Permalänk
Medlem

Hmm, gör jag lite mer igående tp-test visar det sig att endast mina TCP-värden är låga. Får där aldrig över 10Mbit/s. Men för UDP kommer jag upp idag i 20 både morgon och kväll iaf. I förrgår var det dock endast 6Mbit/s vid samma tidpunkt för UDP

Permalänk
Medlem

överbelastning kvarstår i göteborg?

Hej! tänkte mig på ett tptest , fick hela 3.1Mbit på den enda av servrrna ja testa mot , annars gav 9 av to time out error . inte undra på at det va segt att surfa ikväll. Känns bra att ja har kvar mitt bbb upp till 24mbit, det är alltid 14mbit oavsett tid på dygnet, kommer samköra abb. till comhem löst problemena.
Det är väl lite tur att dom inte har kommit me snabbare upload än, skulle väl bli ännu mera flaskhals antar jag!

//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
hallå om man beställer 24/1 och bor i upc hus får man 24/4 , såg flera på forumet som skrev det ? för jag får inte ens ut mina 8 uppload tycker det bara är onödigt.

Njae. jag bor i UPC-hus och har 24/1. Jag får ut ca 24/1......
Men tidigare hade jag BBB 24/1 och fick ut ca 7/0.8......

Visa signatur

EIZO S2431W - mini review http://www.sweclockers.com/forum/showthread.php?s=&threadid=7...
Antec Solo / Intel i5 3570K, Noctua NH-U12F/ Asus p8z77-v lx/ Corsair Vengeance 16GB DDR3 PC-12800 1600MHz / ASUS GeForce GTX 660 2GB DirectCU II / Corsair HX520W / Samsung 840 Pro Series SSD 256GB /2x WD SE16 1TB / / 24" Eizo FlexScan S2431W

Permalänk

viste att jag hade läst det :=)

Citat:

Ursprungligen inskrivet av moire
jag talar inte om tilläggstjänsten som ger 8Mbit i upload jag talar om att alla 8/1 och 24/1 tjänster ska bli 8/4 resp. 24/4 .

Det är en heldel som har det nu, men jag har inte sett nåt officiellt info om det ännu ...

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem
Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av matte56
http://www.comhem.se/portal/comhem/kundservice_driftinfo

Finns rätt mycket planerat.

Jo runt Stockholm,
det hjälper föga oss i göteborg me upp till 3mbit hastighet på helger och kvällar

//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Jo runt Stockholm,
det hjälper föga oss i göteborg me upp till 3mbit hastighet på helger och kvällar

//snabbis

Du kan ju inte tro att comhem prioriterar er stad när dom inte änns vet säkert ännu om det är dom som kommer få va den stora leverantören i gbg i framtiden !

Permalänk
Avstängd
Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Danne888
ComHem är nog rätt gg: http://www.idg.se/2.1085/1.90486

Bra nyheter..Comhem sitter mätta o belåtna för de vet att de inte har mycket konkurens i sin nisch...
Läste idag om en som hade ngt "stadsnät" 100/20 för 275 :- i mån...

Undras just vad de där "##¤¤¤% pungsniffarna på Comhem skulle debiterat en för den hastigheten ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Avstängd

jag bor i ett ComHem hus och har comhem och fiber
Det ändå som man kanse skulle vilja ha är mer kanaler på TVm från ComHem

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Bra nyheter..Comhem sitter mätta o belåtna för de vet att de inte har mycket konkurens i sin nisch...
Läste idag om en som hade ngt "stadsnät" 100/20 för 275 :- i mån...

Ja coax nät är ju inte direkt framtidsteknik oavsett docsis version, det är definitivt bra nyheter att man kommer satsa på öppna stadsnät.

jag har förövrigt 100/100 för 320:- ... usch va dyrt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av toxi

jag har förövrigt 100/100 för 320:- ... usch va dyrt

Ja synd om dig va ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av MoonLady
Du kan ju inte tro att comhem prioriterar er stad när dom inte änns vet säkert ännu om det är dom som kommer få va den stora leverantören i gbg i framtiden !

Även om tele2 har överklagat så var det ju comhem som vann "kontraktet". Eller vad menar du?

Permalänk
Medlem

Idag kl 1100 så kom ja faktiskt upp i 20mbit på tptest! , men ska kolla fler tillfällen

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

finns det något segare en www.comhem.se ? dom måste fan byta upp sig till en bättre webbserver.

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

De använder väl deras eget bredband, därför sidan är seg

Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
finns det något segare en www.comhem.se ? dom måste fan byta upp sig till en bättre webbserver.

Permalänk
Medlem

Om du tracar så ser du att den inte ens ligger i deras eget nät. Dom litar väl inte på det?

Permalänk
Medlem

Hej och tack för ditt mail!

Just nu så har vi många ärenden att hantera vilket gör att Ni får vänta längre än normalt på ett svar från oss.

Vi beklagar detta och försöker att hantera ditt ärende så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning

Kundservice
com hem

// nu verkar det ju iaf som om flera har hört av sig, inann då man frågat dom så har dom bara svarat me att dom inte haft nåt fel..

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Det där är ju standard från comhem, brukar för det mesta få det autosvaret..

Är ju bara att de har mycket och göra på kundtjänsten och kan ta lite extra tid innan de svarar på ditt mail, inget om att de har massa fel på tjänsterna..

Citat:

Ursprungligen inskrivet av snabbis
Hej och tack för ditt mail!

Just nu så har vi många ärenden att hantera vilket gör att Ni får vänta längre än normalt på ett svar från oss.

Vi beklagar detta och försöker att hantera ditt ärende så fort som möjligt.

Med vänlig hälsning

Kundservice
com hem

// nu verkar det ju iaf som om flera har hört av sig, inann då man frågat dom så har dom bara svarat me att dom inte haft nåt fel..

Permalänk
Medlem

Är det någon mer gbgare som har helt sanslösa ping just nu ?
Försökte lira lite på nätet nu, vilket inte gick med 600 i ping ??

Testade att köra tptest nu....det går inte ens ???

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Är det någon mer gbgare som har helt sanslösa ping just nu ?
Försökte lira lite på nätet nu, vilket inte gick med 600 i ping ??

Testade att köra tptest nu....det går inte ens ???

Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=15ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=16ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=16ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=17ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=23ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=25ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=17ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=16ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=18ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=20ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=17ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=21ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=15ms TTL=248
Reply from 130.242.80.31: bytes=32 time=15ms TTL=248

Visa signatur

R7 5800X3D | MSI X470 GAMING PLUS | 32GB 3200MHz CL16 | Powercolor Radeon RX 5700XT 8GB Red Dragon | Samsung 850 EVO 500GB | Samsung 860 EVO 1TB | Kingston A2000 1TB | 2x 3TB HDD | Seasonic FOCUS Plus 650W Gold

Permalänk

ca: 14ms till www.sunet.se. Det är väl helt ok? Spelar inte så jag bryr mig inte om pingen vanligtvis...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av larssonm
Det där är ju standard från comhem, brukar för det mesta få det autosvaret..

Är ju bara att de har mycket och göra på kundtjänsten och kan ta lite extra tid innan de svarar på ditt mail, inget om att de har massa fel på tjänsterna..

Nja fick ett autosvar dagen före med att dom skulel höra av sig senare och att mitt ärende va mottagit

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av razerrazer
finns det något segare en www.comhem.se ? dom måste fan byta upp sig till en bättre webbserver.

inget segt alls, sidan laddad på 1,1 sek hos mig i FF.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av jycken
inget segt alls, sidan laddad på 1,1 sek hos mig i FF.

Nja deras hemsida är jäkligt skum emellanåt. Ena sekunden fungerar den prima, andra så får man "sidan kan inte visas" direkt eller så står det bara och tuggar i flera minuter utan att timea ut.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Har telia lan draget i huset, 10/10 kostar 275 kronor

100/100 kostar 895:- så ni som har 100/100 för 350 kr får ni verkligen ut 100 mbit mer än i erat nät hos operatören?

Visa signatur

Time will tell, www.thunfors.net
Shg-Note Intel Centrino 1,8 Ghz, 1024 DDR, ATI Radeon 9700 128 Mb, 80 Gig (16 MB cache)

Permalänk
Inaktiv
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunfors
Har telia lan draget i huset, 10/10 kostar 275 kronor

100/100 kostar 895:- så ni som har 100/100 för 350 kr får ni verkligen ut 100 mbit mer än i erat nät hos operatören?

huh? du har dyrare än andra med telia :/ jag betalar 250, o får ut det 24/7, inga problem :s. (ownit)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Thunfors
Har telia lan draget i huset, 10/10 kostar 275 kronor

100/100 kostar 895:- så ni som har 100/100 för 350 kr får ni verkligen ut 100 mbit mer än i erat nät hos operatören?

ja

Permalänk
Medlem

Borde vara dax för 8 mbit upload snart för oss comhemmare. Grymt less på 1 mbit ul.

Någon som hört någon mer om det?
Slutet av februari hörde jag men vet inte om det stämmer?

Visa signatur

Kriff Kriff

Permalänk
Medlem

tror inte slutet av feb. de har ju redan stora problem räkna med till sommaren

Visa signatur

Nätverksnörd