Folding@SweClockers.com - Bli medlem du också och gör något vettigt med din dator!

Permalänk
Avstängd

när man har en dual core cpu är det mer givande att köra två klienter på den då än en st klient?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Har du en processor med två kärnor så vinner du på att köra två klienter. I alla fall än så länge men det kan vara värt att kolla Stanfords filarkiv efter nyare versioner som hanterar två kärnor. SMP-klienten (beta) ska klara flera kärnor men tror vinsten mot att köra två konsol-klienter är liten då de provar ut poängensumman på samma rigg. Någon som provat SMP så de vet?

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Durandal
Har du en processor med två kärnor så vinner du på att köra två klienter. I alla fall än så länge men det kan vara värt att kolla Stanfords filarkiv efter nyare versioner som hanterar två kärnor. SMP-klienten (beta) ska klara flera kärnor men tror vinsten mot att köra två konsol-klienter är liten då de provar ut poängensumman på samma rigg. Någon som provat SMP så de vet?

Körde nyss igång SMP-versionen på min, har inte hänt så mycket ännu. Men vi får väl se om nåt roligt har hänt när jag vaknar, långa arbetspass är jobbiga

Edit: Är för övrigt lagets senaste medlem tror jag, sedan några minuter i alla fall

Edit 2: Nyvaken och klar, verkar som att SMP-klienten hängde upp sig till en början, så nu har jag startat om den, och den har skapat loggfiler om att den har börjat arbetet, så nu kanske det händer grejor Förstår dock inte varför den ska starta 4 klienter när jag har 2 kärnor som inte stöder HT, det gör ju bara genereringen långsammare >_>

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Steffe
Körde nyss igång SMP-versionen på min, har inte hänt så mycket ännu. Men vi får väl se om nåt roligt har hänt när jag vaknar, långa arbetspass är jobbiga

Edit: Är för övrigt lagets senaste medlem tror jag, sedan några minuter i alla fall

Edit 2: Nyvaken och klar, verkar som att SMP-klienten hängde upp sig till en början, så nu har jag startat om den, och den har skapat loggfiler om att den har börjat arbetet, så nu kanske det händer grejor Förstår dock inte varför den ska starta 4 klienter när jag har 2 kärnor som inte stöder HT, det gör ju bara genereringen långsammare >_>

Testar också SMP med min E6600. Dock ingen märkbar skillnad..
Dessutom har jag problem med att köra med två klienter på den maskinen..
Dom bara krockar trots olika namn och cpu-indelning.
(dessutom kör dom samma core hela tiden)

Får väl rensa och göra om skulle jag tro.
Min x2 5200+ kör gpu + konsolen utan problem.
Men inte på E6600.. gick innan.. hum.

Visa signatur

[ Corsair 460X ] [ Corsair HX750i ] [ AMD Ryzen 5800X ] [ Zotac RTX3080 Trinity OC] [ Asus ROG Strix X570-F Gaming]
[ 32GB G.Skill TridentZ Neo 3800Mhz DDR4 ] [ Samsung 980 Pro 500GB + 960 EVO 500GB ] [ Logitech PRO X 2 ] [ Corsair H115i ] [ Win11 ] [Asus TUF Gaming VG27AQ]

Permalänk
Medlem

nu har fz.se (fragzone) gett sig in i Folding changern med ett eget lag dom med!

Visa signatur

Opteron 165 2,6ghz 2gb ram
XFX 8800gts 320mb

Permalänk

vad heter deras team då? hittar det inte.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Enligt den sidan jag hittade har de lagnumer 54892 men Stanfords sida ligger nere så jag hittade ingen info om laget. Tar väll ett tag innan de dyker upp i statistiken EOC.

Visa signatur

• XP2100+@11x200|H2O|Abit NF7-S 1.2 • 3500+|MSI K8N Neo4|Gainward 7600GT|Antec P160
• Acer Aspire 5024WLMi
• Opteron165@260x9|MSI K8N Neo2 Pl|X1950Pro
Cancer, nej tack!

Permalänk
Medlem

Så nu skrev jag in Team Numret i min folding@home... heter RedHawk911 tror ja

Förresten har Folding@Home hjälpt forskningen nåt??

Permalänk

http://folding.stanford.edu/results.html

där finns lite info om vad de fått reda på med hjälp av våra resultat.

Visa signatur

PC:Intel i9 12900K, 32 GB DDR5, 4*2TB Corsair MP600 Pro, Nvidia 3090 FE, Win 11, Corsair HydroX, ASUS PA32UC & Aorus AD27QD | Kamera: Nikon D610 | Server: i5, 32GB, 7*18TB Debian

Permalänk
Medlem

Hoppar in och hjälper SweC lite men är lite osäker på hur allt fungerar ännu, läser ännu igenom denna tråd t ex... Slänger upp F@H på två servrar strax.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Permalänk
Medlem

Inte så mycket just nu kanske, men mer ska det bli Mina dåliga resultat beror nog på att jag blev medlem där '05 tydligen, men inte gjorde något speciellt då. Min WU går iaf framåt i stilla mak, 35% av 500k steps :/

Edit: Tog bort lite meningslös text.

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Frågan är vad som är bäst; att hjälpa till med folding@home, eller att låta datorn vara avstängd (eller idle) och därmed minska påfrestningen på miljön.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Frågan är vad som är bäst; att hjälpa till med folding@home, eller att låta datorn vara avstängd (eller idle) och därmed minska påfrestningen på miljön.

Grejen är den att du helst ska lägga in det på datorer som går ändå.

Dessutom är det faktiskt större påverkan på miljön om du glömmer några glödlampor på.

Visa signatur

Citera för att vara säker på svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Frågan är vad som är bäst; att hjälpa till med folding@home, eller att låta datorn vara avstängd (eller idle) och därmed minska påfrestningen på miljön.

Lätt att svara på; jag har servrar igång 24/7 och om jag kan bidra med att bidra till att lindra/bota sjukdomar som t ex Alzheimers, Parkinsons eller Cancer genom att låta ett program köra beräkningar när de inte används så är det inte mycket att fundera över. Jag kan alltid släcka ner ett par lampor som står och brinner i onödan och göra andra val i vardagen för att dra mitt strå till stacken.

Visa signatur

Dual XP1900+ & Radeon 9700Pro - När hårdvaran och vattenkylning var spännande! Dubbla XP processorer upplåsta till MP med ledande silverfärg...

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Frågan är vad som är bäst; att hjälpa till med folding@home, eller att låta datorn vara avstängd (eller idle) och därmed minska påfrestningen på miljön.

Växthuseffekt är bra, jag vill ha sommar!

Allvarligt talat, en dator drar nånstans runt 150-200w vid full load på processorn och det är inte särskilt mycket... Sen får man också tänka på att elproduktionen här i Sverige är rätt så ren, kärnkraft och vattenkraft släpper inte ut så mycket skit i luften.

Skita ner miljön kan man göra på betydligt onyttigare sätt.

Visa signatur

|| SWECLOCKERS.COM || oskar@sweclockers.com || OSkar000.se || Fototråden ||
|| Gundeman || Bartonofix || GundemanX2 || Obelinux || Nexofix || Filofix || Ircofix ||
|| Tillse att hjärnan är inkopplad innan fingrarna vidrör tangentbordet ||
|| D300 | D700 | 24/2,8 | 28/2,8 | 35/2 | 50/1,8 | 55/2,8 | 85/1,8 | 105/2,5 | 200/4 | 300/4,5 | 10-20 | 24-70/2,8 | 75-150/3,5 | 80-200/2,8 ||

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tdm
Frågan är vad som är bäst; att hjälpa till med folding@home, eller att låta datorn vara avstängd (eller idle) och därmed minska påfrestningen på miljön.

men om man köper miljövänlig el då? då är väl samvetet rent? eller miljöskatterna på el o drivmedel då kan man ha ha samvetet rent eller?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk

Om det mot förmodan skulle finnas någon på detta forum som sitter med en färsk PS3 kanske denna artikel kan vara av intresse:

http://www.tgdaily.com/2007/03/23/ps3_foldingathome_stats/

Visa signatur

Striker Extreme, E4300@3200, 8800GTS 320MB, 2GB PC6400, WD Raptor 74GB x2, Eizo L768, Corsair HX 620, Vista Home Premium.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av xplane_uppsala
Om det mot förmodan skulle finnas någon på detta forum som sitter med en färsk PS3 kanske denna artikel kan vara av intresse:

http://www.tgdaily.com/2007/03/23/ps3_foldingathome_stats/

Min PlayStation 3 foldar flera timmar om dagen, kul att man kan göra någon nytta med en spelkonsol annat än att spela.

Gick med i Sweclockers-gruppen också.

Visa signatur

.

Permalänk
Medlem

På tal om växthuseffekten så rekommenderar jag folk att faktiskt se filmen An Inconvenient Truth (en obekväm sanning). Det är en film, men det får en att tänka till.

Någon skrev att 150-200W inte är mycket, men många bäckar små som det så fint heter..

Ursäkta för off topic.. men allt för att öka kunskapen (knowledge is power )

http://www.imdb.com/title/tt0497116/

Visa signatur

Throw dirt on me and grow a wild flower

Permalänk
Medlem

gick med i swec gruppen jag med.
använder ps3an till det.

Visa signatur

PSN: Lexcose
0100
0010

Permalänk

En liten titel hade nog inte varit fel

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tomtenizze-n00b
http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=T...

En liten titel hade nog inte varit fel

Fixat.

OT: Den förhöjda växthuseffekten är nog inte det största problemet/utmaningen mänskligheten står inför. Jag anser att kemikaliespridandet samt färskvattenförsörjningen är större hot (dessutom sammankopplade).

Permalänk
Medlem

Någon som vet vad som har hänt med stats på extremeoverclocking? Det verkar som att alla lag har fått 0 poäng sedan den 23:e.

Visa signatur

Stationär: Intel-baserad, Arch + KDE
Bärbar: Dell XPS 13, Arch + KDE

Permalänk
Hedersmedlem

Står info om det på deras sida, http://folding.extremeoverclocking.com/

Permalänk
Medlem

Hur gör man för att få sådana där länkar vid avataren?
Klistrar in sin sig?

EDIT: Fick ordning på bilden, tack Steffe!

Visa signatur

We're special in others ways. Ways our mothers appreciate.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lokan
Hur gör man för att få sådana där länkar vid avataren?
Klistrar in sin sig?

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php?un=L...

Man gör som t.ex jag och Tomtenizze-n00b har gjort på den här sidan, men det där funkar nog också. [ IMG] [ /IMG] är dock att föredra Fast min bild missade tydligen Kanel Han kanske inte tyckte att statsen var nåt att hänga i granen ^_^

Visa signatur

AMD Ryzen 7 5800X3D | ASUS ROG Strix X570-F Gaming | ASUS 3080 TUF | 32GB DDR4 3200MHz | Corsair HX1500i

Permalänk
Medlem

Det kändes dumt att jag, som startade tråden, inte är med och foldar, så jag började igen!
Hoppas bara att inte datorn börjar dö hela tiden som den gjorde förut.

Börjar rulla igen snart.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av symetric
Det kändes dumt att jag, som startade tråden, inte är med och foldar, så jag började igen!
Hoppas bara att inte datorn börjar dö hela tiden som den gjorde förut.

http://folding.extremeoverclocking.com/sigs/sigimage.php/un=s...

Börjar rulla igen snart.

Kom som en rejäl överaskning när du såg tråden va?

Visa signatur

HTPC: Fractal Design Define R4, ASUS Z87-PRO, Intel i7 4770K, Crucial Ballistix Sport 16GB, MSI GeForce GTX 760, Creative Soundblaster Z, Pioneer VSX-527-K.

Laptop: ASUS X502CA-XX009H

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rovah
Kom som en rejäl överaskning när du såg tråden va?

Jag måste säga att jag blev snäppet mer överraskad när jag kollade in på Swec (efter några månaders uppehåll) och upptäckte att tråden var med på nyhetssidan och var klistrad.

Men det är riktigt roligt att så pass många foldar nu.

Visa signatur

Var med och vik proteiner med Sweclockers du också!