Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Det är ju inte direkt samma avvägning som när t.ex. Lando konstaterar att han inte har någon realistisk chans mot Hamilton sett till slutresultatet och hellre då låter honom passera än att tappa tid mot bilarna bakom genom att försöka hålla Hamilton bakom sig.

Om du menar att Bottas borde resonerat att han inte har någon chans mot Russell i racet och att det därmed är meningslöst att försvara sig i den här situationen... ja, då har vi helt klart olika åsikter.

Du menar att Lando som är i en bättre position än Bottas, att försvara sin plats, bör släppa förbi bilen bakom för att säkra P3.

Men du vill att Bottas ska försvara sin P9 ur ett sämre läge och inte släppa bilen bakom. Men Lando Norris har ju ett mycket bättre läge att försvara sig.

Japp, Bottas borde ha förstått sin racepace denna söndagen och accepterat att bli omkörd av en Williams. Han hade förövrigt blivit varvad av Hamilton om inte tabben hade skett. Det gör nog mer ont i själen hos Kimi, Vetten och Alonso att behöva acceptera att släppa förbi snabbare bilar, men de gör de ändå.

Permalänk
Medlem

Toto skyller på Russel, där rök kanske sätet för honom

Visa signatur

If it can't run Crisys its a calculater

The New Build The Torrent 2,0

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Du menar att Lando som är i en bättre position än Bottas, att försvara sin plats, bör släppa förbi bilen bakom för att säkra P3.

Men du vill att Bottas ska försvara sin P9 ur ett sämre läge och inte släppa bilen bakom. Men Lando Norris har ju ett mycket bättre läge att försvara sig.

Japp, Bottas borde ha förstått sin racepace denna söndagen och accepterat att bli omkörd av en Williams. Han hade förövrigt blivit varvad av Hamilton om inte tabben hade skett. Det gör nog mer ont i själen hos Kimi, Vetten och Alonso att behöva acceptera att släppa förbi snabbare bilar, men de gör de ändå.

Varken Kimi, Vettel eller Alonso är med i fighten för världsmästerskap vilket Bottas har varit nu i två år.
Bottas kämpar även för poäng för hela Mercedes-laget som också fightar för att vinna konstruktörsmästerskapet. Bottas har mycket mer att förlora än vad lilla Russell har i sin Williams (i dagsläget), så trots hans racepace som var underlägset igår så ser jag ingen anledning till varför han skulle ha accepterat att bli omkörd. Han låg i poängläge och ett bättre läge än Williams i stunden av omkörningsförsöket. Han hade rätt att försvara sig, och Russell gjorde fel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av vick3sson:

Verkar inte vara någon idé att argumentera med dig då du inte kan se helheten. Hans bil ÄR snabbare än Williams, det är fakta. Han hade kalla däck och hade kört om Russell igen inom 2-3 varv, det är dom flesta överens om. Han visade dessutom respekt mot Russell genom att ge honom utrymme, det är upp till Russell som kör om att göra detta på ett säkert sätt. Jag vet inte om du är ny till F1 eller om du bara har svårt att se helheten, men Bottas gjorde inga fel här...

Bottas var väl aldrig snabbare än Russel i race. Bottas bästa varv var nästan 2 sekunder trögare än Russels.

Visa signatur

14900KF--Apex Encore--RTX 4090--G.Skill 2x24GB DDR5-8000--Dynamic Evo XL
12900K--RTX 2080Ti--Gigabyte Z690 Aorus Master--4X16GB DDR5 6000
Ljud: Lewitt Connect 6--Shure SM7B
Skärmar: Neo G8 4K 240hz--Huawei 3440x1440 165hz

Permalänk
Medlem

Min bedömning: Bottas svänger lite till vänster precis när Russell kommer upp jämsides. Det tyder på att han inte hade koll när Russell gick ut. Vilket är klantigt. Har du en i växellådan så är det lätt att ha koll på vet jag av personlig erfarenhet.
Bottas lämnade en bilbredd asfalt men ytterhjulen är på blöt asfalt.
Den torra linjen där var bred nog för båda, det ser man från Alfa Romeon. Så Bottas hade kunnat ge plats i torr linje om han haft koll på Russell och stängt dörren vid apex.
Samtidigt är det gambling från Russel i de förhållandena att försöka sig på den manövern...
Så race incident kallar jag det för.

Visa signatur

Moderkort: ASUS Crosshair VIII Dark Hero, CPU: R9 5900X @4,4GHz, RAM: Corsair Vengence DDR4 32Gb @3600MHz, GPU: RX7900XT Red Devil, Förvaring: Kingston KC3000 512Gb, WD Black SN750 2TB, Samsung 750 500Gb SSD och 2x Seagate Barracuda 4Tb i raid 1, Ljudkort: Creative Sound Blaster ZxR

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Du menar att Lando som är i en bättre position än Bottas, att försvara sin plats, bör släppa förbi bilen bakom för att säkra P3.

Men du vill att Bottas ska försvara sin P9 ur ett sämre läge och inte släppa bilen bakom. Men Lando Norris har ju ett mycket bättre läge att försvara sig.

Japp, Bottas borde ha förstått sin racepace denna söndagen och accepterat att bli omkörd av en Williams. Han hade förövrigt blivit varvad av Hamilton om inte tabben hade skett. Det gör nog mer ont i själen hos Kimi, Vetten och Alonso att behöva acceptera att släppa förbi snabbare bilar, men de gör de ändå.

Jag menar att Lando Norris kunde ha gjort vilket som utan att ha gjort något fel, men att det väl låg i hans eget intresse att inte tappa tid mot Ferrari-bilarna och därför var det nog smart att släppa Hamilton för att kunna fokusera på sitt eget race.

Sedan spelar det väl egentligen ingen roll hur långt ned i fältet detta sker, men jag anser på samma sätt att Bottas inte hade gjort något fel oavsett vilket han gjorde, däremot fanns det väl ingen direkt uppsida för Bottas om han skulle släppa Russell, så varför inte försöka hålla positionen?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av Alphahanne:

Tror du missförstår lite om hur racing fungerar. Om det handlar om position i loppet så har han ingen som helst skyldighet att lämna plats, han får täcka upp så gott han kan för att försvara sin position. Han får dock inte flytta sig flera gånger för att blockera. Det är den som ska köra om som har ansvaret att hitta ett spår där han kan göra det och på ett säkert sätt. Russel vet var racinglinjen går, han borde veta att Bottas kommer följa den då han de facto ligger före. Han ser en chans att plocka en skalp och förivrar sig. Svårare än så är det inte.

Återigen så hade detta move suttit om Russel hade låtit bli att korrigera. Russel ville ha lite mer space men det är inget som Bottas är tvungen att ge. Båda är stora förlorare men Bottas kör i en Mercedes och bör plocka poäng. Släpp Russel, kör förbi honom senare och hamna P2. Nu riskerade han sitt egna lopp för att han inte kunde ge space och bli omkörd. Alla förare på gridden hade gjort samma move, men kanske 75% hade lyckats, resten hade korrigerat precis som Russel.

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Återigen så hade detta move suttit om Russel hade låtit bli att korrigera. Russel ville ha lite mer space men det är inget som Bottas är tvungen att ge. Båda är stora förlorare men Bottas kör i en Mercedes och bör plocka poäng. Släpp Russel, kör förbi honom senare och hamna P2. Nu riskerade han sitt egna lopp för att han inte kunde ge space och bli omkörd. Alla förare på gridden hade gjort samma move, men kanske 75% hade lyckats, resten hade korrigerat precis som Russel.

Bottas hade aldrig blivit P2, maken till slö förare att köra om bilar i mittfältet.

Visa signatur

🎮 ⇢ R7 5800X3D • MSI B450 Gaming Pro Carbon • G.Skill Flare X • Zotac RTX 3080 12gb
🖥 ⇢ Acer Predator XB271HU
⌨️ ⇢ Mekanisk Fjell
🖱 ⇢ MX Master 3S • Xlite V2
🔈 ⇢ DT 1990 Pro • Schiit stack

Permalänk
Skrivet av Ecthelion:

Varken Kimi, Vettel eller Alonso är med i fighten för världsmästerskap vilket Bottas har varit nu i två år.
Bottas kämpar även för poäng för hela Mercedes-laget som också fightar för att vinna konstruktörsmästerskapet. Bottas har mycket mer att förlora än vad lilla Russell har i sin Williams (i dagsläget), så trots hans racepace som var underlägset igår så ser jag ingen anledning till varför han skulle ha accepterat att bli omkörd. Han låg i poängläge och ett bättre läge än Williams i stunden av omkörningsförsöket. Han hade rätt att försvara sig, och Russell gjorde fel.

Precis det jag sagt flera gånger om och om igen. Bottas hade allt och förlora. Byt ut Russel mot Torpedo. Torpedo hade garanterat aldrig gett sig. Vill du verkligen köra hjul mot hjul i en sådan sits och riskera att ta ut dig själv?

Jag kan tyvärr inte hålla med att Bottas låg i ett bättre läge än en bil med slipstream och DRS. Vi är redan överens att Bottas har rätt i att försvara sig.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Wasp:

Hur är detta politik?

Förövrigt så har sweclockers nyheter om it-politik dagligen.

Tror du får ta och läsa om det jag skrev.

Visa signatur

Ryzen 7800X3D, be quiet! pure rock 2, RTX 4070 Ti Super, Corsair 32GB 6000MHz CL36, Corsair TX850M

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Jag menar att Lando Norris kunde ha gjort vilket som utan att ha gjort något fel, men att det väl låg i hans eget intresse att inte tappa tid mot Ferrari-bilarna och därför var det nog smart att släppa Hamilton för att kunna fokusera på sitt eget race.

Sedan spelar det väl egentligen ingen roll hur långt ned i fältet detta sker, men jag anser på samma sätt att Bottas inte hade gjort något fel oavsett vilket han gjorde, däremot fanns det väl ingen direkt uppsida för Bottas om han skulle släppa Russell, så varför inte försöka hålla positionen?

Jag håller med. Lando tog rätt beslut och valde att på race nr2, garantera en 3:a plats istället för en potentiell 2:a.

Uppsidan är ju som vi är inne på. Att Bottas är kvar i racet och inte riskerar 0 poäng. Är man förare så vet man själv hur hungrig man är på att köra om och att ingen släpper gasen. Russel skulle aldrig släppa på gasen och antingen lämnar Bottas plats på det torra och båda överlever eller så riskerar han att Russels nerver inte hanterar situationen och råkar vrida på ratten. Nu klarade inte Russels nerver detta. Lärdomen är att Bottas fick 0 poäng och Russel kommer hellre köra in i bakvagnen nästa gång, än att försöka styra åt sidan.

Permalänk
Inaktiv

Race incident I mina ögon pga regnet

Permalänk
Medlem

Folk som argumenterar att Bottas gjorde något fel alls kollade nog på något helt annat race än jag.
Att Bottas var slö som fan finns det ingen som argumenterar emot, men han är inte under några omständigheter skyldig att göra omkörningen lätt. Det enda han gjorde var att följa den enda, torra, linjen som fanns att ta samtidigt som den enda snabba kursändringen han gör är åt vänster för att lämna mer plats åt Russell.

Sen att Russell kände sig manad att med DRS igång skjuta förbi på utsidan av svängen där det är blött på slicks är hans egen felbedömning.

Tycker personligen att FIA gjorde en helt korrekt bedömning av situationen.

Sen kan man prata längre om Russells urkorkade hantering av det hela i efterhand. Tror det blir värre för hans framtid i F1 än en, om än ordentligt, olycka.

Visa signatur

Speldator - X570 | 5900X | 32GB 3600 CL16 | 4090 | 2TB 980 Pro | Win 11 Pro
Server - 3700X | 32GB | 7x5TB RAID-Z2 | TrueNAS

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag håller med. Lando tog rätt beslut och valde att på race nr2, garantera en 3:a plats istället för en potentiell 2:a.

Uppsidan är ju som vi är inne på. Att Bottas är kvar i racet och inte riskerar 0 poäng. Är man förare så vet man själv hur hungrig man är på att köra om och att ingen släpper gasen. Russel skulle aldrig släppa på gasen och antingen lämnar Bottas plats på det torra och båda överlever eller så riskerar han att Russels nerver inte hanterar situationen och råkar vrida på ratten. Nu klarade inte Russels nerver detta. Lärdomen är att Bottas fick 0 poäng och Russel kommer hellre köra in i bakvagnen nästa gång, än att försöka styra åt sidan.

Vilka förare får Bottas utmana på banan och vilka är för farliga? Russell är ju uppenbart för farlig, så honom ska man släppa förbi om man inte vill bli påkörd?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av FlytPojken:

Jag håller med. Lando tog rätt beslut och valde att på race nr2, garantera en 3:a plats istället för en potentiell 2:a.

Uppsidan är ju som vi är inne på. Att Bottas är kvar i racet och inte riskerar 0 poäng. Är man förare så vet man själv hur hungrig man är på att köra om och att ingen släpper gasen. Russel skulle aldrig släppa på gasen och antingen lämnar Bottas plats på det torra och båda överlever eller så riskerar han att Russels nerver inte hanterar situationen och råkar vrida på ratten. Nu klarade inte Russels nerver detta. Lärdomen är att Bottas fick 0 poäng och Russel kommer hellre köra in i bakvagnen nästa gång, än att försöka styra åt sidan.

Det finns olika nivåer av att försvara. Bottas kör ut Russel i det blöta, Inte bara lite blöta vägbanan utan ända ut i kanten där det är näst intill stående vatten. Tror ingen av dem visste det och hade det varit vilken annan förare på den gridden i det läget så tror jag de hade haft gasen pinnad likt russel.

Man kan se det spraya rätt ordentligt om russels framdäck när Bottas viker av och Russel börjar svänga och bilen snappar i princip direkt.
Bottas drev ut Russel på is och blev förvånat när russels bil sa nej. Hade lätt kunnat ge lite mer plats och ändå kunnat försvara kurvan. Hade Bottas klämt russel senare så hade Russel varit på något torrare bana kollisionen hade nog inte skett.
Men race incident i mina ögon. Även om Bottas hade mest styre i hur den situationen kom till.
Det är ju inte som att Russel inte går för ett move när han har mycket fart och DRS och en vidöppen yttersida på en torr linje...som snabbt blev väldigt blöt när han blev utkörd i pölarna.

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem
Skrivet av benonikenobi:

Jag körde utan PRO första halvan av förra året men sen blev jag för otålig. Pallade inte vänta två dygn innan jag kunde kolla samt att det var jobbigt att hålla sig borta från alla sidor (som denna) för att inte råka få veta vem som vann 😄

Jag är mest inne på att kolla ibland. Är inte så intresserad att jag vill se varje race live men ibland kan jag känna för att ladda med chips och öl och glutta F1.

Permalänk
Medlem
Skrivet av infigo:

Det finns olika nivåer av att försvara. Bottas kör ut Russel i det blöta, Inte bara lite blöta vägbanan utan ända ut i kanten där det är näst intill stående vatten. Tror ingen av dem visste det och hade det varit vilken annan förare på den gridden i det läget så tror jag de hade haft gasen pinnad likt russel.
https://i.imgur.com/HxcU2lf.png
Man kan se det spraya rätt ordentligt om russels framdäck när Bottas viker av och Russel börjar svänga och bilen snappar i princip direkt.
Bottas drev ut Russel på is och blev förvånat när russels bil sa nej. Hade lätt kunnat ge lite mer plats och ändå kunnat försvara kurvan. Hade Bottas klämt russel senare så hade Russel varit på något torrare bana kollisionen hade nog inte skett.
Men race incident i mina ögon. Även om Bottas hade mest styre i hur den situationen kom till.
Det är ju inte som att Russel inte går för ett move när han har mycket fart och DRS och en vidöppen yttersida på en torr linje...som snabbt blev väldigt blöt när han blev utkörd i pölarna.

Det jag tycker är väl att det var lite väl optimistiskt om han tänkte sig att Bottas inte skulle visa något intresse för den torra linjen.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

https://www.youtube.com/watch?v=M6csYnCUDXM

Kan nog vara sevärt, har inte kikat själv ännu men han brukar vara insatt och vettig.

Driver61 är en av de bra F1 kanalerna jag rekommenderar alla att följa, kul att denna redan länkats

Chainbear, The Race, CY Motorsport är bland mina favvisar med!

Permalänk
Medlem
Skrivet av evil penguin:

Det jag tycker är väl att det var lite väl optimistiskt om han tänkte sig att Bottas inte skulle visa något intresse för den torra linjen.

Kanske inte den torra linjen men iallafall inte längst ute vid den vita linjen

Visa signatur

Speldator: Ryzen 5800x3d | Asus B550m TUF Gaming Wi-Fi | G.Skill TridentZ Neo 2x16GB 3600MHz CL16 (hynix djr) | In Win 301 | Scythe Fuma 2 I Asus RTX 3070 Dual OC | Seasonic GX750 | Lots of unicorn vomit Laptop: Thinkpad E14 G2 4700U Kringutrustning: Cooler master Quickfire TK MX-Brown | Sennheiser HD598cs | Sony WH1000XM3 | Logitech G900 | ASUS PB278QR | Rift CV1 | Audio Pro Addon T14

Permalänk
Medlem

3300 plus kommentarer!!!!

Nobody's fault

Visa signatur

My Rig https://classic.prisjakt.nu/list.php?ftg_check=on&exclude_ftg...
Fel av mig! Men sjutton vad snabba ni är på att kommentera vad andra gör och inte gör rätt och fel... :/

Permalänk

Detta är varför F1 inte har varit kul sen Senna dog. Friskt vågat, hälften vunnit är det som gäller.

Klart man inte ska göra något direkt farligt som att köra in i någon med flit, men ingen minns en fegis heller.

Är man inte beredd att krascha och eventuellt dö varje gång man sätter sig i bilen så har man inget på banan att göra.

Ser man en lucka, så tar man den, annars kan man inte kalla sig en racerförare.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SuperDuperKillen:

Detta är varför F1 inte har varit kul sen Senna dog. Friskt vågat, hälften vunnit är det som gäller.

Klart man inte ska göra något direkt farligt som att köra in i någon med flit, men ingen minns en fegis heller.

Är man inte beredd att krascha och eventuellt dö varje gång man sätter sig i bilen så har man inget på banan att göra.

Ser man en lucka, så tar man den, annars kan man inte kalla sig en racerförare.

F1 inte kul sen Senna dog? Äsch, det där är skitsnack och din personliga åsikt Jag kan hålla med om att DRS omkörningar inte är det bästa eller roligaste eller argumentera mot att äldre bilarna lät bättre och lite annat.

Men racingen är fortfarande fantastisk i mina ögon. Det är mer och bättre kameror, kameravinklar, behind the scenes footage och en härlig blandning av talangfulla (undantaget MazeBin) unga stjärnskott. Verstappen, Leclerc, Norris, Sainz, Gasly är fantastiskt roliga att följa och nu har vi även Michael Schumachers son. Perez, Vettel, Ricciardo, det finns en förare för vem som helst att gilla.

Kollade enstaka lopp runt 2016-2017 och tog en paus för att kika nu, de här två loppen har varit otroligt underhållande att titta på. Mclaren är verkligen på upptåg och Red Bull har en fantastisk motor. Så återigen, jag tror inte att du genuint faktiskt menar F1 inte är kul, den där åsikten hör nästan hemma i forumposten "Plats för lite gubbgnäll"

Min F1TV prenumeration är bland mina bästa pengar jag har spenderat, kikar igenom alla fina race man missat och har sett en del från 2012, 2016, 2017. Produkionskvalitén har verkligen exponentiellt ökat, det hela leder faktiskt till att det är bättre och roligare att följa F1 än någonsin

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Vilka förare får Bottas utmana på banan och vilka är för farliga? Russell är ju uppenbart för farlig, så honom ska man släppa förbi om man inte vill bli påkörd?

Ingen aning. Kan dock rekommendera att om han startar längst bak och har mazeSPIN framför sig, så kanske man inte ska ligga i växellådan vid curbs. Det kan vara smart att köra förbi med DRS på en raksträcka.

Permalänk

Är det bara jag, men hör denna tråd verkligen hemma på Sweclockers framsida?

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem
Skrivet av Mr*Gibson:

Är det bara jag, men hör denna tråd verkligen hemma på Sweclockers framsida?

Du menar FormelClockers?

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304

Permalänk
Skrivet av evil penguin:

Du menar FormelClockers?

Mja, men visst, varför inte, jämte julmust och annat så varför inte

Visa signatur

Asrock Fatal1ty Z370 Gaming ITX/ac | 8700K | 32GB | MSI RTX 3080 Suprim X
Corsair SF750 | Noctua NH-U12A | NR200P || G603 | G915 TKL | T16000 | TWCS

Permalänk
Medlem

Gillar inte Toto Wolfs kommentar:

"“It meant taking risks, and the other car is a Mercedes in front of him. In any driver’s development, for a young driver, you must never lose this global perspective.

“So yeah, lots to learn for him I guess.”

Låter lite som "om man inte släpper förbi en Mercedes och vill göra karriär, så ska man inte förvänta sig att de kommer att få chansen att köra för oss"

Visa signatur

I5 9600k@stock / Cooler Master Evo 212 / Gigabyte Z390 Gaming X / Corsair Vengeance LPX 16GB DDR4 3000MHz / MSI RTX2070 Gaming Z / EVGA 550 BQ / Asus VG27BQ 27" 165Hz

Ryzen 5 5600x@stock / Asus Rog Strix X570-E Gaming / Corsair Vengeance RGB Pro 16GB 3600MHz CL18 / MSI RTX3070 Suprim X / BeQuiet Pure Power 11 600W / Asus VG278Q 27" 144Hz

Permalänk
Medlem

Klippt från F1´s Facebooksida.

Permalänk
Medlem

bästa bloggen och en person som faktiskt kan något.

https://grandprixracing.blogg.se/

Själv går jag tillbaks och ser på F1 när det verkligen var farligt och krävdes män till att köra. Inte som
idag rena fjollerna som där på grund av rika fäder med annat.Sedan värst av allt att är bilarna idag på
alla plan.Orkar ej skriva allt som är fel ens. Så mycket fel är det.

Visa signatur

Magnus AMD

Permalänk
Medlem
Skrivet av CubaCola:

Gillar inte Toto Wolfs kommentar:

"“It meant taking risks, and the other car is a Mercedes in front of him. In any driver’s development, for a young driver, you must never lose this global perspective.

“So yeah, lots to learn for him I guess.”

Låter lite som "om man inte släpper förbi en Mercedes och vill göra karriär, så ska man inte förvänta sig att de kommer att få chansen att köra för oss"

Nej, just det där resonemanget är ju inget som är särskilt inspirerande att höra.

Dock så är det väl Mercedes som står för notan vad gäller Russells F1-närvaro.
Det är väl ur det perspektivet som Wolff är extra missnöjd att två av "hans" förare kört ihop och helt öppet säger att Russell inte ska ställa till det för just Mercedes.

Visa signatur

Desktop: Ryzen 5800X3D || MSI X570S Edge Max Wifi || Sapphire Pulse RX 7900 XTX || Gskill Trident Z 3600 64GB || Kingston KC3000 2TB || Samsung 970 EVO Plus 2TB || Samsung 960 Pro 1TB || Fractal Torrent || Asus PG42UQ 4K OLED
Proxmox server: Ryzen 5900X || Asrock Rack X570D4I-2T || Kingston 64GB ECC || WD Red SN700 1TB || Blandning av WD Red / Seagate Ironwolf för lagring || Fractal Node 304