Komplett.se - allmän diskussion

Permalänk

Jag har lite tankar på att lägga runt 14.000:- på ett datorsystem av er.
Troligtvis blir det en modifierad A20.

Men jag har en fråga: Plomberar ni chassit?
Jag förstår om ni gör det (det är nog inte helt ovanligt med slynglar som köper sin nya dator för föräldrarnas pengar, för att sedan öppna den och trycka en skruvmejsel i chassifläkten för att byta ut den mot en Heaton-dito), men samtidigt är jag lite orolig över det hela.
Problemet är att dels är det ett helvete att få bort pluggarna (om ni använder sådana), och dels förlorar jag garantin. Det är inte så roligt om tex. ljudkortet går sönder, men sedan får jag ingen garanti från er pga. att jag öppnat chassit för att sätta i en ny disk. Jag är helt ointresserad av att byta processor/annat som utan tvekan kan skada datorn om man inte vet vad man gör, jag vill bara sätta i lite hårddiskar...

Och så en helt annan fråga: Var finns skruvar som används till 3,5-tumshårddiskar att köpa på komplett? Vill gärna köpa ett antal så man har (de försvinner hela tiden).

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Avstängd

Ni skulle öppna en butik här uppe i Norrland också, känns långt till Göteborg

Permalänk
Komplett.se
Citat:

Ursprungligen inskrivet av heis
Skulle vara hemskt glad om man kunde göra en egen datorkonfiguration med montering som valmöjlighet. Såsom datorbutiken.com har gjort.
P.g.a av detta valde jag datorbutiken.com före komplett. Nackdelen med denna konfigurationen på datorbutiken.com är att deras montering är väldigt dyr enligt mig (1295 kr)!

Hej heis!

Förstår att vissa har betydligt högre krav på att konfigurera helt och hållet själv. Just i dagsläget finns det inga planer på att ytterligare expandera antalet alternativ i datorkonfiguratorn, iaf inte i den utsträckning du efterfrågar. Orsakerna till dessa är flera, men ett par är, problem med inkompatibilitet mellan fler komponenter än man kan tro och det faktum att vi vill vidareutveckla och förbättra funktionaliteten på konfiguratorn. Efter detta kan vi se på att ”lägga in hela sortimentet” i konfiguratorn.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Tyvärr är det lite sent för det, paketet var redan skickat när jag skrev inlägget och returvaran hämtade jag ut i måndags. På eran sida, eller i era mail nämdes ingenting rörande returfrakten, det borde klart framgå redan när man ansöker om RMA, eller när man får beskedet om att RMA-ansökan är godkänd. Tycker ni kan göra som NetOnNet, de skickar ut en fraktsedel isamband med att RMA-ansökan blir godkänd och skriver i mailet att man skall invänta denna. De som vill lämna in retur via butik borde isåfall ha någon kryssruta som säger något i stil med "skicka inte ut fraktsedel, lämnar returvara i butik".

Hej igen vEX,

Vi arbetar på en automatiserad rutin runt detta med fraktsedlar. Under tiden går det alldeles utmärkt att ringa eller maila in till oss och be om en fraktsedel. Men som sagt – vi är på saken!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Lorenz
Jag tycker att ni skulle kunna ha ett längre "träd" bland kategoirerna.
Ex. Istället för
# Chassi
# Chassi Barebone
# Chassimod

Skulle ni kunna ha:

Chassi
- Chassi Barebone
- Chassimod

Tycker att det är rätt svårt att hitta på eran sida.

Hej Lorenz!

Jag förstår ditt resonemang runt chassis helt och hållet. Tror säkert att vi kan göra vissa optimeringar på sidan inom en snar framtid, speciellt efter det att den nya layouten kommit på plats.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Mr.Pruple
På plussidan:

Bra urval från många kategorier.
Fyndhörna
Lätt och överskådlig

Minussidan:

Små bilder
Kan inte kommentera eller göra recensioner
Mailsvar kan ta tid
Dyr frakt som påpekats

Summa summarum

En "komplett" butik för allt en prygalen man behöver!

Hej Mr.Pruple
*Bilderna arbetar vi med
*Mailsvar skall besvaras samma dag en vardag om det inkommit innan 17:00. Vet inte när du testade senast?.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tofen
Jag tror också att ni kan vinna en del i användarvänlighet om ni fixar mer än 2 "nivåer" i menyn. 3 borde kunna underlätta ganska mycket. Specielt Chassi-biten är ganska klyddig att navigera i som den är nu. Specielt med både "Chassimodd" och "Chassi -> Tillbehör". såhär skulle vara bättre:

Chassi
*Barebone
# Barebones
# Tillbehör
………här har jag klippt……
Även grafikkort kan man då lägga till en tredje nivåp med "ATI", "nVidia" m.m.

Sen borde USB-minnen ligga under samma kategori som minneskort, kanske en "Flashminne" kategori?

Sen tycker jag att det inte alltid behöver stå i bokstavsordning i 2a "nivån" Tillbehör borde istället alltid ligga längst ner.

-----

Lite tipps på produkter ni kan ta in:

-Logitechs nya Ultra flatX (LÄNK)

-ASRock moderkort

-Högkvalitets DVD-brännare, typ Plextor

-BlueGears Ljudkort

-Intel Core Solo och Celeron M processorer, Ett tipps där också är att skriva till att Pentium M/Celeron M inte har samma socket som Core Duo/Core Solo fast båda är 479pinns.

-G.Skill Minnen

-Lite fler märken på DVD/CD skivor hade inte skadat, känns lite klent med bara Verbatim och That's Write. Typ Fujifilm och Platinum brukar vara populära

-Lite mer proffs nätverksprylar, Cisco, Extrem Networks, HP osv.

-Axis Printerservrar m.m.
-----

Såg innan att någon tog upp dedär med konfigurerbara laptops. Om de nu inte säljer så bra så kanske ett sammarbete med någon större tillverkare som också erbjuder fri konfiguration vore något. Tipps på en sån tillverkare är svenska Zepto.

Hej tofen!

Vi tar än en gång åt oss av åsikterna gällande kategorisering. Vissa föredrar endast två nivåer, andra föredrar fler. Däremot kan som sagt vissa inflyttningar i menyn ske, speciellt aktuellt är detta med chassin som även nämndes i föregående inlägg. Tackar även för de produkttips du försett oss med!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andersson89
Måste som flera andra berömma för en mycket bra nätbutik.

Tips på veckans erbjudande är hårddiskar, är alltid folk som är behov av dem. SKulle gissa på en 300GB av någon tillverkare skulle sälja som bara den! Sen som en del andra har tagit upp är frakt kostnaden. Varför inte införa så att om man handlar endast en liten sak, som ett par hörlurssnäckor. En väldigt lite förpackning men som måste skickas med en storlåda och full frakt?

Jag och säkert många andra skulle säkert uppskatta om ni tog in produkter av företager Deltaco, tex. IPOD NANO TILLBEHÖRSKIT, LADDARE, KABLAR. Finns på dustin för 85:- och skulle vara perfekt för oss med en Ipod och behöver rese tillbehör. De har också massor med andra intressanta produkter.

//Andersson

Hårddisk skall dyka upp relativt snart – tips är att kolla nästa veckans erbjudande
För mindre artiklar har vi idag brevfrakt som kostar 39 kronor. Brev är däremot inte försäkrat, viktigt att man är medveten om det.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Gramner
Sökfunktionen är något som jag gillar skarpt, den är enkel och smidig om man bara ska söka på ett enkelt ord, men man kan samtidigt göra ganska avancerade sökningar. Mycket bra.

Sidan är även väldigt skalbar för olika upplösningar, sidan ser ovanligt bra ut i 1680x1050 jämfört med många andra webbutiker, hela skärmytan utnyttjas istället för bara en tredjedel utan att det ser konstigt ut.

Produkttips då:
Det jag saknar mest är Lian Li-chassin, såvitt jag kan se har ni tyvärr inte ett enda. En Sunbeam Tuniq Tower 120 CPU-kylare hade inte heller skadat

Hej Grammer!

Tack för berömmet gällande websidan, sitter själv i 1680x1050 och det känns väldigt luftigt och trevligt i den upplösningen.

Lian Li chassin verkar vara efterfrågade men de sålde väldigt dåligtr när vi hade dem. Hmmm, får prata med inköparen här igen. När det gäller sunbeam-produkten tror jag inte det skall vara några problem att ta in den. Tar det vidare med ansvarig.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Scoc

Saknas.. könsknivar kanske? (skämt åsido..) [/B]

Hej Scoc!

Vet inte riktigt vad könsknivar är om jag skall vara ärlig men det låter inte vidare trevligt ;). Däremot kommer du snart kunna köpa saft i 20-liters dunkar… Njet!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av freDIE
Har handlat på Komplett.se så länge jag har hållt på med datorer.

Sen som någon annan också tyckte, så vill jag ha in "Lian Li" i sortimentet och lite fler tillbehör och "prylar" som gtek.se har, tex. plexiglas, startknappar, fläktgaller, ljuddämpning m.m.

Hade ni lagt till dessa sakerna och några andra, så hade komplett.se varit komplett!

MVH Fredrik

Hej freDIE,

Går direkt på ett av dina förbättringsförslag, men har givetvis tagit till mig att d ui övrigt verkar nöjd :). Lain Li skall jag som sagt kolla upp igen. Plexiglas och extrem modutrustning tror jag dessvärre inte vi kommer att kunna förse dig med då det är en sådan liten marknad…tyvärr.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av freknemuff
Tjena jag har några negative(så jävla svårt att komma på positiva) synpunkter, dom flesta har nog redan nämnts i tråden men men här kommer dom:
*Jag skulle vilja se fler kvalitetsminne såsom ocz och G. skill
*Större fläktar, men jag förstår att det är aldels för liten marknad för det.
*Det vore perfekt om man kunde sortera hårddiskarna efter kr/gb
*Några dangerden produkter i vattenkylningssekktionen skulle inte heller skada.

Ni är för övrigt den bästa webbutiken i sverige.

/en trogen kund

Ännu en kund som vill se OCZ i sortimentet, börjar se ett mönster här :). Skall addera dig till den nu långa lista av kunder som vill se OCZ i sortimentet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av benjiman
Tjohej,

Först ett stort tack för att ni öppnat möjligheten att hämta varor om man bor i Göteborg. Minns att jag efterfrågade detta i något mail för nåt år sedan, och det kommer uppskattas vid nästa beställning

Något jag saknar som flera har nämnt är större produktbilder (gärna från olika vinklar). Som det är nu får jag googla fram bilder när jag ska leta chassi till ny dator.

Saknar också direktbetalning (FSB, Nordea m.m), men det höll ni på att fixa verkar det som.

Något annat jag inte direkt saknar men hade varit bekvämt är en "bygg din egna dator" möjlighet, men för att slippa dra en lång förklaring har datorbutiken en bra sådan.

Annars har det nog alltid varit frid&fröjd vad gäller leveranstid, RMA och support. Keep up the good work!

Hej benjiman!

*Kul att du gillar hämtbutiken – det var många som efterfrågade detta och nu är det verklighet. Vi tycker det är lika trevligt som du då populariteten överstigit alla förväntningar.

*Större bilder är på agendan, olika vinklar får vi ta i steg två.

*Direktbetalning är på väg men med ett än så länge okänt lanseringsdatum.

*Se mitt föreg. svar gällande ”bygg din egen dator”.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av TheSweede
Tja Sebastian, jag tänker börja med att säga att jag faktiskt INTE läste igenom dina 5 milj. ord svars inlägg, så om detta redan har blivit sagt så ber jag om ursäkt...

1, Eran PC byggare e allderles för simpel,…

2, Jag tycker oxå att erat sorteringssystem är krångligt, allt slängs lixom bara fram med små bilder framför dig, med sedan följande val på sidan. Jag tycker att det borde vara enklare att handla (och leta igenom) listorna genom att man (i vänster hörn) har olika "flikar", en e hårdvara, ……(bra exempel på det system jag menar kan du se på www.newegg.com, vilket e typ USAs Komplett)...

3, Varför inte öppna en PC "Stormarknad" nånstans i sthlm trakten?....

tack före mig...

Hej TheSweede,

Helt ok, förstår att du inte läst igenom allt, men hoppas att du läser detta iaf

1. Vi skall först och främst förbättra funktionaliteten på PC-byggaren, sedan kan vi se på att expandera valen. Viktigt är även att poängtera att våra kampanjmodeller (Gamer, Office, Home) kommer att fortsätta ha väldigt begränsat antal valmöjligheter. Om man vill konfigurera mer än detta bör man använda sig av den ”riktiga” PC-byggaren här: http://www.komplett.se/k/cl.asp?bn=10310 och välja ”konfigurera med expertalterantiv”. Vi har inte hela sortimentet listat där, men vi har fler alternativ.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Derox
Hej!
Jag såg för ett tag sen att ni gjort om sidan, till mitt tycke kanske skall tilläggas, jag anser att den blev mycket lättare att navigera på och snabbare hitta de produkter jag söker. Och nu när jag hittar tråden tänkte jag att jag kan lägga några ord här. Det skedde en mycket positiv ändring på sidan enligt mig med andra ord.

Med saker jag anser att ni skulle kunna förbättra skulle jag vilja se att utbudet av bärbara datorer blev större, för att ni på ett bra sätt kan konkurera med andra "datorbutiker" på nätet skulle jag gärna se modeller från alla de större tillverkarna (saknas just nu från bland annat Sony och Toshiba). En annan sak till samma förslag är att lite fler modeller av vissa tillverkare skulle vara att föredra, i skrivandes stund finns t.ex. bara 3 st modeller ifrån Acer.

Eftersom det är en bärbar dator jag kollar på just nu är det just saker angående detta jag har i huvudet just nu.

Jag måste dock tillägga att speciellt under grafikkortssegmentet är det väldigt lätt att hiitta det man söker, eftersom jag fortfarande sitter på ett AGP system till den stationära är det ibland svårt att just få upp endast grafikkort till AGP portar, men detta fungerar väldigt smidigt på er sida.

Ytterligare ett steg i detta segment skulle kanske vara en funktion som tillåter användaren på alla grafikkortsegment dela upp mellan Ati och Nvidia kort? Då kan man lättare jämföra olika modeller av samma kort (t.ex. de olika modellerna av 6800 korten), och då enklare se vilket som man tycker är mest prisvärdigt eftersom man då ser korten mer "intill" varandra. Det anser iaf jag vara ett bra tillägg.

Annars var det inte så mycket mer jag tänkte på. Fortsätt med det bra arbetet!

Hej Derox!
Kul att du gillar den nya sidan. Skall vidarebefordra dina åsikter om vårt bärbara sortiment till rätt person. Det är flera olika åsikter om hur kategoriseringen fungerar, men för dig har den tydligen fungerat bra. Det jag tror vi behöver är bättre sortering/filtrerings-verktyg och de står på agendan.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av belga
Jag handlar faktiskt det mesta av mina prylar hos Komplett.se, av den enkla anledningen att ni har bra service. Kanske inte alltid billigast, och defenetivt dyr frakt, men det anser jag vara värt det i de flesta fall.

Nackdelarna dock är dock som någon skrev här tidigare. Den nya sidan gillar jag inte riktigt. Olika sektioner är en bra tanke, men ha då alla de olika produktkategorierna listade och inte bara de populäraste, det var mycket trevligare och mer överskådligt när man kom åt allt direkt från start. Nu känns det mer omständigt, och därmod också mer krävande.

En annan sak är just det där med mer bilder. en enkel liten snedbild på chassin säger inte mycket. Som allra minst börn ni se till att hitta länkar till ställen där bra foto-material finns att tillgå, jag har märkt att det inte är alltid sådana länkar finns. Men bättre vore med en sidbild på den interna layouten av chassin och kanske en ren frontbild istället. Lite mer Lian-Li på chassisidan skulle inte skada heller.

En sak som dock stört mig mer än något av de ovanstående är erat utbud när det gäller vattenkylning. Det har faktiskt hindrat mig från att köpa någon del alls till vattenkylning från er. Ett enkelt exempel. Ni har nipplar till 12mm ID slangar, men inga slangar av de måtten? Jag förstår inte hur ni hade tänkt er det. Likaså saknar jag tygon-slang, några ordentliga pumpar och DangerDen-block. Och jag har inte hittat några prylar alls i 1/2 storlek. Jag menar på att om man har kunskapen och intresset av att bygga sitt eget vattensystem istället för att köra kit, så borde man ha förnuftet med sig och inte köpa delar som jag bara kan beskriva tillhörandes kategorin nödfallsval.

Men annars är jag riktigt nöjd. Bra service, bra support, snabba leveranser och ett generellt sett bra sortiment. Bäst av allt är dock attityden man blivit bemött av när man ringt in och haft problem. Inget tjafs, inga protester eller annat, lite snabba frågor för att klara av de uppenbara sakerna och funkar det ändå inte så visst, in med så ser man vad som kan göras. Precis sånt gillar jag mer än någonting annat. (vilket också är en punkt en del av de andra aktörerna brister på enligt mig)

slutsats : en :up:, med några hack i kanten

Hej Belga,

Tack för alla förbättringspunkter. Vad gäller websidan så kommer den att hålla nuvarande form framöver, men det är möjligt att man kan införa en ”visa alla kategorier”-knapp eller liknande. Jag skall ta det med WEB.

Bilder får vi jobba vidare med. Jag lovar ingenting om olika viklar osv och förstår din poäng, men ofta finns det inga sådana bilder att tillgå. I en förstafas skall vi se till att det finns större och mer högupplösta bilder att titta på.

Vattenkylningssortimentet kan förbättras helt klart. Sedan vill jag även poängtera att vi har en del gammalt kvar som vi måste sälja slut på, därav kan det vara så att vi har nipplar till en storlek, slangar till en annan. Jag skall även se till att vederbörande inköpare får dina åsikter framförda genom mig.

Kul att du är nöjd med de övriga bitarna!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Random-person
Jag har lite tankar på att lägga runt 14.000:- på ett datorsystem av er.
Troligtvis blir det en modifierad A20.

Men jag har en fråga: Plomberar ni chassit?
Jag förstår om ni gör det (det är nog inte helt ovanligt med slynglar som köper sin nya dator för föräldrarnas pengar, för att sedan öppna den och trycka en skruvmejsel i chassifläkten för att byta ut den mot en Heaton-dito), men samtidigt är jag lite orolig över det hela.
Problemet är att dels är det ett helvete att få bort pluggarna (om ni använder sådana), och dels förlorar jag garantin. Det är inte så roligt om tex. ljudkortet går sönder, men sedan får jag ingen garanti från er pga. att jag öppnat chassit för att sätta i en ny disk. Jag är helt ointresserad av att byta processor/annat som utan tvekan kan skada datorn om man inte vet vad man gör, jag vill bara sätta i lite hårddiskar...

Och så en helt annan fråga: Var finns skruvar som används till 3,5-tumshårddiskar att köpa på komplett? Vill gärna köpa ett antal så man har (de försvinner hela tiden).

Hej Random-Person!

De datorer vi bygger är försedda med en OK-försegling på baksidan. Om du vill göra en uppgradering under datorns garantitid går det naturligtvis bra, förutsatt att det görs på ett fackmannamässigt sätt utan att direkt eller indirekt förstöra någon annan del i datorn. Garantin för datorn gäller fortfarande endast på grundkonfigurationen och inte på de delar som monteras in i efterhand.

Angående skruvar så finns de tyvärr inte till försäljning. Dessa skruvar är lite olika beroende på chassi (även om tjockleken och gängorna skall se likadana ut) och medföljer alltså chassit när du köpte det. Om du vill kan du skicka mig ett PM med adress så kan jag skicka ut lite skruvar till dig så att du får testa vilka som fungerar

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
Ni skulle öppna en butik här uppe i Norrland också, känns långt till Göteborg

Vi får se vad som händer framtiden, men det närmaste året finns dessvärre inga sådana planer :(.

Ha nu en RIKTIGT trevlig midsommarhelg alla glada så hörs vi vid igen under nästa vecka!

Mvh
Sebastian Komplett.se

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Sebastian/KPS
Hej igen vEX,

Vi arbetar på en automatiserad rutin runt detta med fraktsedlar. Under tiden går det alldeles utmärkt att ringa eller maila in till oss och be om en fraktsedel. Men som sagt – vi är på saken!

Vilket är jättebra, men varför saknas informationen i dagsläget? Borde stå nämnt någonstans att man själv måste ta kontakt med er för att få en fraktsedel. Hade det stått någonstans hade jag direkt satt mig i telefonkö för att få en, nu nämdes det inte ens vilket gjorde att jag helt enkelt skickade in paketet och antog att ni saknade den möjligheten. Visst, jag borde kanske själv ha frågat om saken, men då det inte nämdes och jag bara ville ha ett fungerade grafikkort så snabbt som möjligt tänkte jag inte så mycket på det.

Visa signatur

WS: Fractal Design Pop Silent | Seasonic Prime G12 GC 550W | Gigabyte B650 Eagle AX | Ryzen 7 7700 | Corsair 64GB DDR5 | Asus Xonar DX | Arch Linux (x86_64) | Eizo EV2795
HTPC: Philips 50PUS8804, Kodi samt extern usb-disk
Server: Raspberry Pi 4 | 8GB RAM | HDD 750GB | Arch Linux (armv7h)

Permalänk

Jag har köpt min dator hos er.
Den funkade bra men led av bluescreens mest hela tiden då jag spelade 3D spel.
Så jag frågade om ni visste problemet i eran support men de visste inte och bad mig skicka in datorn så fick era killar se över det där.
Jag berättade att ni borde prova något spel under längre tid då det oftast är då det händer.
När datorn hade varit hos er i någon vecka får jag ett mail att ni provat Memtest, något windows stress program och kanske att det var 3dMark också.
Men inte något spel under längre tid?
Nu började misstankarna komma, är det spelet som inte funkar som det ska?
Nej det kan det inte ha varit eftersom jag provade massor av spel. Doom3, Thief Deadly Shadows och Half Life 2.
Så när jag fick tillbaka datorn hade ni sagt att det inte var något fel på den.
Jaha, tänkte jag.
När jag fick tillbaka den installerade jag om datorn med hjälp av PC Angel som man fick med på datorn.
Eftersom jag inte hade haft datorn länge antog jag att PC Angel la in nya grafik korts drivrutiner, men dessa visade sig vara väldigt gamla, så jag la in nya ForceWare och vips så var Bluescreen problemet löst.
Sen kommer en räkning på flera hundra kronor och jag blir lite småsur eftersom ni inte provade 3D Grafik under en lång tid, utan provade minnena samt ett windows stress program.
Slutsats: Jag tycker ni borde ha något spel eller något att köra under en längre tid om man ber om det

Visa signatur

Intel Core 2 DUO 3.0ghz, 4.00gb RAM, HIS Raedeon HD 4870

Permalänk

bra att ni hr öppnat butik i göteborg men ni skulle väl kunna sälja antec super lan boy ett omtyckt och ganska billigt chassi.... annars så är jag nöjd med vd jg ar köpt på komplett...

Visa signatur

I am Oskar the one and Only!!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92

Slutsats: Jag tycker ni borde ha något spel eller något att köra under en längre tid om man ber om det

Inte för att vara tyken men hur många timmar syftar du på då? och vem ska spela?? tänk dig att den anställda kostar företaget 300:- i timmen..

Permalänk
Medlem

Snälla jag ber er att fixa en funktion så att man kan ta bort ett gammalt konto. Tycker att det var så mycket bök, då jag ville använda email-kontot som privatperson och inte som företag. Då jag hade det innan. Skrev mail till er och ja fick inget hjälp och ni sa att ni inte kunde göra något åt saken. Tog så långt tid oxå innan svaren så jag slutade bry mig om komplett o börja handla från dustinhome. Så om ni vill ha tillbaka en kund som brukar handla mycket Snälla fixa funktion för att ta bort registrerade Konton så att man kan göra om.

Visa signatur

Stationär: Ubuntu GB DQ6 P35 | Q6600 | 4GB ram Corsair 2*2gb 800mhz (3.5gb) |1tb SATA + 500gb SATA + 250gb SATA | Sparkle 9800gt Passiv
Laptop: Lenovo 3000 v200 | Ubuntu |

Permalänk
Medlem

Hur kommer det sig att ni tog bort opteron cpuerna? opteron 165 samt 170

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk

Bra initiativ till en sån här tråd så ni kan få se vad vi tycker!

Tycker era olika vecko erbjudanden är mycket bra, dom har bra pris och leveranstiden är lysande!

Sen är det bra att ni skriver ut en varning när man ska köpa exempelvis pci-e grafikort, många "svenssons" kan göra fel där, har exempel på vänner som gjort det

Men något jag saknar (eller har missat totalt ) är en mall för att bygga ihopp ett komplett datorsystem från ruta noll.

Jag skulle vilja se en "bygg ditt eget system" eller liknande där man, enligt en "mall" kan välja cpu, ram, moderkort etc, mallen måste självklart vara skriven så man bara kan välja delar kompaktabla med varandra (ex amd moderkort ska inte kunna väljas tillsamans med intel cpu).

Typ dela in det i kategorier, låt "kunden" först välja AMD eller INTEL, därefter socket etc.
Har sätt liknande på andra webb butiker och det är smidigare än att plocka delar och lägga dom i kundvagnen.

Typ detta kan ligga under eran "PC byggare", typ en underkategori "avancerat".

Sen så borde man kunna spara en kundvagn, mkt smidigare om man ska plocka ihopp ett system åt en kompis och sedan länka det, i dagens läge måste man länka varje produkt var för sig?

Annars tycker jag ni har en bra sida

//Endosavian

Visa signatur

sysl....
Bygg din egen router med pfSense
Citera för svar!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur kommer det sig att ni tog bort opteron cpuerna? opteron 165 samt 170

slut kanske amd tillverkar ju inte dom längre sedan ett tag tillbaka..

Permalänk
Medlem

En funktion som jag saknar är möjligheten att få bygga sitt eget system och sen bara lägga till "montering och test".
Detta då jag själv ej har den praktiska kunskapen att bygga ett system men den teoretiska.
De datorpaket som ni har är bra, men om man vill skräddarsy så är det ofta något som hamnar utanför.

Lämnar ni sådant ute som inte skulle kompilera med datorpaketet eller finns det annan anledning?
"Expert konfigurationen" skulle ju kunna innehålla bättre sortiment till exempel.

Grund och botten ligger i att jag vill bygga en dator från Antec Sonata II chassit men inget av era datorpaket erbjuder detta trots att det finns i ert sortiment.

Visa signatur

Regn är snö på sommarn.

Permalänk

Tänkte bara skriva att Hämtlagret är guld värt!

Man märker att det blir mer och mer folk där också, första gången jag var där var det inte en kotte (kund alltså) där (på lunchtid), senast så var det mycket folk (eftermiddagen) men det flöt på hyffsat, trotts att kortläsaren är lite seg att koppla upp sig till banken.

Efter ett mail till dig (Sebastian) där jag ville ha hjälp med en fråga så skrev du att dom på hämtlagret kunnde hjälpa en och flasha nytt bios osv, det sparade jag mycket tid på, eftersom min cpu inte skulle boota med moderkortet annars, och 775-cpuer är inte det lättaste att låna. Gillar eran support.

Sen är jag lite nyfiken, all hårdvara som man ser nere till vänster när man tittar igenom disken, vad är det för? RMA?

Saker jag skulle villja få förbättrat:

1. Ta bort användarrecensionerna, folk som inte kan så mycket kan nog lita på dom felaktiga recensionerna för mycket.

2. Entusiastminnen, mycket dåligt med dessa i sverige, t.ex OCZ, G.Skill osv. (Netshop har ju ocz tex, har dom det så verkar det ju som det finns en generalagent i norge och då tycker man ju att det borde gå att fixa)

3. Bättre informatition på demovarorna istället för standardtexten.

Saker jag gillar:

Nya designen, sortimentet, mycket produktbilder, riktigt bra lagerstatus, de flesta varor i lager, erbjudanden osv

Oj, blev mer text änn jag trodde...

Permalänk
Medlem

Bara så alla vet... Komplett öppnar butik/hämtbutik i huvudstaden snart.

Döm själva;
"Kassa/lagerpersonal, heltid (Stockholm)

Som medarbetare i vår hämtbutik ställs stora krav på kundhantering och stresstålighet, då det periodvis kan vara mycket högt tempo.

Arbetsuppgifter
Mottagning och uppackning av ankommande gods
Utlämning av varor till kunder
Viss teknisk rådgivning kan förekomma
Kvalifikationer
Kassa/butiksvana är meriterande
Goda kunskaper i svenska språket, både i tal och skrift.
Stresstålig, positiv och serviceminded
Genuint intresse av datorer och teknik
Kunskap om datorers funktion och uppbyggnad samt mjukvara
Vi värdesätter de kvaliteter som en jämn könsfördelning tillför och ser därför gärna kvinnliga sökande.

Sista ansökningsdag: 2006-07-10
Tillträde: Snarast"

JAAAAAAAAAA.. säger jag

Permalänk
Geeks
SweClockers

Jag kanske missat något fundamentalt, men varför skriver ni inte ut fulla specifikationer på nätaggregaten? Alltså hur många ampere de olika linorna klarar av att leverera samt om det är max eller peakvärde. Det är ju dom värdena som är det riktigt intressanta.

Visa signatur

» Kontakta oss » SweClockers på Facebook » SweClockers på Youtube » Blips of SweClockers (Spotify)
» Pappa till Moderskeppet » SweClockers chefredaktör 2007–2015

Permalänk
Medlem

Jag tycker om den nya designen, clean och logisk.
Ni har snabba leveranser, iallafall de gånger jag beställt av er.
Underbart RMA-system, och snabba svar.

Hämtbutik kan ju aldrig vara dåligt, fixa en i stockholm också så kommer iallafall jag handla mina grejer hos er MYCKET oftare. Fraktkostnad spelar stor roll.

Era produktbeskrivningar är inte alltid på topp, men jag förstår att det är svårt att hålla alla produkters beskrivningar i topptrim.

Ni skulle kunna ha en sektion i stil med "datorbygge för nybörjare", med vilka komponenter som passar ihop, användare kan rekommendera produkter, vad som passar för vilka ändamål (HTPC, server, speldator osv) och ge hjälp om någon inte vet vad de vill ha eller har frågor kring hur man kopplar in eller installerar olika komponenter. Dela med sig av sina kundvagnar?

Permalänk

Jag gillar verkligen den nya designen och tycker att den både är enkel och smart. Supporten tycker jag verkligen är utmärkt när jag till exempel mailade till er och fick svar på alla frågor snabbt (jag tror det var dig jag mailade med, Sebastian). Dessutom går ju alltid frakterna snabbt och jag tycker inte det är för dyrt, speciellt när man beställer flera grejer samtidigt! Jag är också extremt nöjd med utbudet och priserna som inget ställe (så vitt jag vet) toppar!

Som grädde på moset måste jag bara tacka för att jag fick komma upp med mitt trasiga moderkort och lämna det till er istället för att skicka det med posten tvärs över stan! Det var dessutom före ni öppnade eran butik! Jag har aldrig varit med om maken till service!

Dock, som många andra skulle jag vilja se fler och mer detaljerade bilder på saker!

// Petter

Permalänk
Medlem

Har förut avstått från att handla hos er då frakten är hög men jag har nu ändrat min uppfattning. Den extra slanten som man betalar ger en hel del. Härlig support, låga priser och ett stort sortiment. I och med att ni verkar ha fixat bättre specifikationer på produkter så finns det inget att klaga på. Ni har en härlig butik och det bör ni gärna fortsätta med att ha!

*edit*

Kan ta och lägga till att jag verkligen gillar den nya sidan. Dock så vet jag inte om detta är något fel (en bugg?) men när det står:
"Inloggad som [namn] — [kundnr.] (Logga ut)"
Så är man inloggad, visst? Men då så om jag klickar på konto så kommer det att jag måste logga in. Är detta något ni är medveten om? Kanske någon som skrivit om det i tråden, har inte riktigt orkat läsa igenom alla svar.
Kan lägga till att detta uppkommer i både Opera och Firefox.

Permalänk
Medlem

Mycket bra uppdatering Komplett.se!
Men vill fortfarande se att ni tar era egna bilder på produkter som newegg har det.
Skulle också gärna vilja se undermenyer till menyerna som de flesta velat ha.

När är det "SuperWeekend"? Varannan helg?
När jag skulle hämta mitt paket från komplett så var den en tjej som fotograferade lite utanför erat "kontor"? Varför? Blev lite rädd...

Visa signatur

Burk 1: MSI Neo4 Platinum, AMD64 "Winchester" 3200+ , Corsair 2048mb, 7800GT.
Burk 2: AMD64 "Venice" 3200+ @ 2500mhz, AsRock SATA2, Corsair 2048mb, XFX 6800GT NV5 Silencer.

Permalänk

Saker som jag skulle vilja se:

Fler sub-kategorier: Möjlighet att kunna sortera typ grafikkort efter modell, eller minnen efter storlek.

Jämförelse möjlighet av flera produkter utan att behöva ha 5-6 sidor öppna.

Bättre produktbilder framförallt inom kategorin chassie, fler bilder på insidan (det är ju den som räknas när man bygger själv)

Istället för kundrecensioner så länkar till sakkunniga recensioner.

Annars så är jag för övrigt nöjd med Komplett.se de gånger jag beställt därifrån.

Permalänk

Jag håller med om att ni väldigt gärna kunde haft bilder på insidan av chassit. Fast jag antar att det är lite för mycket jobb att öppna en låda och ta kort (ni har trots allt en del chassin). På de populäraste kanske? Och de ni säljer som färdiga datorer.

Visa signatur

Keytronic for keyboard!
Sanningen måste döljas!

Permalänk
Komplett.se

Hej igen och ursäkta för att det dröjt ett tag innan svar, jag har varit borta en kortare tid och hoppas på överseende.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av [vEX]
Vilket är jättebra, men varför saknas informationen i dagsläget? Borde stå nämnt någonstans att man själv måste ta kontakt med er för att få en fraktsedel. Hade det stått någonstans hade jag direkt satt mig i telefonkö för att få en, nu nämdes det inte ens vilket gjorde att jag helt enkelt skickade in paketet och antog att ni saknade den möjligheten. Visst, jag borde kanske själv ha frågat om saken, men då det inte nämdes och jag bara ville ha ett fungerade grafikkort så snabbt som möjligt tänkte jag inte så mycket på det.

Hej!

Vi arbetar som sagt på en helautomatiserad lösning, men kan hålla med om att det kanske kan framgå tydligare när man gör sin ansökan. I vilket fall som helst arbetar vi med att få fram alternativet med fraktsedel tydligare och jag skall se på möjligheten för en "snabbfix" gällande detta i väntan på det automatiserade systemet.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av spunk92
Jag har köpt min dator hos er.
Den funkade bra men led av bluescreens mest hela tiden då jag spelade 3D spel.
Så jag frågade om ni visste problemet i eran support men de visste inte och bad mig skicka in datorn så fick era killar se över det där.
Jag berättade att ni borde prova något spel under längre tid då det oftast är då det händer.
När datorn hade varit hos er i någon vecka får jag ett mail att ni provat Memtest, något windows stress program och kanske att det var 3dMark också.
Men inte något spel under längre tid?
Nu började misstankarna komma, är det spelet som inte funkar som det ska?
Nej det kan det inte ha varit eftersom jag provade massor av spel. Doom3, Thief Deadly Shadows och Half Life 2.
Så när jag fick tillbaka datorn hade ni sagt att det inte var något fel på den.
Jaha, tänkte jag.
När jag fick tillbaka den installerade jag om datorn med hjälp av PC Angel som man fick med på datorn.
Eftersom jag inte hade haft datorn länge antog jag att PC Angel la in nya grafik korts drivrutiner, men dessa visade sig vara väldigt gamla, så jag la in nya ForceWare och vips så var Bluescreen problemet löst.
Sen kommer en räkning på flera hundra kronor och jag blir lite småsur eftersom ni inte provade 3D Grafik under en lång tid, utan provade minnena samt ett windows stress program.
Slutsats: Jag tycker ni borde ha något spel eller något att köra under en längre tid om man ber om det

Hej!

Kan du skicka mig ditt servicenummer? Har fått följande svar från serviceavdelningen:
--------------------------
Skulle tro att det har gått till på följande sätt, kund har skickat in datorn med felbeskrivningen bsods i spel osv. Vi blåser den lägger in senaste drivisar kör 3dmark,wst samt memtest, kund får hem den kör en recovery och får dom ädre drivrutinerna. Dessa drivrutiner har något problem med hans gfx vilket leder till bsods, osv han updaterar datorn fungerar.
Vi har oavsett testat med 3dmark och det är minst om inte mer krävande än många spel idag speciellt 06.

Men visst håller med vi borde prova med något spel om kunden ber om det, men om detta inte har inte gjorts i detta fallet går det bara att beklaga detta.
----------------------------

Citat:

Ursprungligen inskrivet av dell 4 ever
bra att ni hr öppnat butik i göteborg men ni skulle väl kunna sälja antec super lan boy ett omtyckt och ganska billigt chassi.... annars så är jag nöjd med vd jg ar köpt på komplett...

Vi har haft inne Lan boy innan. Vet inte varför vi inte har det idag. Kontrollerar med inköpare.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av tuffING
Snälla jag ber er att fixa en funktion så att man kan ta bort ett gammalt konto. Tycker att det var så mycket bök, då jag ville använda email-kontot som privatperson och inte som företag. Då jag hade det innan. Skrev mail till er och ja fick inget hjälp och ni sa att ni inte kunde göra något åt saken. Tog så långt tid oxå innan svaren så jag slutade bry mig om komplett o börja handla från dustinhome. Så om ni vill ha tillbaka en kund som brukar handla mycket Snälla fixa funktion för att ta bort registrerade Konton så att man kan göra om.

Hej!

Ta bort konton kommer vi nog inte tillåta framöver heller, främst då det kan bli problem vid returer och garantiärenden. Däremot kan vi säkerligen göra kontohanteringsprocessen smidigare. Ditt problem löses enkelt av att vi ändrar e-postadressen/inloggningen på ditt gamla konto till ngt annat. Efter det skall det inte vara några problem att använda din e-post till privathandel. Skicka gärna ett pm till mig eller maila support@komplett.se med det konto som skall "tas bort" så löser vi givetvis detta.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av RoleX
Hur kommer det sig att ni tog bort opteron cpuerna? opteron 165 samt 170

Hej!

Jag vet faktiskt inte varför vi inte har dem tillgängliga.Tror att de är svåra att få tag i (tillverkas inte längre vad jag vet) och vår leverans är slut. Skall dubbelkolla med inköpare och återkomma med svar.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Endosavian
Bra initiativ till en sån här tråd så ni kan få se vad vi tycker!

Men något jag saknar (eller har missat totalt ) är en mall för att bygga ihopp ett komplett datorsystem från ruta noll.

Jag skulle vilja se en "bygg ditt eget system" eller liknande där man, enligt en "mall" kan välja cpu, ram, moderkort etc, mallen måste självklart vara skriven så man bara kan välja delar kompaktabla med varandra (ex amd moderkort ska inte kunna väljas tillsamans med intel cpu).

Typ dela in det i kategorier, låt "kunden" först välja AMD eller INTEL, därefter socket etc.
Har sätt liknande på andra webb butiker och det är smidigare än att plocka delar och lägga dom i kundvagnen.

Typ detta kan ligga under eran "PC byggare", typ en underkategori "avancerat".

Sen så borde man kunna spara en kundvagn, mkt smidigare om man ska plocka ihopp ett system åt en kompis och sedan länka det, i dagens läge måste man länka varje produkt var för sig?

Annars tycker jag ni har en bra sida

//Endosavian

Hej!

Just PC-byggardelen tycker jag att jag svarat på i mina tidigare svar. Vi tar till oss kritiken.

Vi har idag ”inköpslistor” där du kan spara kundvagnar., läs mer om den här: http://www.komplett.se/k/shoplist.asp

Denna är idag inte helt optimal kanske, men funktionell. Vi kommer att göra en del arbete runt denna för att det skall vara enklare att spara kundvagnar framöver.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sgtspiff
En funktion som jag saknar är möjligheten att få bygga sitt eget system och sen bara lägga till "montering och test".
Detta då jag själv ej har den praktiska kunskapen att bygga ett system men den teoretiska.
De datorpaket som ni har är bra, men om man vill skräddarsy så är det ofta något som hamnar utanför.

Lämnar ni sådant ute som inte skulle kompilera med datorpaketet eller finns det annan anledning?
"Expert konfigurationen" skulle ju kunna innehålla bättre sortiment till exempel.

Grund och botten ligger i att jag vill bygga en dator från Antec Sonata II chassit men inget av era datorpaket erbjuder detta trots att det finns i ert sortiment.

Hej!

Verkar som att det är flera som känner sig begränsade med dagens datorkonfigurator. Läs gärna igenom mina andra svar, men vi skall givetvis ta era åsikter till oss!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
[B]Tänkte bara skriva att Hämtlagret är guld värt!

Man märker att det blir mer och mer folk där också, första gången jag var där var det inte en kotte (kund alltså) där (på lunchtid), senast så var det mycket folk (eftermiddagen) men det flöt på hyffsat, trotts att kortläsaren är lite seg att koppla upp sig till banken.

[/b]
Kul att du gillar hämtbutiken.:-) Vi håller just nu på och bygger om för att ge större plats åt denna eftersom efterfrågan varit enorm.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo
Efter ett mail till dig (Sebastian) där jag ville ha hjälp med en fråga så skrev du att dom på hämtlagret kunnde hjälpa en och flasha nytt bios osv, det sparade jag mycket tid på, eftersom min cpu inte skulle boota med moderkortet annars, och 775-cpuer är inte det lättaste att låna. Gillar eran support.

Sen är jag lite nyfiken, all hårdvara som man ser nere till vänster när man tittar igenom disken, vad är det för? RMA?

Det var troligen inte mig du pratade med, det finns (mot alla odds) två Sebastian på Komplett.se. Den Sebastian du har pratat med sitter i Kundtjänst. Klonerna anfaller.

Citat:

[b]Ursprungligen inskrivet av Thakrillo

1. Ta bort användarrecensionerna, folk som inte kan så mycket kan nog lita på dom felaktiga recensionerna för mycket.

2. Entusiastminnen, mycket dåligt med dessa i sverige, t.ex OCZ, G.Skill osv. (Netshop har ju ocz tex, har dom det så verkar det ju som det finns en generalagent i norge och då tycker man ju att det borde gå att fixa)

3. Bättre informatition på demovarorna istället för standardtexten.

[/b]
1. Dessa kommer att vara kvar då de flesta tycker om recensionerna. Mig veterligen är det mycket sällsynt att någon köpt fel pga felaktigheter i en recension. Recensionerna används bäst som ”är produkten bra eller inte”-källa än som en faktadatabas som man baserar sina köp på. Om man har frågor som inte besvaras av specifikation eller text på vår eller tillverkarsidan gör man bäst i att ringa oss och fråga.

2. Jepp - det har jag fått helt klart för mig. Vi ser just nu på saken.

3. Vi brukar vanligen använda oss av den vanliga specifikationen + en förklarande text som anger i vilket skick produkten finner sig i. Vet inte vad du tänkte på annars?

Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thakrillo

Saker jag gillar:

Nya designen, sortimentet, mycket produktbilder, riktigt bra lagerstatus, de flesta varor i lager, erbjudanden osv

Oj, blev mer text änn jag trodde... [/B]

Då skall vi fortsätta i samma stil här så att vi håller dig nöjd

Citat:

Ursprungligen inskrivet av gpp-esm
Bara så alla vet... Komplett öppnar butik/hämtbutik i huvudstaden snart.

Döm själva;
"Kassa/lagerpersonal, heltid (Stockholm)

JAAAAAAAAAA.. säger jag

Japp, Hämtbutik i Stockholm är på väg!

Citat:

Ursprungligen inskrivet av xphaze
Jag kanske missat något fundamentalt, men varför skriver ni inte ut fulla specifikationer på nätaggregaten? Alltså hur många ampere de olika linorna klarar av att leverera samt om det är max eller peakvärde. Det är ju dom värdena som är det riktigt intressanta.

Hej!

Kan hålla med om att Ampere osv. borde stå med, men det handlar även om hur bra specifikationer vi själva får från tillverkare. ”Shit in – shit out” så att säga.
Nu kan man kanske resonera som så att ”varför går ni inte ner på lagret och tittar efter?”. Det gör vi i vissa tillfällen, men att göra det på alla nätaggregat är ett minst sagt tidsödande jobb och det har vi inte kapacitet för.

Vi arbetar däremot på att kontinuerligt förbättra informationen och ställa högre krav på tillverkare med rätt information från början. Detta arbete eskalerar nu när vi kommer att införa en jämför-funktion på sidan, så jag kommer lägga in ett önskemål om en amperespecifikation på nätaggregaten.

Citat:

Ursprungligen inskrivet av sl0w
Jag tycker om den nya designen, clean och logisk.
Ni har snabba leveranser, iallafall de gånger jag beställt av er.
Underbart RMA-system, och snabba svar.

Hämtbutik kan ju aldrig vara dåligt, fixa en i stockholm också så kommer iallafall jag handla mina grejer hos er MYCKET oftare. Fraktkostnad spelar stor roll.

Era produktbeskrivningar är inte alltid på topp, men jag förstår att det är svårt att hålla alla produkters beskrivningar i topptrim.

Ni skulle kunna ha en sektion i stil med "datorbygge för nybörjare", med vilka komponenter som passar ihop, användare kan rekommendera produkter, vad som passar för vilka ändamål (HTPC, server, speldator osv) och ge hjälp om någon inte vet vad de vill ha eller har frågor kring hur man kopplar in eller installerar olika komponenter. Dela med sig av sina kundvagnar?

Hej!

Kul att du gillar nya designen. Hämtbutik i Stockholm är på väg. Vi jobbar hårt med att få produktspecifikationen ännu bättre. Datorbygge för nybörjare är en bra idé, vi länkar nu till en del ”PC-byggarskolor” på svenska siter som är alldeles eminenta. Med bättre produktinformation kommer även bättre guidning på användningsområden. Vi vill ha mer än bara en vanlig ”specifikationsrapning” på de flesta produkter, och det är även detta på väg.

Visa signatur

Pinga oss gärna med en @Komplett så svarar vi ✌
Support: www.komplett.se/kundservice/ | Telefon: 031 710 20 00 | Facebook | Instagram

Permalänk
Medlem

Eftersom många websidor (nästan alla) kör med "fina" produktbilder, så hade det sett bättre ut om tex personer som har handlat en varu kunde skicka in sina privata bilder på de delar de köpt, tex en ut och invändig bild på ett chassi så ni kan lägga upp på er sida, på så sätt kan man få ett bättre perspektiv av en produkt istället för dessa produktbilder. Självklart finnas det också oftast "privata" eller recentionsbilder om man googlar lite men det hade varit lite bätte om ni hade på siten också ;).

btw se till att ni får in conroe fort så man kan beställa :D, kanske lagom tills stockgholms lagret öppnas :D.

Visa signatur

R.I.P Robert 2004-01-29 (klasskompis) Läs: Artikel Nr 1. | Artikel Nr 2. | Artikel Nr 3.

Permalänk
Medlem

Vad kul. Nu får vi chansen att berätta hur vi vill ha det och kanske få en grym förändring... okej, vad tycker jag då?

Frakten är ett stort minus... men flera stycken har redan täckt det, så jag tänker inte skriva mycket om det, men tänk på hur många fler kunder ni skulle fått om ni hade något billigare frakt.

Skulle verkligen vilja se fler överklockningsartiklar med. T.ex. lite kraftfullare fläktar och bättre indelning på dessa, så att man t.ex. kan se vilka som flyttar mest luft eller helt enkelt efter produktnamnet, så dom är indelade i kategorier (inte som nu, på en lång lista). Det är också ett problem, detta med den långa listan, utan någon större indelning. Samma sak med kylningen för processorerna och grafikkorten, förstås. Och för Guds skull, ta bort alla dom gamla kylarna som är såå förra generationen! Nu är det värmeväxlare som gäller! Ni borde lägga en del av krutet på att hitta dessa kylarna och själva sälja dom! Kylare som ni kan (och borde) ta bort är Zalmans CNPS7000 och CNPS7700, t.ex.

Angående recensionerna, ja, dom är inte alltid skrivna av de mest kunniga personerna, och ni har själva inte tid att lägga ner på att ta bort eller redigera dessa, så därför vore det bra om ni istället kunde dela in dom så dom inte tog lika stor plats (klickbar rubrik som visar hela texten, t.ex.)? Låt heller inte kunderna rösta på hur bra saker är, åtminstone inte föränn ni har samlat åtminstone 100 röster per produkt. En grym sak vore om ni också hade en sorts databas med recensioner, som man kunde söka snabbt genom och som var tydlig och bra. Detta kunde vara i form av ett forum, t.ex., där ni också kunde ha olika kategorier för bl.a. "kritik", "vilka produkter skulle du vilja se" osv.

Klickbara bilder är ett måste!

Det är jättebra att ni har recensioner på en del av produkterna. Detta uppskattar jag verkligen, då jag brukar ta mig tiden att söka om det på nätet, om produkten beröms på sidan. Med andra ord sparar det mig tid! Bra! Dock tycker jag det är väldigt i skymundan. Först måste man scrolla förbi alla recensionerna och produktrekommendationerna... och en del annat, och sen hittar man det till slut gömt längst ner på sidan.

Åh, det vore också bra att få se hur många av produkterna som sålts totalt. Alltså, chassi A har sålts i x antal under år 2004, och y antal under år 2005. Fläkt Z har bara funnits på sidan i 3 månader, och har sålts w antal gånger.

Om jag kommer på fler saker postar jag sen. Bra att ni bryr er om våra åsikter med, och grymt attt ni finns här om man vill något!

EDIT: Ni har tagit bort länkarna till online-recensioner?? Varför?

Permalänk
Medlem

Jag handlar mer eller mindre alla mina dator artiklar hos er sen några år tillbaks och det är enbart av en anledning, servicen där ligger ni väldigt bra till om man gämför med andra online affärer i det här landet.

Att öppna upp affär i GBG tycker jag är ett väldigt smart drag och det skulle jag vilja se er göra i Stockholm och Malmö också när möjligheten finns. Själv har jag inga problem att betala frakt men många verkar ha mycket mot det. Och ja er frakt kan vara i det dyraste laget i bland men som jag ser det så är det värt det då varora jag har beställt alltid har varit väldigt bra paketerat, vilket många andra butiker har stora problem med.

Vad ni kan förbättra? Först och främst era produkt bilder. Om jag ska köpa en produkt så vill jag inte se en 100px bild, jag vill ha möjligheten att se den i en stor, högupplöst bild. Det enda jag kan säga att jag saknar i erat sortiment är nog mer variation på chassin.

Permalänk
Medlem

Skulle vara bra med bättre underkategorier Till exempel 2 olka till moderkort med socket 939 ( AGP och Pci-x) eller grafikkort/AGP/Nvidia och Ati
Erbjud en bätter chassi än Q-tec i era billiga PC i delar paket.
Ta bort kundrekommendationet, vem vill läsa det??
Producent länkar är bra, gärna länkar till sidor som testar den produkt man fundera att köpa, så att man spara tid och återkommer till era hemsida oftare.
Framförallt fraktfritt över en visst summa så att det blir billigare.
Som många har påpekat, bättre bilder.

Visa signatur

Play : i7920@3360mhz/HD 5770 / 1,75 tb HDD
Work : Phenom2 X6 1055T/2,25 tb HDD
server : e6300@ 1,8 ghz/ 4 tb hdd

Permalänk

Herrejösses vad ni på Komplett.se kommer bli stillsittande för att läsa hela den här tråden

Jag kan bara nästan säga bra saker om er. Mycket bra utbud av produkter, bra priser och (snabba?) leveranser!

Det där lät nog lite missvisande, men vad alla säger är att ni har bra leveranstider. Men den gången jag beställde varor från er fick jag status "skickat" dagen efter eller två på er hemsida. Men däremot tog det över fem dagar och få hem paketet.

Jag tycker att ni ska ställa högre krav på leveranstider hos Posten och mer bilder på era produkter uppskattas högt!

Visa signatur

Gigabyte-P35-DS4 | Intel Core 2 Quad Q6600 [3 GHz] | 2x1GB Corsair XMS-6400@800Mhz | Nvidia Geforce 460 GTX [975/2000 MHz] | Intel 320 Series 80 GB SSD | | SETI@Home Team: Sweclockers.com

Permalänk
Medlem

Var mycket tveksam att beställa från internet första gången, men när jag beställde en hel dator hos er för 3 år sedan och fick den 2 dagar efter man trycket på "beställ" knappen blev jag mycket överraskad. Sen dess har jag alltid handlat hos er.

Det har såklart varit lite saker som gått sönder, och jag har skickat in RMA. När man skickade in sitt trasiga 6600GT på RMA en måndag, och får hem ett x800GTO i brevlådan på fredagen kan man inte bli något annat än överlycklig. Servicen är det bästa jag har varit med om, tom bättre än lokala datoraffärer i närheten.

Der enda negativa jag kan säga är att enligt mig har ni ganska höga fraktkostnader vid beställning av småsaker. Dessutom har jag lite svårt att navigera på sidan, när man var van vid det gamla stuket.

Håller även med några föregående talare om subkategorier inom tex moderkort med pci-e/agp osv.
Bra att ni äntligen lagt in så man kan konfigurera era datorpaket lite som man vill med, men ni borde lägga till "inget" i alla kategorier där. Det är kanske så att man redan har ett chassi osv.

Men sammanställt: Ni är min #1 internetbutik, om man satsar på snabb frakt och enormt bra service. Speciellt den sista delen är där många företag brister, men ni håller flaggan i topp. Fortsätt i samma anda!

Visa signatur

Citera för svar..

Permalänk

Det är möjligt att någon redan påpekat de synpunkter jag tänker komma med här men jag tycker det känns lite väl överarbetat att läsa igenom hela tråden.

Jag tror den nya layouten är ett lyft men det tog ett tag innan jag hittade den horisontella menyn högst upp och satt först och letade efter komponenter i förstasidans meny på vänsterkanten. Gör den horisontella huvudmenyn mer iögonfallande, kanske större, kanske med bilder till alternativen eller kanske med ilskna, iögonfallande färger eller allt ihop.

När jag sedan hittat in på "datorkomponenter" och är ute efter en 22" Wide TFT LCD tittar jag i menyn till vänster och letar efter monitor... hepp ingenting. Prövar väl med "skärm" då istället... hepp inga skärmar heller! Katergorin jag söker är namngiven "bildskärmar" vilket inte är det första ord som kommer i hågen. Även här skulle det hjälpa med mer tydlighet genom bilder eller färre kategorier som sedan förgrenar sig. 30 olika kategorier är för många för att jag ska kunna hitta snabbt och smidigt i listan så försök att hitta sätt att dela upp dem med överkategorier.

Sist så tycker jag ni ska försöka lägga den viktigaste informationen om en komponent längs till vänster så på grafikkort ska ni skriva:
7800GS 512MB, Gainward GeForce, GDDR3, AGP8X, "BA7800GS-512-GS-+-TV-DVI"
istället för:
Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3, AGP8X, "BA7800GS-512-GS-+-TV-DVI"
Då det nu blir svårt att bläddra genom de produkter av samma typ från olika tillverkare. Det är viktigt att den intressantaste informationen ligger i samma kolumn och inte huller om buller.

Jämför detta:

Gainward GeForce 7800GS 512MB GDDR3, AGP8X, "BA7800GS-512-GS-+-TV-DVI"
Asus GeForce 6200 128MB DDR, N6200, AGP8X, TV-Out, DVI-D, Retail
Gainward GeForce 6200 128MB DDRII AGP8X, "Pro/1460" TV/DVI, Retail

med detta:

7800GS 512MB Gainward GeForce GDDR3, "BA7800GS-512-GS-+-TV-DVI"
6200 128MB Asus GeForce DDR, N6200, AGP8X, TV-Out, DVI-D, Retail
6200 128MB Gainward GeForce DDRII AGP8X, "Pro/1460" TV/DVI, Retail

Försök "kolumnisera" informationen och undvik radbrytningar skarpt! Att det är AGP8x kan tex tas bort eftersom det redan är sorterat efter agp/pcie

Visa signatur

Allting jag skriver är om inget annat utrycks, SANT! Ingenting är subjektivt, och du kan göra antaganden baserade på mina åsikter utan att överväga mer än bara just min åsikt.
wazzabi: Varför detta prat om AMD, har de något med grafikkort att göra som jag inte förstår?

Permalänk

Till en början kändes det lite ovant, men nu ser jag den nya sidan som både snygg och lättnavigerad. Jag har hittils aldrig handlat från Komplett, men har hört väldigt mycket positivt från vänner och bekanta. Har börjat planera för datorköp nu och det kommer bli hos er. Det jag saknar mest just nu är Lian-Li faktiskt.

Hälsningar Stefan