Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Efter om installtion såg Opera sidan nästan OK ut, det enda som felade var att texten till höger som var "blurrad" var fel igen och att "Free Download" knappen var borta.
Kopierade adressen till bilderna och öppnade dom i en separat flik och laddade om dom så dök dom upp.

Ska provköra lite till, men det känns inte som om det är OK.

Edit: Det verkar som om Opera inte riktigt har koll på vilka bilder den ska visa.

http://i14.tinypic.com/2pouycg.jpg
http://i14.tinypic.com/2pouycg.jpg

Edit: Installerade Mozilla Firefox 2.0 och mousegesture plugin och nu verkar allt funka som det ska.
Får väl se vad om det är nån skillnad mellan dom två, men har inte märkt nån större skillnad än så länge.

Ser mycket märkligt ut för dig?
Har själv en perfekt fungerande www.opera.com som jag kan se det?
Version
9.10 Build 8643
http://img120.imageshack.us/img120/3580/operadu2.png

EDIT* Fungerar lika bra med Version
9.01 Build 8552
Vilken kör du??

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem

Denna körde jag:
ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/902/int/Opera_9....
(Opera v9.02 Build 8585)

Kanske kommer prova nån äldre version sen om jag orkar....kör Firefox tills vidare..

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Denna körde jag:
ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/902/int/Opera_9....
(Opera v9.02 Build 8585)

Kanske kommer prova nån äldre version sen om jag orkar....kör Firefox tills vidare..

Stäng av branvägg och antivirus. Koppla förbi router.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
Denna körde jag:
ftp://ftp.sunet.se/pub/www/clients/Opera/win/902/int/Opera_9....
(Opera v9.02 Build 8585)

Kanske kommer prova nån äldre version sen om jag orkar....kör Firefox tills vidare..

Tror inte det är Operan som är problemet i ditt fall.
Har väldigt svårt och tro att inte opera designar sin egen sida att fungera med sina egna läsare.
Vore ju årets största skandalen.
Hjälper det inte med den versionen så hjälper det inte med senare heller felet ligger hos dig och din installation.
Installera i en helt ny map än förut och välj profilen ligga där du installerat operan inte i dina dokument.
Ett bra skydd om du installerar på annan partition än primär C: En intakt installation även vid ominstall av C: utan behöva backupa.

Visa signatur

iMac 27" 5K - i5 3.5Ghz - Radeon Pro 575 - 8GB
Corsair Crystal 460X RGB|Intel Core i7-8086K Limited Edition|Corsair Hydro Series H100i v2|MSI Z370 Gaming Pro Carbon|Ballistix Sport LT DDR4 16GB|Samsung PM981 SSD 512GB M.2 PCIe SSD|ASUS GeForce GTX 1080 Ti Turbo|

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av tjarven
Tror inte det är Operan som är problemet i ditt fall.
Har väldigt svårt och tro att inte opera designar sin egen sida att fungera med sina egna läsare.
Vore ju årets största skandalen.
Hjälper det inte med den versionen så hjälper det inte med senare heller felet ligger hos dig och din installation.
Installera i en helt ny map än förut och välj profilen ligga där du installerat operan inte i dina dokument.
Ett bra skydd om du installerar på annan partition än primär C: En intakt installation även vid ominstall av C: utan behöva backupa.

OK, har gjort samma sak som vid första installtion, enda skillnaden nu är att jag installerad i en ny mapp döpt till Opera2 och valde "Gemensamma inställningar för samtliga användare"
(vilket gör att profil mappen hammnar i Opera2 mappen istället för Opera mappen som föregående installationen.)

Vid uppstart.....
Opera startar upp på Operas sida som verkar se OK ut, klickar på Opera ikonen så man kommer till www.opera.com ,
där syns ej Download knappen, kör den refresh (F5), DL ikonen visas men bilden på datorn till höger försvinner delvis, kör F5 ett par ggr.

Opera växlar mellan att visa vissa bilder och vissa inte, plus att DL knappen byts ut mot den bild som ska
vara på skärmen när man för muspekaren över den, (en grå bild med en pil på)
Bakgrunden växlar nästan vid varje tryck på F5, mellan att visas och inte visas.

OBS!
Hade inga sådana här problem innan jag gjorde en ren installation!
Körde med en uppdatering från v9.01 -> v9.02 innan, men hade problem med att förhansgranska utskrifter (shift+p)
och sedan göra själv utskriften (ctrl+p), Opera krashade då.
Därav den nya rena installationen.. så här i efterhand hade det varit bättre att köra med "print krashen" istället för detta fel.

Har även provat installera v9.01, men ingen skillnad. Körde även en uppgradering över 9.01 till 9.02.. ingen skillnad då heller.

Så... tillslut installerade jag Opera v8.54.. och då fungerade det utan problem.

Så... ?!?!

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av XTRO
OBS!
Hade inga sådana här problem innan jag gjorde en ren installation!
Körde med en uppdatering från v9.01 -> v9.02 innan, men hade problem med att förhansgranska utskrifter (shift+p)
och sedan göra själv utskriften (ctrl+p), Opera krashade då.
Därav den nya rena installationen.. så här i efterhand hade det varit bättre att köra med "print krashen" istället för detta fel.

Har även provat installera v9.01, men ingen skillnad. Körde även en uppgradering över 9.01 till 9.02.. ingen skillnad då heller.

Så... tillslut installerade jag Opera v8.54.. och då fungerade det utan problem.

Så... ?!?!

Sök igenom forumen @ http://my.opera.com/community/forums/ (ffa http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=26 & http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=2)
Hittar du inget liknande där, rapportera problemet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Kanel
Sök igenom forumen @ http://my.opera.com/community/forums/ (ffa http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=26 & http://my.opera.com/community/forums/forum.dml?id=2)
Hittar du inget liknande där, rapportera problemet.

Tackar!
Hittade ett inlägg med samma fel.
http://my.opera.com/community/forums/topic.dml?id=155100
Dock ingen lösning, förutom att gå över till Firefox eller nergradera till v8.xx
..och det har jag ju redan gjort.. förhoppningsvis så kanske det kanske fixas till en senare version.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

När jag laddar ner filer som små filmer och sådant från tex någon sida som rapidshare så öppnas dom i quicktime i en ny flik istället för att ladda hem dom. Hur ändrar man detta?

Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
När jag laddar ner filer som små filmer och sådant från tex någon sida som rapidshare så öppnas dom i quicktime i en ny flik istället för att ladda hem dom. Hur ändrar man detta?

Preferences >> Advanced >> Downloads
Där ändrar du hur filtyper ska hanteras, ungefär som i Windows.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av eua
När jag laddar ner filer som små filmer och sådant från tex någon sida som rapidshare så öppnas dom i quicktime i en ny flik istället för att ladda hem dom. Hur ändrar man detta?

CTRL+F12 (Settings) -> Kolla under Avancerat -> Filer -> Bocka ur [b]Dölj filtyper som öppnas i Opera[/b] -> Leta reda på .mov och ta -> Redigera ... där kan du då ändra till det du vill.

Edit: To slow...

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Upptäckte att Opera kraschar när jag går in på www.cnn.com mycket märkligt, nu är jag inte där speciellt ofta som tur är men skumt ändå, funkar bra med IE.

90.2
8585

Permalänk
Hedersmedlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jimjavel
Upptäckte att Opera kraschar när jag går in på www.cnn.com mycket märkligt, nu är jag inte där speciellt ofta som tur är men skumt ändå, funkar bra med IE.

90.2
8585

Kraschar den även om du deaktiverar plug-ins (F12)?
Jag vet att andra har olika problem med den siten, men för mig verkar den fungera fint.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

Efter regn kommer jordskred!

Permalänk
Medlem

Är det bättre en Firefox? Ser faktiskt inget negativt med firefox.

Edit: Testade lite snabbt. Och spontan reaktion. Lite mer avanacerade sidor. (Som är fett störande redan i IE och FF) funkade piss. Gmail funkade piss. Sweclockers var segt. Och testade Lunarstorm och läser fick tuppguck och ville ladda hem en massa saker från sidan.

Well, jag är nog en typisk FF snubbe.

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av P37uR
Är det bättre en Firefox? Ser faktiskt inget negativt med firefox.

Edit: Testade lite snabbt. Och spontan reaktion. Lite mer avanacerade sidor. (Som är fett störande redan i IE och FF) funkade piss. Gmail funkade piss. Sweclockers var segt. Och testade Lunarstorm och läser fick tuppguck och ville ladda hem en massa saker från sidan.

Well, jag är nog en typisk FF snubbe.

Bara jag som inte riktigt hänger med vad exakt du menar? :F

Visa signatur

nex - violent death, slaughter, death

Permalänk

Vilken version av Opera nu funkar bäst?

Visa signatur

AMD64 4000+, Geforce 6800, 1024 Ram, HP 19" TFT 16ms, 660 Gb HDD

Permalänk
Medlem

v8.54 funkar bäst för mig iaf.

Visa signatur

••••    ¨˜”°ºXTROº°”˜¨ •••• •••• Letar du efter något? •••• ••••  The Little Ninja  ••••
•••• C64 0.98MHz/64K •••• ••••   Prova det ultimata!   •••• •••• Komplett Cracktro ••••
••••  -Tack för såsen..  •••• ••••     GO `GOOGLE´ NOW   •••• ••••    250bytes Intro   ••••

Permalänk
Medlem

Drar upp den här tråden igen då jag inte är speciellt smart Nyss installerat opera för första gången och jag har två frågor:

Kan man få ett fält med länkar i "menyn" där uppe(där flikar och adressfältet är ), alltid haft så i firefox och ie lite jobbigt att behöva gå upp till bokmärken hela tilden

Sen undrar jag om man kan få bort den där popupgrejje nsom kommer upp när man klicka i adressfältet.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av n0llaN
Drar upp den här tråden igen då jag inte är speciellt smart Nyss installerat opera för första gången och jag har två frågor:

Kan man få ett fält med länkar i "menyn" där uppe(där flikar och adressfältet är ), alltid haft så i firefox och ie lite jobbigt att behöva gå upp till bokmärken hela tilden

Sen undrar jag om man kan få bort den där popupgrejje nsom kommer upp när man klicka i adressfältet.

1. Högerklicka uppe bland adressfält, tabbar någonstans och välj "Customize...".

2. Bocka i Personal Bar och bocka ur Start Bar. Ändra gärna Progress Bar till Pop-up at bottom, är lite smidigare fast det är ju smaksak.

Visa signatur

Dator 1: Core i7 10700K | Asus Prime Z490-P | 16 Gbyte DDR4 3600 MHz | Asus GeForce RTX2060 6 GB OC EVO |
Dator 2: Core i7 4770K | MSI Z87-S02 | 16 Gbyte DDR3 1600 MHz | GeForce GTX 650 TI |
Dator 3: Lenovo IdeaPad 5 Pro | Ryzen 7 5800H | 16 Gbyte DDR4 3200 MHz |
Kamera: Canon EOS 6d | EF 17-40mm f/4L USM | EF 35mm f/2 IS USM | EF 100-200mm f/4.5 | Speedlite 430EX II |