Battlefield 2 tråden, del 2

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Du får högerklicka på genvägen till Battlefield 2 och där ändra lite saker för Mål:

Står typ så här från början:
C:\Spel\BF2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1

Så här kör jag för 1920x1200:
C:\Spel\BF2\BF2.exe +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

fullscreen kan du prova att byta till widescreen och kolla vad som händer. Man måste tvinga spelet till att använda widescreenupplösningar

Vill du hitta klaner o.s.v, gå in på www.bf2.se och kolla runt

Jaha, glömde bort att det ska vara 1920x1200, skrev 1920 och 1080....

2 klaner får jag trya hos, fast det gick lite åt pipan med den ena då jag av någon anledning var bannad hos deras favorit public server, får se hur det blir med den (rng).

Nickar sshaddoww ingame, spelat 360tim varav 240tim squadleader, gillar o leda squads som samarbetar bra.

Visa signatur

All datorprestanda kan jämföras i kronor och ören (kr/poäng). Exempel: Prestanda/krona på grafikkort | www.intrnet.se

Permalänk
Medlem

Hehe, enligt min mening ska du passa dig för klaner som tryar dig på public, så länge det inte är någon publicklan som du tryat hos. Det är matcher som är det roliga och det som visar hur man fungerar, teamplay ställs på sin spets. Public är inte svårt.

Men kolla om den andra klanen vill ta med dig på en 5vs5 inf-match eller något så får du visa vad du kan... Räkna dock inte med att få bli SL på en gång, de flesta klaner har sådana roller fyllda från början, men kan du visa att du är bättre så kan du kämpa om platsen Lycka till!

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Moderator
Moderator

Pröva Up North turneringen om du vill spela matcher...

Vi var aktiva i TWL från start av BF2 men slutade spela för några år sedan. Då övergick jag till BF2 modden Project Reality. Har dock goda minnen från Up North och rekommenderar den varmt.

www.up-north.org om jag inte missminner mig.

GL HF.

Visa signatur

Forumregler | Synpunkter på moderering i forumet? Kontakta via PM, Email eller kontaktformuläret.
Huvudadmin för Geeks Discord - Mötesplatsen för gamers

Permalänk
Medlem

Kommer det verkligen komma en ny patch? Har nån en säker källa??

Permalänk

hej. har ett bekymmer, har en nybyggd data , och när jag har installerat allt så loggar jag in mig på kontot och efter 10 sec åker jag ur till win, har prövat (kör som admin), har vista 64 bit, Gigabyte GA-MA790GP-DS4H som har ett integrerat grafik, http://www.prisjakt.nu/produkt.php?p=332486
men den borde fixa det, älskar spelet, hoppas nån kan hjälpa mig

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Kör du spelet som en image eller från skiva?

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

skiva

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

Har du uppdaterat till senaste patchen? Vilken genväg till BF2 använder du, den som skapas automatiskt? Prova att höger klicka direkt i BF2 mappen och välj kör som ADMIN.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk

prövat men åker bara ut

Visa signatur

AMD Phenom II X4 940//XFX Radeon HD 5850 1GB//OCZ Vertex Series SATA II SSD 60GB
//Ultra-120 Extreme//Antec Nine Hundred//Gigabyte GA-MA790GP-DS4H// 4 GB Corsair Dominator PC8500//Corsair CMPSU-520HXEU 520W//

Permalänk
Medlem

prova sänka upplösningen på skärmen och testa igen.

Om inte oven hjälper prova ladda ner BF2 MINI image och boot från den så slipper du skiva.

Visa signatur

Chassi: Fractal R6, Intel 8700K, SSD 2 x 256GB , Asus Z370-F, MSI RTX 3080 Trio X , 16GB Vengeance ,Corsair HX 750w, G900, G35 & G19 & Acer XB271Hu.
Inet.se fraktfritt

Permalänk
Medlem

Funderar på att börja köra BF2 igen men måste man ha Euro Force/Armored Fury för att kunna köra?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Nejnej, det enda du behöver är originalspelet.

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Choffe
Nejnej, det enda du behöver är originalspelet.

Fin fint, då ska man testa spela.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Skulle det inte komma en ny BF2 patch? Har för mig jag läst det i våras någon gång.

Permalänk
Medlem

Finns det några servrar folk kan rekommendera?
Vill gärna ha variation på kartor, så det inte är samma karta hela tiden.

Och om man vill köra widescreen så är detta det enda sättet?

C:\Spel\BF2\BF2.exe +menu 1 +widescreen 1 +szx 2560 +szy 1600

Och hur får man creative X-Fi fungera i BF2 under Vista?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Det ska komma en ny patch, när vet ingen... Bara att vänta och se, så får man lära sig att utnyttja nya buggar...

Gotlands servrar är alltid bra, sök på Gotland så får du upp en massa...

Och ja, det är det enda sättet, dock ser min rad ut som följer: C:\Spel\EA GAMES\Battlefield 2\BF2.exe" +menu 1 +fullscreen 1 +szx 1920 +szy 1200

Med widescreen blir allt så jäkla ihoptryckt, med fullscreen ser allt normalt ut...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Är det värt att installera Special Forces?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Har du spelet och inte har något konto och vill få upplåsningar snabbare så är det ju bra att installera det, gå in och spela en SF-runda, efter det får du 2 upplåsningar av vapen per befodran... I övrigt är SF lite småkul, men jag spelar bara Infantry Only på banorna som tillhör grundspelet, plus att jag aldrig använder unlocks... Så det beror ju på vad du vill spela...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Rätt synd att det är sån obalans med flyg i spelet, finns inga vettiga vapen för marktrupper mot flyg. =/

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem

Mjo, men det är ju tänkt att balanseras genom att alla har flygplan... Sen är det bara att lära sig att använda vapnen som finns, lågt flygande bombplan är jättelätt att ta ut med stridsvagn, och MEC's attackheli är inte så dålig till det heller bara man samspelar med piloten...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Medlem

Problemet är att folk som flyger planen flyger högt och sen dyker när de ser ett mål, som marktrupp är man rätt död då.

Om nu man kunde ha en stinger (som följer planen inte flyger sin egen väg) istället för antitank skott som marktrupp så skulle det vara lite bättre.

Det jag menar det finns alldeles för lite saker mot flyg medans flyg (de nuvarande sakerna fungerar extremt dåligt) kan ta allt utan större problem.

*edit*
Fungerar inte Special Forces för Vista?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem

Jo Special Forces fungerar på Vista men man måste slå av UAC i "Kontrollpanelen""Användarkonton" när man installerar den.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
Jo Special Forces fungerar på Vista men man måste slå av UAC i "Kontrollpanelen""Användarkonton" när man installerar den.

Det har jag gjort men jag följande error när jag startar Special Forces.

lightning.fx

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Det har jag gjort men jag följande error när jag startar Special Forces.

lightning.fx

fungerar för mig i Vista 64 men la du i senaste BF2 patchen över Special Forces för det måste man?

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MaLo
fungerar för mig i Vista 64 men la du i senaste BF2 patchen över Special Forces för det måste man?

aha , måste patcha om igen då.

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
aha , måste patcha om igen då.

Får se om det hjälper men bli inte förvånad om det inte gör det då jag aldrig varit med om ett spel som krånglar som just BF2...:D

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Jodå patchen fixade till så att det fungerade, men gud vad rostig man var på spelet. >_<
Inte kört på 2 år heh.

Men finns det flygplan i Special Forces?

Visa signatur

"Some Bright Wizards have even been known to dabble in the healing arts, however cauterizing a wound with white hot fire is never a soldier’s first choice!"

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Men finns det flygplan i Special Forces?

Finns väl flygplan i alla BF2 spel? Iaf när jag spelade

Visa signatur

NR200P | 2xNF-A12x15 | SF1000L | STRIX B450-I GAMING | 5800X3D | NH-U12S | 32GB LPX 3600 MHz | RX7800XT PULSE

Permalänk
Medlem

Tror inte det finns några flygplan på några SF-banor, tack och lov...

Visa signatur

CyberpowerPC Tracer III EVO: i7-9750H | GTX 1660 Ti | 16GB | 1250GB SSD

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gascogne
Jodå patchen fixade till så att det fungerade, men gud vad rostig man var på spelet. >_<
Inte kört på 2 år heh.

Men finns det flygplan i Special Forces?

Det finns en del vrålbra klaner som håller till i Special Forces så man får hålla tillbaks om man hamnar på fel sida då ingen jobbar ihop mot dom.

Tror inte det finns flygplan men helikoptrar finns det.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM