vilka spel fick du i julklapp?

Permalänk
Medlem

Fick inget spel så jag köpte själv PGR3 till 360.

Permalänk

[QUOTE]Ursprungligen inskrivet av gavve
[B]Är det bra\roligt?

har inte spelat det än får inte mina data grejer förens på onsdag

Visa signatur

nzxt nemesis,athlon 64 3200+,powercolor x800gto 256mb,epox,2*512 ram.

Permalänk

Ghost In The Shell [Stand Alone Complex] till PSP.

Uselt spel, usla kontroller. Ska byta in det mot GTA: LC tror jag.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Ehh.... Nu förstår jag inte riktigt...

HALF LIFE 2 SOM VAR RIKTIGT USELT? Är du hjärndöd?
.
.
.
Personligen rankar jag HL2 som världshistoriens bästa spel i alla avseenden ( vilket du säkert redan förstått ), samt roligaste, fast det är iofs en smaksak.

Jaså, det tycker du PERSONLIGEN? Jag skulle tippa på att MoodHoods PERSONLIGEN tyckte det var ganska uselt, eftersom han skrev det. Allvarligt, bara för att du dyrkar ett spel behöver det inte vara världsbäst för det. Som du sa själv: Det är en smaksak.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Jaså, det tycker du PERSONLIGEN? Jag skulle tippa på att MoodHoods PERSONLIGEN tyckte det var ganska uselt, eftersom han skrev det. Allvarligt, bara för att du dyrkar ett spel behöver det inte vara världsbäst för det. Som du sa själv: Det är en smaksak.

Det är inte en smaksak om ett spel är bra eller inte. Alltså bra gjort. Om det är underhållande/roligt eller ej är upp till varje enskild spelare att bedömma. Men ingen kan säja att HL2 är ett dårligt spel.

När sa jag att hl2 ÄR världsbäst? Jag sa att JAG TYCKTE det, inte att det var det.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Firkraag]
Slår det nästan iaf

Wild Arms 3
Star Ocean: Till the end of time
Resident Evil: Code Veronica X
Unlimited Saga
Breath of Fire V: Dragon nånting
Resident Evil 4 (tidig julklapp fick för 2 veckor sen )

samtliga till PS2 och med tanke på att de flesta är RPG så har jag så det håller tills nästa jul

Kan säga dig en sak, BoF:V Dragon Quarters suger stenhårt.
Spelet går typ på tid.. Du dör om du inte klarar av spelet i tid..

Men star ocean till the end of time är så jäkla BRA! 5/5!!!

Visa signatur

AMD Athlon 64 3200 @ 2,8Ghz | 2048Mb | Sapphire Radeon HD 2600XT | Gigabyte GA-K8NSC | Xilence 500W | Soundblaster A4 7.1 | Maxtor S-ATA 200Gb - Samsung SP1654N 160GB | Antec P182 | SAMSUNG 22" 225BW

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Det är inte en smaksak om ett spel är bra eller inte. Alltså bra gjort. Om det är underhållande/roligt eller ej är upp till varje enskild spelare att bedömma. Men ingen kan säja att HL2 är ett dårligt spel.

När sa jag att hl2 ÄR världsbäst? Jag sa att JAG TYCKTE det, inte att det var det.

Ett spel är till för att underhålla. Om det inte underhåller är det ett dåligt spel. Eftersom "underhållnings"-frågan är en smaksak, så är även "dåligt spel"-frågan det. Alltså kan de som inte tycker Half-Life 2 är kul säga med gott samvete att det är ett dåligt spel (i deras tycke).

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Det är inte en smaksak om ett spel är bra eller inte. Alltså bra gjort. Om det är underhållande/roligt eller ej är upp till varje enskild spelare att bedömma. Men ingen kan säja att HL2 är ett dårligt spel.

När sa jag att hl2 ÄR världsbäst? Jag sa att JAG TYCKTE det, inte att det var det.

Först säger du att det inte är en smaksak om ett spel är bra eller inte, sedan försvarar du ditt tidigare uttalande om att hl2 är världsbäst med att du inte sagt att det var det utan att du bara tyckte det.

Du får faktiskt bestämma dig!

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av EvilNed
Ett spel är till för att underhålla. Om det inte underhåller är det ett dåligt spel. Eftersom "underhållnings"-frågan är en smaksak, så är även "dåligt spel"-frågan det. Alltså kan de som inte tycker Half-Life 2 är kul säga med gott samvete att det är ett dåligt spel (i deras tycke).

Ett spel kan ju inte underhålla alla. Det är där smak-frågan kommer in. Vissa tycker inte om att springa runt och skjuta i HL2, dom kanske gillar warcraft istället. Man kan ju inte göra ett spel som ALLA tycker är kul.

Jag tycker tex, wow är dötrist. Men det är ett förbannat bra spel. Om man ser från den " tekniska/grafiska/funktionella " aspekten.

Man kan ju inte säja att ett spel är dårligt bara för att man inte tycker det är kul.

Du får ta och tänka lite på vad du skriver. Och tänk på vad folk egentligen menar med det dom skriver. Man kan inte bara läsa, man måste försöka förstå oxå.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av evil penguin
Först säger du att det inte är en smaksak om ett spel är bra eller inte, sedan försvarar du ditt tidigare uttalande om att hl2 är världsbäst med att du inte sagt att det var det utan att du bara tyckte det.

Du får faktiskt bestämma dig!

Jag har aldrig sagt att det är en smaksak om ett spel är bra eller inte. Jag har sagt att det är en smaksak om ett spel är roligt eller ej.

Jag förstår inte vad du menar med att jag försvarat?

Jag skrev:

" Personligen rankar jag HL2 som världshistoriens bästa spel i alla avseenden ( vilket du säkert redan förstått ), samt roligaste, fast det är iofs en smaksak." # Här menade jag det sistnämnda! Att det är en smaksak om det är roligt eller ej.

Personligen rankar jag hl2 som världens bästa spel.

Jag tycker oxå att det är det roligaste spelet som finns - Fast det är ju en smaksak.

OM MAN TYCKER DET ÄR ROLIGT ELLER EJ.

Att vissa ska ha så svårt att fatta.....

Jag frågade honom oxå "- Menar du att det var tråkigt eller att det var ett dårligt spel? "

Menade han att spelet var dårligt? Dvs buggigt? Konstiga funktioner? Dårlig kontroll? Dårlig AI?

Menade han att spelet var tråkigt? Super bra spel, allt fungerar, det är snyggt, men jag tyckte inte det var kul.

.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk

Cs source / DoD source

Visa signatur

Amd 64 3000+ | 512x4 | Gforce 6800ultra (agp8x) | 80gigx2 | Razer diamonback | eXactMat | 19"TFT

Permalänk
Medlem

Nintendo DS + Mario Kart.

Visa signatur

CPU: Intel(R) Core(TM) i7 CPU X 980 @ 3.33GHz

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Ett spel kan ju inte underhålla alla. Det är där smak-frågan kommer in. Vissa tycker inte om att springa runt och skjuta i HL2, dom kanske gillar warcraft istället. Man kan ju inte göra ett spel som ALLA tycker är kul.

Jag tycker tex, wow är dötrist. Men det är ett förbannat bra spel. Om man ser från den " tekniska/grafiska/funktionella " aspekten.

Man kan ju inte säja att ett spel är dårligt bara för att man inte tycker det är kul.

Du får ta och tänka lite på vad du skriver. Och tänk på vad folk egentligen menar med det dom skriver. Man kan inte bara läsa, man måste försöka förstå oxå.

Allvarligt, du märker nog själv att ditt argument faller på flera punkter. Enligt din teori skulle alla spel som hade skitbra grafik vara bra spel, medans de med sämre grafik men grym gameplay snarare skulle vara medelmåttiga. Så är det inte.

Grafik och tekniska aspekter gör inte ett spel bra. Hållbarheten, gameplayet och underhållningsvärdet gör ett spel bra. Eftersom olika människor tycker olika sorters spel är underhållande, så tycker de olika sorters spel är bra. Ett spel som är världsbäst för dig kan vara skitdåligt för en annan. Det är ganska logiskt, faktiskt... Och logik var något som uppfanns för över två tusen år sedan.

Ta Doom 3 t.ex. Många tycker spelet är kul, andra tycker det är dötrist. Spelet är väldigt välgjort. Så låt det vara välgjort. Men ett välgjort spel är inte "bra" för det. Jag tycker själv spelet är hur kul som helst, och alltså är det "bra" för mig. Andra tycker det är asdåligt, enformigt och tråkigt. För dem så spelar det ingen roll om grafiken är bra, och om spelet är optimerat väl: Det faller ju på att leverera underhållning! Alltså är spelet, i deras ögon, dåligt.

Förstår du nu? Half-Life 2 kan visst vara tråkigt, dåligt och värdelöst. Tekniska aspekter gör inte spelet: Underhållningen gör det. Man spelar inte spel för att titta på grafiken.

EDIT: Förövrigt stavas "Dåligt" utan R.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av _baRRy_
Nintendo DS + Mario Kart.

Mario Kart DS ftw.

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Medlem

Xenosaga II bonus edition med dvd film

Visa signatur

Tiden är alltid 17.00 någonstans i världen.

Permalänk
Medlem

Tajmade in en fin grafikkortskrash i tisdags, fick Quake4 i julklapp..inget onlinegejmande för mig på ett tag.

Permalänk
Medlem

Battlefield 2, holy yeah!

Visa signatur

Nvidia 7800 GT, AMD64 3500+, 1024MB RAM.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av mBr
Hmm lite dubbelmoral?

Jaja nog om detta nu kanske.

Du/Ni kommer inte att förstå. Eller jo, kanske men då krävs det att ÖÄ öppnas igen och en lång post på kanske 1000 ord. Då kanske ni förstår varför jag tycker/tänker som jag gör. Tills då, kan vi inte bara glömma det här? Kan verka dubbelmoral men så är inte fallet. Pallar inte förklara. Bara att acceptera för tillfället.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk
Medlem

Inget spel, men en ny fin Logitech G5 sedan min gamla intellimouse havererade...

Visa signatur

"If Violence doesn't solve your problem, you're not using enough"

Permalänk
Medlem

HL2...men det fungerar knappt på min dator så jag sitter här och deppar!
Någon kanske kan ge tips på vilken hårdvara som bör köpas in...duger ett 6600GT128mb och 512mb extra ram?

Sitter på Pentium4 3GHz, 512mb ram, 9800pro nu..är inte så insatt.

God jul!

Visa signatur

Speldator: Intel i5-7600K @4,95Ghz - BeQuiet PureRock - MSI Z170A SLI Plus - Corsair RM550x - Asus RTX 2070 ROG Strix Advanced 8GB - MSI Optix MAG271CQR 27” 1440p 144hz - 8Gb Corsair Vengeance 2400Mhz DDR4 - Samsung 850 Evo + WD Black M.2 SSD - NZXT S340

Jobbdator: HP Elitebook X360 2018 - 16Gb DDR4 - 256Gb PCI-e SSD - Intel i7-8650U

Konsol: Xbox Series X

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av raQblad
HL2...men det fungerar knappt på min dator så jag sitter här och deppar!
Någon kanske kan ge tips på vilken hårdvara som bör köpas in...duger ett 6600GT128mb och 512mb extra ram?

Sitter på Pentium4 3GHz, 512mb ram, 9800pro nu..är inte så insatt.

God jul!

HL2 ska flyta rätt bra på din dator faktist. Det är nog minnet som är för lågt annars. Satsa på 1GB mer. Då ska det flyta på rätt bra. Ditt grafikkort klarar sig ett tag mer med 1.5GB RAM.

Visa signatur

We are the music makers, and we are the dreamers of dreams.
Youtube | Spotify Playlists | Soft | Rapp | Rytm | Kött | Kalas |

Permalänk

Battle field 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Ehh.... Nu förstår jag inte riktigt...

HALF LIFE 2 SOM VAR RIKTIGT USELT? Är du hjärndöd?
Vad tycker du är bra spel isåfall? Det skulle vara riktigt kul att höra...

Tala gärna om vad det var som var uselt. Det tror jag inte att du kan...

Menar du att det var tråkigt eller att det var ett dårligt spel?
Personligen rankar jag HL2 som världshistoriens bästa spel i alla avseenden ( vilket du säkert redan förstått ), samt roligaste, fast det är iofs en smaksak.

Jag blev så missnöjd på css delen så jag ville inte äns testa hl2 delen. Jag som trodde cs var roligare än så här, men men.. Jag var väl liten och dum för 4 år sedan

Permalänk

1NFS most wanted
2 COD2
3 King kong
4 BF2 special forces
5 GT LEgends+FIA GTR+MOMo racing WHeel
6 Half Life anthology har allt med half life spel väg nu

ok det var mina "klappar"

Visa signatur

|- ASUS P6T deluxe v2-|- Intel Corei7 920 stock speed stock cooling-|- XFX HD4890 i CF|- Corsair dominator 1600mhz DDR3 -|- ANTEC P190-|- samsung 226bw-|

Permalänk
Medlem

Jag fick Kasta Gris. Mycket nöjd.

/kale

Visa signatur

2006-09-21 - Dagen då Swec lyfte

Permalänk
Medlem

Sen tycker jag att vissa spel inte får klassas dåliga. Även om det är subjektiva åsikter.
T.ex HL2
Det var ju arrogant av mig att stampa på alla människor som skriver "HL2 suger" "HL2 har dålig story" tycker kanske ni.

Men sådana personer ska man inte ta på allvare förän dom visa vad som är dåligt med spelet.
Men då måste även jag visa vad som är bra med spelet. Och det är jag inte så säker på när jag tänker efter. HAHAHAHAHA

God Jul och gott nytt år

Permalänk
Medlem

Jag fick F.E.A.R

Visa signatur

Intel P4 3Ghz - 1Gb DDR400 Dualchannel - Asus GF6800GT 128Mb- Seagate 160Gb - LG 12x DL DVD-RW - Acer AL1714 17" TFT @ 14ms

Permalänk
Medlem

GTR och rFactor

Permalänk
Inaktiv

Fick BF2 SF av brorsan

/Z

Permalänk
Medlem

Jag fick ett XBOX och så fick jag pengar, och för pengarna köpte jag:

Halo 2
Timesplitter
Medal of honor
Rallysport challenge 2

Visa signatur

Maincomputer 4x128gb SSD i raid0 = snabb. I7 4770k@4.4GHZ med en stor jädra fläkt (kommer inte ihåg namnet på rak arm. Asuis Z87-Delkuxe, 2x R9280X.. Madcatz (Tangentbord Cyborg Strike 7), Rat 9 och så hörlurarna såklart, Freq5. [/Madcatz] :P.. Massa annat som jag inte orkar skriva här :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MooDHooDs
Jag blev så missnöjd på css delen så jag ville inte äns testa hl2 delen. Jag som trodde cs var roligare än så här, men men.. Jag var väl liten och dum för 4 år sedan

Vad menar du? HL2 fanns inte för 4 år sen. Och jag kan tala om att skillnaden mellan Css och HL2 är enorm. Eller den kan inte beskrivas med ord.

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD