Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av maverickgoose
Tack!
Ska ladda hem en demo på BF2 och se vad det går för, orginalet är ganska billigt nu.
Finns två expansioner vad jag vet?

Finns bara en expansion pack och två booster pack.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Det finns tre expansioner... Special Forces, Armoured Fury och Euro Force. Ingen av dom är köpvärda i mitt tycke...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Nån som tycker att det fuskas mycket i bf2 numera? hittat en fin server där admins gör sitt jobb--> warzone

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

http://gaming.datorbutiken.com

Vi har runt 10 aktiva admins innom bf2 sektionen och de flesta servrarna hoppar igång runt lunchtid varje dag. Med fler spelare kan vi dock skräddarsy servrarna så NI blir nöjda.

Registrera er gärna på forumet och glöm inte att läsa reglerna

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Nån som tycker att det fuskas mycket i bf2 numera? hittat en fin server där admins gör sitt jobb--> warzone

Jo, jag var inne för första gången på ganska många månader här om dan, och då fuskades det så att det smällde om ett. Väldigt tråkigt att spela Wake och kämpa emot både plan och fuskare.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av calle_kanon
Jo, jag var inne för första gången på ganska många månader här om dan, och då fuskades det så att det smällde om ett. Väldigt tråkigt att spela Wake och kämpa emot både plan och fuskare.

Jasså? säg till admin då så slängs dom ut! var det några klan lirare inne då?

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Jasså? säg till admin då så slängs dom ut! var det några klan lirare inne då?

Ja men det är ju inte alltid man läser vad som skriv i BF2 chatten, i och med att allt man gör sägs också. Tillexempel. Jag återupplivar någon, då säger man ju det i chatten, ungefär, 'Du är redo att fortsätta', eller något i den stilen. Så jag går ju inte runt och läser vad som sägs där. Och bara för att man är klan spelare för den servern betyder det inte att man är admin.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

Ok jag läser alltid vad som skrivs o sägs kanske är ensam om det!"

Visa signatur

WS:/ASUS M4A78-E/Phenom 940BE/OCZ Reaper DDR2 PC8500 6Gb/CF Ati 4870 1GB//Server: AMD Phenom 9550/MSI K9A2 CF-F/OCZ Reaper PC8500 2Gb/XFX GTS 250 Nvidia
"En enskild människas död är en tragedi, en miljon döda är statistik" -Josef Stalin

Permalänk
Medlem

Man bör försöka läsa i chatten så mycket som möjligt. men viktiga meddelanden har en egenhet i att försvinna eftersom det alltid är någon som spammar "go go go" eller något i den stilen

En totalmiss från EA att det ens står i chatten. Chatten är till för att prata med med/motspelarna och inte någon radioöversättning...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av judge
Ok jag läser alltid vad som skrivs o sägs kanske är ensam om det!"

Jo, Men det är svårt om man sitter i hornet eller liknande och försöker skjuta fienderna.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Man bör försöka läsa i chatten så mycket som möjligt. men viktiga meddelanden har en egenhet i att försvinna eftersom det alltid är någon som spammar "go go go" eller något i den stilen

En totalmiss från EA att det ens står i chatten. Chatten är till för att prata med med/motspelarna och inte någon radioöversättning...

Håller med, borde finnas en Chattflik och en Combatflik.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Avstängd

vad är det för horor som jobbar på punkbuster?
jag kan inte joina nån server utan att få ett "GLOBAL BAN" medelande.
jag har inte gjort nåt för att bli bannad.
hur blir man av med skiten?

jag skapade en ny profil med nytt användarnamn men det vart ingen skillnad.

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
vad är det för horor som jobbar på punkbuster?
jag kan inte joina nån server utan att få ett "GLOBAL BAN" medelande.
jag har inte gjort nåt för att bli bannad.
hur blir man av med skiten?

jag skapade en ny profil med nytt användarnamn men det vart ingen skillnad.

Du har inte glitchat eller buggat?

Jag tycker nog att BF2 är det roligaste multiplayerspelet, fastän det är så otroligt mycket bug, ett dåligt anti-fusk system och för många German P11 admins.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoomeH
Du har inte glitchat eller buggat?

Jag tycker nog att BF2 är det roligaste multiplayerspelet, fastän det är så otroligt mycket bug, ett dåligt anti-fusk system och för många German P11 admins.

inget fusk!
så hur fasen får man bort det?
och varför får man en Global ban?? det måste ju för fan finnas nån förklaring till det.
det är ju som jag skulle dömma dig till 10års fängelse utan att motivera varför

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
inget fusk!
så hur fasen får man bort det?
och varför får man en Global ban?? det måste ju för fan finnas nån förklaring till det.
det är ju som jag skulle dömma dig till 10års fängelse utan att motivera varför

Du har inte kört på en server med knife only eller något i den stilen?

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

http://www.download3k.com/ThePhoneBOT/Download-Free-pbsetup.e...

http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe

ladda hem och kör i den ordningen. Pbsvc kan du köra hur många ggr i rad som helst. Brukar oftast funka med 1 gång, ibland krävs fler

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
http://www.download3k.com/ThePhoneBOT/Download-Free-pbsetup.e...

http://www.evenbalance.com/downloads/pbsvc/pbsvc.exe

ladda hem och kör i den ordningen. Pbsvc kan du köra hur många ggr i rad som helst. Brukar oftast funka med 1 gång, ibland krävs fler

vad ska det där fixa?
jag har installerat men får fortfarande permanent GLOBAL BAN

blåbären på evenbalance vägrar att svara på varför dom har bannat mig
funderar på att stämma idioterna

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Punkbuster lever ju sitt eget liv, därför kan en uppdatering och uppfräshning av clientfilerna avhjälpa i stort sett alla punkbuster problem.

En global ban låter ju inte som någon höjdare. Kan tyvärr inte ta din sida eftersom jag inte har någon koll på vilka servrar som du spelat på samt om du använt fusk eller inte. Är ju inte direkt svårt att skriva att man inte har fuskat även om man har gjort det.

Ta det vidare till EA är mitt tips. Kräv att loggfiler visas osv. Det är väl det ända som hjälper förutom att köpa en ny kopia av spelet (som iof inte är så jäkla dyrt idag)

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lajning
Punkbuster lever ju sitt eget liv, därför kan en uppdatering och uppfräshning av clientfilerna avhjälpa i stort sett alla punkbuster problem.

En global ban låter ju inte som någon höjdare. Kan tyvärr inte ta din sida eftersom jag inte har någon koll på vilka servrar som du spelat på samt om du använt fusk eller inte. Är ju inte direkt svårt att skriva att man inte har fuskat även om man har gjort det.

Ta det vidare till EA är mitt tips. Kräv att loggfiler visas osv. Det är väl det ända som hjälper förutom att köpa en ny kopia av spelet (som iof inte är så jäkla dyrt idag)

jag kör bara på datorbutiken eller gotland servrarna
provade att joina en av datorbutikens servrar nu men fick fortfarande felmedelandet.
jag har kört mycket BF2 förut men har hållit upp några månader och det var då global ban medelandet kom.
jag har inte fuskat och vet fan knappt vad det finns för fusk att använda.
fuskare ska åka dit men inte dom som aldrig fuskar,det är det jag är förbannad över.

självklart kan jag köpa ett nytt BF2 men idioterna på evenbalance måste ju fan komma med en förklaring till varför dom bannar folk

det är som jag skulle sätta nån i fängelse utan att motivera varför,jag bara känner för det

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Där har vi problemet, du har spelat på Gotlands servrar

Skämt åsido, verkar konstigt att du inte får något svar, om du nu har fått en "korrekt" ban så borde det finns en del bevis.

Du har inte lust att skriva ditt BF2 nick? så kan jag kolla i våra serverloggar.

Permalänk
Avstängd

fick svar nu
nån jävel har tagit min CD nyckel och försökt att hacka PBs servrar.
nu sa jag åt dom att dom måste väl ha IP adressen på den som har hållit på?
från den här datorn har inga hackare varit på det är en sak som är säker.
dom bannar fel personer så nu får dom skicka en ny cd nyckel eller pengar till ett nytt spel.
jag ska inte bli lidande för att dom inte bannar dom som verkligen håller på.

mitt förra nick: pg_ice

mitt nuvarande (provade att ändra för att se om det vart nån skillnad.
PG200

Visa signatur

i7 2600K 4.8Ghz Vattenkyld (EK Supreme HF Nickel)| ASUS P8Z68-V PRO |Corsair 8GB CL9 2133MHz VENGEANCE PRO| Corsair RM850 850W |EVGA GTX 780 SC ACX SLI Vattenkylda (EK-FC Titan - Acetal)|Pump: Alphacool D5/EK-D5 X-RES 100 Topp|Radiatorer: BlackICE GT Stealth 360|EK-CoolStream XTC 140|Fläktar: 3X Akasa Apache 120mm|2x Akasa Apache 140mm|Skärm: Samsung S27A950D 120Hz|Systemdisk: OCZ Vertex3 MAX IOPS 120GB|Datorlåda: Corsair Obsidian 800D|

Permalänk
Medlem

Ok, skönt att du fått svar, tråkigt svar dock. Hoppas det löser sig för dig.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pg_ice
fick svar nu
nån jävel har tagit min CD nyckel och försökt att hacka PBs servrar.
nu sa jag åt dom att dom måste väl ha IP adressen på den som har hållit på?
från den här datorn har inga hackare varit på det är en sak som är säker.
dom bannar fel personer så nu får dom skicka en ny cd nyckel eller pengar till ett nytt spel.
jag ska inte bli lidande för att dom inte bannar dom som verkligen håller på.

mitt förra nick: pg_ice

mitt nuvarande (provade att ändra för att se om det vart nån skillnad.
PG200

fan va skumt oO. fått nå svar på IP?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av BoomeH
fan va skumt oO. fått nå svar på IP?

Tro inte att han får den killens IP som försökte hacka PBs servrar.

Visa signatur

- Q6600 - 3870 Crossfire - 4GB 6400 - 300GB *2 Raid0 - Windows Vista Bussines 32Bit - 24" 1920 x 1200 -

"The Journey Is The Destination"

Permalänk
Medlem

Har problem me Battlefield 2 på systemet i sign, När jag lirar på en server så stänger datorn av spelet efter ett tag, ibland direkt man hoppar in på servern å ibland hinner man spela ett tag. Sen läste jag att senaste patchen skulle råda bot på problemet så jag installerade 1.41 eller va den ny hette. Efter det så går spelet inte att starta överhuvudtaget. Blir bara svart ändrar lite upplösningar sen tillbacks till skrivbordet igen.. Har läst nån som haft likande men aldrig fått direkt svar va man kan göra å saken. Är väl troligtvis nått me BF å vista 64bit som spökar men finns ju dom som de funkar för. Vad ska jag göra!?

Obs. Jag kör spelet som admin och har prövat ominstallera det en gång!

Visa signatur

Ryzen 5950x | Gigabyte B550 Aorus Elit | Gigabyte GeForce RTX 3090 | 32GB Corsiair 3600MHz CL18 Vengeance | Corsair RM750X | Samsung 970 EVO Plus 1TB

Permalänk
Medlem

Testat att köra i Windows XP läge?

Permalänk
Medlem

Nu börjar jag li jävligt trött på bf2 hur i helevet ska jag kunna uppdatera Punkbuster manuellt när man inte kan tanka helvete från evenbalance det ända jag hittar är nått skit som ligger i bakgrunden fast man inte spelar,vad jag minns så var det inte så förut hur ska jag göra....:mad:

http://www.evenbalance.com/index.php?page=dl-bf2.php
EDIT:
Ah nvm en polare skickade sin PB map...

Visa signatur

Motherboard:Asrock Z370 Extreme4
Cpu:Intel I5 8600K@Stock
Memory: Corsair Vengeance LPX 16Gig 3200Mhz
Gpu:PNY GTX 1080 8GB

Permalänk
Medlem

om du hade läst trådden _tekken_ så hade du sätt att jag länkade till de två program man använder för att uppgradera punkbuster ett par poster upp.

Permalänk
Medlem

337 poäng, Warlord dödade 92 tror jag o dog 30 gånger (medic självfallet)

'min skönaste runda är med nubetube( gl launcher) 78 kills 16 gånger död, då smattra ja på rejält

Permalänk
Medlem

Hehe, publichero?

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Avstängd

Då battlefield 2 är ett nvidia spel så kan jag inte spela det med mitt ati kort. Kraschar direkt efter att man sett battlefield2 logo. Hela skärmen blir svart, som om det startar sen krasch.

Det beror på att jag tidigare haft nvidia och nu har ati, det är programmerat att om man går över till röda sidan så ska spelet inte fungera tills man formaterat om.
Tror knappast det är p.g.a. gammla drivrutiner (nv) som spökar, ska dock pröva med drivercleaner nu!

edit: Jag rensade allt som har med nvidia eller nforce osv. o göra med, var faktiskt flera filer kvar! ! !
Hursomhaver havremajs, så rebootade jag och nu när man är förbi loggan, så blir det svart igen, fast varar BETYDLIGT längre, det blinkar lite på ngt skumt sätt, det är nvidia koder som aktiveras och trycks in i applikationen och kraschar den!!
Hur ska jag göra *sadface*

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se