Titan Quest-tråden

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Spelet för kort? Haha, har spelat galet i flera dagar och har inte ens "varvat" normal än. Visserligen upptäcker jag varje kvadratmillimeter samt dödar varje monster. Prata med alla måste jag också göra.

Keep up the good work !!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Med din favoritkaraktär dessutom: Templar.

Är sugen på en Ranger sen också.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Med din favoritkaraktär dessutom: Templar.

Är sugen på en Ranger sen också.

Låter fint !! Berätta senare hur det går !!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Eller om du skulle göra en bow haruspex, hur skulle du sätta points?

tex såhär?

Läst om att man kan få 100% avoid projectiles med den och med 1700 def så nuddar inte monstren en. Vilken items ska man ha då?

Vet inte vilken av ranger eller haruspex som är bäst.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Eller om du skulle göra en bow haruspex, hur skulle du sätta points?

tex såhär?

Läst om att man kan få 100% avoid projectiles med den och med 1700 def så nuddar inte monstren en. Vilken items ska man ha då?

Vet inte vilken av ranger eller haruspex som är bäst.

Nej, inge pilbåge för mig tack. Jag vill rätt in bland monstren o mangla, helst med spjut eller klubba.Närkamp är ju det mest roliga i detta spel tycker jag, särskilt attack med sköld, dvs. Defence.Använder Shield Charge oavbrutet.Dels för att det ger dig +300% Movement + bedövar o dödar 4 monster på en gång.Batter är rätt bra med.
Har haft en haruspex med, men bytte rätt kvickt till spjut ifrån båge,TAKEDOWN ä ju effektiv,snabb.Och VOLLEY likaväl.Spjuten o bågar gör stor skada tillsammans med Apollos Will ring,helst två ringar,Trackers hood,Conquerors bracers,Pendant of immortal Rage halsband och t.ex Icon of Zeus artifact.som dräkt använder jag Ferrus Gnosi nästan alltid.Till benen Athenas Battle greaves eller Barbarians Spiked greaves.Som sköld...tja,Aioinos är nog det bästa, Ajax Bronze tower bra med, Shield of the Korybantes duger med,Ancile,Shield of the Cobra osv...
Eller varför inte hela Trackers setet, Hunters set på lägre nivå.Trackers är det mest använda bland pilbågsanvändare, gör mest Piercing skada.Vill du ha hjälp med val av spjut eller båge så säg till.
Bågar tar ut monstren från avstånd, det blir rätt enformigt o tråkigt tycker jag.Dessutom är du rätt klen mot bossar när de väl klättrar fram o på dig!!Men prova för all del!Scatter Shot låter häftigt, då pilarna delar på sig!!
Själv undviker jag att spela tillsammans med pilbågsanvändare, på lägre nivåer hinner de oftast döda det mesta innan man hunnit fram, o då får man inga kills.Däremot finns det folk som slänger ut o bannar Templars med för att de tar alla kills på svårare nivåer.Så tufft ä det...Men prova o säg till hur det går! Behöver du nåt, säg till !! Lycka till!!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Nej, inge pilbåge för mig tack. Jag vill rätt in bland monstren o mangla, helst med spjut eller klubba.Närkamp är ju det mest roliga i detta spel tycker jag, särskilt attack med sköld, dvs. Defence.Använder Shield Charge oavbrutet.Dels för att det ger dig +300% Movement + bedövar o dödar 4 monster på en gång.Batter är rätt bra med.
Har haft en haruspex med, men bytte rätt kvickt till spjut ifrån båge,TAKEDOWN ä ju effektiv,snabb.Och VOLLEY likaväl.Spjuten o bågar gör stor skada tillsammans med Apollos Will ring,helst två ringar,Trackers hood,Conquerors bracers,Pendant of immortal Rage halsband och t.ex Icon of Zeus artifact.som dräkt använder jag Ferrus Gnosi nästan alltid.Till benen Athenas Battle greaves eller Barbarians Spiked greaves.Som sköld...tja,Aioinos är nog det bästa, Ajax Bronze tower bra med, Shield of the Korybantes duger med,Ancile,Shield of the Cobra osv...
Eller varför inte hela Trackers setet, Hunters set på lägre nivå.Trackers är det mest använda bland pilbågsanvändare, gör mest Piercing skada.Vill du ha hjälp med val av spjut eller båge så säg till.
Bågar tar ut monstren från avstånd, det blir rätt enformigt o tråkigt tycker jag.Dessutom är du rätt klen mot bossar när de väl klättrar fram o på dig!!Men prova för all del!Scatter Shot låter häftigt, då pilarna delar på sig!!
Själv undviker jag att spela tillsammans med pilbågsanvändare, på lägre nivåer hinner de oftast döda det mesta innan man hunnit fram, o då får man inga kills.Däremot finns det folk som slänger ut o bannar Templars med för att de tar alla kills på svårare nivåer.Så tufft ä det...Men prova o säg till hur det går! Behöver du nåt, säg till !! Lycka till!!

Spelade act1 + lite act2 epic med brorsan (spirit+storm) idag. Vi kör mest på saker vi hittar på vägen och funkat fint hittils.

Har fortfarande inte bestämt mig för haruspex eller ranger pilbågsgubbe. Men får fundera på det.

Permalänk
Medlem

Hejsan.

Jag har nu äntligen tagit mig fram till Typhon. Var inga större problem på vägen dit men nu så har jag inte en chans. Jag gör i princip ingen skada och han har ihjäl mig väldigt fort. Nån som har nå tips på hur jag ska slå han.
Har en lvl 33 battlemage som gör iaf en bit över 400 DPS i skada.
vore ju trisst att köra fast här:)

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luban
Hejsan.

Jag har nu äntligen tagit mig fram till Typhon. Var inga större problem på vägen dit men nu så har jag inte en chans. Jag gör i princip ingen skada och han har ihjäl mig väldigt fort. Nån som har nå tips på hur jag ska slå han.
Har en lvl 33 battlemage som gör iaf en bit över 400 DPS i skada.
vore ju trisst att köra fast här:)

Battlemage?? Använder du Core Dwellern?? Monstren dras till han, vilket ä bra.
Hit and run, stå ej still, stå ej under meteorregnet, akta dig för hans spells, de tar mycket liv. Nöt ut honom, du kan ej ta han med en gång...
Han ä tuff, men ej så tuff. Har du svårt o klara han kommer jag o hjälper dig !!! Lycka till !!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

fan vad tufft det var! detta ska jag och brorsan börja köra vi har kört D2 alldeles för länge nu

Men det "cp hackar" på min dator....

den är knappast för slö för spelet men det kanske är någon annan som har problem som har löst det? alltså, spelet flyter inte på "smooth" utan det hoppar som hela tiden...

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
fan vad tufft det var! detta ska jag och brorsan börja köra vi har kört D2 alldeles för länge nu

Men det "cp hackar" på min dator....

den är knappast för slö för spelet men det kanske är någon annan som har problem som har löst det? alltså, spelet flyter inte på "smooth" utan det hoppar som hela tiden...

Skumt, jag har exakt samma rigg som din sig och ett gbyte p35 ds3 och det flyter mkt bra.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Skumt, jag har exakt samma rigg som din sig och ett gbyte p35 ds3 och det flyter mkt bra.

vad kör du för drivers? till graffet.

kanske är dom nya beta drivrutinerna som särar sig för mig

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Permalänk
Medlem

tackar ska prova fixarna!

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Battlemage?? Använder du Core Dwellern?? Monstren dras till han, vilket ä bra.
Hit and run, stå ej still, stå ej under meteorregnet, akta dig för hans spells, de tar mycket liv. Nöt ut honom, du kan ej ta han med en gång...
Han ä tuff, men ej så tuff. Har du svårt o klara han kommer jag o hjälper dig !!! Lycka till !!

Har inte mycket poäng i Core Dwellern så den är inte så bra, har inte behövt använda han hittils, men jag provade att flytta om lite skillpoints och då vart det bättre. Men det verkar som det kommer ta en stund att få ner Typhon. Klarar jag inte av det så hör jag av mig så får du hjälpa mig:)

mvh luban

Permalänk

Blev sugen på å köpa TQ nu när man hör om det här, verkar ballt. Om man ska köpa det, ska man köpa expansionen också då? Har tänkt spela online f.ö

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luban
Har inte mycket poäng i Core Dwellern så den är inte så bra, har inte behövt använda han hittils, men jag provade att flytta om lite skillpoints och då vart det bättre. Men det verkar som det kommer ta en stund att få ner Typhon. Klarar jag inte av det så hör jag av mig så får du hjälpa mig:)

mvh luban

Ja det klart !!!

Och ja till dig med GURKLÄSK, köp expansionen med...det är ett måste tycker jag...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

ska man köra TQ först? eller är det som i diablo att expansionen bara lägger till några gubbar och en till act?

eller blir det som ett nytt spel?

jag menar, kan man börja med expansionen

Visa signatur

Har en matta som musen bara sviiiiscchar runt på...en svart....som svänger lite i underkant......// MER CO-OP ÅT FOLKET!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Aeqvist
ska man köra TQ först? eller är det som i diablo att expansionen bara lägger till några gubbar och en till act?

eller blir det som ett nytt spel?

jag menar, kan man börja med expansionen

Du ska köra TQ först, o det ä som i Diablo. Men i o med att du installerar tillägget så får du en ny "mastery", DREAM o välja på redan i spelets början, o tillägget innebär också att en massa nya "items" tillkommer, allt från vapen, rustning, relics osv. Så köp båda. Lycka till!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Hittade detta på ett forum:

"goto C:\Documents and Settings\*****\My Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\Settings\Options.txt and open that.

(in Vista: C:\*******\Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\Settings\Options.txt)

At the bottom make sure it says "forceSingleProcessorMode = false". Save close and play the game."

Märkte en fin boost i prestanda faktiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Hittade detta på ett forum:

"goto C:\Documents and Settings\*****\My Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\Settings\Options.txt and open that.

(in Vista: C:\*******\Documents\My Games\Titan Quest - Immortal Throne\Settings\Options.txt)

At the bottom make sure it says "forceSingleProcessorMode = false". Save close and play the game."

Märkte en fin boost i prestanda faktiskt.

Kan stämma...

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Hade även haft problem med att spelet kraschar till skrivbordet. Installerade hotfix #1 på: http://www.nvidia.com/object/windows_vista_hotfixes.html

Inte krashat efter det. Hoppas det fixat det *ta i trä*.

Permalänk

Testade precis demot men kunde inte spela det, har något konstigt error på det. Överallt står det bara tag not found: tagmenu01" så det går inte att spela. någon som vet hur man fixar det? funderar på att köpa det men ville testa det först

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Julius
Ja det klart !!!

Och ja till dig med GURKLÄSK, köp expansionen med...det är ett måste tycker jag...

Klarade av Typhon tillslut, var inte så svårt om man bara har lite tåladmod och rör sig mycket. Har precis satt igång med expansionen och den verkar riktigt lovande.

Tänkte starta en nya gubbe sen, vad finns det för bra uppsättningar? Vore kul att köra en magiker av nåt slag men många skills är lite luddigt förklarade så vet inte riktigt vad jag ska välja. Några förslag på roliga varianter?

mvh luban

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av luban
Klarade av Typhon tillslut, var inte så svårt om man bara har lite tåladmod och rör sig mycket. Har precis satt igång med expansionen och den verkar riktigt lovande.

Tänkte starta en nya gubbe sen, vad finns det för bra uppsättningar? Vore kul att köra en magiker av nåt slag men många skills är lite luddigt förklarade så vet inte riktigt vad jag ska välja. Några förslag på roliga varianter?

mvh luban

Läs mina tidigare inlägg...kör bara uteslutande Defence, mixat med Rogue(corsair) eller Templar(defence+dream)...
Då det gällde Corsair hade jag följande konfig:
vä.musknapp:calculated strike. hö.musknapp:shield charge.
knapp nr1:health potion
knapp nr2:flash powder
knapp nr3:throwing knives
knapp nr4:poison gas bomb eller rally
envenom weapon+blade honing aktiverat.
Gjorde enorm skada denna gubbe!

Templar:
vä.musknapp:psionic touch. ELLER shield charge, ifall du har riktigt snabb recharge av skills!!!
hö.musknapp:PHANTOM STRIKE...så jäkla grymt måste jag säga, maxa den!
knapp nr1:health potion
knapp nr2:distort reality
knapp nr3:distortion wawe
knapp nr4:rally
Auran trance of convalescence på jämnt.

Colossus Form(defence) är magnifikt mot bossar.

prova dig fram vet jag!!själv är jag inte mycket för magi och trollstav, det blir för lamt på nåt sätt, just i TQ.
Lycka till !

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk

Har en liten fråga som jag tänkte ställa. Är det många som spelar detta spel, alltså online och så? jag tänkte köpa det men det är ju inge kul om det bara är några få som spelar det

Permalänk
Medlem

Kan man inte byta class? Kan man inte mixtra i sin character-fil och mixtra lite? är verkligen trött på att köra med warfare när jag har dream, vill ha något annat nu.

Pallar inte köra en ny heller

Permalänk

Inte vad jag vet, har du väl valt ett mastery så har du det.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Cloudburst
Inte vad jag vet, har du väl valt ett mastery så har du det.

Det var väl det jag trodde. Vilka 2 klasser som är roligt? Jag vill ha mycket variation och inte trycka på 1 knapp i hela spelet.

Permalänk
Medlem

Jag har två frågor om Titan Quest, ett spel som jag som Diablo fantast nyss upptäckt:

1. Klarar min dator av det bra? (AMD 4200+ 2x240mhz, 2gb ram, BFG 8800GTS 320 mb oc)

2. En del har haft problem med spelet på så sätt att det stänger av sig till skrivbordet ibland m.m. Jag har sett att det finns en Gold upplaga av Titan Quest där alla patchar följer med. Är det någon som vet om denna version också lider av krascher m.m

Hoppas någon kan svara på mina frågor. Jag vill gärna lämna Diablo 1&2 bakom mig och gå vidare.

Mvh
Isak

Visa signatur

Corsair 4000D Airflow | NZXT C650 | MSI B550-A PRO | Ryzen 5800X + Noctua NH-D15 | 16GB Gigabyte Aorus RGB Memory (3733 MHz) | Adata SX8200 PRO 500GB + Crucial BX100 240GB | EVGA GTX980 Ti | Benq G2420HDBL + LG CX |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Izak80
Jag har två frågor om Titan Quest, ett spel som jag som Diablo fantast nyss upptäckt:

1. Klarar min dator av det bra? (AMD 4200+ 2x240mhz, 2gb ram, BFG 8800GTS 320 mb oc)

2. En del har haft problem med spelet på så sätt att det stänger av sig till skrivbordet ibland m.m. Jag har sett att det finns en Gold upplaga av Titan Quest där alla patchar följer med. Är det någon som vet om denna version också lider av krascher m.m

Hoppas någon kan svara på mina frågor. Jag vill gärna lämna Diablo 1&2 bakom mig och gå vidare.

Mvh
Isak

1. Ja
2. Har inte hört att nån har haft krascher sen 1.30 patchen/expansionen kom.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|