftast inte tid till att maila in och ändra en order som man godkännt i kundvagnen för då är den redan på väg till dig även om vi svarar på mail inom 30 minuter.
Jag pratade med vår orderavdelning och de ska ha mailat ut till de kunder där justeringar är gjorda och informerat.
Har du inte fått någon information så kontakta gärna oss per telefon på en gång så fixar vi med vad som behövs göras.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Hej, beställde precis lite datorkomponenter, bl a en Arctic Cooling i30 CPU kylare. Allt föredömligt snabbt levererat.
Upptäckte dock att det saknades 2st M3 skruvar till kylartornet. Nu hittade jag ett par hemma som passade i o f s, men kan ju vara
bra att ta med Arctic. Det var för övrigt två ytterst väsentliga skruvar. De två man skruvar fast tornet på fästbyglarna med.

Eftersom det "löste" sig orkar jag inte reklamera.

Tack för infon Surgubben, ska kolla hur det ser ut med de produkter vi har på hyllan. Hör av dig via PM om det är några problem.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej Raffor, kundservice är inte inne och ändrar i ordrar. Men det kan ha varit våran orderavdelning som justerat något?
Det är alltid lite svårt med ordrar som ligger och är klara, det är oftast inte tid till att maila in och ändra en order som man godkännt i kundvagnen för då är den redan på väg till dig även om vi svarar på mail inom 30 minuter.
Jag pratade med vår orderavdelning och de ska ha mailat ut till de kunder där justeringar är gjorda och informerat.
Har du inte fått någon information så kontakta gärna oss per telefon på en gång så fixar vi med vad som behövs göras.

Först får jag mail från orderavdelingen där de informerar om att de ändrat min order, 2 timmar senare mailar jag tillbaka att jag vill avakta med ordern/ändra så att det blir komplett. Ordern hade skickats inom 1 timme från att de skickat mail till mig. Den nya kundvagnen har jag inte godkänt.

När jag inte får svar så skickade jag mail till kundservice då det verkar bli ett returärende, men de svarar inte heller.
Att ringa är tyvärr inget alternativ för mig just nu.

Permalänk
Skrivet av Surgubben:

Hej, beställde precis lite datorkomponenter, bl a en Arctic Cooling i30 CPU kylare. Allt föredömligt snabbt levererat.
Upptäckte dock att det saknades 2st M3 skruvar till kylartornet. Nu hittade jag ett par hemma som passade i o f s, men kan ju vara
bra att ta med Arctic. Det var för övrigt två ytterst väsentliga skruvar. De två man skruvar fast tornet på fästbyglarna med.

Eftersom det "löste" sig orkar jag inte reklamera.

Tack för informationen, jag ska slänga ett öga på den artikeln, jag tror dock spontant att det måste rört sig om ett måndagspackat ex då vi inte verkar ha några andra reklamationer på väldigt många sålda enheter.

Skrivet av Raffor:

Först får jag mail från orderavdelingen där de informerar om att de ändrat min order, 2 timmar senare mailar jag tillbaka att jag vill avakta med ordern/ändra så att det blir komplett. Ordern hade skickats inom 1 timme från att de skickat mail till mig. Den nya kundvagnen har jag inte godkänt.

När jag inte får svar så skickade jag mail till kundservice då det verkar bli ett returärende, men de svarar inte heller.
Att ringa är tyvärr inget alternativ för mig just nu.

Våra svarstider på order/kundservice är nog inte de bästa nu då det börjar trilla in väldigt många ärenden inför julhandeln redan nu. Men PM'a mig ditt ärende så ska vi se hur vi löser det smidigast.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem

Nähä vart det en julhandel i år igen?
Det kunde jag aldrig ha räknat med för ett par mån sedan!
Ungefär likadant som med att semestern under sommarn överaskar mig varje år med.

Nu när det faktiskt blir en julhandel mot förmodan igen i år så kanske ni ska anställa lite fler personer på kundtjänst så att kunder inte ska behöva vänta i en halv evighet på att ni ska svara!

Denna frb ruttna och oerhört gammla ursäkten att det vart visst jul,semester,etc i år igen är bara otroligt irriternade för oss kunder och det enda det visar är att ni inte bryr er om kunderna.
Med andra ord SLUTA använda denna ursäkt och ordna problemen INNAN dom kommer dvs det KOMMER att bli semester,jul,etc varje år JA VARJE ÅR!!!!!!!!!!!

Visa signatur

Nu när vi betalar för det!
Glöm inte bort att slänga alla plastpåsar i vattnet!

Skit nätagg (som inte alltid=med billigt) är enbart till för dom rika som har råd att byta ut allt när (inte OM utan NÄR) det dör!

Permalänk
Skrivet av grizzly666:

Nähä vart det en julhandel i år igen?
Det kunde jag aldrig ha räknat med för ett par mån sedan!
Ungefär likadant som med att semestern under sommarn överaskar mig varje år med.

Nu när det faktiskt blir en julhandel mot förmodan igen i år så kanske ni ska anställa lite fler personer på kundtjänst så att kunder inte ska behöva vänta i en halv evighet på att ni ska svara!

Denna frb ruttna och oerhört gammla ursäkten att det vart visst jul,semester,etc i år igen är bara otroligt irriternade för oss kunder och det enda det visar är att ni inte bryr er om kunderna.
Med andra ord SLUTA använda denna ursäkt och ordna problemen INNAN dom kommer dvs det KOMMER att bli semester,jul,etc varje år JA VARJE ÅR!!!!!!!!!!!

Uppfriskande med lite cynism på morgonkvisten.
För att förtydliga så menade jag att vi låg lite efter på mail, på telefon hade vi igår i snitt en svarstid på 1minut. Men har man inte möjlighet att ringa in till oss får man tyvärr vara beredd på att vänta ett tag med svar per mail. Vill man lösa något på studs finns telefonen, och där har vi som sagt sett till att det inte är några köer.
Som ren kuriosa hade vi under förra december i snitt en dags svarstid på mail, och vi hade i princip inga telefonköer värda att prata om.
Nämnde jag förresten att vi har öppet under de tre första helgerna i December varje år?

Just ja, anledningen till att vi inte riktigt hunnit med alla mail som trillat in den här veckan är för att vi tyvärr behövt avsätta lite personal till att lära upp de två nya killarna som ska sitta på vår kundserviceavdelning nu inför julperioden och ett tag framöver. Men jag kände att den stundande julsäsongen lät som en enklare förklaring utan någon form av glorifiering för varför vi låg efter för tillfället...

Det är alltid bra att ni som kunder håller koll på oss och ställer lite krav, för det finns alltid plats för förbättring. Men med tanke på vilken tid du postade inlägget skulle jag föreslå att du byter ut morgonkaffet mot ett glas Appeljuice eller liknande, för inte kan man väl vara bitter en fredagsmorgon. Det är juh helg om några timmar för böveln!

P.S. Jag skulle vara väldigt överraskad av en semester under sommarn, här bemannar vi året runt, då behöver folk även jobba under sommar xD

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av grizzly666:

Nähä vart det en julhandel i år igen?
Det kunde jag aldrig ha räknat med för ett par mån sedan!
Ungefär likadant som med att semestern under sommarn överaskar mig varje år med.

Nu när det faktiskt blir en julhandel mot förmodan igen i år så kanske ni ska anställa lite fler personer på kundtjänst så att kunder inte ska behöva vänta i en halv evighet på att ni ska svara!

Denna frb ruttna och oerhört gammla ursäkten att det vart visst jul,semester,etc i år igen är bara otroligt irriternade för oss kunder och det enda det visar är att ni inte bryr er om kunderna.
Med andra ord SLUTA använda denna ursäkt och ordna problemen INNAN dom kommer dvs det KOMMER att bli semester,jul,etc varje år JA VARJE ÅR!!!!!!!!!!!

Mail är alltid långsammare än telefon, fick vänta 5 dagar på cdon senast, 2 dagar på inet.
Ringer man kommer man fram direkt.

Komiska är att du inte ens har med ärendet att göra, men du beter dig som ett litet barn.
Vaknat på hel fel sida av sängen imorse verkar det som.