Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av unlock26
Sen går det att stänga av den blinkande blåa dioden? Lite irriterande..

Du kan stänga av den blinkande dioden genom att stänga av aktivt vänteläge har jag för mig. Sparläge eller energiläge kan det möjligen också heta, men gå in i inställningar för att undersöka saken!

Permalänk

Jag har lite problem med överföring av musik nu sedan jag skaffade Windows Vista..ljudkvalitén blir väldigt burkig o dålig jämfört med innan, någon som vet hur man löser det?

Permalänk

hejsan, Någon som har adressen till 3s sida på mobilen?, Alltså den så man kan få tag på msn, osv:)

Permalänk
Medlem

Tryck och håll in nollan på telefonen så kommer du dit! (om du har ett TRE-kort i telefonen)
Annars så är det mobil.tre.se

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Hej. Nyligen införskaffat n73:an, mycket tack vare att alla säger att kameran är bättre än SEk800i. Har en sådan oxå, som dock är skickad på service, och jag tycker kameran i n73 är riktigt usel. Ni som säger att kameran är bra, hur gör ni??? Jag tar bilder i lite halvmörka förhållande, och det blir blå-grumligt i kanterna! Va e det för kamera!? Även med natt och det andra nattläget blir det dåliga bilder när det är halvmörkt. Med halvmörka menar jag att jag har ljus tända i huset, men det är mörkt ute. inte jättebelyst rum men inte värst mörkt.

Permalänk
Medlem

Är det någon som har en aning om vart man får tag i mobilstrap/handledsrem? Jag söker en exakt likadan som medföljde N73an men jag verjar inte hitta den någonstans, Min som jag fick med telefonene gick av härom dagen efter 1års hårt användande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Tryck och håll in nollan på telefonen så kommer du dit! (om du har ett TRE-kort i telefonen)
Annars så är det mobil.tre.se

Okej, tackar:), Har uppdaterat till ME Versionen då försvinner Tres jobbiga menyer

Permalänk
Medlem

Hej.

Som ni vet är det 112 sidor och de är lite att plöja igenom.
Finns de några andra versioner än ME och standard man kan ha?

Vilka produktkoder finns de för övrigt?

Gudfader version osv?

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Hej.

Som ni vet är det 112 sidor och de är lite att plöja igenom.
Finns de några andra versioner än ME och standard man kan ha?

Vilka produktkoder finns de för övrigt?

Gudfader version osv?

Gudfader versionen är som ME fast med gudfader filmerna på minneskort samt ev annat tema.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av OTTO
Hej.

Som ni vet är det 112 sidor och de är lite att plöja igenom.
Finns de några andra versioner än ME och standard man kan ha?

Vilka produktkoder finns de för övrigt?

Gudfader version osv?

Här är lite Svenska/Skandinaviska produktkoder:
0515242 LS/FW
0515565 SB/PG
0515808 PP/FW
0529605 Deep Plum
0529809 Met Red
0539093 CV SP
0539094 CV WR
0539269 Black
0545038 CV Black (ME)
0545134 Phoenix 3 SE SP
0545135 Phoenix 3 SE WR
0546542 MB/FW
0547845 CV WS
0547846 CV BG
0547847 CV WP
0547848 CV WM

*Används på egen risk då jag kan ha sett/stavat fel!

Och ja det är sant att jag reparerar (mjukvaran) din döda Nokia telefon för enbart portokostnaden! Har du en död Nokia telefon så kontakta mig via PM så löser vi det!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Nån som vet vart man kan hitta spel till n73? Gratis då..får man inte länka till det här så skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Behöver ett program/sida där man kan återställa säkerhetskoden... Jag bytte koden efter att jag lämna den på service och kommer inte ihåg den. i Värsta fäll får jag pröva mig fram är ju trots allt mellan 10 0000 - 100000000 kombinationer beroende på hjur långt lösenord man har valt

EdiT: Mobilbyrån ville ha 300spänn för att återställa lösenordet vilket de gör på en någon sekund. Jävla rån å betala så mycket för ett litet "ingrepp" som tar nån sekund.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Jag tror inte det finns något (löst)program till BB5 telefoner som gör detta!
Du får väl göra en (hard)reset via att hålla inne Grön lur , * , 3 och starta telefonen, dock så förlorar du all info på telefonen! men du har väl en backup på allt!

12345 är det defaulta lösenordet efter en reset!

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Jag tror inte det finns något (löst)program till BB5 telefoner som gör detta!
Du får väl göra en (hard)reset via att hålla inne Grön lur + * + 3 och starta telefonen, dock så förlorar du all info på telefonen! men du har väl en backup på allt!

12345 är det defaulta lösenordet efter en reset!

woot? hålla inne grön lur sammtidigt man håller inne +*+3? hur ska det gå till

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
woot? hålla inne grön lur sammtidigt man håller inne +*+3? hur ska det gå till

Antar att det är grön lur samt * och siffra 3 man skall hålla inne samtidigt.

Visa signatur

N/A

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Hkan
Jag tror inte det finns något (löst)program till BB5 telefoner som gör detta!
Du får väl göra en (hard)reset via att hålla inne Grön lur + * + 3 och starta telefonen, dock så förlorar du all info på telefonen! men du har väl en backup på allt!

12345 är det defaulta lösenordet efter en reset!

Tror jag fick till det nu, allt är återställt förutom säkerhetskoden...

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

3 har släpp en ny version av sin MSN, den fungerar även på obrandade telefoner. Du hittar den på mobil.tre.se/snabb/444

Visa signatur

Behöver din Nokia upp-/ned-graderas? Eller väckas till liv? Debrandning och upplåsning? Byta språk?Låser upp s.k BB5(Nokia) telefoner!

Permalänk
Medlem

Sådärja, nu har jag fått upp min säkerhetskod/låskod.

Här är en liten guide för er som och eller ev kommer glömma säkerhetskoden.

Ladda ner och instalera NSS
Öppna NSS och Gå in i "scan for new devices"förstoringsglaset till höger
Gå in i "Tools" sedan går du in i factory settings längst ner på samma sida
Markera "Full factory" och tryck sedan reset

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Mitt orginalheaset har lagt av..vilket ska man köpa nu då ? vill ha ett där man till skillnad från orginalet kan byta låt i musikspelaren på själva headsetkontrollen.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Mitt orginalheaset har lagt av..vilket ska man köpa nu då ? vill ha ett där man till skillnad från orginalet kan byta låt i musikspelaren på själva headsetkontrollen.

Sån här ska du ha

http://www.webhallen.com/prod.php?id=62031

den har en 3,5" kontakt så du kan pressa in egna hörlurar om du vill, äger själv en sådan sedan 1 år tillbaka och den funkar skitbra fortfarande.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

bättre ljud o så?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
bättre ljud o så?

Vaddå bättre ljud?

hur bra ljud du får beror dels på telefonen och dels på hörlurarna du stoppar in, de medföljande hörlurrarna är som vanligt inget att hurra över men om du stoppar in valfria hörlurar 200+ klassen så lär du få rätt fint ljud.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

tja!

Denna frågan kanske har ställts tidigare i tråden osv men jag orkar verkligen inte läsa igenom alla 112 sidor Har hört att n73 har haft mkt problem med sin mjukvara och strurlar i allmänhet? har dom uppdaterat firmwaren så att den är stabil? Sen kanske det mest klassiska är ju om kameran, vissa säger att den är dålig vissa säger den är bra? vad ska man tro på ?? mvh

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Vaddå bättre ljud?

hur bra ljud du får beror dels på telefonen och dels på hörlurarna du stoppar in, de medföljande hörlurrarna är som vanligt inget att hurra över men om du stoppar in valfria hörlurar 200+ klassen så lär du få rätt fint ljud.

Ja men då var svaret ja det är märkbart bättre ljud?:)

för om det inte märks nån skillnad kan jag likabra köpa orginallurarna igen för 180 kr

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
tja!

Denna frågan kanske har ställts tidigare i tråden osv men jag orkar verkligen inte läsa igenom alla 112 sidor Har hört att n73 har haft mkt problem med sin mjukvara och strurlar i allmänhet? har dom uppdaterat firmwaren så att den är stabil? Sen kanske det mest klassiska är ju om kameran, vissa säger att den är dålig vissa säger den är bra? vad ska man tro på ?? mvh

Du menar firmware? Den jag har är den senaste är den är klockren i min lur i alla fall. Kanon är också att N73 ME:s musikspelare numera också ingår i "vanliga" N73.

Kameran tar skitbra bilder i landskaps-mode och i macro-mode I vanligt dagsljus. Jag skulle vilja säga att den tar bättre bilder än K800 i dessa lägen (skarpare bilder)
Dock så kan N73 överdriva färgerna något i motiven.

OCH vad som är det sämsta med kameran(som jag har gnällt om mycket här: Den klarar inte av att återge motiv med mycket lila, purpu eller rött, på ett naturtroget sätt. Den överdriver färgerna och smetar ut som! T.ex om man ska ta en macrobild på en röd ros så ser det inte så bra ut. Det blir To much. Detta är enligt mej nästan det ända store felet med denna annars underbara telefon.

Musikspelaren t.ex är skitbra med suveränt ljud (om man investerar i vettiga lurar)

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av papphammar
Du menar firmware? Den jag har är den senaste är den är klockren i min lur i alla fall. Kanon är också att N73 ME:s musikspelare numera också ingår i "vanliga" N73.

Kameran tar skitbra bilder i landskaps-mode och i macro-mode I vanligt dagsljus. Jag skulle vilja säga att den tar bättre bilder än K800 i dessa lägen (skarpare bilder)
Dock så kan N73 överdriva färgerna något i motiven.

OCH vad som är det sämsta med kameran(som jag har gnällt om mycket här: Den klarar inte av att återge motiv med mycket lila, purpu eller rött, på ett naturtroget sätt. Den överdriver färgerna och smetar ut som! T.ex om man ska ta en macrobild på en röd ros så ser det inte så bra ut. Det blir To much. Detta är enligt mej nästan det ända store felet med denna annars underbara telefon.

Musikspelaren t.ex är skitbra med suveränt ljud (om man investerar i vettiga lurar)

okej det låter ju positivt, med tanke på att jag har hört en del förjävliga saker om just n73 och deras firmware men det kanske löst sig. Kanske man ska investera i en sådan för jag behöver en ny mobil ganska omgående och jag är ganska förrvirrad nu det med kameran är inte så noga tycker inte jag, bara den funkar allround så är jag nöjd

Visa signatur

[OG Signatur från tidigt 2000 tal]
| Macbook Pro 17" unibody |
| IRC: milk @ Pienet #mac |
| Bytt nick från Home|Roz till milk^

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Home|Roz
okej det låter ju positivt, med tanke på att jag har hört en del förjävliga saker om just n73 och deras firmware men det kanske löst sig. Kanske man ska investera i en sådan för jag behöver en ny mobil ganska omgående och jag är ganska förrvirrad nu det med kameran är inte så noga tycker inte jag, bara den funkar allround så är jag nöjd

Jo kameran funkar verkligen allround. Du kan tjacka min N73

Visa signatur

i´d rather have a bottle in front of me, than a frontal lobotomy

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Robster1986
Ja men då var svaret ja det är märkbart bättre ljud?:)

för om det inte märks nån skillnad kan jag likabra köpa orginallurarna igen för 180 kr

Jo det kan du göra MEN, med original lurarna så kan du inte byta låt, spola fram/bak, stoppa låt osv... med dem jag posta härovan så kan du göra dessa kommandon det är den största andledningen att köpa de plus att det är 3,5" plug så att du kan stoppa in valfria hörlurar som du tycker är bra.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Är det nåron som vet om det går att skiva in födelseåret i kaländern så åldern flyttas fram år efter år, jag vet att det har gått på andra nokia mobiler?? Eller om det finns något program som fixar det??