Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Medlem

FahCore_10.exe är det till gpuklienten? Den suger ju typ 50% av cpu. Är det den gamla cpuklienten som spökar? Avslutar jag processen så startar foldingen om..
sen är det en process som heter winFAH-GPU-beta4.exe som ju låter mer bekant. Eller behöver gpun så mycket cpu för att funka eller?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk

Varför är min röd? =(

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
FahCore_10.exe är det till gpuklienten? Den suger ju typ 50% av cpu. Är det den gamla cpuklienten som spökar? Avslutar jag processen så startar foldingen om..
sen är det en process som heter winFAH-GPU-beta4.exe som ju låter mer bekant. Eller behöver gpun så mycket cpu för att funka eller?

Den ska suga så mycket cpu, som jag förstått så måste gpun "checka" med cpun om den har gjort rätt. Men du kan göra som jag och köra gpu på kärna 1 och cpu på kärna 2, men som du kanske redan vet måste du köra console version då.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=N...

Varför är min röd? =(

1.6k+ 24h avg = röd Grattis till 2:a platsen.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk

tackar så mycket 3 veckor till #1 om jag har tur

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NightFlash
tackar så mycket 3 veckor till #1 om jag har tur

Nu får du se till att få lite fart på grejerna igen, det har inte trillat in så mycket poäng från dig de senaste dagarna

Drog igång det på morsans dator också igår.. så nu är det fyra datorer / fem kärnor som står och tuggar hemma hos mig.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Medlem

Ber om ursäkt om det redan besvarats min fråga men jag fick blåda rent burken för nån dag sedan och innan jag gjorde det så sparade jag hela Folding-mappen för att sedan kopiera över den till C: och starta upp det igen.

Allt gick bra tills jag startade om burken då jag förlorade det jobb jag hade gjort åt Stanford gällandes vikning av proteiner och fick skriva in alla uppgifter på nytt + att jag fick ett nytt jobb vilket jag undrar över varför gick det så illa och ska man kanske nästa gång man blåser rent burken först instalera Folding@home och sedan kopiera över hela Folding-mappen för att slippa starta om på "nytt"?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av olirc
Ber om ursäkt om det redan besvarats min fråga men jag fick blåda rent burken för nån dag sedan och innan jag gjorde det så sparade jag hela Folding-mappen för att sedan kopiera över den till C: och starta upp det igen.

Allt gick bra tills jag startade om burken då jag förlorade det jobb jag hade gjort åt Stanford gällandes vikning av proteiner och fick skriva in alla uppgifter på nytt + att jag fick ett nytt jobb vilket jag undrar över varför gick det så illa och ska man kanske nästa gång man blåser rent burken först instalera Folding@home och sedan kopiera över hela Folding-mappen för att slippa starta om på "nytt"?

Låt den göra klart den WU den håller på med bara? Är ju inte så att du förlorar allt du gjort tidigare.

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Låt den göra klart den WU den håller på med bara? Är ju inte så att du förlorar allt du gjort tidigare.

Ja det blir bara en WU som blir förstörd, om någon. Jag har sparat mappar och fortsatt på, då har den fortsatt på samma WU (och step). Jag kör bara konsoller så jag vet inte om den reagerar annorlunda i det grafiska..

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

någon som testat me crossfire?

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
någon som testat me crossfire?

Är det någon mening med det? Enligt FAQen så är det ju kasst att köra CF:

Citat:

"Multiple GPUs are currently supported (see instructions below), but Crossfire is not supported -- Crossfire will make FAH run more slowly than using a single GPU (this isn't a bug as much as a fundamental issue regarding the nature of a Crossfire/SLI type architecture). "

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durandal
Är det någon mening med det? Enligt FAQen så är det ju kasst att köra CF:

hoppsan, där ser man.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

Började med detta nu också Lite sent, men hellre senare än aldrig

Permalänk
Medlem

Uppdatering från min sida.

Har massor av maskiner igång nu!

X2 5200+ @ 3Ghz
C2D E6300 @ 2.2Ghz
A64 4000+ @ 2.8Ghz
P4 2800Mhz
Xp 2600+
P3 500Mhz

Tot. 8 klienter.
X2 5200+ är den enda som inte går 24/7. Dock ca 10h/dygn

Plats 37, kommer väl igång lite till..

EDIT: Glömde min fina Xp 2600+

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

Min lista är följande just nu _tror_ jag... Har inte riktig koll på vad för maskiner jag kör på Dual Quad Xeon burken är tyvärr nere tills vidare, får hoppas jag kan köra igång på den igen dock.

2 st 2 x Xeon 2,8GHz (8 klienter)
12 st Celeron D 3GHz (12 klienter ej 24/7)
2 st Pentium 4 3GHz (2 klienter ej 24/7)
2 st A64 3800+ (2 klienter)
4 st <2GHz (4 klienter)

Totalt 22 burkar och 28 klienter...

Ska se om jag kan ordna lite fler burkar också, ska f-n ta Jenza Alla burkar verkar inte kommit igång och leverera än dock utan bara 10 processorer aktiva än så länge enligt folding.standford.edu

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem

lite nyfiken. vad blir det för värde på frames/s med en c2d? och x2:an.

Jag kör bara med gpun för tillfället. Körde coren i 702mhz tidigare men det blir så djäkla varmt. Dessutom låg ampen på typ 30. 70 grader med h2O
cpu i samma slinga låg då på 60 grader typ. pumpade 1.4 frames/s då.

Nu kör jag 500mhz istället vilket ger betydligt lägre temperaturer (55) och drar brar 15A. frames/s sjönk till 1.9 men det får man väl leva med.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av holmberg
lite nyfiken. vad blir det för värde på frames/s med en c2d? och x2:an.

Jag kör bara med gpun för tillfället. Körde coren i 702mhz tidigare men det blir så djäkla varmt. Dessutom låg ampen på typ 30. 70 grader med h2O
cpu i samma slinga låg då på 60 grader typ. pumpade 1.4 frames/s då.

Nu kör jag 500mhz istället vilket ger betydligt lägre temperaturer (55) och drar brar 15A. frames/s sjönk till 1.9 men det får man väl leva med.

Fast som jag förstått det beror frames/second på vilken WU du har också. Mina Xeon-burkar tuggar ~20s/frame och 20 000 frames totalt på varje WU (4 igång på varje burk)

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Min lista är följande just nu _tror_ jag... Har inte riktig koll på vad för maskiner jag kör på Dual Quad Xeon burken är tyvärr nere tills vidare, får hoppas jag kan köra igång på den igen dock.

2 st 2 x Xeon 2,8GHz (8 klienter)
12 st Celeron D 3GHz (12 klienter ej 24/7)
2 st Pentium 4 3GHz (2 klienter ej 24/7)
2 st A64 3800+ (2 klienter)
4 st <2GHz (4 klienter)

Totalt 22 burkar och 28 klienter...

Ska se om jag kan ordna lite fler burkar också, ska f-n ta Jenza Alla burkar verkar inte kommit igång och leverera än dock utan bara 10 processorer aktiva än så länge enligt folding.standford.edu

Nä de kan inte ha kommit igång riktigt ännu.. så många har då rakt inte jag Och ligger lite över din 24h avg.

Men en fråga, hur ger ni ut id till burkarna när ni har många? Men får ju bara välja 1-8?

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem

Ingen possitiv trend...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av yogge
Ingen possitiv trend...

http://img19.imageshack.us/img19/7381/statistikyv6.jpg

Det var när NightFlash hade ett gäng monstermaskiner igång som vi höjdes med det dubbla, men nu är vi snarare nere på vår normala nivå. Även om den är lite låg..

Kämpa nu ! Folda 100% och gå ut en sväng

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
Fast som jag förstått det beror frames/second på vilken WU du har också. Mina Xeon-burkar tuggar ~20s/frame och 20 000 frames totalt på varje WU (4 igång på varje burk)

Samtliga har varit 25000 frames då jag kört med gpun. Och frames/s har varit konstant den också.

Visa signatur

Asus TUF Gaming WiFi | Ryzen 5600X | 32 GB Ballistix| Vega 56 | Newton R2 650 W

Permalänk
Medlem

frame/s går vel inte att få reda på när man kör console, eller ?

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av SirMacke
Uppdatering från min sida.

Har massor av maskiner igång nu!

X2 5200+ @ 3Ghz
C2D E6300 @ 2.2Ghz
A64 4000+ @ 2.8Ghz
P4 2800Mhz
Xp 2600+
P3 500Mhz

Tot. 8 klienter.
X2 5200+ är den enda som inte går 24/7. Dock ca 10h/dygn

Plats 37, kommer väl igång lite till..

EDIT: Glömde min fina Xp 2600+

ligger hack i häl på dig! plats 38 ligger jag på!

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Kan man folda på min X1600 PRO? Har ju 12 PixelShaders och kärnan är klockad till 630MHz...hehe, får snart mitt nya 8800GTX, det borde la gå att folda på också eller?

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6300@3.24 GHz l XFX 8800GTS 320MB l Abit Fatal1ty FP-IN9 650SLi l 2048mb OCZ Gold XTC PC2-6400 l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mig Sjalv
Kan man folda på min X1600 PRO? Har ju 12 PixelShaders och kärnan är klockad till 630MHz...hehe, får snart mitt nya 8800GTX, det borde la gå att folda på också eller?

Det går att vika på ett X1600 PRO men ska gå rätt slött om jag förstått det rätt. Angående 8800GTX så går inte det än så länge. Kommer kanske att utvecklas program som fungerar på nVidias kärnor men just nu finns bara till Ati.

Citat:

Which cards are supported?
We now support serveral classes of GPU boards, including X1600, X1800, and X1900 class GPU's from ATI. At the launch, we supported X1900 cards only. X1800 cards do not provide the performance seen in X1900's and so we strongly recommend X1900 class cards (although we now officially support X1800). X1900 and X1800 cards are actually quite different -- they have different processors (R520, R530 vs. the R580 [in the X1900 series]). The R580 makes a huge difference in performance -- its 48 pixel shaders are key, as we use pixel shaders for our computations. Also note that the card should have more than 256MB (i.e. at least 512MB) of RAM, otherwise the GPU client will put a huge load on the client machine (although we do note that the 256MB X1950Pro using PCIe does work reasonably well).

Finns ganska mycket information om hur det fungerar med vikning på Stanfords FAQ. Inte alltid helt uppdaterad men ett bra ställe att börja om man är nybörjare. Ett annat tips är ju att läsa tråden från början då många frågor återkommer.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk

Hmm...har dragit igång gpu klienten nu...installerade den som en "Service" vilket gör att den dra igång genom registret när man bootar...men hur kontrollerar jag hur pass bra den arbetar eller ska jag "installera om och bara köra den vanliga konsolen?

Visa signatur

Intel Core 2 duo E6300@3.24 GHz l XFX 8800GTS 320MB l Abit Fatal1ty FP-IN9 650SLi l 2048mb OCZ Gold XTC PC2-6400 l

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andykidden
Nä de kan inte ha kommit igång riktigt ännu.. så många har då rakt inte jag Och ligger lite över din 24h avg.

Men en fråga, hur ger ni ut id till burkarna när ni har många? Men får ju bara välja 1-8?

hehe, nej tror inte heller det

ID är väl bara för flera klienter på samma burk? Eller är jag helt dum nu? Om det inte är så är mitt tokfel

Visa signatur

Fd. "Redbull" här på forumet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
hehe, nej tror inte heller det

ID är väl bara för flera klienter på samma burk? Eller är jag helt dum nu? Om det inte är så är mitt tokfel

Så kan det väl kanske vara ja. Men det står ju machine id.. så jag har tänkt per burk.. Men det kanske inte är så.. mitt är nog fel också, i vilket fall

Visa signatur

Detta är min tjusiga signatur. <<<<<<<

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av redbull
ID är väl bara för flera klienter på samma burk?

Ja, så är det.

Permalänk

Jag har en Macbook med OSX. Det går inte att ställa in "preferences". Vet någon vad felet är? Det är Intel SMP installer-versionen jag har tankat ner.