Recension: Microsoft Reclusa

Permalänk
Melding Plague

Recension: Microsoft Reclusa

Microsoft satsar på den allt växande spelmarknaden. I ett samarbete med tillverkaren Razer har de släppt spel-tangentbordet Reclusa. Skiljer sig detta tangentbordet från resten?

Läs recensionen: Microsoft Reclusa

Visa signatur

Observera att samma trivselregler gäller i kommentarstrådarna som i övriga forumet och att brott mot dessa kan leda till avstängning. Kontakta redaktionen om du vill uppmärksamma fel i artikeln eller framföra andra synpunkter.

Permalänk
Inaktiv

Ser ju bra ut. Vad finns det för fler billigare spel-inriktade tangentbord? (dvs i prisklass som detta och billigare)

Permalänk
Medlem

Saitek Eclipse (II).

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk
Medlem

Saitek Eclipse 2 har ju jag och är grymt nöjd med den :), skulle inte vilja ha microsofts faktist :P, min är bekväm och grymt snygg....man får 3 lysen oxå ^^ blå,röd och lila. dock vill jag att den skulle bli lite tystare (den är tyst gemfört med min dell multimedia tangentobor) men skulle vilja ha ännu tystare.

Permalänk
Medlem

Den va mycket snygg.

Permalänk
Medlem

Keytronic KT2001 Ergopro är fortfarande bästa och skönaste tangentbordet i mina ögon

Visa signatur

i9 11900k ||32GB 4000MHz CL15||ASUS ROG STRIX Z590-E||Noctua NH-D15s
Intel Arc a750 ||Samsung 980 pro|| EVGA Supernova G3 850W
Asus xonar essence STX|| Lian-Li O11 Dynamic XL
Asus VG27AQ 165Hz IPS, Sennheiser HD650, Logitech g502 Hero, fUnc f30r, Vortex TAB90M, Audio-Technicha ATR2500x-USB
Server: x10SL7-F, Xeon E3 1230v3, 32GB Samsung ECC ram, 6x3TB WD RED, FD Node 804.

Permalänk
Medlem

Ärligt talat tycker jag den e ful. kolla plastkåpan som inte ens passa modellen riktigt. man ser hur den fäster.
Sen att den inte stödjer native PS2 tycker jag e dålig. för det ta ju upp en usb anslutning annars (onödigt). och med adapter blir kontakten bara sååååååå lång.
tror de e en sån man behöver pumpa in en liter olivolja innan den slutar låta som en gammal trätrappa. haha

Visa signatur

iMac "27" Late 2013

Permalänk
Medlem

Inte Brukbar-en Flopp!!!!!

Visa signatur

Asus Z97-E,Intel I7-4790K,Corsair Ram DDr 3- 16Gb 2x8Gb Pro Serie Vengance 2400MHZ

Permalänk
Avstängd

Mest avancerade macron? G15/G11 är ju mer avancerat...

Permalänk
Inaktiv

Jag vill ha ett Microsoft wired 500 med belysning som går att stänga av, behöver det va svårare?

Varför ska det vara ett komplicerat tangent bord med en massa skitfunktioner?

Permalänk
Medlem

alltså, de borde kicka sina designers... den är så ful så jag kräks.

Visa signatur

AMD 939 X2 4600+ | asus A8N-VM CSM | TwinMOS 2*1024 DDR400 cl3 | Silverstone SG01 + Tagan easyconnect 430w | Creative SB live | WD160GB + WD200GB +WD MYBOOK ES 250GB | NEC DVD-brännare | Samsung 913b(TFT) + 753s(CRT) | WACOM Intuos3 a4 |

Permalänk
Hedersmedlem

Ser ut lite som en vinge på ett spitfire plan men är för stor och själv vill jag ha tangenter med kort slaglängd som Ultra X flat.

Visa signatur

Rocking hard !!!

Kontakt: malo@sweclockers.com eller skicka ett PM

Permalänk
Medlem

Det kan ju inte vara så svårt att fixa till alla problem på en så pass enkel komponent som ett tangentbord? eller?
Plus att designen är ju uräckligt, rund äcklig sak som hör hemma i papperskorgen.
Fö så går det rätt trögt på tangentbords fronten, har säkert gått framåt med 2% senaste åren.

Visa signatur

MSi GT780R
MacBook Air 13.3" Mid 12
Nexus 4

Permalänk
Medlem

Tyckte det var ordentligt fult, alldeles för runda former och dåliga proportioner för att det skulle se tilltalande ut.

Visa signatur

- In the beginning the Universe was created. This has made a lot of people very angry and has been widely regarded as a bad move
- The Guide is definitive. Reality is frequently inaccurate.
Douglas Adams

Permalänk
Medlem

Kan inte alla bara hålla allt negativt som att tangentbordet är fult, etc - för sig själva? Personligen tycker jag att det är det mest unika tangentbordet jag har sett, och har förbeställt det. Längtar

Permalänk
Medlem

Nä, detta tangentbord är inte vidare snyggt. Dessutom känns ju namnet inte vidare genomtänkt, då recluse betyder enstöring. Saitek Eclipse är fina tgb. Själv har jag ett Steelkeys 6g.

Visa signatur

AMD 5700X@Vatten | asus prime x370pro | Asus 2080 Strix | 2x16GB Kingston Fury Renegade RGB DDR4 3.6GHZ | Lian Li O11d EVO + 2x240 EKWB RAD + 6 Lian Li AL120 | CoolerMaster V850 | NVME 2TB Seagate Firecuda 510 + NVME 1TB WD BLACK + 3 SSD | Samsung Odyssey 49" G9| DELL 2713HM | Varmilo VA69 Clear/brown | Logitech G502 2016.

Phenom X6 1045T | Corsair TWIN2X PC6400C4DHX 2x2GB + Crucial Ballistix Sport 2x2GB | Gigabyte ma785gmt-us2h | Silverstone Temjin 08 | Corsair VX450

Permalänk

Usch fy och BLäääääää! Logitech G15 är fortfarande kungen på tornen och lär så vara en bra bit framöver.

Vilket fult t-bord

Permalänk
Medlem

Inget slår G15, speciellt när man lirar Battlefield 2 med Battlefield 2-pluginen! Skitnajs med snurrande Bf2-logga när man inte lirar. :]

Varför har dom en fet plastram där uppe på tangentbordet? Tar ju bara upp massa plats. X_x

Permalänk
Medlem

Något jag undrar är vilket utav tangentbordena ni hade i testet? Bilderna visar två helt olika tangentbord...

http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/QUpC2Y.jpg Med längre shift-, ctrl och tab-tangenter.
http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/AKRDrh.jpg Med korta motsvarigheter.

För min del så måste det ju vara det med långa tangenter på sidan, skulle bara missa de korta hela tiden.

Får ta och fundera lite, detta tangentbord lockar faktiskt. Fult är det inte, men jag håller med om att den där plastramen ovanför tangentbordet verkar tämligen onödig.

Permalänk
Medlem

Logitech UltraX ftw...

Permalänk
Medlem

Jag behåller mitt G15 ett tag till... dock bra att Microsoft kommer in mer på marknaden dom också så att Logitech kommer ut med ännu bättre mojänger som man kan slösa pengar på

Visa signatur

Massa skit innanför ett CoolerMaster Cosmos II

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Något jag undrar är vilket utav tangentbordena ni hade i testet? Bilderna visar två helt olika tangentbord...

http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/QUpC2Y.jpg Med längre shift-, ctrl och tab-tangenter.
http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/AKRDrh.jpg Med korta motsvarigheter.

För min del så måste det ju vara det med långa tangenter på sidan, skulle bara missa de korta hela tiden.

Får ta och fundera lite, detta tangentbord lockar faktiskt. Fult är det inte, men jag håller med om att den där plastramen ovanför tangentbordet verkar tämligen onödig.

På ena bilden har dom tagit bort handledsstödet

Permalänk
Medlem

Ganska coolt att tangenterna krymper när man tar väck handledsstödet!!

Permalänk
Medlem

Rätt snyggt, kan dock tänka mig att den charmen försvinner när skärmen ite får plats på skrivbordet längre.

Visa signatur

Macbook Pro 15" (2,4 GHz Core Duo)

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
På ena bilden har dom tagit bort handledsstödet

Tror inte teckenuppsättningen förändras när handledsstöded tas bort. Snarare blandad egna bilder och produktbilder från MS.

Genomgående kallas handledsstödet för handledsskydd, vilket är en lustig benämning.
Utan att ha någon erfarenhet av tangentbordet kan jag bara säga att det är positivt om de utfällbara fötterna inte kan ge en handledsbrytande vinkling av tangentbordet.

Visa signatur

Vägra fx 3of4 Pi 1M 1.84 s Memory remapping
Minnen har ingen egen hastighet. Märkningen anger bara vilken hastighet minnena uppges klara

Permalänk
Medlem

Dom har ju utnyttjat platsen på tangetbordet helt katastrofalt dåligt, varför lägga alla "snabb knappar" på sidorna som gör att det blir ett par cm bredar och sen lägga till en tjock plastskiva över tgt bordet där man lätt skulle få plats med ett par knappar och dessutom kunna ha kvar skivan om man bara gjort den lite tunnare?

Visa signatur

| Fractal Design Define R3 | MSI P67A-GD65 | Corsair HX 850W | Intel Core i7 2600K @ 4,4 Ghz | Corsair H70 Hydro | 2x4Gb Corsair Vengeance 1600Mhz | 2xHIS Radeon HD 6950 2Gb (unlocked->6970) | ASUS Xonar Essence STX| SSD Corsair F120 120Gb, Samsung SpinPoint F3 1Tb | Dell UltraSharp U2711 27" | 3dMark Vantage (Extrem) 21339p |

Permalänk
Citat:

Ursprungligen inskrivet av DrStupid
På ena bilden har dom tagit bort handledsstödet

Kolla höger shift och enter. Två olika modeller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av PsyCor
Något jag undrar är vilket utav tangentbordena ni hade i testet? Bilderna visar två helt olika tangentbord...

http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/QUpC2Y.jpg Med längre shift-, ctrl och tab-tangenter.
http://www.sweclockers.com/imagebank/31001/AKRDrh.jpg Med korta motsvarigheter.

För min del så måste det ju vara det med långa tangenter på sidan, skulle bara missa de korta hela tiden.

Får ta och fundera lite, detta tangentbord lockar faktiskt. Fult är det inte, men jag håller med om att den där plastramen ovanför tangentbordet verkar tämligen onödig.

Du ser nog själv vilken version dom har testat, om du bara tittar lite mer noggrant på bilderna.

På den första bilden har du tex åäö med, var är dom på bild nr 2?

Visa signatur

GA-Z170X-G7 | i7-6700K | HyperX Predator 32GB | G1 Gaming 980 Ti
512GB 950 PRO | 2x850 EVO 500GB | 2x2TB HDD
CM Storm Scout II | Corsair AX860i | 3x Eizo Forris 24" | Logitech G19s

Permalänk

fult som stryk

Visa signatur

Citera, tack!
Har du läst tråden om strandhögtalare och andra musiklådor?

Permalänk
Medlem

Logitech G15 är ett barntangentbord som är till för folk som inte kan kolla på skärmen på när de skriver. Och de som säger att tangentbordet tar för mycket plats, snälla...skaffa en LCD-skärm, dags att uppgradera sig lite - tycker ni inte?