Tjenare igen!
Då var det dags för en ny svarsession!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MazterX
Som trogen kund hos komplett så måste jag ge er beröm för er snabba leverans tid!
Jag tycker att det är bra att ni har öppnat en butik då jag som bor i Halmstad har möjlighet att hämta prylarna i butiken om jag har vägarna förbi.
Angående sidan så tycker jag att det är lättare att hitta på den nu, även jag bara ska in och se vad ni har för produkter på lager.
En sak jag har att anmärka på är era produktbilder som inte allt för sällan inte stämmer alls.
Ni borde även ha så att man får gratis frakt om man handlar över en viss summa - T.ex. 500:- eller 1000:-
//Jocke
Hej Jocke!
Du är så välkommen när du har vägarna förbi – om du tar tåget är det supernära
Kritiken om produktbilder skall vi verkligen ta till oss. Jag hade själv uppfattningen om att vi låg ganska bra till här, men skall se till att vi ser över våra rutiner igen.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av gabriel15
en till bra sak skulle även va o skriva vilka moderkort hos er som passar core 2 när dom släpps med
ja kommer ihåg när jag inte kunde så mycket om o bygga datorer o köpte ett 478moderkort som skulle stödja celeron men det moderkortet funkade inte alls med en celeron 1,7g som hade 1,75v o 400mhz buss,jag ringde till er då också men det skulle passa fint till mitt moderkort sa ni,men det inte ville starta ja fick hjälp med o fixa det sen men så mycket info som möjligt är bra!
Hej Gabriel,
Hmm, nu vet jag inte vilket moderkort detta gällde då, men det var ju givetvis inte bra att det inte fungerade från början. Antar att en BIOS-uppdatering löste problemet? Bra att situationen löste sig, dåligt att det angavs fel info på sidan. Om du har mer information om detta var god skicka mig ett PM.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av alving
. Kundrecensionerna som man kan läsa är ett trevligt sätt för att se vad "vanligt folk" tycker om produkten i fråga (själva placeringen av kundrecensionerna skulle kanske kunna göras på ett bättre sätt dock).
Hej alving!
Tack för det berömmet. Vad gäller just layout och placering av kundrecensioner arbetar vi på nya produktsidor som sagt. Det jag sett hittills tycker jag själv ser mycket bra ut, vi får hoppas att ni andra tycker likaså.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av alving
En annan sak jag gillar väldigt mycket är era "Veckans erbjudande"-kampanjer. Jag har många gånger sett väldigt bra produkter säljas ut till ett makalöst bra pris.
[/B]
Ja, veckans erbjudande är ett extremt populärt ”påfund” bland våra kunder och kommer givetvis att finnas kvar framöver.
Nu när jag ändå har er sweclockare ”på tråden” – finns det några önskemål om produkter ni skulle vilja se på veckans erbjudande? Vi försöker varva så mycket det går, men försöker givetvis att hitta det som drar mest folk. Något som skulle vara extra kul?
Citat:
Ursprungligen inskrivet av alving
De gånger jag har beställt från er har det gått relativt snabbt, och när jag via mail frågade er support om garanti för en produkt fick jag dagen efter ett bra och utförligt svar på min fråga. Jag har aldrig behövt returnera en vara till er.
Det jag kan klaga på är att jag som privatperson inte kan beställa mot faktura (åtminstone inte utan att fylla i en massa blanketter först), som man kan göra på exempelvis webhallen.com. Fraktkostnaderna är ibland också lite för höga. Det skulle vara trevligt om det fanns någon möjlighet till gratis frakt, t.ex om man beställer för ett visst belopp, såsom på en del andra webbutiker.
Något som jag skulle vilja ha på er sida är möjligheten till att jämföra produkter ur samma kategori med varandra. Jag skulle vilja ha en sida-vid-sida jämförelse av specifikationerna alltså (jag tror man kan göra så på datorbutiken.com, kolla där om det är oklart hur jag menar).
[/B]
Faktura till privatperson ligger inte på agendan i dagsläget av diverse orsaker jag inte tänker ta upp här nu. Däremot kommer vi att erbjuda en avbetalningslösning under året som är mycket smidig. Det enda som krävs är ett bankID så görs kreditupplysning automatiskt online. Inga blanketter som skall skickas varken hit eller dit. Troligen kommer denna lösning igång under slutet av sommaren för dem som önskar nyttja detta.
En jämförelsefunktion är på väg!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av alving
En annan sak jag önskar är ett sätt att sortera produkter lite enklare inom vissa kategorier. Tittar man exempelvis under Grafikkort -> PCI-express ser man att det är väldigt grötigt i produktlistan. Jag vet inte riktigt hur man skulle kunna lösa saken. Det går visserligen att sortera efter pris, och filtrera fram en särskild prisnivå, men det är inte riktigt så jag skulle vilja ha det. Det skulle vara bra om det fanns något bra sätt att endast få fram ett par olika serier grafikkort (kanske genom någon sorts kryssrutor som man väljer vilka serier man vill/inte vill titta på med), för att på så sätt minska grötigheten, men inte ta bort överskådligheten. Ett bättre filter behövs med andra ord. [/B]
Jag tror att du är inne på något här. Enkelheten (enkelhet som i ”inte så många menynivåer och minimalt antal klick till slutlig vara”) och strukturen i kategoriseringen vill vi gärna behålla , men ett bättre filter hade inte skadat. Vi har en liknande funktion på agendan, men detta ställs på nytt i kö till IT så får vi se vad som sker : )
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Danne1989
Hallå!
Gillar komplett starkt och har aldrig haft några problem när jag har handlat hos er.
Ni verkar vara otroligt snabba på allt. Skickade ett mejl kl 01,00 på natten och fick svar redan en halvtimme senare. Blev något chockad;)
Hej Danne!
Haha, det där får jag hålla med om är ett snabbt svar. Måste varit någon nattuggla som smugit sig in och svarat… : )
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Danne1989
Sortimentet är bra, men kan bli bättre. Hade gärna sett Asrock moderkort och Ocz minnen.
Ang den nya hemsidan, så vet jag inte vad jag ska tycka. Känner mig varken hemma eller vilsen.
Iden som LsdBoy skrev att trogna kunder borde få någon sorts belöning i form av fri frakt eller någon procent rabbat låter som en utmärkt ide.
Edit: Kom på en sak till, skulle vilja ha grafikkorten bättre updelade, ungefär som med processorerna. Att ni har de olika grafikkorts serierna i olika "avdelningar".
[/B]
OCZ är det många som efterfrågar och jag har detta på önskelistan som snart kommerr skickas till berörda avdelning. Asrock är även det efterfrågat någon gång tidigare, jag vidarebefordrar detta så får vi se vad vi kan få till. Just nu är det lite många moderkortsleverantörer som det är, så isf får vi skala bort någon.
Resterande punkter skall jag ha svarat på tidigare i tråden
Citat:
Ursprungligen inskrivet av 4bstract
Det mesta är till belåtenhet, dock finns det vissa saker som kan förbättras.
Ta in OCZ i sortimentet.
Se över priserna på DFI-moderkort, ni ligger långt över konkurenterna på dessa.
Fundera på att lägga till tex tillverkarfilter när man bläddrar bland produkter, framför allt grafikkorten blir extremt bökiga. Givetvis bör ni även slänga in flera filter när ni ändå är i farten, pris, lagersaldo, kritierier på specifikationer osv.
Men det viktigaste är nog frakten. Det lönar sig helt enkelt inte att handla av er när man inte beställer riktigt mycket. Fundera på att införa fri frakt från en viss gräns. Förutom att det är lockande för konsumeneten så tror jag också att det i många fall leder till att folk fyller på sina ordrar till denna gräns. Gömför med om du ser ett 3 för 2 erbjudande på godisbitar, köper du då bara 1 godisbit som du tänkt från början eller passar du på och tar två extra?
Hej 4bstract!
OCZ verkar vara omåttligt poppis – se mina svar ovan
Vi håller på och tittar på vissa alternativa fraktlösningar. Kan inte lova något i dagsläget, men vi tar del av det som skrivs givetvis.
Vad gäller DFI så skall jag undersöka detta vidare - tack för tipset!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tancoll
Ta in lite mera överklocknings delar. Tex OCZ, Mushkin och G.Skill.
Sedan kan ni inte lägga till i Hämtbutiken att man kan skicka in sina RMA's där med. Och få tillbaka dom i Hämtbutiken. Det skulle underlätta mycket på det settet.
Sedan avsaknaden av Lian-Li chassin. Den är enorm.
Hej Tancoll!
Det går redan idag att lämna av sina RMA’s i hämtbutiken, det som dock krävs är att man har ett godkänt RMA-nummer innan man anländer. Detta för att vi skall kunna behandla ditt ärende så snabbt som möjligt. Ta alltså med ditt RMA-nummer + produkt till Kruthusgatan så är detta inga problem alls. Vad gäller att få RMA-ersättning skickad till hämtbutiken så skall jag se om det går att genomföra, men tror de flesta är nöjda med att få ersättningen till sitt närmaste postkontor.
Lain-Li chassin är det tveksamt om vi får in igen :(. Som nämndes innan i tråden var de inte helt lätta att samarbeta med. Men, men , definitivt inte omöjligt att vi får se dem i sortimentet någon gång i framtiden.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Jag måste säja att till skillnad från många andra så älskar jag verkligen att ni har kundrecentioner, tar alltid en titt på dem innan jag köper något, kul att se vad folk tycker.
Jag tycker också ni skulle kunna klämma dit ett litet märke någonstans när produkten är recenserad, ett för kundrecention och ett annat för någon större recention på någon annan sida.
Bra kundservice är makalöst bra för att få kunder, även om ni kanske förlorar en slant på att ta tillbaka en öppnad produkt så får ni lätt igen den genom att när personen med produkten får som den vill och blir väl bemött så köper han/hon gärna där igen och tippsar alla sina polare mm
Hej HAxxel!
Kul att du gillar recensionerna, det gör jag med. Tror och hoppas att de nya produktsidorna gör det lättare att ”undvika” dem om man inte är intresserad. De nya produktsidorna kommer även de att göra det enklare att hitta ”professionella” recensioner.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av HAxxel
Många paketerbjudande med biffig rabbat är alltid kul, typ moddkitt för nybörjaren med diverse användbara grejer.
Moddgrejer i övrigt är vansinnigt kul och inte bara det gammla orginalutbudet av typ fyra fläcktar och två läsrör (överdrift) utan med massor av balla displays för 5.25 och 3.5 platser och handtag mm
[/B]
Ja det är ingen dum idé med lite bundles. ”Stora och lilla moddningskitet” kanske :). Lite svårt blir det med kompatibiliteten då inte alla saker passar till alla chassin, men vi kanske kan göra ett paket med en 5.25”-display och lite annat smått och gott.
Att du är missnöjd med utbudet skall jag informera ansvarig inköpare om.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av HAxxel
När man söker på olika produkter så vore det praktiskt med som nå sorts filter: tex när man ska köpa RAM så kan man ställa in hur mycket minne det ska vara, när man köper hårddiskar så skulle man kuna filtrera hur mycket minne, effekt på nätagg mm
Man skulle också kanske kunna dela in saker i kvalite/prestanda grupper typ på grafikkort så kan det finnas olika nivåer av kort så det blir lättare när man vet ungefär hur mcyket man behöver.
En sak jag skulle ha uppskattat när jag var "nybörjare" när det gäller datorer och datorbyggen är små instruktioner hur man gör när man tex smetar ut kylpasta mm
Och sisst men inte minnst: papperskatalog, det är vansinnit lockande att kunna titta lite i en tryckt katalog, jag bruker gärna sitta på bussen och läsa katalog eller i sängen
Tack o hej! [/B]
Låter som att även du efterfrågar lite bättre sorteringsfunktioner. Vi skall se vad vi kan göra där!
Sommarkatalogen borde ha dimpit ner i den brevlåda vid det här laget om du handlat hos oss den sista tiden och bor kvar på samma adress. Om inte – ring in till oss så skickar vi gladeligen ut en ny.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Tuomaz
Hej
Mina synpunkter:
* Era priser är överlag mycket bra, dock hittar jag ibland produkter med ett mycket ofördelaktigt pris. Ofta är det på lite billigare, ovanliga produkter. Tex http://komplett.se/k/ki.asp?sku=122969 ser ju ut som ett helt ok pris, men man hittar motsvarande kort med samma chipset till 33% lägre pris på andra ställen. Känns ibland som att 'de vi förlorar på karusellen tar vi igen på lotterna' eller hur det nu var
* Jag skulle gärna se att det gick att få nyhetsbrevet i ren text (inte html!)
* Det skulle vara trevligt med en möjlighet att filtrera på fritext eller tillverkare i produktlistningarna (tex bland moderkort)
* Det kanske borde finnas fler fraktalternativ, det är alltid trevligt att få så billig frakt som möjligt
* Det vore bra med direktbetalning till sin Internetbank
* Det är mycket bra med den beställningshistorik man får när man loggar in
* Det är mycket bra med sms-avisering av paket
Edit: stavfel
Hej Tuomaz!
1)Vi försöker hålla en någorlunda ”jämn” prissättningsnivå, men allt kan vi inte vara billigast på tyvärr. Jag skall dock be inköpare se över prissättningen på denna vara.
2) Jepp, ännu ett önskemål om bättre filtreringsmöjligheter ligger redan på listan :).
3) Vi ser på alternativa fraktalternativ – leveranssäkerhet och trygghet är dock väldigt viktigt för oss (och även för våra kunder). Men som sagt, vi tittar alltid på alternativa lösningar.
4) Betalning med internetbank är på väg och skall vara klart under hösten.
5) SMS-aviseringen skalar bort en extra dag på väntan – givetvis guld för oss ”pryl-freaks”
Citat:
Ursprungligen inskrivet av plain
En hel del saker har blivit sagda här, men jag ska säga det som jag tycker är viktigast.
* Nya designen på sidan är bra. Det är mycket mer överskådligt. Fast jag tycker att demoprodukter borde vara med i varje kategori och inte enbart datorutrustning, eftersom ni har allt möjligt på demoprodukter.
* Demoprodukter, älskar den avdelningen ;). Det mesta jag har handlat är på demoprodukter.
* Era erbjudande är alltid lika trevliga varje vecka.
* RMA, har bara skickat in en samsung hårddisk en gång. Skoja inte att jag blev förvånad när en helt ny hårddisk hade blivit skickad till mig 4 timmar efter att ni tagit ut paketet som jag hade skickat! Dock så är jag inte säker om frakten jag lade ut blev tillbaka betald.
* Inköpslistorna tycker jag fungerar bra. (Fungerade bra? har inte använt den funktionen på länge). Lite kul att se hur mycket produkter sänktes/höjdes i pris och det var enkelt att skicka en länk till andra så de kunde se samma lista.
*Fick sommarkatalogen i förrgår. Trevligt trevligt ;).
Hej plain!
1) Vad gäller demoprodukter så kommer de troligtvis delas in på det sätt som du föreslår framöver. Vi skall bara få klart ett par andra justeringar på sidan först.
2) Ja, man kan göra ett och annat fynd på demo-sidorna, det är helt klart
3) Kul att hanteringen av RMA:n gick så snabbt. Om du inte fick tillbaka pengarna för frakten så vet jag inte vad som kan ha skett? Du kanske glömde bifoga kvitto för frakten? Kontakta oss så löser vi detta. Om man kan tänka sig att vänta någon extra dag på att skicka in varan kan man alltid kontakta oss så skickar vi ut en fraktlapp för retur in till oss. Skulle man lägga ut pengar själv är det viktigt att man bifogar kvitto för frakten och förser oss med korrekta uppgifter för återbetalning.
4) Inköpslistorna skall fortfarande fungera bra, det är bara det att vi vill ”tweaka” dem lite.
5) Hoppas du hittar något roligt i katalogen – har själv suttit och drömt mig iväg till en ny TV. Jag har lagt väldigt mycket pengar på datordelar på sistone och sitter på en gammal 21” CRT-TV från tidigt 90-tal
Citat:
Ursprungligen inskrivet av HazZarD
Enda jag har att klaga på för tillfället är att ni har på tok för hög frakt. Beställer man tunga saker såsom exempel en Bildskärm så kostar det enligt sidans beräkning 179kr för ett vanligt postpaket.
Varför kan ni inte vara lika billiga som dustin eller datorbutiken på den biten ?
Annars så är allt bra, nya hemsidan ser fin ut.
Hej HazZard,
Ja den kära frakten igen :),
Vi jobbar som sagt på alternativa lösningar här. Jag vill inte gå in så mycket djupare på en konkurrentdiskussion, men anser väl att vi har andra styrkor som konkurrenterna saknar.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Saknar möjlighet att följa RMA-ärenden,….
Hej vEX!
Här skrev du en hel drös förbättringspunkter (jag har kortat ned lite) som jag inväntar svar på från ansvarig. Mer info kommer. Kan direkt säga att returstatus via kontosidorna på webben är på väg.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av [vEX]
EDIT: Kom på att jag även saknar information om returfrakt, jag står för närvarande för frakten till er, vilket jag har för mig är något jag inte ska behöva göra. När jag skickade en retur till NetOnNet skickade de ut en förbetald fraktsedel till mig att klistra på paketet. [/B]
Du skall inte behöva stå för frakten till oss. Det finns två alternativ här
1) Inkludera kvitto på frakten samt ditt kontonummer så kommer dessa pengar att sättas in på ditt konto i efterhand.
2) Ring in till oss och be om en returfraktsedel – det fixar vi direkt.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av baner85
Gillar erat nya utseende på sidan enormt mycket, lättare o hitta det man söker nu.
Måste också säga att ni har den bästa support/kundtjänst av alla.
RMA ärenden är också bättre än man kan önska, ringde till kundtjänst och han på supporten skickade en fraktsedel som kom efter 2 dagar, så var bara o klistra på o skicka iväg paketet, sen tog det 5 dagar innan dom trasiga delarna var utbytta och påväg tillbaks(och jag bor i kiruna) så det kallar jag snabb retur
Hej baner85!
Kul att du har goda erfarenheter med kundtjänst och med returer hos oss. Just retur/sälj/support i absolut toppklass är en av våra grundpelare så när det funkar är det givetvis jättekul! När det fungerar dåligt vill vi höra det direkt. Det går alltid bra att skicka PM till mig (Sebastian) eller Komplett-Mats om det är något ni vill ventilera.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av MultiMan
TUSEN tack för att ni tar in Enermax Liberty-serie!
Jag frågade Dustin men hörde inget mer från dem.
Ni har blivit bättre och bättre efterhand med både sortiment och kundtjänst. Priserna är dessutom mycket konkurrenskraftiga. För något år sedan var fördelningen av mina inköp 2/3 Dustin, 1/3 er. Nu är det tvärtom, om inte ännu mer.
Nu kan jag äntligen köpa ett av marknadens absolut bästa nätaggregat hos en pålitlig och seriös butik. Tack än en gång för det.
Dessa nätaggregat har efterfrågats ett tag och håller som du säger väldigt god klass. Kul att vi kunde hjälpa till och även kul att du tycker vårt sortiment förbättrats. Detta har vi jobbat mycket med både på dator- och hemelektronik-sidan och forsätter vara en storsatsning framöver. Vi hoppas även denna tråd kan häjlpa oss att få in det som ev. saknas.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Wassblad
Måste berömma er för servicen! Beställde Cpu och en CPU kylare för ett litet tag sedan. Allt funka fint utom Fanmate2, kontrollen som var med kylaren. Blev lovad en ny idag utan att behöva skicka tillbaka den trasiga! Stor tumme upp!
Det jag saknar är någon form av billigare frakt vid köp av större karaktär. Som folk redan har nämnt nått i stil med gratis frakt när man beställer för 500kr.
Sedan är det ganska störande när det fattas bilder på produkterna, men jag tror det har blivit lite bättre den senaste tiden? Rätta mig om jag har fel.
I framtiden skulle jag vilja se reservdelar till mobiltelefoner typ skal, displayer, högtalare m,m...
Hej Wassblad!
Tack för berömmet!
Frakten känner jag att jag svarat på i mina inlägg ovan
Jag har också uppfattningen om att det är ganska få produkter som saknar bild, men jag kan ha fel. I vilket fall som helst skall vi ha en grundlig genomgång här eftersom alla inte håller med.
Reservdelar till mobiltelefoner tror jag, i ärlighetens namn, kan vara lite svårt. Mest pga av att det är en sådan vansinnig mängd modeller som finns på marknaden så det blir svårt att hålla en sådan avdelning tillräckligt ”up to date” så att säga. Speciellt svårt är det när en modell bara säljs i 3-4 månader i flera fall. Men skall i vilket fall som helst vidarebefordra din önskan till rätt avdelning så får vi se vad han säger.
Hej mrc!
Jepp, våra “veckans erbjudande”gäller Måndag 00:01 till Söndag 23:59 – sedan är det nya produkter som gäller. Trist att du missade detta erbjudande, men det kommer fler tillfällen att köpa skäm framöver, det vågar jag lova!
Citat:
Ursprungligen inskrivet av mayor
Jag och en kompis beställe 2 st Western Digital Raptor 74GB SATA 16MB 10000RPM. När beställningen utfördes fanns det 4 st i lager enligt komplett.se
Tråkigt nog så fick vi bara EN Hårddisk efter någon dag, så en av oss (jag) får vänta enligt er, till den 20:e denna månad på denna hårddisk som jag har sparat pengar till ett tag.
Detta är säkert bara ett litet missöde som har inträffat, lite tråkigt att man får vänta så länge bara.
Annars har ni en superb hemsida, fortsätt med det!
Hmm det låter märkligt detta. Möjligt att vi kan ha haft en ”diff” mellan lagerstatus på webb och vad som faktiskt fanns på lager. Det är sällsynt att det händer, men ibland händer det tyvärr. Får beklaga detta och hoppas att det löser sig snarast. Om inte – ta kontakt med mig direkt! Tack för övrigt för de snälla orden.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av carl_kanyl
Komplett förvånade mig nu sist jag beställde. För en gång skull var saker restade och det såg ut som om jag skulle behöva vänta några dagar på grejorna. Men nästa dag fanns allt i min order och skickades. Jag blev så förvånad
Tja hemsidan må vara nytt utseende på men den kraschar min IE6 hela tiden... Så bra att man har Firefox att tillgå
Sen kan man fundera på vem som skall kunna surfa på sidan. Har en polare som är helt blind och använder JAWS som skärmläsare. Han tycker sidan blivit rörigare... så jag får hjälpa honom och kolla priser ibland.
Men i det mesta så är jag nöjd med komplett. För det mesta går leveranser snabbt, telefonsupporten funkar osv.
Jag är i stort sett nöjd.
Kul att du är nöjd med den ”nya looken” på sidan. Tyvärr har vi haft ett fåtal kunder
som haft problem med hemsidan på sista tiden.
Detta skall inte bero på den nya designen (efter vad jag hört, jag kan ingenting om
programmering hehe) utan om en ändring i flash och dess integration i Internet
explorer. Vi har efter denna förändring i IE gjort en smärre förändring på websidan
för att fortsätta kunna köra flash, men det verkar
som att detta orsakar vissa problem. Jag rekommenderar att köra och installera alla windows update och
se om det avhjälper problemet. Vi felsöker för fullt här och är även väldigt tacksamma
om ni kan förse oss med eventuella felmeddelanden. Skicka dem till
support@komplett.se.
Trist att den nya sidan är svårare att se i JAWS. Skall själv ladda ner och testa hur det blir med denna.
Citat:
Ursprungligen inskrivet av Finkelzvin
En till sak jag just lade märke till:
Om man kikar på moderkort, och vill kolla externa länkar måste man scrolla förbi 5 hela sidor med tillbehör, i upplösningen 1600*1200 (!), vilket inte känns helt motiverat.
Kanske ordna en inställning så man kan välja att se tillbehör, liksom att välja att se recensioner och utökade specifikationer?
Jepp, ny sidlayout skall ta hand om detta problem efter vad jag hört och sett. Ha lite tålamod så skall du få vila scrollfingret om ett väldigt kort tid
Citat:
Ursprungligen inskrivet av RoleX
En butik i stockholm skulle inte skada, kan lova att mycom,webhallen etc skulle få bita i det sura äpplet eftersom de oftast har dyra saker dock så kan man ju alltid hämta de på en gång så det är därför jag oftast väljer att handla över disk.
Jag är i stortsätt nöjd med Komplett både när jag hanlade och RMA, har skickat in saker 3 gånger på RMA och alla tillfällena gick det smidigt.
En annan sak som det är väldigt tunt om i webshoppen är att ni inte har många "klassiska" chassin att välja bland tex felr antec chassin, lian li etc... hade inte heller skadat om ni hade mer "överklockningsminnen".
Webbutik I Stockholm är inte långt borta, mer kan jag inte säga just nu.
Förfrågan om chassin kommer nå rätt mottagare – vad gäller minnen har OCZ verkligen efterfrågats så detta står på önskelistan – hoppas du är tillfreds med detta?
Så, det var ett maratoninlägg till - men hoppas jag svarat på det mesta. Om jag missat någon fråga så får ni hojta till, det gör jag inte självvalt. Det är dock aningen jobbigt att arbeta med 20-30 citat samtidigt, det skall jag villigt erkänna
Önskar nu alla en riktigt trevlig helg så kollar jag statusen här igen i nästa vecka!
Mvh
sebastian
Komplett.se