Permalänk
Medlem

Jag bestälde min n80 för ngra dagar sen. från Katshing .. den finns på lagret men när *** skickar dom den ? (ja, jag har betalt den)

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

N80 påväg

Hmm hade de den på lager? Var det en silver du beställde, jag var ute efter en svart men den var slut så jag beställde från mega-store. Börjar bli otålig nu (vill ha)!

Permalänk
Medlem

Hehe, nej det var en svart (100kr dyrare typ:P MKT snyggare !) dock var jag den första som beställde (:D:D:D) så min låg på lager i ca :4 dagar, morsan kunde inte betala för bank grejen låg hemma .. så vi betalde igår ~13:00 ..
nu är den "Ordern mottagen av lagret. Släppt för leverans" kmr tisdag/onsdag hoppas jag är det många som har den svarta? SNYGGAST!!

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Ryktas igen om ny F/W:
V3.0618.0.2
Date: 20.06.2006
(unconfirmed)

Bl a lär denna ha stöd för album art i musikspelaren.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Ryktas igen om ny F/W:
V3.0618.0.2
Date: 20.06.2006
(unconfirmed)

Bl a lär denna ha stöd för album art i musikspelaren.

Den är iallafall inte släppt officiellt. Återkommer med info till veckan om den dyker upp.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

när jag fått mobilen ... vi säger att jag har en tidig F/W, hur ska jag då göra för att uppgradera den? .. kan jag gå till typ "AirCall" eller dyl?, eller måste jag skicka tillbaks den till Katshing.se för uppgradera?...

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
när jag fått mobilen ... vi säger att jag har en tidig F/W, hur ska jag då göra för att uppgradera den? .. kan jag gå till typ "AirCall" eller dyl?, eller måste jag skicka tillbaks den till Katshing.se för uppgradera?...

Nokia Service Center -> http://www.nokia.se/support/repair/service.php

Permalänk
Medlem

<3 hur J*vla snabba här på swec är asså .. man ställer en fråga, går och blandar safft när man kommer tillbaks har man fått svar .. det bästa är att svaren är bra också

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

en polare fick ett test ex av denna mobilen för tre veckor sedan. Det är ruggigt bra måste ja säga

Visa signatur

Asus P5K, e4300 @ 2.8GHZ med Scythe MINE, 2gb Corsair XMS2-5400, Nvidia 250 GTS 512mb, Aerocool ExtremEngine 3T, Hiper 530W

Permalänk
Medlem

Sooooft :D, ngn som sätt den svarta "in action" .. har sätt prov ex'en i affärerna ... men bara silver där är sjuuukt liten .. hadde tänkt mig som en PDA typ ... men så när jag gick in på expert och kollade... så hadde dom en 6280 precis brevid... jag tog båda och det skiljde kanske ... 0.5cm (max) på alla lädder å bredder fett nice

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Hedersmedlem

Expert i gallerian har (eller åtminstone hade när jag var där) ett par svarta demoex/dummies.

Permalänk
Medlem

ok, är dock inte hemma i sthlm, utan är i gävle ... affärerna är typ stängda tills månda.. å mobilen kmr på månda/Tisda :)...

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

Firmware

Redigt spännande nu. Läste att den sista firmwaren, alltså 18, inte 17 skulle komma den 20:e Juni.

Frågan är om min telefon som skall komma i lager hos Katshing den 30:e har den firmwaren eller om den har 17? Känns ju som om det borde vara 18 då det ändå är 10 dagars skillnad.

Jag satt och funderade på om jag skulle ha en N91 eller N80 och på slutet kom N93 med på diskussionerna. Detta övervägde för mitt beslut för N80 och jag hoppas det infrias:

- Mindre storlek. Jag bryr mig inte mycket om storlek, men min polare N91s såg alldeles för klumpig ut. N80 som jag sett kändes mycket smidigare. N93 är 2 cm större...
- Skärmen. Helt fantastiskt verkar det som även om jag inte fått se den (den jag kände på var avstängd)
- Kamera. Detta mot N91. Är inget kamerafreak, men vill ändå kunna leka med lite hyffsade bilder.
- Design. Den svarta ser ju ruskigt het ut.
- Allround. Den känns helt enkelt allround. Ska köpa en 2gig kort och använda det som mp3spelare (kan någon fylla i lite där om hur bra den är rent ljudkvalitetsmässigt?) och även lite musikvideos.

Som sagt. Era hjälpfulla själar får gärna besvara dessa frågor:

1. Är den stabilare med nya mjukvaran?
2. Är det möjligt att telefon som kommer nästa vecka har den allra, allra senaste mjukvaran? (18)
3. Hur är ljudkvaliteten? Jämfört med typ W800. Är sladden till mobilen bra? Alltså adaptern? Lös som min w800 som glappade som fan och ljud som försvann osv?

Helvete vad inlägget blev längre än vad jag trodde.

Permalänk
Medlem

Re: Firmware

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kavehsmina
Redigt spännande nu. Läste att den sista firmwaren, alltså 18, inte 17 skulle komma den 20:e Juni.

Frågan är om min telefon som skall komma i lager hos Katshing den 30:e har den firmwaren eller om den har 17? Känns ju som om det borde vara 18 då det ändå är 10 dagars skillnad.

Jag satt och funderade på om jag skulle ha en N91 eller N80 och på slutet kom N93 med på diskussionerna. Detta övervägde för mitt beslut för N80 och jag hoppas det infrias:

- Mindre storlek. Jag bryr mig inte mycket om storlek, men min polare N91s såg alldeles för klumpig ut. N80 som jag sett kändes mycket smidigare. N93 är 2 cm större...
- Skärmen. Helt fantastiskt verkar det som även om jag inte fått se den (den jag kände på var avstängd)
- Kamera. Detta mot N91. Är inget kamerafreak, men vill ändå kunna leka med lite hyffsade bilder.
- Design. Den svarta ser ju ruskigt het ut.
- Allround. Den känns helt enkelt allround. Ska köpa en 2gig kort och använda det som mp3spelare (kan någon fylla i lite där om hur bra den är rent ljudkvalitetsmässigt?) och även lite musikvideos.

Som sagt. Era hjälpfulla själar får gärna besvara dessa frågor:

1. Är den stabilare med nya mjukvaran?
2. Är det möjligt att telefon som kommer nästa vecka har den allra, allra senaste mjukvaran? (18)
3. Hur är ljudkvaliteten? Jämfört med typ W800. Är sladden till mobilen bra? Alltså adaptern? Lös som min w800 som glappade som fan och ljud som försvann osv?

Helvete vad inlägget blev längre än vad jag trodde.

Så länge som den nya mjukvaran inte finns att ladda ner så finns den inte. Jag kollar imorgon om den kommit ut under fredagen. I torsdags fanns ingen. Det är enbart ett rykte. Det kan vara sant men omöjligt att veta hur långt bort den ligger. Kan vara 1 dag till 2 månader.

Visa signatur

| MEIZU M6 TP | d-JAYS | Macbook 2GHz >> I'm lovin it!|

Permalänk
Medlem

hehe, jag får min _svarta_ imorgon *döööör* ska nog sova typ 8ikväll eller ngt, men då missar man ju csi på natten ... Ghaaaaa sjukt spännande... dom fick in typ 2-3 svarta i lager och jag fick en av dom ^^ ;D

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Orkar inte vänta längre

N80 som aldrig kommer, skönt att din kommer imorn 4K
Jag väntar....
Kan väl fråga så länge vad för komponenter man behöver till tvn för att visa upp bilder från mobilen direkt på tvn (trådlöst), detsamma gäller även hur man spelar musik från mobilen på "stereon".
Stämmer det att skype ska släppas på Symbian OS?

Permalänk
Medlem

Y_B .. det finns nån grej som man stoppar i Scart kontakten för BlueTooth, kolla efter en sån... det är nog ngt annat för stereon... men jag vet inte
Mobilen kommer kunna användas för IP telefoni ..:P ... jag var på OnnOff idag, killen jag pratade med skämdes när jag gick därifrån.. han frågade om det var kameran jag var ute efter i n80'n ... då sa jag "aa, den värkar bra" .. då sa han "SE släpper ju en ny mobil snart ..." så letade han i datorn en stund... så frågade jag honnom om det va K800i han menade .. då sa han "aaa, det va den jag menade" .. så skulle han motivera varför kameran va bättre.. då sa jag "den har autofokus" då skämdes han rejält 15åring kan mer än han som jobbar på mobilavdelningen i affären

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk

Vart fan har min häftiga webläsare tagit vägen? Efter uppdateringen har jag ingen "mini map" eller muspekare. Hela webläsaren är värdelös.

Helvete.

What to do?

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bosse ost
Vart fan har min häftiga webläsare tagit vägen? Efter uppdateringen har jag ingen "mini map" eller muspekare. Hela webläsaren är värdelös.

Helvete.

What to do?

Tänk på att den finns i två versioner: en WAP-anpassad (Tjänster) och en mer HTML-baserad (Webb). Det förstnämnda har ingen pekare eller mini map .

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Tänk på att den finns i två versioner: en WAP-anpassad (Tjänster) och en mer HTML-baserad (Webb). Det förstnämnda har ingen pekare eller mini map .

Då har mina favoriter bytat plats.
Jag kopierade över allt innehåll i telefonen till datorn innan jag lämnade in telefonen, och då öppnades det i Webb, men nu öppnas den i Tjänster verkar det som.

Har bara hunnit testa det en gång dock, får testa igen när jag kommer hem.

Permalänk
Medlem

" Gävle - Försändelsen är på väg till mottagarens Postombud "
Ghaaa, den var i uppsala 03:14 imorse eller ngt i den stilen .. om den hinner komma till ica (där postgrejen är) så kan jag hämta ut den ikväll:) har ni skrivit upp er på 512mb gratis kortet från nokia? . Bosse ost .. får man fråga varför du inte har med dig mobilen?:P och varför lämnade du in den? (nått känt fel?)

*Edit* "2006-06-27 12:44 Posten Företag Gävle Söder Försändelsen har passerat ett Företagscenter för vidare transport till mottagarens Postombud. En utlämningavi har skickats till mottagaren. " Wiiiie... hoppas dom hinner skicka till ica innan 20-21

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

när kommer luren in till de "stora" hemelektronik kjedorna? har försäkringspengar att kassera ut å det går tydligen bara på siba och onoff. Ingen av dessa har fått in n80, är de sega eller kommer de inte ta in luren överhuvudtaget? kliar i fingrarna nu... Sitter med en härlig nec e616 som inte direkt lungnar begäret efter en bra telefon.

edit:

jag sprang ner till thePhoneHouse på hörnet å fråga samma sak. Han trodde att det var så att luren släpps så små volymer hela tiden så att jättarna inte kan säga att de har den inne för att de inte kan garantera att det är så. Men han trodde dock på möjligheten för de att ta in ett enstaka ex på begäran, så snart rullar man nog stadigt i n80 klubben...

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

hurruduru ... läser du lite högre upp så ser du mitt inlägg om att jag var på OnOff (står inte exakt det men de är det som menas )
Det är beställningsvara för N80 iaf på ONOFF

JAG HAR FÅTT MIN MOBIL !!!!!!!!! SÅ ****** SNYGG
den är helt underbar .. "glömde" sätta in kortet å skulle provstarta .. så startas den i offline mode Sjukt imo :P... finns det ngra bra sidor med downloads till mobilen? ... aMsn osv ....

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Batteriet

Jag har lite funderingar, någon som har erfarenhet kanske, kan, har lust att beskriva hur länge batteriet håller när de tar bilder, lyssnar på musik, surfar etc.
Är det kört att lyssna på musik i någon timma och sedan ta lite bilder kanske non film för att sedan gå in på wlanet och surfa lite, håller batteriet? (Finns det någon tid över att prata sen)?

Permalänk
Medlem

till er som har N80, sitter handsfreekontakten dåligt fast? om den tas ut medans man har musik på börjar musiken då spelas ut högtalaren?
dubbel nit om det bli ja på båda frågorna...

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

Göwd .. du har 50% rätt ... och det är på högtalar delen .. själv tycker jag det är lite läskigt hårt som handsfreen och hörlursadaptern sitter åt .

*edit* man måste lixom "twista" till den neråt för att den ska låssna ...

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Medlem

Tack 4K, nokia borde slänga in inställningen att inte gå över till högtalare när man kopplar ur handsfreen. Hade verkligen stora problem med min 6680 på den fronten. Eller för guds skull fimpa pop-porten å gör 3,5mm jack till standard... luren som har allt, har inte allt. Men det är väll den mörka verklighet vi lever i.

En till sak, varför har de bytt laddarstandard? "spara plats" ? det är ju ingen mickro telefon, nej det förstår jag inte. okey att man får med adapter men det är (var) ju så smidigt att kunna ladda överallt, alla har en nokialaddare.

Visa signatur

Får jag äta på ditt skägg?

g3wd.mine.nu

Permalänk
Medlem

hehe, laddaren är "lite" mindre... max 1mm asså
batteritiden, har lekt med mobilen i princip konstant sen 21:40 när jag slutade ladda den... (lite tidigt men orkar inte ) har fortfarande fullt batteri .. helt sjukt .. nu sitter jag å kollar på musikvideo å grejer dålig kvalle men borde ändå dra lite batterier... i ca 30min hadde jag på wlanet å stog i köket (grannens ) å försökte surfa, ovant men kommer gå bättre sen... svårt att ansluta tycker jag.
får endast över 3gp filmer =/ , mp4 filmerna står det bara "objektet kan inte spelas upp" .. men man ser när den ska börja =/.. glapp, ptjaa lite glappar den. enda gången jag blivit retad av det är när man tar kort .. då man håller den som en "riktig digitalkamera" (väldigt skönt ), skulle vilja ha displayen liggandes utom när man drar ut siffrorna där är sååå mkt skönare har inte hajat "media key'en" änn ... man trycker på den så kommer det upp en meny som man kan komma direkt in i media player'n album osv. .. en riktigt irriterande grej är mp3'n, jag kanske lägger in dom i fel map eller ngt... man måste gå in på album sen musik, sen måste man hålla in "pennan" och flytta ner så man markerar alla för att kunna få en "spellista".... luckan känns skön gillar dock inte "låsa knappsats" när man drar upp luckan .. mobilen rekomenderas ändå.

"liten" , grymmt snygg (har den svarta;)) hoppas på firmware uppdate snart
*edit* bör tilläggas att jag har F/W 3.0617.0.6 - 03-05-2006
RM-92 Nokia N80 (03)

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 4K
hehe, laddaren är "lite" mindre... max 1mm asså
batteritiden, har lekt med mobilen i princip konstant sen 21:40 när jag slutade ladda den... (lite tidigt men orkar inte ) har fortfarande fullt batteri .. helt sjukt .. nu sitter jag å kollar på musikvideo å grejer dålig kvalle men borde ändå dra lite batterier... i ca 30min hadde jag på wlanet å stog i köket (grannens ) å försökte surfa, ovant men kommer gå bättre sen... svårt att ansluta tycker jag.

...

Edit: Grötigt inlägg - fila gärna mer på dispositionen nästa gång, 4K

Batteriet är knappast fullt efter lång användning, det tar några uppladdningar för att batteriet ska rapportera sin status bättre. Det är dock alltid så att det tar relativt lång tid för den första "baren" att försvinna, sen trillar resterande av i högre takt.

Vad menare du med "har inte hajat "media key'en" änn "? Den som tar dig till Galleriet menar du? Du kan ändra knapparnas funktion i inställningarna, om du vill att de ska peka på andra saker.

Ang spellista är det bara att trycka "Val" med ett album markerat och sen "Spela upp". Vill du spela upp flera album behöver du markera som du beskriver.

@ Y_B
Batteriet håller 1 dag med hårt användande. Den klarar lätt det du beskriver (om batteriet är laddat då såklart ) inkl lång samtalstid.

@ Göwd
Inbyggd 3,5 mm kontakt lär finnas i N80-2 (nästa generation av modellen) som kommer tidigt nästa år.

Permalänk
Medlem

ska gemföra bilder... båda tagna med 2Mpix ... en med n80 och en med morsans 2mpixels nikon digitalkamera. .. gissa vilket kort som tillhör vilken kamera ;D de båda har samma inställningar osv ... (orginal)

Bild 1 bild 2
vilken ser bäst ut och vilken gissar ni på är n80n? ;D

Visa signatur

[Stationär] 2800+ Sempron,1024 ddr400, Fx5200 och en 160Gb Deskstar 7.2k Mkt Tyst :) |
[Bärbar] Acer 1680 . 1.5Ghz Centrino,768Mb,64mb 9700 och 60Gb Hdd . | jippie köppt 512 till i ram till lappen ;D
[Mobil] Nokia N80 V 3.0617.0.6 |