Permalänk
Medlem

Dammit, jag som hoppades på en trade

Ja, en uppföljare vore underbart. Jag hoppas att något företag
tar på sig det och får tillräckligt med medel för att göra en värding
uppföljare!

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Dammit, jag som hoppades på en trade

Ja, en uppföljare vore underbart. Jag hoppas att något företag
tar på sig det och får tillräckligt med medel för att göra en värding
uppföljare!

Det hoppas jag med. Det vore guld värt om de kan överträffa Titan Quest. Då vore det ett givet köp faktiskt.

Vet inte om det finns något likvärdigt spel som är lika bra som detta.

Visa signatur

"When a man steals your wife there is no better revenge than to let him keep her." - Sacha Guitry.

Permalänk
Medlem

Ett självklart köp.

Nej faktiskt inte.... älskar vad dom gjort med grafikmotorn också, spelet bygger ju på Diablo II motorn.

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem

Fortfarande snyggaste spelet imo. Jag vet att det låter konstigt, men jag tycker verkligen det.
Tycker det är snyggare än Crysis också.. Gräset är fan snyggare, mer mjukt, med tätt, reagerar på fiender. Skiter blankt i att Crysis är ett FPS med längre view distance, och? Titan Quest är ändå snyggare
Speciellt texturerna som är några av de bästa texturer jag nånsin sett i ett spel..

Ett bra exempel är i Egypten och Babylonien, helt otroliga texturer på ruinerna, man kan läsa hieroglyferna, så skarpa är dom, men ändå är dom mjuka på nåt konstigt sätt..

Samma med texturerna i pyramiderna och templen, så oerhört skarpa väldesignade texturer, blåa band i taket, dekorationer identiska med det man sett IRL i gravkammare, fast med "färsk färg" så att säga..
Man kan riktigt föreställa sig hur det såg ut på den tiden innan färgen vittrat bort, tack vare Titan Quest.
Ett spel ffs.. Makalöst
Om ändå History Channel dokumentärer hade lika bra grafik i sina usla recreations.

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam

Permalänk
Medlem

Jag kan bara helt och hållet hålla med dig!

Grafiken och texturerna är helt underbara, även fysiken är underbar!
Att man kan slå ner fienderna utför klippor och dylikt, eller hur kropparna faller när fienderna dör. Det för mina tankar till HL II fysiken

Haha, du kanske ska tipsa kanalen

Visa signatur

| bequiet! Dark Base 900 | Corsair HX1000i Platinum | MSI Z370-GAMING M5 | i7 8086k @ 5000mhz | Custom EK-loop (GPU & CPU) | Corsair Veng. 32GB @ 3200mhz | Samsung 960 EVO M.2 500GB | Zotac RTX 2080 Ti AMP! | Asus PG348Q @ 100hz |
http://www.sweclockers.com/forum/13-konsumentratt/562661-grat...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Jag kan bara helt och hållet hålla med dig!

Grafiken och texturerna är helt underbara, även fysiken är underbar!
Att man kan slå ner fienderna utför klippor och dylikt, eller hur kropparna faller när fienderna dör. Det för mina tankar till HL II fysiken

Haha, du kanske ska tipsa kanalen

Hehe, glöm inte hur skelettena sprängs och flyger iväg när man slår dem hårt!

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk

Snyggaste texturer? Det finns ju ingen ambient occlusion i dom. (-,-)

Det jag saknar mest grafiskt i spelet är blod. En skvätt blod varje gång man hugger i fienden hade inte skadat så man känner att man faktiskt orsakar skada och med ett vasst vapen.

Btw har just börjat spela spelet. Mycket fint, hade viljat ändra några detaljer. Största skillanden från Diablo 2 är att det är så förlåtande med allt. Man kan sätta om poäng på färdigheter och allt. Lite färre och mer användbara färdigheter hade varit fint. ( än mer i Diablo2 )

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Största skillanden från Diablo 2 är att det är så förlåtande med allt. Man kan sätta om poäng på färdigheter och allt.

Är det en nackdel? Och varför jämför du med Diablo 2? Om THQ hade velat göra Titan Quest likt Diablo så hade dem nog tänkt på det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Breadcrab
Det jag saknar mest grafiskt i spelet är blod. En skvätt blod varje gång man hugger i fienden hade inte skadat så man känner att man faktiskt orsakar skada och med ett vasst vapen.

Håller med dig på den punkten.

Visa signatur

¤i7 3770K |Corsair 2x8192MB | ASRock Fatal1ty Z77 Professional | 2x Asus GTX 670 SLI |NZXT Switch 810¤

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av
Ett självklart köp.

Nej faktiskt inte.... älskar vad dom gjort med grafikmotorn också, spelet bygger ju på Diablo II motorn.

Knappast att det bygger på Diablo II motorn.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Volvo_Jonas
Är det en nackdel? Och varför jämför du med Diablo 2? Om THQ hade velat göra Titan Quest likt Diablo så hade dem nog tänkt på det.

Håller med dig på den punkten.

Nej det är ingen nackdel men spelet är ju inte mycket mindre än en 3d kopia av diablo som tar plats i antiken. Det kan ju bara inte förnekas. Grejen är kanske lite att D2 satte en del standarder.

Men iaf, det är väl lite smaksak. Jag kan tänka mig att många inte tycker att det ska vara så snällt för spelaren. Själv tycker jag det är ok än så länge.

Visa signatur
Permalänk
Medlem

Ville bara bumpa för de som fortfarande spelar.

TQIT bugfix 1.17a fanpatch släpptes nyligen.
http://www.titanquest.net/forums/bugfix-fanpatch/30510-rel-bu...

Om ni inte använt den tidigare, så läs på om den först innan ni installerar. Det är ingen officiell patch.

Permalänk
Medlem

Åh, fyfan.. Nu måste jag dra in TQ igen din jävel!

Permalänk

nån som vet var man kan få tag i en demo till det som fungerar som den ska? skulle vilja testa det men laddade demon från deras hemsida på typ 500mb men alla knappar quest prat bubblor står det bara Texture not found eller nått sånt

Visa signatur

ASUS B550-f-Gaming, R9 5800X3D, HyperX 3200Mhz cl16 128Gb ram, rtx 3070ti.
[Lista] De bästa gratisprogrammen för Windows
[Diskussion] De bästa gratisprogrammen för Windows

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Rouge of Darkness
nån som vet var man kan få tag i en demo till det som fungerar som den ska? skulle vilja testa det men laddade demon från deras hemsida på typ 500mb men alla knappar quest prat bubblor står det bara Texture not found eller nått sånt

http://www.fz.se/filer/?id=480

Observera att det finns en bugg som gör att man får språkfel. Kolla tråden nedan och ändra på två ställen till English.

http://www.titanquest.net/forums/demo-bugs/482-problems-demo-...

Permalänk

Köpte det här spelet för några veckor sen och är grymt besviken. Maken till obalanserat spel har jag inte stött på. Jag har iofs "bara" spelat upp till lvl25 men hittills äger jag allt utan några som helst problem. Bossarna kräver ingen finess alls det är bara råslakt som gäller. Dessutom är det helt obegriplig lvl på fienderna.. lvl15 gubbar helt plötsligt när man själv är lvl25, hallå?! Loot är också väldigt märkligt.. det verkar vara lika hög sannolikhet att man får fin loot på en låda utanför byn som på en "svår" boss? Spelet är dock grymt snyggt, det ska jag erkänna... men så grymt obalanserat

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
Köpte det här spelet för några veckor sen och är grymt besviken. Maken till obalanserat spel har jag inte stött på. Jag har iofs "bara" spelat upp till lvl25 men hittills äger jag allt utan några som helst problem. Bossarna kräver ingen finess alls det är bara råslakt som gäller. Dessutom är det helt obegriplig lvl på fienderna.. lvl15 gubbar helt plötsligt när man själv är lvl25, hallå?! Loot är också väldigt märkligt.. det verkar vara lika hög sannolikhet att man får fin loot på en låda utanför byn som på en "svår" boss? Spelet är dock grymt snyggt, det ska jag erkänna... men så grymt obalanserat

Om du bara kört till lvl 25 på enklaste svårighetsgraden så förstår jag att du inte tycker det är svårt. Det är det inte. Det är inte meningen heller iofs. Kan ju säga att jag har dött ett par gånger när vi har lanat, mest för att jag glömmer av att kolla hälsan när jag köttar Nu har jag kört som storm/nature så jag har inte så hög survivability

Permalänk

Man kan ju inte välja svårighetsgrad om man inte först klarar det på enklaste såvitt jag förstår? Dessutom har jag spelat ett rejält antal timmar så det borde ju börja bli _lite_ motstånd snart? Om man måste spela på en svårare svårighetsgrad en den enda som finns tillgänglig från början för att spelet ska vara någorlunda utmanande är något fel i speldesignen. Warfare med battle marker = 1 shot 1 kill på typ alla fiender.. dessutom är det ju ingen cooldown alls på den typ. Nää man förstår hur mycket jobb blizzard lägger ner på balanseringsoptimeringar när man spelar TQ Synd på ett i övrigt ganska trevligt spel (även om jag gärna hade sett mer utmanande boss-fighter istället för att kunna gå in och kötta alla på samma sätt).

Visa signatur

Workstation: i5-6600K, 16GB DDR4, ASUS Z170 Pro Gaming, 250GB Samsung 850 Pro SSD, DELL Ultrasharp U2715 27" IPS
Laptop: MacBook Pro 13" Intel Core 2 Duo 2.4GHz, 8GB RAM, 1280x800, 250GB SSD, DELL Ultrasharp 2209WA 22" LCD
Filserver: HP Proliant DL120 G7, 16GB RAM, 4TB RAID 1

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av superboss
text

Jag håller väl egentligen med dig. Det ÄR lätt. Men det blir lite klurigare när man väl klarat av första svårighetsgraden. Det som är mest utmanande är att orka spela igenom hela skiten

Permalänk
Medlem

D2 är inte direkt svårt på Normal/Nightmare heller. I TQ beror det lite på vad man kör för karaktär/build, en del är betydligt enklare.