Sugen på konsoll, X360 eller vänta in PS3?

Permalänk
Medlem

Sugen på konsoll, X360 eller vänta in PS3?

Vad tycker ni? Är ute efter en konsoll mestadels för bilspel med schysst grafik och allt det där. Kommer även använda den som DVD-spelare.

Är det värt att vänta ett par månader på en PS3 och slanta upp en större slant eller att köpa mig en 360 nu på en gång?

Permalänk
Avstängd

360 har pgr3 och forza 2 (snart) och är billigare

så om du inte måste ha gran turismo är det väl mest logiskt att köpa en 360

Permalänk

Det är givetvis en smaksak, själv skulle jag inte köpa ps3, inte på release iaf, då det inte finns ett spel som intresserar mig. Då är 360n lite närmare till hands.

Men som sagt, du måste låta spelen och ditt intresse avgöra. Bilspel kommer ju båda konsollerna ha. Forza på lådan och Gran Turismo på plaststationen exempelvis.

Permalänk
Inaktiv

Jag kommer troligtvis att köpa PS3. Anledningen är främst de speltitlar som kommer att erbjudas (efter min spelsmak). Så som Lord Moses säger, välj den konsoll som har de spel vilka intresserar dig mest. Har man en superdator men inga spel man gillar, så är det ganska trist. Båda konsollerna har mycket att ge prestandamässigt, men spelmässigt blir det naturligtvis en skillnad baserat på vilken spelsmak man har.

Jag bara _måste_ länka till den här flashfilmen, inte för att det pågår någon diskussion över vilken som är bäst utan för att den är så grymt rolig
http://www.somethingawful.com/index.php?a=3852

Ps. Jag har inga fördomar mot kraftiga kvinnor eller Xbox

Mvh / Z

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Zeke82
Jag kommer troligtvis att köpa PS3. Anledningen är främst de speltitlar som kommer att erbjudas (efter min spelsmak). Så som Lord Moses säger, välj den konsoll som har de spel vilka intresserar dig mest. Har man en superdator men inga spel man gillar, så är det ganska trist. Båda konsollerna har mycket att ge prestandamässigt, men spelmässigt blir det naturligtvis en skillnad baserat på vilken spelsmak man har.

Jag bara _måste_ länka till den här flashfilmen, inte för att det pågår någon diskussion över vilken som är bäst utan för att den är så grymt rolig
http://www.somethingawful.com/index.php?a=3852

Ps. Jag har inga fördomar mot kraftiga kvinnor eller Xbox

Mvh / Z

Hehe ja videon var rolig

Undrar bara vad dom syftar på när dom har en stor fet tjej med som gillar Xbox Det måste ju bero på att Xboxen är bättre och kommer bli fet som fan

Den slutsattsen drog jag efter det faktum att PS3 är Större till ytan än vad 360 är. är det inte som jag sa så måste ju den som har gjort videon inte vara insatt i konsollerna om han inte vet att PS3 har en större yta än vad 360 har.

Men rolig var den ju iaf.

Visa signatur

mBr76 @ XBL, My 360 blog
LIVE-spel: Gears of war, Call of duty 3, NHL 07, Fifa 07, TDU, Splinter cell:DA, DoA4, Halo 2, UNO, Street fighter 2, - Övriga Spel: Lego Starwars 2, TES IV: Oblivion, Viva pinata
---Wii spel: Zelda, Rayman, Ice age 2, Wii sports

Permalänk
Medlem

Hur mycket kommer det skilja rent prestandamässigt/grafikmässigt mellan 360 och PS3?

Just nu låtar det åt en 360 då jag inte känner för att vänta så länge samt komma undan lite billigare.

Permalänk
Medlem

Omöjligt att säga hur mycket det kommer skilja... det vet vi först om en 2-3 år då de kan utnyttja hårdvaran ordentligt

Visa signatur

FZ.se <---- behövs förklaring?
UnrealNorth <--- Om du undrar över något kring Unreal Tournament 2004
Spel och filmsamlingen <--- inte så stor nu men man måste ju börja någonstans

Permalänk

Tror faktiskt inte att det kommer skilja så jättemycket mellan dom båda konsollerna. PS3:an kommer vara snäppet starkare men jag tvivlar på att det kommer vara någon märkbar skillnad i grafik/prestanda. Wii däremot är mycket svagare än dom där två konsollerna, men det är ändå den jag kommer tjacka

Permalänk
Avstängd

köp x360, jag är playstation person men efter att jag köpte xbox har PS:orna hamnat i källaren.

Det är väl samma med 360 och PS3

Visa signatur

ATI TALIBAN.
Är inte någon expert, men jag har inte akne heller.
NEVER UNDERESTIMATE THE POWER OF STUPID PEOPLE IN LARGE GROUPS.. "Betala i förskott på blocket?" tråden.

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av bomber3
köp x360, jag är playstation person men efter att jag köpte xbox har PS:orna hamnat i källaren.

Det är väl samma med 360 och PS3

då är du nog ingen "playstation person"

Permalänk

Jag skulle satsa på X-Box 360 om jag var tvungen att köpa någon av dom där, annars lär nog Wii äga ^^ (Jag är ingen Nintendo fanboy, har PS1 och PS2 samt PSP) men Wii verkar ju vara läskigt rolig

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Xizten
Hur mycket kommer det skilja rent prestandamässigt/grafikmässigt mellan 360 och PS3?

Just nu låtar det åt en 360 då jag inte känner för att vänta så länge samt komma undan lite billigare.

Bättre texturer på Xbox360.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Bättre texturer på Xbox360.

så bara för att darkness, ett multiplatform-spel som har varit under utveckling längre på 360, har något mer plats för texturer (dom sa inte bättre texturer) på 360 än på ps3 så kommer 360 alltid ha bättre texturer än vilket ps3-spel som helst?

du kan inte vara seriös...

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
så bara för att darkness, ett multiplatform-spel som har varit under utveckling längre på 360, har något mer plats för texturer (dom sa inte bättre texturer) på 360 än på ps3 så kommer 360 alltid ha bättre texturer än vilket ps3-spel som helst?

du kan inte vara seriös...

Utvecklare har sagt att det är så. Acceptera och gå vidare i livet.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Avstängd

varför skulle jag acceptera ditt skitsnack?

hur bra texturer är beror mest på hur bra dom som gör texturerna är på att göra texturer och vilken teknologi dom använder

megatextures i qw ser bättre ut och är mer effektiva än texturerna i d3 tex

Permalänk
Medlem

Med tanke på att ps3 inte kommer se märkbart bättre ut än 360, och 360 har en massa bilspel så skulle jag köpt en 360.

Permalänk
Medlem
Citat:

Hehe ja videon var rolig

Undrar bara vad dom syftar på när dom har en stor fet tjej med som gillar Xbox Det måste ju bero på att Xboxen är bättre och kommer bli fet som fan

Den slutsattsen drog jag efter det faktum att PS3 är Större till ytan än vad 360 är. är det inte som jag sa så måste ju den som har gjort videon inte vara insatt i konsollerna om han inte vet att PS3 har en större yta än vad 360 har.

Men rolig var den ju iaf.

Troligen är det en fet brud för att XBox är amerikanskt och att amerikaner generellt är kraftigt överviktiga, medans PS3 och Wii kommer från japan där brudarna är små och smala.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
varför skulle jag acceptera ditt skitsnack?

hur bra texturer är beror mest på hur bra dom som gör texturerna är på att göra texturer och vilken teknologi dom använder

megatextures i qw ser bättre ut och är mer effektiva än texturerna i d3 tex

Du har fortfarande låst minne i PS3 och därför kommer man aldrig att kunna producera så bra texturer som man kan på Xbox360.

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av JohanssoN_88
varför skulle jag acceptera ditt skitsnack?

hur bra texturer är beror mest på hur bra dom som gör texturerna är på att göra texturer och vilken teknologi dom använder

megatextures i qw ser bättre ut och är mer effektiva än texturerna i d3 tex

Jag tar hellre en utvecklares ord än ditt

Permalänk
Sötast

Inte för att det är helt omöjligt att texturerna skulle vara sämre... men att lita blint på en ny utvecklare till en konsoll som inte ens går att köpa idag är lika idiotiskt.

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av pago
Troligen är det en fet brud för att XBox är amerikanskt och att amerikaner generellt är kraftigt överviktiga, medans PS3 och Wii kommer från japan där brudarna är små och smala.

Så du menar att över 50% av amerikanerna är kraftigt överviktiga? I sånna fall är väl alla japaner samurajer som skyddar sina små, späda flickor från våldtäktssugna tentackelmonster.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av rezuth
Du har fortfarande låst minne i PS3 och därför kommer man aldrig att kunna producera så bra texturer som man kan på Xbox360.

Och du tror att man kommer att kunna märka någon större skillnad?

Permalänk
Medlem

Ifall du är osäker nu så tycker jag att du ska vänta och se. Men ifall du är otålig så är XB360 ett bra val för bilspel. Billigare också.

Tyvärr så missar du Gran Turismo men du kan säkert leva vidare trots det.

Visa signatur

Dator: Asus Z370 Plus Gaming/ MSi DUKE RTX 2080 / i7-8700k med Pure Rock kylning / 16GB Corsair DDR4 3000 MHz CL15 / FD Define R7 TG / Zalman 850W / Logitech TGB / Sony WH-1000XM3 / Razer Deathadder 2013 / Svive 35" D501 / Samsung 960 Pro 512GB (OS) / Seagate Barracuda 3 TB / Windows 11 Pro / Laptop: HP Compaq CQ-57 401EO /

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Allexz
Inte för att det är helt omöjligt att texturerna skulle vara sämre... men att lita blint på en ny utvecklare till en konsoll som inte ens går att köpa idag är lika idiotiskt.

Dom har ju garanterat mer koll på det där än vad vi har

Jag Skulle köpa 360n mest pga PGR3 och sen kommande Forza2 och GTR. Men det är som folk säger! Kolla, läs, läs mera och sen så vet du själv vilken du vill ha

Visa signatur

Ryzen 7 5800X | 32GB DDR4 3200MHz | GeForce RTX 3080

Permalänk

Jag tycker att du ska se på vilka speltitlar som tilltalar dig mest och välja konsoll efter det. Prestandan på PS3 och X-Box 360 tror jag inte kommer skilja märkbart. Själv är jag i första hand sugen på Gears of war, Mass effect och Halo 3, så du kan ju gissa vad jag hade valt.

Permalänk
Sötast
Citat:

Ursprungligen inskrivet av sprucetwig
Så du menar att över 50% av amerikanerna är kraftigt överviktiga? I sånna fall är väl alla japaner samurajer som skyddar sina små, späda flickor från våldtäktssugna tentackelmonster.

Jo, jag såg också det programmet på Discovery.... skitäckligt

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Jawo
Och du tror att man kommer att kunna märka någon större skillnad?

Ja man märker skillnad, Kolla på Fear och Darkness

Visa signatur

"Linux användare, släng er i väggen, fast ni har ju tillräckliga problem med MacOSX som är ett kommersiellt fungerande nix system till skillnad från Linux." - Meme, 2005-07-22 22:10
Självutnämnd expert inom mobil kommunikation.
Solaris Vs Linux, An indepth view. | Halflife.nu

Permalänk
Medlem

Vänta på Ps3
Jag hade min Xbox 360 i en vecka
Jag klarade inte av ljudnivån på den

Visa signatur

Ryzen 1700X PRIME X370-PRO
16Gb G.Skill TridentZ DDR4-3200 C14 DC
ASUS GeForce GTX1080 Strix A Gaming

Samsung 960 EVO 500GB M.2 PCIe SSD

Permalänk
Medlem

Kör på Xbox 360 för tusan.
Där har du just nu.

Project Gotham Racing 3 och Full Auto.
Bara PGR3 gör Xboxen köpvärd.

Snart kommer (1månad>*) ju också,

Test Drive Unlimited. (orsaken till att jag köpte en 360)
Forza Motorsport 2
Need for Speed Carbon
GTR (!)
Stuntman 2
Colin McRae Off-Road

m.fl

Jag valde en 360, jag är galet nöjd.

edit: såg att Ace.F klagade på ljudnivån på Xboxen.
Min står ovanpå ett bord, inget runt den,ovanpå eller under den.

Den låter mindre än den vanliga Xboxen.
Enda gången den låter något är när den läser av skivor, men det är inte överdrivet högljudt.

Visa signatur

,

Permalänk

När släpps ps3 i eu?

Visa signatur

Everyone hates me because I'm paranoid.