Titan Quest-tråden

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
är det värt att köra dualwield? hur hög chanse är det att man använder det andra vapnet när det är på det högsta?

22% med 6 Pts i det.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av AnjinSan
22% med 6 Pts i det.

är inte det rätt värdelöst typ? hellre att man ahr en sköld då som ger mer skydd och så, hade en sköld med som gav damage innan. fast den gubben försvann..

Visa signatur

Laptop - MacBook 2.0GHz, 4GB ram, Intel GMA 950
Stationär - i5 3570k @ 4ghz, 8gb ram, 120gb ssd + 2tb hdd, Windows 8 64bit, fractal design arc
Citera så jag hittar tillbaka :)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av E_maN
är inte det rätt värdelöst typ? hellre att man ahr en sköld då som ger mer skydd och så, hade en sköld med som gav damage innan. fast den gubben försvann..

Jo jag kör en assassin fast jag kör med Vapen/sköld config.Tycker det fungerar bäst så här långt.Är på snart på act 2 på Epic.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Jag har bara hittat skitsköldar än så länge, så det får bli dual wield.
Förvisso hittat en 3-4 olika blå men ingen som bara skriker: "använd mig!"

edit: Någon som är sugen på att lira genom Egypten imorgon kväll på epic? Har precis kommit dit men tänkte nanna nu.

Återkommer då jag skapat ett spel imorgon runt 7-8 tiden.

Visa signatur

If today was perfect there would be no need for tomorrow.

Permalänk
Medlem

tror jag hittat varenda blå sköld i spelet nu på typhon, på normal, med min lvl 36 soothsayer. kul me sköldar då jag aldrig använt någon sen lvl 4 eler så.

Visa signatur

"No. You're not a bad person. You're a terrific person. You're my favorite person, but every once in a while, you can be a real cunt." - Bill (Kill Bill Vol. 2)

Permalänk
Medlem

Vilka combos av masterys kör ni?...

Själv är jag (såhär i efterhand känns det som om jag gjort fel då jag har "köpt" loss poäng för hur mkt pengar som helst) en lvl 25 Sage (d.v.s. Storm mastery och Hunting)

Några rekommendationer till en ny gubbe?....och även vad ni kör för någon form av hybrid...eller vad man ska kalla det?

Visa signatur

Chuck Norris doesn't play God, playing is for children
Är glaset halvfullt, halvtomt eller dubbelt så stort som det behöver vara?

Permalänk
Medlem

Lånar tråden till lite trading. Har kört om mot Typhoon runt 50 gånger nu, och samlar på Pyromancers settet, det enda jag saknar är Pyromancers Bracelet, och jag vet att Typhoon ska kunna droppa det på Normal, men inte haft lyckan än. Någon som har det och inte vill behålla? Jag har en massa epic-items, kan få flera. Jag är desperat Hör av dig på thewhy66 PÅ hotmail PUNKT com.

För övrigt: Tufft spel. Dual weild är ju effektivt! Flickvännen kör warrior och två vapen, gör mer skada med två vapen än sköld, samt att chansen att skada flera fiender funkar fint. Hon sopar bort allt som kommer ivägen iaf. Det bästa försvaret är en bra offensiv, eller hur är det man säger ;).
Själv kör jag Earth, level 43 nu, inte valt någon second mastery än. Vet inte vad jag ska välja. Gör ~960 DPS, men använder aldrig staven, spammar med spells istället. Har 159% casting speed, förut 209%, men bytte items.

Någon som kan rekommendera en second mastery att välja? Har 11 ospenderade skillpoints.

Permalänk
Medlem

varje dual-wield skill räknas separat. när man har maxat alla så har man ungefär 50% att någon av dom ska användas(dvs att man slår med båda vapnena samtidigt). sen får man dessutom bonusar från båda. om ett vapen har +30% dmg och ett +20% IAS så får båda vapnen båda bonusarna. däremot räknas inte direkta bonusar (tex +5 fire dmg) till båda utan bara det som har moden.

ang sköldar så använder jag en grön exotic shield eller nåt sånt. droppas bara av spindlarna i china och har 200 dmg - nååågot grymt för en defender.

en rolig klass jag kan rekommendera är Spellbinder (defense/spirit). Spirit har en aura som segar ned/skadar fiender och en boostskill som kostar HP. Detta kombinerat med adrenaline, (HP regen, snabbare recharge och +dmg) batter och alla schyssta passiva sköldskills är riktigt effektivt. defense i TQ är förmodligen första gången en sådan klass är riktigt effektiv på att döda. paladins och liknande i andra spel är bara tråkiga tanks.

Visa signatur

Have you witnessed the power of the Twisted Rune?
Linux är bara gratis om din tid är värdelös.

Permalänk
Medlem

Om man maxxar alla Dual-Wield tekniker så får man:
Dual-Weild: 22% chans att användas.
Hew: 10% chans att användas.
Cross Cut: 10% chans att användas.
Tumult: 10% chans att användas.

Om vi räknar lite matte på hur stor chans det är att INGEN av dessa används så blir det:
0.78 * 0.9 * 0.9 * 0.9 = 0.56862.

Det är alltså 56.862% chans att ingenting används, om man tar 100% minus detta, så får man hur stor chans det är att nånting, bara nånting överhuvudtaget används. Vilket blir: 43.138% chans.
Så för att avrunda, maxxar du allt på Dual-Weild, så har du vid varje slag ungefär 43% chans att nånting används.

BTW: Fixade Pyromancers Bracelet. Nu vill jag spara ihop till Firewalker serien istället.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Meganeoman
Har ni lyckats att få till snygg grafik i det spelet? Eller ska det vara lite äldre stuk? Jag kör allt på max!

Ser underbar ut i 1680x1050, all ögongodis på!

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Avstängd

jag har inte så mycket för mig, så finns det några som vill spela lite ?
själv har jag en gubbe på lvl 6 började i dag

Visa signatur

DualCore AMD Athlon 64 FX-62 @ 3ghz | Radeon X1950Pro | 2048
MB DDR2-667 | 160GB hårddisk |

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kiyoko

en rolig klass jag kan rekommendera är Spellbinder (defense/spirit). Spirit har en aura som segar ned/skadar fiender och en boostskill som kostar HP. Detta kombinerat med adrenaline, (HP regen, snabbare recharge och +dmg) batter och alla schyssta passiva sköldskills är riktigt effektivt. defense i TQ är förmodligen första gången en sådan klass är riktigt effektiv på att döda. paladins och liknande i andra spel är bara tråkiga tanks.

Kör Defensive+Lightning atm, maxxar ut mina shield attacker just nu, Satan va grymt det är, kom precis till babylon med denna snubben, Drar en charge på dom en grupp mobs, slår till dem me shielden, får en super proc på en attack med shield, BANG alla döda innom 3 sec, älskar det <3, Sitter och letar efter lite olika roliga set nu, ska nog köra denna snubben ett tag...
Man får lite roliga saker i Lightning med, t.ex en aura som segar ner dom, som i spirit(Har en spellbinder på 29 valde spirit/def där dock, så jag rerollade)...
+ lite annat smått & gott

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av stormtranz
Krascherna kan väl bero på överklockning också om ni nu har överklockad processorn.Läste i TQ:s forum om att en person fick krascher p.g.a överklockningen men efter att denna person ställt tillbaka det till original så uppkom det inga krascher i spelet.Finns ju vissa personer som kör överklockad och allt fungerar perfekt men ni kan ju alltid prova att ställa tillbaka det till original om ni nu har det överklockad och det uppkommer krascher...

phogy: Det borde ju fungera.... Annars kan du testa med Character Recovery Patch som finns här : http://titanquestvault.ign.com/View.php?view=ToolsandEditors....

Edit: Hazzard du hann före mig angående om att cdkeyn var bunden...:D

Stämmer nog. Kraschade för mig med med överklockad prolle, har varit problemfritt sen jag kört orig. hastighet.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

Skulle behöva någon som kan hjälpa mig lite på traven... har precis fått spelet... så jag är lite lost om man säger så...

Någon som vill lira ? adda min msn: zentz_live@hotmail.com

Permalänk
Inaktiv

Det var ett kul spel, fast alldeles för kort, klarade det på 2 nätter. Vet inte om jag orkar på epic eftersom jag aldrig var riktigt nöjd med min gubbe.

Permalänk
Medlem

gör ny gubbe
en som e rolig o lira med är assasin..
om du bygger den rätt gör han mes skada av alla
warrior/rough e skillsen.
dualwield+poison är grejer det

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem

Någon som prövat att spela utan dual class? Jag kör det atm. Endast warrior, går rätt bra, kommit till egypten (lvl 18), och kör bara warrior. Någon som klarat normal och som kan säga cirkus vilken lvl man är när man klarat det?

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Jag körde Warrior endast, (warfare) , när spelet var avklarat var han lvl. 33.

Visa signatur

AMD Phenom II X4 965 Black Edition @ 4Ghz // Gigabyte GA-890GPA-UD3H // Gigabyte Radeon AMD 6850 // Corsair Dominator DDR3 2x2GB PC12800 // Samsung SpinPoint F3 500GB // Corsair CMPSU-650TX 650W // Eizo FlexScan S2431W + NEC MultiSync LCD20WGX2 // Logitech Z-5400 // Creative Sound Blaster X-Fi Xtreme Gamer

Permalänk
Medlem

ni missar massa goa items när ni kommer till epic och legendary
jag hittade en grön genomskinlig sköld med rosa txt

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Foetus
ni missar massa goa items när ni kommer till epic och legendary
jag hittade en grön genomskinlig sköld med rosa txt

Är det inte där man får dom? :s

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk
Medlem

ingen aning
hehe ersätter rosa dom blå?har för mig jag fått blå grejer på epic fast kanske har ja fel?

aja najs stuff

Visa signatur

|| Förstärkare Amplifix || Högtalare Canton RC-L || Cambridge Audio Dacmagic || asrock 330||

http://www.minhembio.com/forum/index.php?s=dd15fd8c8426beaecf...

Permalänk

Spirit+ earth är ju total överlägsen.. Har spelat ut legendary på den. Är i lvl 50 och har 2200dps*3. Core dwellern samlar på sig alla och så dödar man dom på 2-3 skott..

Visa signatur

E2140@ 3,44ghz: 120- ultra extreme: Corsair 520w: Gigabyte ds4: corsair xms2 800mhz cl4 2 gig: 6800nu :/ Antec nine hundred

Permalänk
Medlem

Jag hade inte spelat på ett tag så köpte jag ny dator och tänkte nu jävlar.. Så efter 5 minuter kraschar det. Har de inte fixat sånt ännu? Spelet var ändå inte speciellt roligt, enformigt och man tröttnade snabbt tyvär

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av hugo hagman
Jag hade inte spelat på ett tag så köpte jag ny dator och tänkte nu jävlar.. Så efter 5 minuter kraschar det. Har de inte fixat sånt ännu? Spelet var ändå inte speciellt roligt, enformigt och man tröttnade snabbt tyvär

har du patchat?
Iaf, alla hack 'n slash-spel är mer eller mindre enformiga, det roliga i dem är att levla, hitta bättre utrustning o s v. många tycker att detta blir enformigt men smaken är som baken, delad.

Visa signatur

i710700K|32GB|3070 Gaming OC |Essence STX-II|Denon AH-D2000|Asus VG279QM|

Permalänk
Medlem

så de finns alltså folk som tycker den där skiten är underhållande?

ack ack ppl are strange

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loika
har du patchat?
Iaf, alla hack 'n slash-spel är mer eller mindre enformiga, det roliga i dem är att levla, hitta bättre utrustning o s v. många tycker att detta blir enformigt men smaken är som baken, delad.

Kanske lite dumt men.. jag mins inte om jag gjorde det

Mjo.. Men jag kom rätt långt med 2 gubbar och man hittade det tandade svärdet med en massa poison damage sen använde man det hela spelet för man hitta typ inget bättre. Jag gillar sånna här spel, men detta blev segt snabbt, diablo gick inte sluta att spela, hela tiden ville man hitta bättre items men så var det inte i detta spelet.

Visa signatur

Lian Li O11D Dynamic Mini || MSI MEG X570 Unify || Ryzen 5600x || MSI 3080 Suprim X || 2x8 GB PC 3600 HyperX || Corsair SF750 Platinum 750W || 2x SN750 NVMe 1TB

Permalänk
Medlem

Spelet är kul. Men fan va buggigt det är! Får FPS drops som fan ibland speciellt när jag har tagit teleportern till nån större stad. Det blir grafik glitches och HELT ospelbart då. Ibland spec under multiplayer så kan man spelet krascha och hoppa ut till windows. Jag har patchen 1.08 installerad.

Är det nån som har samma problem??

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Styler
Spelet är kul. Men fan va buggigt det är! Får FPS drops som fan ibland speciellt när jag har tagit teleportern till nån större stad. Det blir grafik glitches och HELT ospelbart då. Ibland spec under multiplayer så kan man spelet krascha och hoppa ut till windows. Jag har patchen 1.08 installerad.

Är det nån som har samma problem??

Spelar inte mer, men har sett att de finns nån 1.15 patch? Testat uppgradera till den?

Permalänk
Medlem

Här är länkar till den senaste 1.15 patchen

http://www.titanquest.net/developer-digest/8830-patch-v1-15-l...

Annars går det bra att uppdatera från startmenyn inifrån spelet oxså.

Visa signatur

P8Z68-VPro - i7-2600K - H80 - Gigabyte 670 Windforce - Force GT120 - WD Black 2Tb @ Raid 0 - Samsung 12X BD-R - HX 850 - Lancool K62 -

Permalänk
Medlem

Sjukt roligt spel Speciellt efter första svårighetsgraden, spela om det! Då kommer det rejält fräcka items

Visa signatur

CPU: Ryzen 7 5800H RAM: 32gb DDR4 GPU: nVidia 3070 8gb vRam