Permalänk
Medlem

Min(a):

Golf gen 6. GT 160 TSI DSG, eller vafan den nu heter.
Aktivt chassie (DCC), antisladd & antispinn (ESP), 160hkr, 0-100/8sek, 220km/h,
GPS-nav, siktpaket. Alufälgar både S & V-däck. 16" vinter (på bilden) & 17" sommar.
En 1.4-litersmotor med både kompressor & turbo. Går bra - eller billigt.

Mvh

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av suck
Uppdaterade bilder, nedlackning, större vinge,dimljuskåpor samt saker man inte ser...

Läckert! Nu saknas bara STI-baklysen, klarglasblinkers (både i fronten och på sidorna så klart) samt att lacka de där orangea gallrena i fronten svarta / blåa. Sen är den perfekt!

Visa signatur

/Mvh Stefan

Permalänk

erhmm en vända ut till garaget och hem igen så var det lite snö som hängde med hem..
Rätt bra baktung nu. likadant på andra sidan och bakdelen är helt igen snöad sitter två redigt fina klumpar vid framdäcken dessutom..

Fast planerer på att ha denna som vinterbil nästa år och köpa något lite roligare i sommar

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
Min(a):

http://pici.se/pictures/fDALPvycy.jpg

Golf gen 6. GT 160 TSI DSG, eller vafan den nu heter.
Aktivt chassie (DCC), antisladd & antispinn (ESP), 160hkr, 0-100/8sek, 220km/h,
GPS-nav, siktpaket. Alufälgar både S & V-däck. 16" vinter (på bilden) & 17" sommar.
En 1.4-litersmotor med både kompressor & turbo. Går bra - eller billigt.

Mvh

Har en likadan fast i silver metallic, dessa bilarna går rätt bra för att vara 1,4 liters, jag har dock chippat min också

Visa signatur

Mvh.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av oRiN^
Har en likadan fast i silver metallic, dessa bilarna går rätt bra för att vara 1,4 liters, jag har dock chippat min också

O_o

Var får man tag på, hur mycket gör det & vad drar den i soppa efteråt?

Mvh

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
O_o

Var får man tag på, hur mycket gör det & vad drar den i soppa efteråt?

Mvh

Jag fixade mitt i Malmö på T.M.C Tuning, exakt vad det ger vet jag inte, men det lär vara minst 40hk och minst det samma i nm, för fyfan vilken skillnad det blev!

Visa signatur

Mvh.

Permalänk

Före....

Efter....

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Keeper of the Bamse
Citat:

Ursprungligen inskrivet av getskägg
O_o

Var får man tag på, hur mycket gör det & vad drar den i soppa efteråt?

Mvh

BSR AB lovar 193hkr/262nm med steg ett. Kanske något att fundera på?

Visa signatur

i7 10770K, NH-D15. 16GB corsair. RTX 3080. 3TB nvme. Samsung G9. Fractal Torrent Compact. Corsair RM850.
Logitech G pro wireless mouse. Logitech TKL915 wireless. Logitech Pro X Wireless.
Macbook pro M1 (16GB, 512GB). HP Reverb G2.
www.bamseclockers.com

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
I väntan på att få plocka ut sommarbilen igen så slänger jag in en bild på vinterbilen.

http://www.zombiehunter.se/dump/legacy.jpg
Subaru Legacy -92

Fyrhjulsdrift + snö är skoj. :D:up:

Utanför Papyrus lagret?

Permalänk
Medlem

BMW 740iA E32, härlig och billig (inköp alltså, inte i drift ) glidarbil.

BMW M5 E34, roligt roligt

Företagsbil nr1: Cheva 2500

Företagsbil nr2: WV Taro aka Packåsnan, sliten men pålitlig

Visa signatur

Antingen ska du hålla dig lugn, eller slå så det känns.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Utanför Papyrus lagret?

Japp, sen en utanför bussgaraget och mindre snö.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
http://pici.se/pictures/wHzNHHemq.jpg

Före....

http://pici.se/pictures/EgzlTBRVm.jpg

Efter....

Tipset är att ha bildtexten ovanför bilden, det blir lite mer korrekt då!

Visa signatur

They invented "SUV" because they can't call them Jeep
"Tycker alltid att du är lite tjurskallig när du skriver till mig och andra.. har jag fel?" - tcntad
"Du är fan min idol på Sweclockers Martiis. Tack för att du finns!" -
Crippa90

Permalänk
Medlem

Då har Mor5ives tagit steget in i bilägarnas värld och slängt busskortet i sjön. Bilden är kass jag vet men det enda jag hade tillgång till var mobilkameran. Blev lite stor kanske men men.

Första bilen blev en 1996 års Golf med 2.8 liters VR6:a som haft två ägare före och gått 19000 mil. Går väldigt fint och axar rätt piggt. Ska vara 172 hästar i motorn vad jag fått veta. Motorn hade förra bytt vid 13000 så den är i bra skick.

Läderklädsel, fönsterhissar på alla rutor, automatlåda, motorstyrda speglar, larm.

Finns dock lite jag ska piffa till allt eftersom. Små rostfläckar, en trasig fönsterhiss bak, CD spelare osv. Ena framskärmen har rostat sönder nere vid däcken men jag fick med en extra skärm när den köptes så den behöver bara lackas om och bytas. Sommardäcken var sönderslitna och fälgarna rostdrabbade så det ska jag fixa helt nya när snön äntligen försvinner.

Är datortok och ingen biltok så man lär antagligen få lära sig ett och annat om bilägande med denna kärra.

Tips på var(om det nu ens går) man kan få tag i CD växlare till en VW Gamma stereo välkomnas.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Loki
Japp, sen en utanför bussgaraget och mindre snö.

http://www.zombiehunter.se/dump/IMG_4244.jpg

Fin bil, brukar se den ibland.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av nord_93
Fin bil, brukar se den ibland.

Du får väl heja lite.

Visa signatur

» 01001100011011110110101101101001

» Bad wolf

Permalänk

Ah ja, den här tråden hade jag ju glömt bort. Blir en klipp/klistra från senaste inköp då i princip.

Ut med det gamla!

Opel Omega Caravan 2.0, årsmodell 1997, 296tkm medkörd.
Det har varit en förälskelse men som med mycket annat, dags för nytt.

Och in med det nya! <3 <3

Alpina D10 BiTurbo Touring, årsmodell 2002. 245hk/500nm.
Nummer 27 av 94 tillverkade farmarmodeller, medkörd 258tkm. Har idag varit och fått tillfälliga regskyltar av finska tullen, på torsdag bär det av för reg.besiktning. Bara att börja vänta på domedagsbeslutet nu (importskatten...).

En del småfix och diskret styling står på önskelistan, även en Bil-PC. Vi får se vad framtiden för med sig, mycket kommer att hänga på vad skatten ligger på.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

lite vinterbilder på pärlan=)
va är de som döljer sig i snön? xD

Visa signatur

Chassi:Thermaltake Level 10 GT CPU:AMD FX-8150 8x4,4Ghz CPU Kylare:Corsair H80 MB:Gigabyte GA-990FXA-UD3
RAM:Corsair Vengeance 4x4GB 1600Mhz GPU:Radeon hd6950 2GB PSU:Corsair HX650w
System disk: Samsung 830 128GB Lagring:WD 1TB, WD 320GB
Skärm: Samsung B2330, LG 47lv355n Ljud: Jamo PP3000

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Tobbe Nukem
Ah ja, den här tråden hade jag ju glömt bort. Blir en klipp/klistra från senaste inköp då i princip.

Ut med det gamla!

http://img716.imageshack.us/img716/1153/vakkerhest.jpg
Opel Omega Caravan 2.0, årsmodell 1997, 296tkm medkörd.
Det har varit en förälskelse men som med mycket annat, dags för nytt.

Och in med det nya! <3 <3

http://img714.imageshack.us/img714/8716/d10001.jpg
Alpina D10 BiTurbo Touring, årsmodell 2002. 245hk/500nm.
Nummer 27 av 94 tillverkade farmarmodeller, medkörd 258tkm. Har idag varit och fått tillfälliga regskyltar av finska tullen, på torsdag bär det av för reg.besiktning. Bara att börja vänta på domedagsbeslutet nu (importskatten...).

En del småfix och diskret styling står på önskelistan, även en Bil-PC. Vi får se vad framtiden för med sig, mycket kommer att hänga på vad skatten ligger på.

Fan tar dig om du ens gör något annat en återställer den i nyskick!

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av laaf
Fan tar dig om du ens gör något annat en återställer den i nyskick!

Så sant, så sant.

Nej men, det som är på "do-want-listan" är:
Takspoiler i stil med OEM.
Alpina 18" Classic-fälgar eller liknande replika (durr! Antagligen replika med tanke på orginalets pris. )
Titan-line istället för träinredningen.
Mugghållare dit bak istället för ett sött förvarningsutrymmer.
Byta ut telefonmittarmstödet mot ett "helt" armstöd, samtidigt som man fixar dit ett förvarningsutrymmet undertill.
Slänga kassetutrymmet så långt det bara går och sätta dit ett ordentligt förvarningsutrymme.
MKIV-Navi. (Och då i samma veva, kanske, 16:9 med CD, inte kassett-hej-jag-kommer-från-antiken...)
Xenon-helljus(&dimljus?).
LED-AE.
Bildator som använder sig av 16:9-skärmen, OEM-look helt enkelt.

Mjo, smått och gott helt enkelt. Liiiite sugen på M-aeropaketet men jag tror det får gå bort, Alpina-fronten växer på mig.

Visa signatur

That's just my opinion, I could be wrong...
> C2Q Q6700 > 8GB PC6400 > Gigabyte 965P-DQ6 > HD4870X2 & HD4650
> Lian Li PC-201B > Corsair HX620 > 10.46TB > HP LP3065 & 2x HP LP2065

Permalänk
Medlem

Av rent misstag plåtade jag "bilen", egentligen det fina vädret när jag var hemma hos familjen över jul, kan försöka ta en bättre om jag någon gång får tillfälle :P.

Skoda Fabia Greenline. Haft den sedan ny i höstas. Den har en 3-cyl diesel med en riktigt grov gång men också riktigt snålt, 0.36l/mil landsväg med dubbdäck (enl färddator).

Visa signatur

Intel i9-12900K | Asus STRIX Z690-I | 32 GB DDR5-6400 CL30 | AMD Radeon RX 7900 XTX | WD Black SN850 1 TB
Asus ROG Loki SFX-L 750W | SSUPD Meshlicious | Arctic Cooling Freezer II 280 | Alienware AW3423DWF

Permalänk
Proffsmoddare

Det som göms i snö kommer fram i tö, eller vad är det man brukar säga?

Sen är det även tur att jag har vidvinkel

Visa signatur

"Computer games don't affect kids, I mean if PacMan affected us as kids, we'd all be running around in darkened rooms, munching pills and listening to repetitive music." - Kristian Wilson, Nintendo 1989

Permalänk
Medlem

Jeep Cherokee Limited Xj 1990

Rak 6a på 173Hk - 4x4

Visa signatur

Survival of Earthquake skåne 2008

Permalänk
Medlem

Volvo 940 Turbo 1993, ca. 280hk.
Problemet är att den saknar diffbroms så den har alla 280hk på höger bakhjul vilket är helt hopplöst en vinter som denna. Jag funderar på att antingen skaffa en diffbroms eller sälja bilen och köpa nåt fyrhjulsdrivet som går att köra med på vintern.

http://www.garaget.org/?car=5582

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Andreas
Volvo 940 Turbo 1993, ca. 280hk.
Problemet är att den saknar diffbroms så den har alla 280hk på höger bakhjul vilket är helt hopplöst en vinter som denna. Jag funderar på att antingen skaffa en diffbroms eller sälja bilen och köpa nåt fyrhjulsdrivet som går att köra med på vintern.

http://www1.garaget.org/archive/7/6646/5582/5582-416998.jpg

http://www.garaget.org/?car=5582

ge mig ett bra pris så.. Urk för blå inredning btw

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

Vad som göms i snö?

Visa signatur

-EP45-DS3 -C2D 8500 -8GB OCZ DDR2 PC6400 -PowerColor 7990 -Corsair 850W -LG W2600HP BF

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ge mig ett bra pris så.. Urk för blå inredning btw

För 30k skulle jag känna mig nöjd, jag har lagt ner en hel del tid och pengar på bilen men det är ju inget man kan förvänta sig att få igen.
Då ingår även en likadan nyrenoverad turbo om jag inte har hunnit montera den, den som sitter i har börjat glappa lite axiellt.

Bilen är inte i nyskick som den ser ut att vara på bilderna men rosten har inte fått fäste i själva karossen, det har bara börjat krypa i lösa delar som vänster framskärm och dörrar samt lite ytrost i skärmkanterna.
Den är väldigt fin under för att vara så gammal, knappt nån rost där heller.

Den drar inte speciellt mycket bensin för att vara så trimmad, vid långfärd med 110km/t (GPS-fart) snittfart ligger den på en liter/mil, vid blandad körning (korta sträckor, kallstarter) ligger den på 1,2-1,25.

Visa signatur

HTPC: Gigabyte GA-EP41-UD3L | Intel Dual-Core 2,5Ghz | 2GB RAM | Intel SSD 80GB | WD 1TB | Sapphire Radeon HD 4550 512MB | LG Blu-rayläsare
Reserv: Asus M3A32-MVP Deluxe | AMD Phenom X4 9950 2,61GHz | WD VR 10k RPM 150GB | WD 640GB | 4GB Corsair Dominator | Asus Radeon HD 4870 1GB | LG Blu-raybrännare | Bahnhof 100/100

Permalänk

Dr. von Quattro har bråttom till backen!
Audi A4 1.8T Quattro, 16700mil

Tack till polare Simon för fina bilder!
http://www.garaget.org/?car=185113

Visa signatur

C'est moi, Dr. von Quattro!

>>>>>>>Folding@Sweclockers<<<<<<<

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av -=FULLMOON=-
ge mig ett bra pris så.. Urk för blå inredning btw

Säg inte så!

Visa signatur

Apple Macbook Pro

Permalänk

Gillar fortfarande inte BLå inredningen men den där var okey men inget jag skulle vilja ha.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Medlem

En bild på min V70n 2005... med 20" Nitro Oxide..

http://i137.photobucket.com/albums/q234/v90mannen/volvo201-1....

Visa signatur

Tänk på vad du säger, så du inte säger va du tänker!
Gigabtye Aorus 17x, i9-11980hk, 64GB ram, RTX 3080 16GB, Kc3000 2TB x2 Raid0, 17" FHD
Gigabyte Auros PRO Z690, 64GB DDR5 Dominator, 2x KC-3000 2TB Raid-0, Intel I9 12900KS, Corsair iCUE H170i ELITE LCD, Gigabyte RTX 4090 OC, be quiet! Straight Power 11 Platinum 1200W, 3 st Asus VG27A 2K 27", Win 11 PRO, mm, mm