Fury Warriors! [WoW]

Permalänk
Medlem

Inte så farligt, bytte tillbaka till mortal strike-build idag... Med den känner mig däremot totalgimp

Permalänk
Medlem

Jag fick The Untamed Blade idag så blir nog att specca MS eftersom sword proc är så imba Men Fury tycker jag är jävligt roligt med, bara man har rätt vapen. Och Ragnarok du har väl varit rank 14 och har HWL svärden gissar jag? Prova iaf och se vad du tycker om det :] Jag älskar warrior och gillar MS/Fury men det är ju två totalt helt olika spelstilar... Prova er fram!

Visa signatur

| i5 4690k | Asus Z97-A | 8GB Crucial BallistixSport | MSI GTX 980 Ti | Cooler Master 212 EVO | Samsung 850 250GB | BenQ GL2460HM | Corsair K95 | QPAD 5K Pro | Windows 8 |

Permalänk
Avstängd

Jag är fury och använder Iceblade Hacker(main) och Forstbite(off), är dock exalted i AV ofc..ska man köpa lobo eller vad tycker ni?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Klart som tusan du ska!

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av monkeh
Klart som tusan du ska!

Den är värd det alltså
Men ska man dra frost(main) och lobo(off) eller?

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Jag har för tillfället inga bra enhandare, men det skulle vara kul att testa ny spec.

Finns det ingen bra fury spec för 2h-vapen?

Visa signatur

[b](..O'-')...O * \(x_X)/[/b]

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sk8spike
Den är värd det alltså
Men ska man dra frost(main) och lobo(off) eller?

Det är ju 150 i maxskada på Frostbite, så den är bättre som main hand (fina heroic strike-crittar kan man få med den). Lobotimizer är för snabb för min smak men den har hög DPS så har du hög critchans så kan det vara värt att ha den då du oftare får flurry.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

http://mojje.homeip.net:8001/Rax/RaxLovesFury.avi

en i guildet.

edit: bara pve i filmen!

Visa signatur

Bättre än din.
Tagga mig för svar i trådar.

Permalänk
Medlem

Ok nu har jag kört MS ett tag och PvPat upp till rank 10. Kan säga ätt det ät grymt kul, typ när man oneshottar nån clothie med en dubbelproc från sword spec. Men i PvE är det drygt, drar aggro allt för ofta och dör bara för att man får av nån fetingburst. Och så en vacker dag (onsdags) droppade Eskahandar's Right Claw, så jag var ju tvungen att prova. Gjort en skum spec för att ta bort allt vad burstskada heter, och bara får ett jämnt flöde av DPS.

http://www.wowhead.com/talent/?pV0hZVVuAgxoio <-- Build

Jag är helnöjd. Enda gången jag drog aggro och dog på en MC run var när jag började executa på Ragge. :/ Fick in nåra crittar i rad. Och trots att jag knappt drog nå aggro så låg jag #3 i DPS, efter en warrior med rank14 vapen och en bra rogue. Så jag är helnöjd. Går redigt fint att grinda med å.

Visa signatur

AMD Athlon XP 2000+(Palomino) | 512MiB DDR333 | Gigabyte GA-7VRXP | Point of View GeForce 4 Ti4200 XP | 2x IBM Deskstar 80GB i Raid 0 | Chieftec Dragon | Win2k |

AMD Ryzen R7 5700X | 16GiB DDR4 3200 CL14 | MSI B450 Tomahawk II | Sapphire RX5700 Pulse | Intel 660p 1TiB | Nanoxia Deep Silence | AOC CQ32G1 144Hz 1440p | Win 10 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av lord_dubbdäck
Ok nu har jag kört MS ett tag och PvPat upp till rank 10. Kan säga ätt det ät grymt kul, typ när man oneshottar nån clothie med en dubbelproc från sword spec. Men i PvE är det drygt, drar aggro allt för ofta och dör bara för att man får av nån fetingburst. Och så en vacker dag (onsdags) droppade Eskahandar's Right Claw, så jag var ju tvungen att prova. Gjort en skum spec för att ta bort allt vad burstskada heter, och bara får ett jämnt flöde av DPS.

http://www.wowhead.com/talent/?pV0hZVVuAgxoio <-- Build

Jag är helnöjd. Enda gången jag drog aggro och dog på en MC run var när jag började executa på Ragge. :/ Fick in nåra crittar i rad. Och trots att jag knappt drog nå aggro så låg jag #3 i DPS, efter en warrior med rank14 vapen och en bra rogue. Så jag är helnöjd. Går redigt fint att grinda med å.

Fixa exempelvis Qiraj Ripper, Deathbringer, Edge of Chaos eller Chromatically Tempered Sword så slår du både rank14-warriorn och rougen lätt.

Visa signatur

SWECLOCKERS.COM :: If Quake was done today ::
WS: Gigabyte Z690 UD DDR5 :: Core i5 12600K :: 32 GB RAM :: Geforce RTX 3060 Ti :: 10 GbE NIC :: AOC C32G1 32" :: Seagate FireCuda 530 1TB :: Deepcool Matrexx 55
NAS: SM X10-SLM-F :: Mellanox Connect2X SFP+ :: Intel XL710-QDA1 QSFP+

Permalänk
Medlem

jag älskar fury. ligger alltid överst på damagemetern, enda som kan ge mig nån som helst utmaning är en rogue med viskag, brutality blade och halva nightslayer. BT critts brukar ligga runt 1200, med crusader och deatwish så har jag kommit upp i runt 2000 critts. det är inte ofta man drar aggro ändå, mn när man gör det så är det bara att hoppas på heals så kan man tanka mobsen tills dom dör.

http://wow.allakhazam.com/profile.html?927079 (Har fr grejjer på mig, DPS grejjset ligger i backpacksen. profilen är inte uppdaterad på ett tag heller.)

kan posta lite screens på några höga critts när jag kommer hem.

Visa signatur

cpu:3500+ grafik:MSI 6600GT Minne: 1024MB Twinmos MB: EPoX 9NDA3 HD:320gb skärm: 19" samtron

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phasio
Jag gillar fury skarpt min gear kan du se här Profil
den stämmer nästan helt, har band of accuria istället för painweaver, Cloak of the )

(ja min build är sämst)

Asså, det där var ju riktigt vidrigt att se när man själv inte har en enda epic.
Hur har du fått råd till alla dark iron items du har? Plus 20FR på dom liksom.
Gjorde guilden de åt dig eller?

Visa signatur

NZXT Phantom ° P8Z68-V PRO GEN3 ° i5 2500K @ 4.5 + Corsair H80 & Schyte GT ° Gigabyte 7970 Windforce OC 3GB ° G.Skill 8GB Ripjaws 1600Mhz ° Samsung SSD 830-Series 128GB ° Seagate Barracuda 1TB ° NZXT HALE90 850W ° Asus Xonar D1 ° SideWinder X4 Gaming Keyboard + Logitech G400 + AKG GHS1 Gaming Headset ° Dell 2209wa ° STEELSERIES 4HD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Blesk
Asså, det där var ju riktigt vidrigt att se när man själv inte har en enda epic.
Hur har du fått råd till alla dark iron items du har? Plus 20FR på dom liksom.
Gjorde guilden de åt dig eller?

Japp, de har dem, är maintank så jag fick dem sakerna för lite drygt 8 månader sen eller något, när vi var nya på ragnaros, resten är köpt med dkp såklart

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Speccade fury idag med min alt. Har ganska kass gear, blått rakt igenom förutom lionheart helm, belt of might samt broodlords defender i main hand. Även fast jag inte har dom bästa vapnena så är fury ruskigt roligt, mycket knapptryckande, rage, samt skada faktiskt. Helt klart kul med dual wield

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk

Ok vi måste reda ut en sak här angående Fury!

Offhanden, de flesta enhandsvapen man får tag på har ju benämningen "Main hand" och kan således endast equippas i just main hand. Vapen med benämningen "One hand" kan equippas i båda main och offhand.

Varför finns det då vapen med just benämningen "Off hand" och är de bättre eller sämre att equippa i offhand än ett vapen benämnt med "One Hand".

Lite rörigt men hoppas ni förstår..:)

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Hedersmedlem

*tråd flyttad*

Permalänk
Medlem

Halloj.

Det är en sak som jag undrar, hur mycket "+chance to hit" behöver man för att få 0 % miss chans mot en lvl 60 mob när man dualwieldar(fury) ?

Länk till min härliga fury warr
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1292791

Permalänk
Medlem

jag säger:
PvE = Fury
PvP = Fury / Arms

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c

Länk till min härliga fury warr
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1292791

Tips, fixa denna mycket enkel att få

http://www.thottbot.com/index.cgi?i=40336

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem

Kör enbart fury med min warrior. Speccar 2hands fury ibland för lite variation. Har nog testat de flesta fury builds som finns.

Sjuk DPS med dual wield fury + crusader på båda vapnen. Har över 1600 AP när dom proccar. Dual Wield fury = alltid tillräckligt med rage.

Kör just nu 2 hands fury med Untamed blade. Rätt kul när untamed fury + crusader proccar samtidigt. Crittar 1900 med bloodthirst. Synd att man inte bygger lika mycket rage bara.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av FrOst I SWE
Ok vi måste reda ut en sak här angående Fury!

Offhanden, de flesta enhandsvapen man får tag på har ju benämningen "Main hand" och kan således endast equippas i just main hand. Vapen med benämningen "One hand" kan equippas i båda main och offhand.

Varför finns det då vapen med just benämningen "Off hand" och är de bättre eller sämre att equippa i offhand än ett vapen benämnt med "One Hand".

Lite rörigt men hoppas ni förstår..:)

Ingen skillnad på one-hand, main-hand eller off-hand förutom att man kan ha de i olika händer Fast oftast är off-hand snabbare. (rogues behöver för poison proc antar jag, och fury warriors för flurry)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DiaBol1c
Halloj.

Det är en sak som jag undrar, hur mycket "+chance to hit" behöver man för att få 0 % miss chans mot en lvl 60 mob när man dualwieldar(fury) ?

Länk till min härliga fury warr
http://wow.allakhazam.com/profile.html?1292791

Alla får 74% eller 75% chance to hit när dom kör dualwield, och 95% chance to hit om du kör 2h.

Permalänk
Medlem

75% är väll ändå bara på OH, på MH har du väll ~95% om jag inte mins helt fel...

Visa signatur

Stuff and things!

Permalänk
Hedersmedlem

Har tillgång till MC, ZG och jobbar med BWL. Ska gå fury (igen) så snart jag nått rank11.

Jag föredrar två snabba vapen, en slö mainhand är i mina ögon inte speciellt effektivt - man vill ju spamma ut Heroic Strike så fort som möjligt?

Har CHT som off och Bloodlords Defender just nu men funderar på vilken mainhand jag skulle försöka få tag i. för bättre dps.

Några alternativ;
Eskhandars Right Claw
Warblade of the Hakkari och isåfall även off?
Vänta på t.ex. Dragonfang Blade eller något liknande?

Input?

Är Exalted med AV, AB och snart WSG så ligger till med ok dps-gear och crit/hit.

Visa signatur

yayaya I am Lorde yayaya

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av {SWEC}Rool82
75% är väll ändå bara på OH, på MH har du väll ~95% om jag inte mins helt fel...

fel, du har 95%-19% d.v.s. 76% hitrate på BÅDA vapnen när du dualwieldar. Sen är det bara att addera på sin bonus %hit på det. Däremot räknas special attacks som om du bara hade ett vapen d.v.s. de har 95% hitchans även när du dual-wieldar.

Mer info finnes här: http://www.wowwiki.com/Formulas:Dual_Wield

Permalänk
Medlem

möjligtvis för vita attacker, när jag var fury hade jag ca 8% hit och mina gula attacker missade då vääldigt sällan

*edit* stod ju det i länken

Visa signatur

AMD Ryzen 9 5900X | ASUS GeForce RTX 3080 Ti | ASUS ROG STRIX X570-F GAMING | Corsair 32GB DDR4 3600MHz Vengeance | Samsung 980 PRO M.2 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Har tillgång till MC, ZG och jobbar med BWL. Ska gå fury (igen) så snart jag nått rank11.

Jag föredrar två snabba vapen, en slö mainhand är i mina ögon inte speciellt effektivt - man vill ju spamma ut Heroic Strike så fort som möjligt?

Har CHT som off och Bloodlords Defender just nu men funderar på vilken mainhand jag skulle försöka få tag i. för bättre dps.

Några alternativ;
Eskhandars Right Claw
Warblade of the Hakkari och isåfall även off?
Vänta på t.ex. Dragonfang Blade eller något liknande?

Input?

Är Exalted med AV, AB och snart WSG så ligger till med ok dps-gear och crit/hit.

Jag kör med en rätt lätttillgänglig mainhand, nämligen Empyrean Demolisher. Är väl inte direkt supervanlig men den har en 20% attackspeed procc som stackar fint med flurry t ex. Så bara döda Kazzak så har du ju en helt okej mainhand jämfört med Bloodlord's. Dock är den inte supersnabb, men tycker den funkar bra.

MVH

Visa signatur

“More Human Than Human”
kniffswelt | no_jz.supra

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av CCWarlock
Har tillgång till MC, ZG och jobbar med BWL. Ska gå fury (igen) så snart jag nått rank11.

Jag föredrar två snabba vapen, en slö mainhand är i mina ögon inte speciellt effektivt - man vill ju spamma ut Heroic Strike så fort som möjligt?

Har CHT som off och Bloodlords Defender just nu men funderar på vilken mainhand jag skulle försöka få tag i. för bättre dps.

Några alternativ;
Eskhandars Right Claw

Jag har Eskhandars Right Claw i Main hand för tillfället och jag lovar dig det är riktigt roligt när både den+flurry proccar samtidigt..;)

Den slår galet snabbt då!

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kr^PacMan
Det är ju 150 i maxskada på Frostbite, så den är bättre som main hand (fina heroic strike-crittar kan man få med den). Lobotimizer är för snabb för min smak men den har hög DPS så har du hög critchans så kan det vara värt att ha den då du oftare får flurry.

Daggers använder en annan damage muliplier änn andra vapen.
För mig den har 1.7 och alla andra 1h har över 2.
Så en fury warrior skall aldrig ha en dagger i main-hand men i off-hand funkar dom bra.

EDIT: hittade.
Daggers, although very fast with solid DPS, are a poor choice for the main-hand of a fury warrior since instant attacks have been normalized. Any instant speicals will use a greatly reduced 1.7 damage mulitplier where all non-dagger one-hands use a 2.4 multiplier. It is this for this reason that most fury warriors will never equip a dagger in their main-hand but they can make good off-hands.

Visa signatur

[ASUS STRIX B650-A | AMD Ryzen 7600X | 32Gb DDR5 6000MHz CL36 | GeForce RTX 4080 | Custom Loop Cooling]
Det heter DATOR, inte DATA!

Permalänk

Måste bara fråga här, vilka av de vapen jag har att välja på torde vara det bästa alternativet?

Har 4st att välja imellan.

Dal'Rend's Sacred Charge

Frostbite

Eskhandar's Right Claw

Timeworn Mace + Crusader

Så vilken borde jag ha i main samt vilken i off? Eskhander's claw är ju najs med sin procc, +30% inc attackspeed. Men Dalrends Sacred charge ger ju +1crit samt finare heroic strikes?

Har +8% hit samt runt 800AP obuffad.

Visa signatur

De kan ta vår sömn och tvinga oss marschera men de kan aldrig ta våra baskrar!
" Warrior is a very gear dependant class, once they get their epics they're pretty much are a concrete wall with a bazooka"