Permalänk
Medlem

Nopp inge dc eller liknande, uploadade via ftp.

Visa signatur

http://www.mobilabredband.se/ Forum för mobilabredband.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av M rosenberg
Har exakt samma problem :/

Varför nedgraderar ni inte till 8mbit igen då? Om det nu inte fungerar så är det väll ett bättre alternativ? Jag tror nog comhem känner till era problem, det är bara att de inte avsätter tillräckligt med folk på att lösa felet.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Varför nedgraderar ni inte till 8mbit igen då? Om det nu inte fungerar så är det väll ett bättre alternativ? Jag tror nog comhem känner till era problem, det är bara att de inte avsätter tillräckligt med folk på att lösa felet.

Jo, Men nu ligger jag runt 10-14mbit men dom håller på att uppgradera station här, ska vara klart om ca 1-2 veckor så jag får hoppas att det löser mina problem.

Permalänk
Medlem

måste bara väcka liv i tråden
vart lite tyst om comhem senaste veckan så ja antar att alla e nöjda nu!
//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Jag är väl ganska nöjd dock lite besviken. Jag förväntade mig att jag skulle kunna tanka i 2.7Meg per sekund dygnet runt, tyvärr når jag som max 2.0 meg per sekund (oftast lägre).

Inget nytt om högre upload eller docsis 2.0?

Permalänk
Medlem

Jag har fd UPC och har blivit överflyttad till comhems nät nu. Kan tanka 2,7MB/s oavsett tid på dygnet. Även uploaden ligger på 1MB/s.. Så troligtvis kommer du också få bättre hastigheter.

Visa signatur

"Alla barn hade stabila datorer förutom Lidia för hon hade chipset från nvidia"

Permalänk
Medlem

frostfield: jao det förväntade jag mig med, men antagligen e det kanske dåliga kablar i mitt hus, kommer aldrig upp i 24mbit men nästan, ligger runt 16-20 då inga e vaken och 5-12mbit på primetime, verkar bli dns strul me då det e mest belastat, komemr inte åt websidor etc.
//snabbis

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk
Medlem

Kaserntorget i Göteborg, Västerhaninge i Stockholm och Västerås hörde jag var värst nu belastningsmässigt i gammla comhem-nätet. Kända problem som tekniker planerar för att åtgärda. Docsis 2.0 håller comhem på att uppgradera till på olika orter runt i Sverige just nu. Sedan lär de avvakta ett tag efter alla orter är överflyttade för att åtgärda eventuella följdfel innan de lanserar högre upload men gissar på april/maj.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

LOL: Det verkar mindre och mindre troligt att vi får se 100 megabit i år..

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av frostfield
LOL: Det verkar mindre och mindre troligt att vi får se 100 megabit i år..

Milleniett menar du väl nu ?

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Ja eftersom Cisco och Motorola FORTFARANDE inte fixat standarden ännu så lär det ta lång tid. Inte mycket comhem eller andra cable-operatörer kan göra tyvärr. En sak som är bra är att comhem iaf i förebyggande syfte går igenom nätet för en framtida uppgradering till docsis 3.0 redan nu.

Vi får helt enkelt hålla oss till godo med 24/8 from kanske maj och ett tag frammåt. Långt bättre än vad ADSL kan leverera inom närmaste åren iaf.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ah inte under 9mbit på hela dagen underbart!

Visa signatur

slappast i stan

Permalänk

Bor i en fd UPC fastighet Söder om Stockholm och sen 2 veckor tillbaks har det börja strula.

Tappar kontakten och modemet bootar om och kommer aldrig upp igen.
Måste ta ur koax-kabeln och bryta strömmen för att få upp den igen och det är inte alltid att det heller fungerar utan jag får hålla på så till den går upp igen.

Värst är det dagtid och min fru som är hemma är skitsne på Comhem just nu.

Tidigare har jag haft en stabil koppling med 8/8 som fungerat bra, dock med taskiga pingtider.

Förbannat trist då man bytt ut ADSL för att det inte fungerade bra i lägenheten och nu verkar det som att Internet via Kabeltv inte heller fungerar som det ska.

Ska i alla fall försöka få ner min månadskostnad nu då jag inte anser att jag ska behöva betala för något man måste underhålla själv för att hålla igång.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem

"Ska i alla fall försöka få ner min månadskostnad nu då jag inte anser att jag ska behöva betala för något man måste underhålla själv för att hålla igång."

Du bör felanmäla detta och är inte det gjort kommer du inte få något avdrag dessvärre.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk

Alamartimo : Be dom skicka nya modemet till dig om du har hög Dbmv Över 55 måste en tekniker åka ut för att kolla upp det

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky

Du bör felanmäla detta och är inte det gjort kommer du inte få något avdrag dessvärre.

Självklart, det är jag medveten om och jag har felanmält detta.

Grejerna går väl snart sönder helt så jag får väl nytt modem snart antar jag.

razerrazer: Var det 192.168.100.100 man gick in för att kolla dom värdena?
Har inte varit inne på länge och kollat detta.

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Alamartimo
Självklart, det är jag medveten om och jag har felanmält detta.

Grejerna går väl snart sönder helt så jag får väl nytt modem snart antar jag.

razerrazer: Var det 192.168.100.100 man gick in för att kolla dom värdena?
Har inte varit inne på länge och kollat detta.

I din webläsare skriver du: 192.168.100.1 då kommer du till admin av modemet.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av TFC2004
I din webläsare skriver du: 192.168.100.1 då kommer du till admin av modemet.

Ahh så var det ja. Tack

Visa signatur

Sonata III Earthwatts 500w| Intel Core2Duo E6850 @ 3.5Ghz | Asus P5KC | Corsair XMS2-6400 DDR2 CL4 @ 880Mhz (4-4-4-12) | Gigabyte 460GTX 1GB @ 845Mhz | WD Raptor 74Gb | Samsung 160Gb Sata II | SB Audigy 2.......

Permalänk

Har jag fattat det rätt, får vi vänta till Maj för 8 mbit upload?

Visa signatur

-: Crestron :-

Permalänk
Medlem

Ca 8.5 % chans att månaden blir Maj ...vilket år är däremot oklart.

Tro inte ett dugg på rykten eller kundtjänst.
8 upp snackade dom om förrförra hösten...fyfan vad jag är trött på CH..

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Bogey
Ca 8.5 % chans att månaden blir Maj ...vilket år är däremot oklart.

Tro inte ett dugg på rykten eller kundtjänst.
8 upp snackade dom om förrförra hösten...fyfan vad jag är trött på CH..

8 upp kom väl på tal när de "köpte" upp UPC?

Permalänk
Medlem

Det ryktades väl förra hösten iofs men eftersom de just nu håller på att gå över till Docsis 2.0 (som krävs för högre upload) och redan gjort det på vissa orter så kan jag säga att det inte är långt borta.

Tror de tar 2 orter i veckan eller liknande. Sedan avvaktar de efter helt uppgraderat bestånd eventuella följdfel (Docsis 2.0 är mer signal och störningskänsligt) och ser hur belastningen ser ut innan nån kund kan få tjänster med högre upload.

Bogey: Byt till ADSL då, 8mbit up år 2020

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Det ryktades väl förra hösten iofs men eftersom de just nu håller på att gå över till Docsis 2.0 (som krävs för högre upload) och redan gjort det på vissa orter så kan jag säga att det inte är långt borta.

Tror de tar 2 orter i veckan eller liknande. Sedan avvaktar de efter helt uppgraderat bestånd eventuella följdfel (Docsis 2.0 är mer signal och störningskänsligt) och ser hur belastningen ser ut innan nån kund kan få tjänster med högre upload.

Bogey: Byt till ADSL då, 8mbit up år 2020

Du vet ingen lista där de har publicerat vilka kommuner som är uppgraderade?

Permalänk
Medlem

Nope det yappades, både med rykten och med uttalanden ifrån comhem förrförra hösten om 24/8...sen att förklaringen blev att motorola och Cisco har/hade ngn patentstrid och att comhem inte uppgraderade pga det....skiter jag som slutkund fullkomligt i...

Detta är långt ifrån den första tråden som handlar om comhem och hastighet...ta och gör en sökning här på SweC ang detta, vet att jag skrev i en förrförra sommar/höst...och att den tråden var närmast identisk med de trådar som varit nu...skillnaden är eg bara att UPC har tillkommit och att de med tvivelakktigt resultat ökat på downloaden till 24 ifrån 8...

Varför skulle jag byta till Adsl Phunky ? Det finns folk som har 100/100 till billigare pris än vad jag pröjsar blåljugarna på skitföretaget Comhem.

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk

Har kvar mitt Comhem i 1 vecka till, sen är de slut
Mitt 24Mbit har iof funkar asbra hela tiden utan strul.
Laddar ner i 2.8MB/sec dygnet runt.

Jag byter inte ner mig iaf, ja får 100/10 nästa vecka

Satan va de går framåt, först led man med 14kb modem, sen blev man skitglad över 0.5Mbit och tyckte de va skitsnabbt.
Sen kom 8/1 vilket var som en dröm ett tag men tröttnade snabbt på 1Mbit upload. Sen kom 24/1 och nu blir de 100/10
Nästa steg är 100/100 sen vet i fan? 1Gbit/1Gbit kanske

Oj vad ja skriver... ska va tyst nu.

Visa signatur

CPU: Intel i5 12400f | CPU kylning: CM Hyper 212 EVO V2 | GPU: XFX Speedster SWFT RX 6600 | RAM: Kingston Fury 16GB 3200MHz | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 512GB | M.2: Kingston KC3000 M.2 NVMe SSD Gen 4 1TB | SSD: Samsung 850 EVO 250GB | HDD: Seagate 2TB | Mobo: Asus Prime B660-PLUS D4 | PSU: Be Quiet! System Power 9 700W | Chassi: Fractal Design Define R5 | Skärm: AOC 27G1G4 + Samsung S27F350

Permalänk

Det roliga var att min "Centrala gateway"Stog i dalarna . så min ping var nog svaret på de. Nu har jag en gateway i stockholm , UPC bytte Denna och min IP är chello.se har under 3 ms till gateway nu jag är nöjd i alla fall

Visa signatur

Jag är bäst på det som jag är bra på.

Permalänk
Medlem

Bogey: Ja men du kan knappast få dessa alternativ för annars skulle du inte vara här och gnälla antar jag? Gnäll på fastighetsägaren din som är för snål att dra in LAN/Fiber istället. Finns inget värre än folk som aldrig är nöjd. Ilandsproblemen hopar sig. 24/8 lanseringen har inget med strulet mellan Motorola och Cisco att göra förövrigt. Det strulet orsakar att comhem inte kommer lansera ÄNNU högre down/upload än 24/8 förrän de kommer överens.

frostfield: Nej och vad skulle det spela för roll? Ingen ort får tillgång till högre upload före någon annan endå. De uppgraderar ca 2 orter per vecka och när ALLA är klar kan man boka tjänsterna. Göteborg blir precis som Stockholm troligen sist (förutom F.D. UPC-hushåll såklart) eftersom det är flest kunder som berörs av fel om något går snett vid uppgraderingarna.

razerrazer: Ja nu är det comhems gateway och backbone så ni slipper spinna vidare på överbelastad utrustning.

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Phunky
Bogey: Ja men du kan knappast få dessa alternativ för annars skulle du inte vara här och gnälla antar jag? Gnäll på fastighetsägaren din som är för snål att dra in LAN/Fiber istället. Finns inget värre än folk som aldrig är nöjd. Ilandsproblemen hopar sig. 24/8 lanseringen har inget med strulet mellan Motorola och Cisco att göra förövrigt. Det strulet orsakar att comhem inte kommer lansera ÄNNU högre down/upload än 24/8 förrän de kommer överens.

.

Vaddå gnälla ? Jag har väl rätt att uttrycka mina åsikter här precis som alla andra ?
...vaddå aldrig nöjd ? jag har då inte fått ngt jag viljat ha..sitter fortfarande med mina 8/1 som jag gjorde förrförra sommaren när comhem pratade om uppgradering "till hösten"..dessutom har nätet blivit mycket instabilare och sämre sedan 24/1 har tillkommit..även för oss som inte tog det..

Nog för att du klargjort vad du sysslar med på ett tidigt stadium, men ta o lugna ner dig i försvaret av comhem....som du mycket väl vet har det varit mycket snack o liten verkstad när det gäller att upplysa sina kunder och tillmötesgå deras önskemål.."Ilandsproblem" ?
Säg något vettigt istället....och ge fan i att dryga dig !

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?

Permalänk
Medlem

Jaja du behöver inte ta allt SÅ personligt, försvarar comhem tycker jag dock inte att jag gör fullt ut. Jag om någon vet vilka problem de har och har haft sedan 24/1 lanseringen, det är bara att slå ett getöga på idg.se emellanåt för att få spypåsen full. Jag skrev ju förövrigt tidigare att det stämmer att de snackat om 24/8 sedan ett bra tag men ditt grundproblem sitta rätt uppenbart hos fastighetsägaren som tog comhem som leverantör. Varför jag tycker att felet sitter där är för att det verkar som du inte skulle bli nöjd med comhem förrän de lanserar 100/10 till samma pris Lan/Fiber. Detta kommer tyvärr aldrig att hända om nu du eller någon annan här på forumet trodde det. Cable är tyvärr för dyrdriftat jämfört med fiber/lan för detta.

Dessutom är du väldigt negativ i dina uttalanden hela tiden. Ex: "Ca 8.5 % chans att månaden blir Maj ...vilket år är däremot oklart.". Jag har tidigare i tråden redan klargjort att 24/8 kommer alla gånger innan sommaren (I ÅR om du nu så gärna vill veta) men du läser uppenbarligen bara det du vill. Ransaka dig själv innan du går haywire på mig tack.

Nu tycker jag vi alla sjunger "we shall overcome" och tar en bira istället. Sommaren är ju snart här!

Visa signatur

Dooh!

Permalänk
Medlem

Ptjaha...om du delar ett år i 12 månader så får du ca 8,5 %...
Tycker snarare att det är du som tar saker personligt...jag skrev vad jag tyckte om Comhem...och fick förolämpningar till svars av DIG.

Jodå jag har läst tråden, och även om du haft en del svar rätt...så är det bara att backa lite så ser man hur du flyttat upp dina tidsangivelser hela tiden...orkar inte leta nu men visst har du pladdrat om både okt, nov, dec,jan våren april och nu har du lagt till sommaren oxå.

Denna tråden handlar INTE om vilken hyresvärd man har eller vilka val denne har gjort i valet av leverantör...utan om COMHEMS BREDBAND...sluta upp och antyda att det är folks fel, när dom bor i en comhemfastighet..
VI DISKUTERAR COMHEM I DENNA TRÅDEN.
Snacka om att det är ett korkat argument att göra när man diskuterar företaget comhems hastigheter.

Fast visst kan jag ta en bärs *S*

Visa signatur

Don´t do this, don´t do that. Do this and think that.
Serious, do you really think I give a shit?