DVD hjälp, blir galen snart

Permalänk
Inaktiv

DVD hjälp, blir galen snart

http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/document?lc=en&cc=se&lang=...

Titta på länken, betyder detta att jag skall kunna bränna dual layer skivor eller inte? Enligt databladet jag hade för ett tag sen men som nu är borta så tror jag att det stod så i alla fall, sitter nu med 5 förbannade skivor för nästan 300 kr och dvd enheten bara stönar och hackar och löper allmänt amok.

Permalänk
Medlem

Tycker det ser ut som det ska funka enligt den där sidan, har du kollat så det inte finns en nyare firmware till brännaren?

Här fanns en hel hög med uppdateringar men kolla upp exakt vilken brännare som sitter i din då det ser ut att som det kan vara flera olika så inte brännaren pajar eller något.
http://h10025.www1.hp.com/ewfrf/wc/softwareList?lc=en&cc=se&l...

Visa signatur

Ryzen 9 5900X, Asus TUF X570-PLUS, XFX 6950XT, 48GB G.Skill 3600Mhz, Corsair HX650, Samsung 840 EVO 250Gb, Kingston A2000 M.2 500GB, 1+2 Tb HDD, MSI Optix MPG321UR-QD

Permalänk

Är det plus eller minus skivor du har?
För enligt sidan så är det bara plus-skivor som den kan köra i "double-layer".

Hm, trodde det hette dual-layer, men de skriver double-layer på sidan.

Permalänk
Inaktiv

Ja, stööön, såg detta med nu, var för trött igår, har en 5000 kronors dvd spelare som enbart kan läsa -format, och brännaren kan enbart bränna +format, snacka om att sitta i en rävsax:)

Hittade denna som jag tänkt köpa tror jag, om ingen har nåt negativt att säga om den?

Nec ND-4571 16x DL Vit OEM Labelflash

ND-4551A är NECs första modell (tillsammans med ND-3551A) på marknaden som förutom egenskapen att skriva både DVD-R (DL) och DVD+R (DL) med dubbla lager även har NEC´s nya teknologi Labelflash. Denna mångfacetterade brännare ger användaren ett val mellan 11 optiska lagerfunktiner i en enda brännare.

525kr Inet.

Om man öppnar datorn går det då att se hur man skall byta ut den, har ingen som helst bruksanvisning men misstänker att den skall plockas ur från framsidan?