World of Warcraft-tråden del 4

Permalänk
Medlem

Mitt bbb är helt värdelöst, tydligen har de ändrat route eller något så att min ping på i wow har blivit helt sjukt ostalbil, tack vet jag att telia är på ingång igen ångrar att jag byte till bbb.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Har bestämt mig för att köpa guld, för 5k guld för lite över 800kr är väl värt det. Att grind pengar på jobbet är betydligt roligare än att göra det i WoW. Blir en Khorium Destroyer, Aldor Exalted och eventuellt trinketen med +stamina för pengarna.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Velon
Har bestämt mig för att köpa guld, för 5k guld för lite över 800kr är väl värt det. Att grind pengar på jobbet är betydligt roligare än att göra det i WoW. Blir en Khorium Destroyer, Aldor Exalted och eventuellt trinketen med +stamina för pengarna.

Var köper du guldet?

Varför jag frågar är för man ska se till att få guldet levererat genom trade för annars är risken större för ev, ban.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Jag har alltid varit emot köp av guld tidigare, men jag börjar faktiskt ändra mig. Själv drog jag ihop 5200g på mindre än en vecka när jag var ledig. Nu i efterhand skulle jag mycket hellre jobba över några timmar, och få ihop samma summa sjukt mycket snabbare.

Visa signatur

- Katt åt programmerare - kunde inte C

Permalänk
Medlem

Albinsson, precis min åsikt också. Hade jag varit arbetslös hade det väll inte varit mycket mening men 5000guld tar som sagt minst en veckas heltidsfarmande att få ihopa eller knappt en dags arbete på jobbet.

NidoKing, kommer köpa från http Guy4Game efter att ha kollat runt priser och rescensioner på diverse sidor.

Hittade den här sidan som hjälpte mig en hel del. Har snackat med supporten på Guy4Game och dom säger överföringen sköts face to face.

Permalänk
Medlem

Inte så konstigt att det flödar över med guldspammare överallt i WoW när alla köper guld.

hmm.. men de erbjuder PvP powerlevleling så man kan få gladiator gear. Men även level 1-70, intressant affäride.

Permalänk
Medlem

Men när 280% fly-mount kostar över 5000G med skillen så är det inte så konstigt att folk köper guld. Vill man sedan raida och enchanta går det mycket guld.... Jaja, tar ingen i försvar men Blizzard har ju även en del med i detta.

Tycker det var jobbigt nog att farma guld och mats för att få 375 skillen i blacksmithing. De sista 20 levlarna var ett he***e.

Visa signatur

Det var bättre förr men det var inte bra då heller

Permalänk
Medlem

Janeway, vill du ha seriösa återförsäljare med bra priser så sky guldspammarna som pesten. Har inte sett någon av spammarna på listor över säkra återförsäljare och dom håller oftast ohyggligt höga priser.

Permalänk
Medlem

Elitemmoprg.com har handlat för ca 3000kr där. Inte bara till wow då, andra spel ochså.

Visa signatur

7800X3D - 4090 FE

Permalänk
Medlem

Dom lång ungefär 60 us dollar över Guy4Game.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av NidoKing
Men när 280% fly-mount kostar över 5000G med skillen så är det inte så konstigt att folk köper guld. Vill man sedan raida och enchanta går det mycket guld.... Jaja, tar ingen i försvar men Blizzard har ju även en del med i detta.

Tycker det var jobbigt nog att farma guld och mats för att få 375 skillen i blacksmithing. De sista 20 levlarna var ett he***e.

Anledningen att dom satt priser så högt är att det ska vara lite prestige av att ha dem.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

mm det ska ju kännas lyxigt att fara runt med 280% och att farma 5k g e inte så svårt om man e riktigt sugen på en 280% .... kompisen har på båda sina chars 280%

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Shakalen
mm det ska ju kännas lyxigt att fara runt med 280% och att farma 5k g e inte så svårt om man e riktigt sugen på en 280% .... kompisen har på båda sina chars 280%

Samma här, dingade 68 inatt med rougen, blir till o fixa 280% asap med den också, 60% accepterar jag bara inte

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Samma här, dingade 68 inatt med rougen, blir till o fixa 280% asap med den också, 60% accepterar jag bara inte

Första jag samlade till vid 70 var epic flying på både min mage och druid, på druiden var det mest för att få tillgång till epic flightform. Så fort min palydan når 70 så blir det till att samla till epic mount där med, skulle tippa på att jag har ca 3k guld utspritt över karaktärerna så det lär gå fort

Lättaste sättet att farma guld är att göra dailys på flera karaktärer och sedan skicka all guld till en alt. Då går det snuskigt snabbt att få ihop ett par tusen.

Visa signatur

Legitimerad stofil

Permalänk
Medlem

ja ger man sig fan på att samla cash så går det.

Själv spelar jag inte så extremt mycket pga att jag jobbar
grindade primals kanske 2 timmar om dan i 2 veckors tid sen hade jag nästan 6k guld.

No pr0bläm

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem

Precis fått mitt wow nu( fan på tiden) efter typ 1 veckas väntan på ginza..
Uppgraderaade trailen upp till BC, och skulle logga in, men fick upp att mitt lösenord/användarnamn var fel .. Vilket det omöjligt kan vara eftersom jag just loggade in på accounten för att uppgradera.. Provade även att byta lösenord (mitt gammla funkade i "old password") , änu en gång kan jag logga in på sidan, men inte på spelet, Måste man vänta ett tag eller borde jag kontakta support?

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Precis fått mitt wow nu( fan på tiden) efter typ 1 veckas väntan på ginza..
Uppgraderaade trailen upp till BC, och skulle logga in, men fick upp att mitt lösenord/användarnamn var fel .. Vilket det omöjligt kan vara eftersom jag just loggade in på accounten för att uppgradera.. Provade även att byta lösenord (mitt gammla funkade i "old password") , änu en gång kan jag logga in på sidan, men inte på spelet, Måste man vänta ett tag eller borde jag kontakta support?

Säker på att du inte försöker koppla upp dig på den amerikanska wow klienten?

Visa signatur

» Bytt namn ifrån "cyme"
» Citera mig vid svar så jag hittar tillbaka!
» Gillar du Trance/Vocal-Trance? Spana in min playlist på Spotify här.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av cyme
Säker på att du inte försöker koppla upp dig på den amerikanska wow klienten?

Sidan på baksidan av packetet säger att hemsidan är wow-europe , Patcherna jag laddade ner har GB i namnet, och det var på EU sidan jag registrerade mig, så det är inte det iallafall.

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Ingen som är med i nån bra PVP-guild på The Maelstrom? Min befintliga guild är död

Är en Alliance-Warlock.

Permalänk
Medlem

Fick det att fungera nu, behövde bara instalera om, vet inte vart problemet var men nu är det borta

Visa signatur

Master of Disaster

Permalänk
Medlem

Woho! Snart 70 2,5 lvlar kvar..

Är UD Priest på Trollbane och skulle villja ha en raidhealing build, vet nån en?

blaze101: vilka mobs grindade du när du grindade primals?

Permalänk

Vilka primals behöver du? om du vill lvla genom att farma primals skulle jag nog välja vattnet runt Halaa mote of water droppas där...

Visa signatur

Okay, what am I doing?
I'm chasing this guy.
Nope. He's chasing me.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Woho! Snart 70 2,5 lvlar kvar..

Är UD Priest på Trollbane och skulle villja ha en raidhealing build, vet nån en?

blaze101: vilka mobs grindade du när du grindade primals?

Körde efter lvl 70 och fått första flygarn.
Så det blev fires och airs i va fan heter den, de där stället i nagrand som man bara kan komma till med flyg mount.

Kommer fan inte ihåg vad placet heter

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Körde efter lvl 70 och fått första flygarn.
Så det blev fires och airs i va fan heter den, de där stället i nagrand som man bara kan komma till med flyg mount.

Kommer fan inte ihåg vad placet heter

Elemental Plateau

Man kan grinda primal waters i sjön precis utanför shattrath också. Det är nästan det lättaste, särskilt för en mage.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Yahoo
Precis fått mitt wow nu( fan på tiden) efter typ 1 veckas väntan på ginza..
Uppgraderaade trailen upp till BC, och skulle logga in, men fick upp att mitt lösenord/användarnamn var fel .. Vilket det omöjligt kan vara eftersom jag just loggade in på accounten för att uppgradera.. Provade även att byta lösenord (mitt gammla funkade i "old password") , änu en gång kan jag logga in på sidan, men inte på spelet, Måste man vänta ett tag eller borde jag kontakta support?

Med både vanliga wow och BC?
ska funka på en gång det där.

Visa signatur

"The midget Bush and that Rumsfield deserve only to be beaten with shoes by freedom loving people everywhere." - Muhammed Saeed al-Sahaf

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av 0ozker
Woho! Snart 70 2,5 lvlar kvar..

Är UD Priest på Trollbane och skulle villja ha en raidhealing build, vet nån en?

skulle väl tagit något sådant
http://www.wowhead.com/?talent=bxG0zhZfxtcfMqVuVo

Permalänk
Medlem

http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhLZfLtcc0qVhc Är mer raidinriktad. Det måste nästan vara minst en präst i en raid som har denna speccen.

Visa signatur

Fractal Design S | Corsair HX 650W | ASUS B350-Plus | AMD Ryzen 7 1700 | EKWB Liquid 360 | Sapphire Radeon R9 290 Tri-X | Corsair VENGEANCE LPX 16GB 3000MHz DDR4 | 3x Intel SSDs | Acer XF240H | Logitech G400s & Corsair K70 Lux RGB | Sennheiser HD 555 & Modmic

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av Johii
http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhLZfLtcc0qVhc Är mer raidinriktad. Det måste nästan vara minst en präst i en raid som har denna speccen.

Jag antar att du syftade på http://www.wowhead.com/?talent=bxg0zhLzbZfLtcc0qVhc

Annars vet jag inte exakt vad du ville visa med din spec

Utöver det så säger jag, spendera allt tu satt i Holy Concentration i annat, den prockar inte tillräckligt mycket för att vara värd något alls.

Detta är förövrigt hur jag kör min Priest i raid: http://www.wowhead.com/?talent=bxxMzhLzbZfxtccMqV0c

Visa signatur

Speldator: Ryzen 7800X3D, 64GB DDR5, RTX 3070
Server: i7-8700k, 32GB DDR4, RTX2080
Steam deck + de fiesta konsoller.

Permalänk
Medlem
Citat:

Utöver det så säger jag, spendera allt tu satt i Holy Concentration i annat, den prockar inte tillräckligt mycket för att vara värd något alls.

Håller inte riktigt med där, HC är en mycket bra talent då när den proccar infinner inte FSR, men visst, den proccar inte allt för ofta, 6% borde bli en gång var 16th cast, men å andra sidan, frågan man bör ställa sig är väl om fighten är så lång så att den förväntar sig en proc, vilket de flesta raidbossar gör.
en Innerfocus combo med HC procc ger mycket regen!

Sen måste man ju även se på vilken talent "annat" är.

Permalänk
Medlem
Citat:

Ursprungligen inskrivet av blaze101
Körde efter lvl 70 och fått första flygarn.
Så det blev fires och airs i va fan heter den, de där stället i nagrand som man bara kan komma till med flyg mount.

Kommer fan inte ihåg vad placet heter

Tacktack! sticker la dit sen när jag har flying..