Permalänk
Medlem
Skrivet av Otsu:

Direkt banköverföring skulle jag aldrig göra då det ger mig som konsument noll skydd mot bedrägerier, plötsliga konkurser, försvunna paket och andra otrevligheter. Även om Dustin kan ses som en stabil aktör på marknaden har det skett incidenter med andra företag som också ansetts vara starka och stabila, t ex Datorbutiken.com.

Inte mot företaget, utan dem som du beställer åt kan föra över pengar till dig. Tror du missuppfatta mig.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Inaktiv

Vill bara börja med att säga att jag har handlat från Dustin/-home sedan ~97, minns den första saken jag beställde.
Det var en Philips CD brännare. Jag blev så förvånad över den extremt snabba leveranstiden redan då, och har varit en trogen kund ända sedan dess. Jag kan ärligt inte minnas att jag någonsin beställt något från Dustin och det tagit mer än en post dag innan jag haft varan hemma. Sedan dess har jag beställt allt från kablar till tv-apparater och datorer.

Hur som helst...
Efter mitt senaste inköp är jag inte lika possitiv.
Jag köpte en Asus PB278Q från Dustinhome. Fick den och allt var bra. Märkte efter någon dag att Source knappen inte fungerade. Men eftersom panelen var perfekt i övrigt så lät jag det vara. Ville inte riskera att få en annan skärm med döda pixlar osv. Hellre en död Source knapp än en död pixel.
Men tiden gick och problemet blev värre. Efter ca en vecka började OSD menyn komma upp av sig själv. Jag var inte hemma på daglig basis just då så problemet smög sig på mig. Snabbt efter det var skärmen obrukbar då OSD menyer och overlay funktioner hoppade upp och gick inte att få bort.
Jag kontaktade vid detta skede Dustin var på jag fick som svar att jag inte kunde göra en DOA anmälan då man endast har 10 dagar på sig för att göra detta. Jag blev ombedd att kontakta Asus för att få en utbytes enhet. Alltså ska jag byta bort min då (EDIT) 17(EDIT) dagar gamla skärm mot en gammal reparerad skärm. Bara detta gör mig sjukt besviken, och att jag köpt en produkt av Dustin och sedan ska sköta kontakt med tillverkare på egen hand är något jag finner konstigt. Detta kan läsas på konsumentverket "Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren."
Jag tolkar det som att köper jag en bil på en bilfirma och det blir fel på bilen så hjälper bilfirman mig. De ber mig inte kontakta Volvo själv.
Men hur som helst. Jag kontakade Asus själv och fick en utbytes enhet.
UPS kom med hemleverans och i Asus luddiga mail stod det att jag skulle få packa upp utbytesskärm för att kontrollera tillbehör och skicka tillbaka de som jag fick dubletter av. En inkompetent bud förare lät mig dock inte öppna paketet innan jag bytt och givit honom min skärm. Så jag packade ned alla tillbehör och skickade iväg min skärm.
Öppnade sedan min utbytesenhet....
I lådan finns skärm och fot. Med andra ord har jag nu inte följande som var med när jag köpte skärmen HDMI kabel, Displayport kabel, Strömkabel, VGA kabel, Manual, Dual-Link DVI kabel...
Jag plockade upp skärmen och granskade den. Det fanns ingen tvekan om att detta var en reparerad skärm då plastkanter var skadade och skarvar hade brytmärken. Den såg helt enkelt förjävlig ut. Känndes som att jag bytt min 2 veckor gamla skärm mot en 3 år gammal skärm jag köpt på blocket.
Jag kontaktade Asus och förklarade varpå de skickade ännu en utbytesenhet. Jag bad dem även skicka med tillbehören som jag blivit av med.
En vecka gick och jag fick den andra utbytesenheten. Samma problem denna gången. Skärmens kanter var sönderbrutna, det fanns något sorts klet på plastytorna, och inte ett spår av tillbehören jag bad om. Denna skärm hade även 3 stora döda pixlar eller kluster av pixlar som var svarta mot vit bakgrund och 3st sub/pixlar som lös mot mörk bakgrund. En känsla av inkompetens infinner sig.
Jag mailar Dustin och ber om hjälp. Svar dröjer ca 12 dagar, får som svar att de har mailat Asus ang mitt problem och väntar på svar.
Jag ringer själv asus och ber om att byta ännu en gång, ber också om att få tillbehören.
Tiden går och efter cirka en vecka kommer min TREDJE utbytesenhet. Fick även ett extra tracking nummer i mailen och det visade sig vara tillbehören.
Jag packar upp skärmen och till min stora förvåning så ser det inte ut som att en dålig inbrotstjuv har brutit upp denna.
Vad det gäller tillbehörslådan så blev jag inte riktigt lika glad. I tillbehörs lådan fanns en lapp med följande text:
"With this delivery you will receive:
1x Full Accessory for PB278Q"
Bra va? Perfekt!
Fast vänta nu, vad fanns i lådan?
Jo, detta:
1x Fot till skärm (som jag har sagt att jag till Asus Support att jag har och inte behöver)
1x Single Link DVI kabel (Detta är inte vad jag fick med från början och detta fungerar inte ens till skärmen? Dual-Link DVI ska det vara.)
1x VGA kabel (Värdelöst men okej, det är rätt iaf)
1x Nätkabel (Med fel kontakt så den inte passar i skärmen. Svensk plugg i ena änden och en kontakt som inte passar i skärmen i den andra änden.)

Efter detta kontaktade jag Dustin igen och bad om hjälp. Det var 24e November.
8e December får jag som svar att det jobbas på mitt ärende och att jag får svar efter helgen. Vilket är nu...

Kommer nog aldrig att köpa en Asus produkt igen och det efter att jag ägt laptops, moderkort, grafikkort, skärmar, routrar och massa annat Asus krimskrams.
Mitt förtroende för Dustin har sjunkit från 10/10 till något MYCKET lägre.

Dold text

PS: TL;DR, Wall of text critt you for 4996 char damage.

UPDATE:
Efter posten fick jag kontakt med Niklas på Dustin via PM här på Sweclockers. Han var snabb och han gav mig hjälp dirrekt. Precis den service jag förväntar mig av Dustin. Han hjälpte mig även ta kontakt med kundombud på Dustin som var lika snabb och hjälpsam.
Den service som jag fått efter posten kanske man inte kan förvänta sig hela tiden då den var sjukt bra och snabb men det är så jag upplevt alla tidigare service ärenden med Dustin. Förtroendet återställt. Dustin visar att att ingen kan konkurrera med dem på service.
Hoppas bara alla som mailar får lite snabbare hjälp framöver utan att behöva skriva här
Asus har dock inte gjort rätt för sig och kan räkna bort mig som kund. Synd att Dustin ska behöva rätta till deras misstag!

Permalänk
Skrivet av anon176726:

Vill bara börja med att säga att jag har handlat från Dustin/-home sedan ~97, minns den första saken jag beställde.
Det var en Philips CD brännare. Jag blev så förvånad över den extremt snabba leveranstiden redan då, och har varit en trogen kund ända sedan dess. Jag kan ärligt inte minnas att jag någonsin beställt något från Dustin och det tagit mer än en post dag innan jag haft varan hemma. Sedan dess har jag beställt allt från kablar till tv-apparater och datorer.

Hur som helst...
Efter mitt senaste inköp är jag inte lika possitiv.
Jag köpte en Asus PB278Q från Dustinhome. Fick den och allt var bra. Märkte efter någon dag att Source knappen inte fungerade. Men eftersom panelen var perfekt i övrigt så lät jag det vara. Ville inte riskera att få en annan skärm med döda pixlar osv. Hellre en död Source knapp än en död pixel.
Men tiden gick och problemet blev värre. Efter ca en vecka började OSD menyn komma upp av sig själv. Jag var inte hemma på daglig basis just då så problemet smög sig på mig. Snabbt efter det var skärmen obrukbar då OSD menyer och overlay funktioner hoppade upp och gick inte att få bort.
Jag kontaktade vid detta skede Dustin var på jag fick som svar att jag inte kunde göra en DOA anmälan då man endast har 10 dagar på sig för att göra detta. Jag blev ombedd att kontakta Asus för att få en utbytes enhet. Alltså ska jag byta bort min då 12 dagar gamla skärm mot en gammal reparerad skärm. Bara detta gör mig sjukt besviken, och att jag köpt en produkt av Dustin och sedan ska sköta kontakt med tillverkare på egen hand är något jag finner konstigt. Detta kan läsas på konsumentverket "Konsumentköplagen skyddar dig när det är fel på en vara du har köpt. När det är fel på varan har du rätt till hjälp från säljaren."
Jag tolkar det som att köper jag en bil på en bilfirma och det blir fel på bilen så hjälper bilfirman mig. De ber mig inte kontakta Volvo själv.
Men hur som helst. Jag kontakade Asus själv och fick en utbytes enhet.
UPS kom med hemleverans och i Asus luddiga mail stod det att jag skulle få packa upp utbytesskärm för att kontrollera tillbehör och skicka tillbaka de som jag fick dubletter av. En inkompetent bud förare lät mig dock inte öppna paketet innan jag bytt och givit honom min skärm. Så jag packade ned alla tillbehör och skickade iväg min skärm.
Öppnade sedan min utbytesenhet....
I lådan finns skärm och fot. Med andra ord har jag nu inte följande som var med när jag köpte skärmen HDMI kabel, Displayport kabel, Strömkabel, VGA kabel, Manual, Dual-Link DVI kabel...
Jag plockade upp skärmen och granskade den. Det fanns ingen tvekan om att detta var en reparerad skärm då plastkanter var skadade och skarvar hade brytmärken. Den såg helt enkelt förjävlig ut. Känndes som att jag bytt min 2 veckor gamla skärm mot en 3 år gammal skärm jag köpt på blocket.
Jag kontaktade Asus och förklarade varpå de skickade ännu en utbytesenhet. Jag bad dem även skicka med tillbehören som jag blivit av med.
En vecka gick och jag fick den andra utbytesenheten. Samma problem denna gången. Skärmens kanter var sönderbrutna, det fanns något sorts klet på plastytorna, och inte ett spår av tillbehören jag bad om. Denna skärm hade även 3 stora döda pixlar eller kluster av pixlar som var svarta mot vit bakgrund och 3st sub/pixlar som lös mot mörk bakgrund. En känsla av inkompetens infinner sig.
Jag mailar Dustin och ber om hjälp. Svar dröjer ca 12 dagar, får som svar att de har mailat Asus ang mitt problem och väntar på svar.
Jag ringer själv asus och ber om att byta ännu en gång, ber också om att få tillbehören.
Tiden går och efter cirka en vecka kommer min TREDJE utbytesenhet. Fick även ett extra tracking nummer i mailen och det visade sig vara tillbehören.
Jag packar upp skärmen och till min stora förvåning så ser det inte ut som att en dålig inbrotstjuv har brutit upp denna.
Vad det gäller tillbehörslådan så blev jag inte riktigt lika glad. I tillbehörs lådan fanns en lapp med följande text:
"With this delivery you will receive:
1x Full Accessory for PB278Q"
Bra va? Perfekt!
Fast vänta nu, vad fanns i lådan?
Jo, detta:
1x Fot till skärm (som jag har sagt att jag till Asus Support att jag har och inte behöver)
1x Single Link DVI kabel (Detta är inte vad jag fick med från början och detta fungerar inte ens till skärmen? Dual-Link DVI ska det vara.)
1x VGA kabel (Värdelöst men okej, det är rätt iaf)
1x Nätkabel (Med fel kontakt så den inte passar i skärmen. Svensk plugg i ena änden och en kontakt som inte passar i skärmen i den andra änden.)

Efter detta kontaktade jag Dustin igen och bad om hjälp. Det var 24e November.
8e December får jag som svar att det jobbas på mitt ärende och att jag får svar efter helgen. Vilket är nu...

Kommer nog aldrig att köpa en Asus produkt igen och det efter att jag ägt laptops, moderkort, grafikkort, skärmar, routrar och massa annat Asus krimskrams.
Mitt förtroende för Dustin har sjunkit från 10/10 till något MYCKET lägre.

PS: TL;DR, Wall of text critt you for 4996 char damage.

Hej!
Vill börja med att beklaga att detta dragit ut på tiden och ni inte är nöjd. Tyvärr har Asus regler när det gäller DOA och returer. Enligt villkoren måste utbytet gå via dem. Vi kan självklart hjälpa till med detta men det går både fortare och smidigare att ta det direkt med tillverkaren.

Enligt Asus returvillkor ska man enbart skicka in huvudprodukten, inte tillbehör. Om ni inte fått denna information så är det självklart inte bra.
Jag har fått information från vår kundservice att de skickat ut nya tillbehör till dig. Att vi tagit det från vårt eget lager.

Om ni har synpunkter på hur detta ärende skötts, tveka då inte att skriva några rader till vår kundombudsman. Ni ser en länk nedan:
http://www.dustinhome.se/page/5195/kontakta-kundombudsmannen/

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk

Fy vad skamligt av er Dustin! Fick precis ett mejl av er där det stod att min produkt Sapphire 290X har utgått ur sortimentet, ett kort jag snart väntat i en månad på och precis fått svar av dig här på SweC att den skulle komma den 6:e januari på min begäran.
Jag hade kunnat gå med på ifall varan utgått ur ert sortiment men när jag dessutom i samma mejl får en "liknande produkter" länk till EXAKT samma kort... fast för 500 spänn mer! Så ni har alltså makulerat min order som jag beställde för en månad sen för att priset blev för högt nu?

Har tyvärr för mig att jag läste via den där tråden om mannen som köpte hårddiskar av nått bluffföretag att företag har rätt att göra så ifall man inte fått ordern än men det är ändå skamligt tycker jag...

Edit: jag har nu makulerat ordern på hela kundvagnen (en grafikkortsfläkt som hade varit helt värdelös utan ett grafikkort) Tack för mig, och tack för att här på SweC har svarat så snabbt när jag haft frågor om leveransen, tyvärr ser ni nog inte mig igen på länge handlande hos er.

Permalänk
Medlem
Skrivet av StigJobs:

Har märkt att Dustinhome sätter ut fel ordinarie pris när de har kampanjer på sina produkter.
Tex
http://www.dustinhome.se/product/5010517613/asus-ve248h-24-wide-tft-led-black/?utm_campaign=prisjakt&utm_source=prisjakt.nu&utm_medium=pricecompare&utm_content=5694
Påstår dom har kostat 1995kr tidigare när det egentligen kostat 1590kr under en lång tid. Den är sänkt till 1399kr så ni försöker få en att tro att man tjänar 600kr istället för 200kr! Jag har sett det här tidigare och det är riktigt jävla dåligt!

Skrivet av suzaku:

Någon särskild anledning till att ni sitter och ändrar priser 22:30 på en fredag? Dvs. på varor som inte ingår i Black Friday-kampanjen.

Såg nyss på prisjakt att ni hade Asus VE248H för 1399:-, klickade mig in på sidan och la till 2 stycken i kundkorgen iom att priset stämde. I samma veva som jag ska betala så höjer ni priset till 1590:-. Så nu har ni alltså en vara listad till ett "kampanjpris" som andra butiker (inet, webhallen, komplett) kör som standardpris.

Skärpning...

Skrivet av Dustin Home:

Hej.
Tummen är nu ute. Ber om ursäkt att jag inte svarat tidigare.
När det gäller priserna så är vårt ordinarie pris 1995kr. Det är ett pris vi sålt den för länge. Men de senaste månaderna har den varit med på olika kampanjer.
Vi har tagit bort det ordinarie priset från hemsidan. Kampanjflaggan är kvar då den är med i vår kampanj (blad, katalog, mail)

När det gäller prisändringen så har jag inte något bra svar varför den skedde kl 22,30
Men vi har ett system som speglar våra inköpspriser, om inköpspriset går upp går även kundpriset upp.

Om det är ett privatköp så ska ni kontakta Klarna. Om det är köpt som företag så kan ni skicka mig ett PM med ert ordernummer och mail så löser jag det.

Fyfan vilken lögn, priset har varit 1590 kr åtminstone sen jag köpte en sådan skärm tidigt i somras. Blir definitivt inga fler köp av mig!

Visa signatur

- Dator: In Win 301 | Ryzen 7 1700 @3.7Ghz | Palit 1070ti Dual | 16GB LPX 2933Mhz | 850 EVO 500GB SSD, WD Red 4TB | AOC AG352UCG 35" 3440x1440 100hz
- Tangentbord: Poker II mx brown | Mus: Zowie ec1-a
- Hörlurar: Sennheiser HD558 | Högtalare: JBL LSR305

Permalänk
Medlem

Prisjakts pris-historik ljuger inte, kom ihåg det Dustin.

Dessutom är det olagligt att höja priser strax inför en rea och på så sätt kunna plåta med att "du sparar XXX kr" mycket mer än vad det man egentligen sparar.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Jag har också noterat detta fenomen extra tydligt hos just Dustin. Att priserna justeras kontinuerligt efter era inköpspriser är ju inte särskilt konstigt, men extrapriser sätts rimligen i förhållande till det/de priser ni tidigare erbjudit era köpare. Jag vet liksom inte vad ni får betala och det har inte heller med saken att göra.

För att inte tappa i trovärdighet kan ni ju börja övervaka er egen prishistorik och välja "kampanjvaror" på ett lämpligare sätt.

Permalänk
Medlem

Tar Dustin ut vinstmarginal på frakten?

Mindre betsällning (t.ex. spel) med faktura från:
Discshop - Frakt+Faktura 29kr (0kr för student)
Webhallen - 29kr (19kr och ned för aktiva medlemmar)
Inet - 29kr (fraktfritt med fakturaavgift)
Komplett - 0kr
Dustin - 88kr

Har beställt ett antal stora ordrar med MyPack genom CyberPhoto (fraktfritt dessutom) och vet att de minsta försändelserna inte kostar 59kr. Detta är den enskilt största anledningen till att jag aldrig handlar på Dustin längre. En beställning värd 49kr bör inte kosta mig det dubbla att få hem.

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Tar Dustin ut vinstmarginal på frakten?

Mindre betsällning (t.ex. spel) från:
Discshop - Frakt+Faktura 29kr (0kr för student)
Webhallen - 29kr (19kr och ned för aktiva medlemmar)
Inet - 29kr (fraktfritt med fakturaavgift)
Komplett - 0kr
Dustin - 88kr

Har beställt ett antal stora ordrar med MyPack genom CyberPhoto (fraktfritt dessutom) och vet att de minsta försändelserna inte kostar 59kr. Detta är den enskilt största anledningen till att jag aldrig handlar på Dustin längre. En beställning värd 49kr bör inte kosta mig det dubbla att få hem.

Dustin: Student vid köp över 500kr = Fraktfritt. Icke student, köp över 2500kr = fraktfritt.

Är inte normala fraktpriset 59kr på Dustin?

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem
Skrivet av Tozzi:

Dustin: Student vid köp över 500kr = Fraktfritt. Icke student, köp över 2500kr = fraktfritt.

Är inte normala fraktpriset 59kr på Dustin?

Syftade på köp med faktura (redigerade det nu). Oavsett så är 59kr fortfarande en orimlig prissättning..

Visa signatur

Define XL R2 || CM Silent Pro M1000 || Asus Z490-F || Intel i9 10900k || Noctua NH-D15 || RTX 2080 || 64GB DDR4 || 1TB 970 Evo Plus M.2 + 1.5TB SSD + 2TB HDD || Win10 Pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av RaZman:

Syftade på köp med faktura (redigerade det nu). Oavsett så är 59kr fortfarande en orimlig prissättning..

Ah, jag köper aldrig på faktura, dels för det alltid tillkommer en helt onödig avgift som jag kan slippa. Många bäckar små, handlar ganska mycket via nätet.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Medlem

Det står på dustins hemsida att min vara finns i lager och att det ska ta 1-2 dagar innan de skickar den. Men när jag kollar på orderhistorik så finns bara en av varorna i lager och de andra står som rest. antal 0.

Kollade samtliga varor innan jag beställde dem pga att det ska bli en julklapp och då stod det att alla varorna fanns i lager och var redo att skickas, men nu har jag väntat en hel vecka på dem och vet inte om jag kommer att få dem i tid till jul.

Permalänk
Medlem

Tack Dustin för att ni tog över Inets rea. Många liknande/bättre produkter till lika bra/bättre priser. Ni verkar ju kunna sköta en kampanj iallafall!

Permalänk
Hedersmedlem

Enskilda ärenden ska tas med kundtjänsten och inte här.

*Enskilt ärende raderat*

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk
Medlem
Skrivet av Thunde:

Det står på dustins hemsida att min vara finns i lager och att det ska ta 1-2 dagar innan de skickar den. Men när jag kollar på orderhistorik så finns bara en av varorna i lager och de andra står som rest. antal 0.

Kollade samtliga varor innan jag beställde dem pga att det ska bli en julklapp och då stod det att alla varorna fanns i lager och var redo att skickas, men nu har jag väntat en hel vecka på dem och vet inte om jag kommer att få dem i tid till jul.

Jag fick vänta i tre veckor innan jag avbokade min order. Deras lagerhållningsstatus ska tas med en stor nypa salt.

Permalänk

Bra jobbat Dustin, Chromecasten från Weekend Rush var slutsåld samma sekund som den las upp på sidan. Ni kan inte ha sålt en enda eller så är det bottar som köpte alla på ungefär 15 sekunder.

Permalänk
Medlem

Varför lägger ni upp produkter som ni skyltar med ska släppas kl 12.00 i eran weekend rush, som redan är slutsålda när de "släpps"?

Denna gång var det Chromecast, som jag noterade var "slutsåld" redan igår: http://www.dustinhome.se/product/5010760825/google-chromecast...

Och nu lades upp som "slutsåld" direkt när den skulle släppas kl 12.

Jag tycker det är fult att göra så.

EDIT: Jag verkar inte vara den enda som reagerat på det. Jag är lite trött på er och era reor. Jag tycker detta är falsk marknadsföring. Jag slutade lita på att ni faktiskt prissänkt grejerna eller skriver ut verkligt ordinarie pris på era reor för flera år sen.

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Medlem
Skrivet av raaaz:

Varför lägger ni upp produkter som ni skyltar med ska släppas kl 12.00 i eran weekend rush, som redan är slutsålda när de "släpps"?

Denna gång var det Chromecast, som jag noterade var "slutsåld" redan igår: http://www.dustinhome.se/product/5010760825/google-chromecast...

Och nu lades upp som "slutsåld" direkt när den skulle släppas kl 12.

Jag tycker det är fult att göra så.

EDIT: Jag verkar inte vara den enda som reagerat på det. Jag är lite trött på er och era reor. Jag tycker detta är falsk marknadsföring. Jag slutade lita på att ni faktiskt prissänkt grejerna eller skriver ut verkligt ordinarie pris på era reor för flera år sen.

Det känns riktigt dåligt faktiskt, speciellt när dom ju verkar ha en massa i lager som man kan beställa till ordinarie pris. http://www.dustinhome.se/product/5010759787/google-chromecast...

Visa signatur

Kommer Snart....

Permalänk
Medlem

Kollar på MS Office home resp business och hos andra säljare står det i beskrivningen

"En köpversion för användning under hela datorns livslängd. Kan inte överföras"

Men det har inte ni skrivit ut.
Vad är det som gäller? Byter jag dator så kan jag inte installera samma licens?

Permalänk
Medlem

Dustin: Läs gärna denna tråd ang. PS4: #14195469

Varför skickar ni ut mail om att man blivit tilldelad en PS4 när ni inte har dessa i lager?! Folk har väntat flera veckor!! När man får ett sådant mail och betalar så förväntar man sig att konsolen ska levereras! Är det så svårt att förstå? Varför ska ni sitta med VÅRA pengar i väntan på att Nordisk Film skickar ut konsoler till Er? VARFÖR?

Permalänk
Skrivet av Windoze:

Det känns riktigt dåligt faktiskt, speciellt när dom ju verkar ha en massa i lager som man kan beställa till ordinarie pris. http://www.dustinhome.se/product/5010759787/google-chromecast...

Lika illa med NUC i5. Den tog slut på ett grisblink, men fanns att köpa till ordinarie pris.

Permalänk
Skrivet av SUMITOMO:

Kollar på MS Office home resp business och hos andra säljare står det i beskrivningen

"En köpversion för användning under hela datorns livslängd. Kan inte överföras"

Men det har inte ni skrivit ut.
Vad är det som gäller? Byter jag dator så kan jag inte installera samma licens?

Hej!
Ni kan inte installera om dessa på en ny dator. Alla OEM licenser kan ni bara installera p 1st dator.

Skrivet av Windoze:

Det känns riktigt dåligt faktiskt, speciellt när dom ju verkar ha en massa i lager som man kan beställa till ordinarie pris. http://www.dustinhome.se/product/5010759787/google-chromecast...

Hej!
När vi har ett bättre pris på någon produkt så har vi 9/10 gånger fått ett bättre pris från tillverkaren. Att vi kan sälja ett visst antal för ett lägre pris. Men vissa gånger har vi fler på lager, som tex chromecast. Vi kan sälja ett begränsat antal för ett lägre pris, sen säljs resten för sitt ordinarie pris.

Skrivet av Kungfors:

Dustin: Läs gärna denna tråd ang. PS4: #14195469

Varför skickar ni ut mail om att man blivit tilldelad en PS4 när ni inte har dessa i lager?! Folk har väntat flera veckor!! När man får ett sådant mail och betalar så förväntar man sig att konsolen ska levereras! Är det så svårt att förstå? Varför ska ni sitta med VÅRA pengar i väntan på att Nordisk Film skickar ut konsoler till Er? VARFÖR?

Hej.
När vi skickade ut mailet så trodde vi att vi skulle få in alla maskiner. Vi hade fått en bekräftelse från distributören. Men när det väl närmade sig så kunde de inte hålla sitt löfte. Vi fick in ett mindre antal maskiner, långt under det vi hade fått bekräftat. Jag beklagar verkligen det.

Vi ska ha skickat ut ett mail till alla som fått tilldelning med information.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Vi ska ha skickat ut ett mail till alla som fått tilldelning med information.

Detta stämmer inte (som vanligt). Ringde och frågade vart mitt mail tog vägen. Mailen ska tydligen skickas ut i morgon (som de sagt den senaste veckan).

Permalänk
Skrivet av Kungfors:

Detta stämmer inte (som vanligt). Ringde och frågade vart mitt mail tog vägen. Mailen ska tydligen skickas ut i morgon (som de sagt den senaste veckan).

Hej igen.
Ber om ursäkt att jag gav dig felaktig information. Vi kommer skicka ut detta mail inom kort.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Medlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
När vi har ett bättre pris på någon produkt så har vi 9/10 gånger fått ett bättre pris från tillverkaren. Att vi kan sälja ett visst antal för ett lägre pris. Men vissa gånger har vi fler på lager, som tex chromecast. Vi kan sälja ett begränsat antal för ett lägre pris, sen säljs resten för sitt ordinarie pris.

Hej Dustin Home!

Varför kommenterar ni inte faktumet att Chromecast var slutsåld redan när den "släpptes" på Weekend Rush?

Enligt mailet som skickades ut skulle den släppas klockan 12 på Söndag, men jag noterade att den fanns som "kampanjvara" och var slutsåld redan innan den släpptes:

Visa signatur

Intel Core i7 920, Gigabyte GA-EX58-UD5, 6x2 GB Corsair XMS3 Twin3X DDR3 1333 MHz, XFX GeForce GTX 280 1 GB, Gigabyte GeForce 8600 GT 512 MB, Corsair TX650 650W
NileCity 105,6 Playlist

Permalänk
Skrivet av raaaz:

Hej Dustin Home!

Varför kommenterar ni inte faktumet att Chromecast var slutsåld redan när den "släpptes" på Weekend Rush?

Enligt mailet som skickades ut skulle den släppas klockan 12 på Söndag, men jag noterade att den fanns som "kampanjvara" och var slutsåld redan innan den släpptes:
http://www.dustinhome.se/Content/utskick/banners/Mailbanner_s...

Hej!
Jag tror att jag svarade tidigare. Om jag inte gjorde det så ber jag som ursäkt.
Vi hade ett ett större antal chromecasts som gick ut till försäljning. Många kunder fick också tag i en.
Men intresset var enormt och de tog slut extremt snabbt. Vi håller nu på att kolla om vi kan få tag i fler med det priset så vi kan lägga upp den igen.

Visa signatur

Frågor om ett enskilt ärende? Skicka PM med order- eller returnummer!

Med Vänliga Hälsningar
Dustin

Permalänk
Hedersmedlem
Skrivet av Dustin Home:

Hej!
Jag tror att jag svarade tidigare. Om jag inte gjorde det så ber jag som ursäkt.
Vi hade ett ett större antal chromecasts som gick ut till försäljning. Många kunder fick också tag i en.
Men intresset var enormt och de tog slut extremt snabbt. Vi håller nu på att kolla om vi kan få tag i fler med det priset så vi kan lägga upp den igen.

Jag noterar att du tyvärr inte svarar på frågan. Fanns det Chromecasts till försäljning direkt när rean (enligt inlägg ovan) började eller inte?

Visa signatur

W10, Intel 5820K, Asus X99-S, Crucial DDR4 2133MHz 32GB, Sapphire 290X Tri-X, Intel 730 SSD, WD Black+Green+HGST, Silverstone FT02, Corsair AX1200, Corsair K90, Logitech MX518, Eizo 2736w, Eaton 5115 UPS. Pixel 7 pro

Permalänk

Dustins Weekend Rush rea - Chromecast

Tycker detta var väldigt underligt jag också. Satt och vänta på rean endast för den produkten. Går in exakt kl.12.00 och då är det slut, omöjligt att någon hunnit genomföra ett köp. Så ni menar att ni enbart hade ett parti till det billigare priset? Men har då sålt slut dem till det dyrare priset? Eller vad menar ni? Ni är en bra affär och era reor är oftast bra(dock ej nu sista tiden) så jag hoppas att ni INTE sjunker så lågt att ni skickar ut reklam för hittepåreor.
Förklara er gärna så man förstår.

Btw, önskar en bra 1440 skärm på nästa rea?? Kanske en Asus/Dell/Eizo i prisklassen 3-5k.

Väl mött...

Visa signatur

__________________
AIR540 | I7 4770K | ASUS 7970 | DOMINATOR PLATINUM 16GB CL9 2133MHZ | Z87X-OC | CORSAIR AX 760 | SSD Crucial M4 64GB+Intel 120 GB+Seagate 320GB + Extern Seagate 1TB |
Synology DS411J 4*2TB Seagate ST2000D i Raid5 | Ducky Mini blue mx | G400 | SP2500 |Canon Pixma MP280 | Fujitsu-Siemens SL3260W |

Permalänk
Medlem

De kan omöjligt vara slut direkt, vad jag vet så kan man inte reservera produkten, utan produkten är slutsåld när alla har GENOMFÖRT sitt köp, vilket tar minst 3 minuter att göra. Med andra ord ska produkten har funnits kvar att lägga i sin kundkorg åtminstone 3 minuter efter 12.00.

Visa signatur

HTPC - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/album/?id=2902
HTPC - Galleri; http://www.sweclockers.com/galleri/6562-htpc-galleribilder
42U - Bygglogg; http://www.sweclockers.com/galleri/7862-42u-rackskap-i-hemmet
i7 8700K, Antec kühler 620, Asus ROG Strix Z370-I Gaming, Corsair Vengeance RGB DDR4-2666 2x16GB RAM, ASUS GTX 1070

Permalänk
Moderator
Moderator

Blev lite fel i senaste utskicket tror jag.

Visa signatur

*-<|:C-<-<

Nytt namn, samma bismak.