Permalänk
Medlem
Skrivet av Meantek:

Det är mycket erfarenheter som delas, jag läste något inlägg någon sida bak om att "inte leta" tjejer, utan det händer av sig självt, mer eller mindre. Jag delar nog den synen, även jag.

Själv har jag en flickvän som jag först pratade lite med på högstadiet, kan väl inte säga att jag kände henne, men hon var väl bekant. En sån där trevlig tjej som dessutom råkar vara snygg, framförallt inte som alla andra. Sedan blev det off till gymnasiet, där hon två år senare började för att gå i några månader, på sin höjd hälsade vi väl på varandra några gånger. Därefter försvann hon mer eller mindre, skolan var hon inte i, åtminstone. Jag ville på något sätt gärna vara hennes vän, men jag hade ingen kontakt med henne på säkert ett år, tills jag helt at random satt och klickade runt på ett visst community och råkade hitta henne och skrev några rader.

Telefonnummer utbyttes (eller något i den stilen), och jag bjöd över henne på middag och film ett par gånger. Antingen var det min matlagning som inte dög, eller så var det faktumet att jag faktiskt hade en annan flickvän (:P), men det blev inte så mycket mer än lite sporadisk kontakt på ett vänskapligt plan ett tag framöver.

Sedan tog det slut mellan mig och den dåvarande flickvännen, i ungefär samma härva hade jag lyckats kvala mig in i europafinalen av MOA 2010, men mina backup-flickvänner elmor och ME4ME teamade redan (och hade vunnit föregående års final, så de behövde inte kvala, så det var inte mycket till motstånd i kvalet). Jag var helt enkelt tvungen att hitta någon teammate till tävlingen (EU-finalen var på Disneyland i Paris 2010). Under ett par veckors tid satt jag och svor över att det inte fanns någon bra överklockare att teama med, och till slut kläckte Ryba (polsk överklockare) att jag skulle ta med en tjej istället. Några dagar senare fick det bli ett samtal till tjejen i fråga som gick något i stil med "Tja, vad gör du i midsommar? Ingenting? Men vad fint, då kan du ju hänga med en helg till Disneyland med mig. Det ska förvisso överklockas, men jag kan sköta den biten." Svaret blev konstigt nog "ja".

EU-finalen i sig gick "ganska" hyfsat, en andraplats, trots att vi försov oss till dag 2 i tävlingen och diverse näsblod från min sida (brutalt torr luft). Bara elmor och ME4ME spöade oss. De goda nyheterna var att top-5 fick platser i WW-finalen i Taipei i... September, om jag minns rätt. Vi gjorde dock ingenting speciellt på plats (förutom att kicka röv i överklockning, obviously), lite skedande på sin höjd.

Väl hemma igen hängde vi mest hela tiden därefter, hela tiden med en känsla av att allting var helt rätt. Det tog väl några veckor innan jag vågade mig fram till att pussa lite på fröken (det var faktiskt under VM-finalen i fotboll som vi låg och slötittade på, förmodligen var jag väl så uttråkad att jag var tvungen att göra någonting), sedan åkte vi ut till hennes landställe någon dag efteråt och det liksom eskalerade. Någonstans därikring bestämde vi oss för att vi var tillsammans, och det är vi än idag. Det är mycket konstig skit som kan hända vid överklockning.

Det är en jävla tur att jag inte kände Calathea på den tiden, för då hade jag bjudit med honom till EU-finalen istället, och trots att även han är långhårig hyser jag ingen större attraktion. Nu slutade det hela med en betald honeymoon i Taiwan istället, och så småningom för egen del, jobb på MSI.

Så det är egentligen MSI:s fel att jag blev tillsammans med min flickvän. Och att jag har råd att betala räkningarna. Jag gillar mitt jobb.

Swec lovestory. Haha.. åka till disneyworld och överklocka. Sheeeeshhh, roflmao

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

och det var ett jävligt bra tips med.
håller helt med.
i mitt tidigare förhållande så ljög tjejen redan från början(då förhållandet bara var nån vecka gammalt),
dock så började jag inse att hon hade ljugit efter 1 års tid ihop och när jag väl började inse det så gjorde jag det största misstaget ever i vårat förhållande, istället för att göra slut där och då, så tjurade jag på och gick omkring och väntade på en ursäkt eller åtminstånde en förklaring till varför hon ljög(vilket aldrig kom) och jag visste redan då att detta kommer inte att hålla och ju mer tiden gick desto mer irriterad blev jag och irritationen gick över till att jag blev arg och bitter/sur(vilket jag hatar att vara).
så, efter 2½ års förhållande så fick jag äntligen tummen ur där bak och gjorde slut då jag fick reda på en lögn till.
2½ miserabla år där jag bara mådde dåligt innerst inne.
men så fort jag hade flyttat ifrån henne, så mådde jag mycket mycket bättre, men kunde ändå inte låta bli att känna en liten sorg och ångest över att jag hade kastat bort 2½ års tid då jag simpelt hade kunnat göra slut mycket tidigare.

så, som det redan är sagt, känner ni att det hela inte kommer att hålla, känner ni tvivel eller är less redan från början, gör slut DÄR OCH DÅ, att gå runt med hoppet om att det en dag ska kunna bli bra eller att ni bara kan igga, det är som att gå över en mycket mycket tunn is, ni kommer att må allt sämre och sämre.
som seinfled sa: "just like a bandaid, one motion, right off", det smärtar väl en del, men ni kommer må så mycket bättre.

Har även jag haft en liknande erfarenhet med en lögnaktig tjej men tog inte steget och gjorde slut med henne då jag trodde att detta var något som skulle svepa förbi. Det tog mig drygt 8 månader.. ingen längre tid men att må dåligt i 8 månader känns som en evighet så tog jag i vilket fall som helst steget och gjorde slut. Jag mådde så klart skit ett tag efteråt men nu i efterhand, cirka 2 år efter så mår jag kanon och har faktiskt HELT slumpmässigt träffat en helt underbar tjej som jag till 100% kan lita på och har jävligt kul med dessutom. Så som de två förgående talarna före mig. Om det känns skit och ni känner att ni inte kan lita på er flickvän, gör slut för man vet aldrig vad som väntar en runt nästa hörn.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av NerZ:

Har även jag haft en liknande erfarenhet med en lögnaktig tjej men tog inte steget och gjorde slut med henne då jag trodde att detta var något som skulle svepa förbi. Det tog mig drygt 8 månader.. ingen längre tid men att må dåligt i 8 månader känns som en evighet så tog jag i vilket fall som helst steget och gjorde slut. Jag mådde så klart skit ett tag efteråt men nu i efterhand, cirka 2 år efter så mår jag kanon och har faktiskt HELT slumpmässigt träffat en helt underbar tjej som jag till 100% kan lita på och har jävligt kul med dessutom. Så som de två förgående talarna före mig. Om det känns skit och ni känner att ni inte kan lita på er flickvän, gör slut för man vet aldrig vad som väntar en runt nästa hörn.

tråkigt att höra att du har en liknande erfarenhet:(, inge trevligt alls då man blir utsatt utav dessa typer.
jag personligen kan inte lite på någon till 100% längre och detta har jag att tacka mitt ex för, men jag försöker att ta mig tillbaka till den jag förut var för jag vill verkligen kunna lite på folk igen, men det är inte lätt.

Visa signatur

keep your friends close but your enemies even closer

Permalänk
Medlem

Borde inte denna tråd heta "tråden om att hitta en livs partner" eller liknande? Finns ju homosexuella och...KVINNOR. omg wtf u dont say.

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

4690K - H110 ¶ Fractal R5 ¶ MSI KRAIT SLI ¶ EVGA SC GTX970 ¶
Samsung 500GB EVO ssd ¶ WD 2TB ¶ HYPERX 16GB ¶ Be Quiet! 700W KRAFT ¶

AKG K272 HD ¶ M-Audio Fast track MkI

Permalänk
Medlem
Skrivet av Lcdposter1337:

Jasså det är bara så enkelt att gå till krogen och bara välja och vraka bland alla tjejer som finns där och plocka hem henne. Jag och 99,999999% av alla killar måste göra något ordentligt fel när vi inte får ligga varje gång vi är på krogen. Kan du inte berätta vad vi gör för fel så vi får en ny tjej för varje dag?

Någon annan som har problem med att man inte inte tänder på tjejen efter att man satt på henne några gånger? Har träffat en tjej ett tag nu och hon är asnice att hänga med men tänder inte alls på henne längre, hon är inte ful men inte någon prinsessa heller så medel typ.
Vad skulle ni ha gjort? Tror inte det går att konvertera henne till vän men vill gärna hänga med henne. Skickade ett sms till en vän och frågade om hon ville ligga och vi ska träffas i helgen (har inte haft sex med henne innan), tror ni det blir bättre av att man ligger runt ett tag eller eller kommer man känna likadant?
Har dock aldrig saknat att ligga med någon av mina ex efter att jag haft sex med dem några gånger förutom en, ingen aning om varför hon är speciell eller varför jag vill ligga med henne igen.

En annan sak. Är snart uppehåll från plugget och då ska man hem till familjen. Har en polare där som är otroligt het men har ingen aning om hur man ska få henne i säng. Hon gillar killar men verkar inte ha sex med dem, hon har inte haft sex på över ett år nu. Några tips om hur man ska få henne i säng?
Hon bjöd över mig för att sova över för ett tag sedan men kunde tyvärr inte komma då så det verkar inte helt kört.

Tare lungt var bara en teori..;)

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Willhelm:

Jag game'ar mest hela tiden utan att sambon bryr sig faktiskt, ser inte riktigt problemet. 200 timmar på 2 veckor (dvs över 14 timmar per dag) skulle hon nog inte riktigt godkänna i och för sig så vill du spela så mycket så kan det nog bli svårt att kombinera. Jag har dock svårt att se framför mig att det ska gå att kombinera med så mycket annat heller för den delen.

Kan ju säga att jag och tjejen ser på Dreamhackströmmarna av SC2 tillsammans sen vi blev ihop och läskigt nog börjar hon bli bättre än mig på vilka progamers som är heta just nu och inte. Samtidigt har jag fått lära mig en jädra massa om handboll och skidor eftersom det är sporter hon är intresserad av. Jag skulle verkligen inte kalla det för att tappa friheten utan snarare att ömsesidigt vidga sina vyer.

Sen ska det kanske nämnas i och för sig att hon älskar Halo, Fable och konsollspelande i allmänhet och sitter och väntar på att next-gen konsollerna ska komma ut på marknaden. Jag hade kanske tur helt enkelt

Hehe..hittar man en tjej som delar ens intressen så är det ju bra! Håller på shine just nu i SC2 bara tråkigt att han har undepresterat på det senaste..

Skickades från m.sweclockers.com

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

tråkigt att höra att du har en liknande erfarenhet:(, inge trevligt alls då man blir utsatt utav dessa typer.
jag personligen kan inte lite på någon till 100% längre och detta har jag att tacka mitt ex för, men jag försöker att ta mig tillbaka till den jag förut var för jag vill verkligen kunna lite på folk igen, men det är inte lätt.

Väldigt tråkigt att höra! Det är absolut en kamp att komma tillbaka ifrån träsket och att börja kunna lita på folk igen. Jag har själv fortfarande småproblem med tilliten och detta är då 2 år efter det förhållandet. Men det blir hela tiden bättre och bättre. Jag hoppas att du får tillbaka känslan av att kunna lita på människor igen för det är tufft att känna att man inte kan lita på någon.

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Medlem
Skrivet av mangemani:

och det var ett jävligt bra tips med.
håller helt med.
i mitt tidigare förhållande så ljög tjejen redan från början(då förhållandet bara var nån vecka gammalt),
dock så började jag inse att hon hade ljugit efter 1 års tid ihop och när jag väl började inse det så gjorde jag det största misstaget ever i vårat förhållande, istället för att göra slut där och då, så tjurade jag på och gick omkring och väntade på en ursäkt eller åtminstånde en förklaring till varför hon ljög(vilket aldrig kom) och jag visste redan då att detta kommer inte att hålla och ju mer tiden gick desto mer irriterad blev jag och irritationen gick över till att jag blev arg och bitter/sur(vilket jag hatar att vara).
så, efter 2½ års förhållande så fick jag äntligen tummen ur där bak och gjorde slut då jag fick reda på en lögn till.
2½ miserabla år där jag bara mådde dåligt innerst inne.
men så fort jag hade flyttat ifrån henne, så mådde jag mycket mycket bättre, men kunde ändå inte låta bli att känna en liten sorg och ångest över att jag hade kastat bort 2½ års tid då jag simpelt hade kunnat göra slut mycket tidigare.

så, som det redan är sagt, känner ni att det hela inte kommer att hålla, känner ni tvivel eller är less redan från början, gör slut DÄR OCH DÅ, att gå runt med hoppet om att det en dag ska kunna bli bra eller att ni bara kan igga, det är som att gå över en mycket mycket tunn is, ni kommer att må allt sämre och sämre.
som seinfled sa: "just like a bandaid, one motion, right off", det smärtar väl en del, men ni kommer må så mycket bättre.

Håller helt med.
När man gör slut är det klart som f*n att man mår dåligt och känner sig ensam, men det är som att gå med en kniv i sig att vara i ett dåligt förhållande. Tar man aldrig bort kniven, då är det klart att man aldrig kan läka! Jag kan säga såhär nu i efterhand, att jag var tillsammans med tjejen (vilket jag nämnde tidigare i forumet) i mer än ett år. Jag mådde skit, och redan efter 2 veckor i förhållandet (precis som ni hör ovan) så fick jag reda på massa saker och kände att detta kommer ALDRIG hålla. Och det gjorde det inte!

Så vi gjorde slut, och redan efter två veckor mådde jag mycket bättre!
Jag har varit singel nu i ungefär 2 månader. Jag saknar inte henne alls, och jag mår så mycket bättre! Jag är glad, jag är pigg och allt känns meningsfullt igen! I ett taskigt förhållande går all energi åt att må skit, och nu kan jag lägga energin på det jag vill lägga energi på!

GÅ INTE OCH MÅ DÅLIGT! Det är bara korkat! Sluta tänk på hur mycket tid ni lagt på varandra eller alla glada minnen tillsammans, det kan du göra efter du själv mår bra igen!
Var inte rädd att vara ensam. Det är när man är ensam som man lär känna sig själv, och det är först när man känner sig själv som man kan träffa nya vänner, tjejer, killar, you name it!
Låt såren läka och gå vidare.

Jag säger som jag säger i varje inlägg: Vill ni prata, dra iväg ett PM till mig, det är helt okej! Vill ni inte prata med mig, så prata med någon annan. I många fall räcker det med en nära vän eller familjemedlem, annars rekommenderar jag att ni träffar en kurator eller psykolog. Det gör er inte svaga!
En svag människa mår dåligt, en stark människa mår bra. Ni kan alla må bra, så länge ni väljer att sträva efter det!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Livet cirkulerar inte runt spel, det lärde jag mig för några år sedan Hon har fått mig att supa och spela mindre, win win i min värld

Vi är ute mycket på äventyr, drar ut och dansar, myser, bakar, shoppar kläder, (spelar!)

Det är underbart kul, följer med henne ibland när hon spelar fotboll och sitter och ritar.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Jasså det är bara så enkelt att gå till krogen och bara välja och vraka bland alla tjejer som finns där och plocka hem henne. Jag och 99,999999% av alla killar måste göra något ordentligt fel när vi inte får ligga varje gång vi är på krogen. Kan du inte berätta vad vi gör för fel så vi får en ny tjej för varje dag?

Någon annan som har problem med att man inte inte tänder på tjejen efter att man satt på henne några gånger? Har träffat en tjej ett tag nu och hon är asnice att hänga med men tänder inte alls på henne längre, hon är inte ful men inte någon prinsessa heller så medel typ.
Vad skulle ni ha gjort? Tror inte det går att konvertera henne till vän men vill gärna hänga med henne. Skickade ett sms till en vän och frågade om hon ville ligga och vi ska träffas i helgen (har inte haft sex med henne innan), tror ni det blir bättre av att man ligger runt ett tag eller eller kommer man känna likadant?
Har dock aldrig saknat att ligga med någon av mina ex efter att jag haft sex med dem några gånger förutom en, ingen aning om varför hon är speciell eller varför jag vill ligga med henne igen.

En annan sak. Är snart uppehåll från plugget och då ska man hem till familjen. Har en polare där som är otroligt het men har ingen aning om hur man ska få henne i säng. Hon gillar killar men verkar inte ha sex med dem, hon har inte haft sex på över ett år nu. Några tips om hur man ska få henne i säng?
Hon bjöd över mig för att sova över för ett tag sedan men kunde tyvärr inte komma då så det verkar inte helt kört.

Ska jag våga mig på en gissning så skulle jag chansa på att din kvinnosyn knappast är till din fördel när det gäller raggande på krogen eller kontakt med kvinnor i allmänhet. Det enda glädjande beskedet är nog att om du har gett dig fan på att hålla fast vid ditt redigt skeva synsätt kommer du antagligen mer ofta än sällan få ägna dig åt din självproklamerade hobby (fickpingis).

Jag väljer dock att utgå ifrån att du antagligen är några månader förbi byxmyndig, så det kanske ordnar upp sig med tiden...

Permalänk
Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Skulle säga att det handlar om att ge och att ta, kort sagt.
Men vad fan vet jag, jag gör bara så bra jag kan

(Mini-update till bourne94 som för ett halvår sen ville veta hur det gick med tjejen jag träffade.
Kan säga att det gick så bra att jag nu har flyttat ihop med henne )

Visa signatur

| R5 2600 | 32GB DDR4 | RTX 2060 super |
Vänligen citera ifall du vill ha ett svar

Permalänk
Medlem
Skrivet av linppan:

Livet cirkulerar inte runt spel, det lärde jag mig för några år sedan Hon har fått mig att supa och spela mindre, win win i min värld

Vi är ute mycket på äventyr, drar ut och dansar, myser, bakar, shoppar kläder, (spelar!)

Det är underbart kul, följer med henne ibland när hon spelar fotboll och sitter och ritar.

Hmm , kanske är oefarenheten som har fått mig att se fel på det hela då !

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SpammerN^:

(Mini-update till bourne94 som för ett halvår sen ville veta hur det gick med tjejen jag träffade.
Kan säga att det gick så bra att jag nu har flyttat ihop med henne )

Tackar för den uppdateringen, vad kul att nu har flyttat ihop och allt verkar ju gå så bra som det bara kan gå!
Alltid kul att få höra sådana här solskenshistorier, stort lycka till med kärleken!

Själv sitter man kvar på ruta 1

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Avstängd
Skrivet av anon136741:

Ska jag våga mig på en gissning så skulle jag chansa på att din kvinnosyn knappast är till din fördel när det gäller raggande på krogen eller kontakt med kvinnor i allmänhet. Det enda glädjande beskedet är nog att om du har gett dig fan på att hålla fast vid ditt redigt skeva synsätt kommer du antagligen mer ofta än sällan få ägna dig åt din självproklamerade hobby (fickpingis).

Jag väljer dock att utgå ifrån att du antagligen är några månader förbi byxmyndig, så det kanske ordnar upp sig med tiden...

Min kvinnosyn är inte till någon nackdel när jag raggar tjejer utan den brukar komma fram efter att jag har haft sex med tjejerna några gånger, känns mer som att de gjort sitt då och det är dags att byta. Du kan jämföra tjejer med karameller med pulver på utsidan, de är goda ett tag men sen försvinner smaken och du vill spotta ut den och ta en ny. Visst finns de karameller med pulver på insidan men vem vill lägga ned tid på dem när det tar tid innan man kommer in? Visst kan man ha dessa liggandes i munnen medan man suger på de som är goda o början tills man kommit in i dem.

Med ett bra utseende så får man ligga, dock får jag kanske ändra synsätt senare i livet för att inte behöva spela fickpingis men det är långt kvar dit så varför ändra på ett system som fungerar?
Jag behandlar dock mina tjejkompisar som jag inte haft sex med/haft sex med någon gång bra men random tjejer som man träffar eller dejtat ett tag och haft sex med några gånger blir inte längre intressanta och byts ut när man hittat nya.
Gäller att ha flera bollar i luften för att maximera sina chanser och även då kan det ta lång tid mellan bytena.

Tråden heter "Tråden om att hitta tjejer" och det betyder väl inte att alla i tråden vill ha en tjej att spendera sitt liv med? Den kan väl handla om att hitta nya tjejer att ha sex med? Därav min fråga om tips på förslag att få tjejer i säng. Alltid bra att testa nya metoder vid sidan av sitt system man har nu, kanske hittar man något bättre.

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av Lcdposter1337:

Min kvinnosyn är inte till någon nackdel när jag raggar tjejer utan den brukar komma fram efter att jag har haft sex med tjejerna några gånger, känns mer som att de gjort sitt då och det är dags att byta. Du kan jämföra tjejer med karameller med pulver på utsidan, de är goda ett tag men sen försvinner smaken och du vill spotta ut den och ta en ny. Visst finns de karameller med pulver på insidan men vem vill lägga ned tid på dem när det tar tid innan man kommer in? Visst kan man ha dessa liggandes i munnen medan man suger på de som är goda o början tills man kommit in i dem.

Med ett bra utseende så får man ligga, dock får jag kanske ändra synsätt senare i livet för att inte behöva spela fickpingis men det är långt kvar dit så varför ändra på ett system som fungerar?
Jag behandlar dock mina tjejkompisar som jag inte haft sex med/haft sex med någon gång bra men random tjejer som man träffar eller dejtat ett tag och haft sex med några gånger blir inte längre intressanta och byts ut när man hittat nya.
Gäller att ha flera bollar i luften för att maximera sina chanser och även då kan det ta lång tid mellan bytena.

Tråden heter "Tråden om att hitta tjejer" och det betyder väl inte att alla i tråden vill ha en tjej att spendera sitt liv med? Den kan väl handla om att hitta nya tjejer att ha sex med? Därav min fråga om tips på förslag att få tjejer i säng. Alltid bra att testa nya metoder vid sidan av sitt system man har nu, kanske hittar man något bättre.

Du hade garanterat kunnat bevisa min tes med ett kortare inlägg än det där, men i vilket fall som helst; good job. Jag är ganska så säker på att syftet med den här tråden är lite ambitiösare än att agera bollplank för folk som bara är intresserade av att ligga. Jag vet dock inte varför jag inbillar mig det, kan ha haft med det första inlägget i tråden att göra.

Hint: "I denna tråden kan du ställa alla dina frågor om hur man skaffar sig en tjej vad man ska hitta på ibörjan och vad som gäller.
Även frågor som rör brustna förhållanden osv diskuteras här.. ja allt möjligt om kärlek dvs."

Nog med OT från min sida nu, du har självklart rätt att se på kvinnor hur du vill. Whatever floats your boat, liksom=)

Permalänk
Medlem

Får väl ställa mig till kören och berätta om mina upplevelser med min nuvarande flickvän angående det här med att man offrar sin frihet för sin tjej.
Som många andra redan har sagt är att om man träffar rätt tjej så är det inte lika tufft att offra sin datortid eller annat. Däremot så bryr sig inte min flickvän speciellt mycket om jag sätter mig och spelar på hennes PS3 (Ingen monsterdator hos henne inte!) medan hon pysslar med saker i lägenheten. Om jag inte är sugen på att gå ut och dricka en dag och hon vill, så gör hon det utan att jag tycker det är jobbigt eller gör något försök att hindra henne. Som jag skrev tidigare i tråden så har jag blivit sviken tidigare så visst, det är lite tufft men hon har i brist på bättre ord bevisat att hon inte kommer göra något som knäcker mig. Men för att återgå till ämnet "frihet". Enligt mig så är kompromissande en väldigt viktig sak i ett välmående förhållande där båda ska kunna få göra vad dem tycker är roligt utan att den andra sätter krokben för den andra.
Värt att notera är att jag och min flickvän inte bor i samma stad så vi ses Tors-Mån men vi tar vara på den tiden även fast det inte blir att vi klistras ihop till en stor blob under helgerna utan vi som jag skrev tidigare gör olika saker ibland. Idag ska vi däremot ut och käka och gå på bio!

Må vara lite luddigt skrivet, klockan är trots allt 10 på en lördag så hoppas ni har förståelse för det

EDIT: 21 år gammal är jag och jag älskar förhållanden, one night stands har aldrig tilltalat mig

Visa signatur

| Intel Core i5-4690k | Gigabyte GA-Z97X-Gaming 3 | Corsair XMS3 DDR3 8GB| Asus Geforce 750Ti OC 2GB | Corsair CX V2 600W |

Permalänk
Skrivet av mangemani:

tråkigt att höra att du har en liknande erfarenhet:(, inge trevligt alls då man blir utsatt utav dessa typer.
jag personligen kan inte lite på någon till 100% längre och detta har jag att tacka mitt ex för, men jag försöker att ta mig tillbaka till den jag förut var för jag vill verkligen kunna lite på folk igen, men det är inte lätt.

Fan va surt! Det kommer för din del, tiden har en ganska bra effekt. Jag själv är i det stadiet nu att jag funderar på att lägga ner förhållanden totalt.. Trodde jag var homosexuell eller bi ett tag men det verkar ju inte va så heller... Saknar total finess vad gäller tjejer, hur man än gör så är det fel. :/

Vore det inte för sexet så skulle jag vara homo för längesedan..

Permalänk
Medlem

Tjena

Det är så att jag fick en liten tanke, det är så att jag tänkte komma igång med lite jogging igen... men tycker det är lite tråkigt i längden att jogga ensam... så jag fick en idé när jag såg min granne jogga förbi för ett tag sen att man kanske skulle fråga hon (hon joggade ensam, bortsett hunden).

Men nu till frågan:
Det är så att jag inte har pratat med hon (bortsätt att heja på hon, varje gång jag ser hon) och då jag inte träffar på hon utanför något större så fick en dum idé att ställa frågan på FB istället...
Och är det dumt att skicka ett litet oskyldig pm där och fråga, och jag kan tillägga att jag inte har hon som vän där.

Kan tillägga att hon är i runt 22-24 års ålder, och jag stöter INTE på hon då hon har sambo!

Och är väll inte i mitt sinnesfulla bruk, så lär väll ångra både idén och detta inlägg imorgon när jag vaknat imorgon! =P

Och vet att tråden kanske inte är så passande för detta inlägg... men hittade ingen mer lämpad (kanske beror på trötthet)

Tack på förhand!

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av bourne94:

Tjena

Det är så att jag fick en liten tanke, det är så att jag tänkte komma igång med lite jogging igen... men tycker det är lite tråkigt i längden att jogga ensam... så jag fick en idé när jag såg min granne jogga förbi för ett tag sen att man kanske skulle fråga hon (hon joggade ensam, bortsett hunden).

Men nu till frågan:
Det är så att jag inte har pratat med hon (bortsätt att heja på hon, varje gång jag ser hon) och då jag inte träffar på hon utanför något större så fick en dum idé att ställa frågan på FB istället...
Och är det dumt att skicka ett litet oskyldig pm där och fråga, och jag kan tillägga att jag inte har hon som vän där.

Kan tillägga att hon är i runt 22-24 års ålder, och jag stöter INTE på hon då hon har sambo!

Och är väll inte i mitt sinnesfulla bruk, så lär väll ångra både idén och detta inlägg imorgon när jag vaknat imorgon! =P

Och vet att tråden kanske inte är så passande för detta inlägg... men hittade ingen mer lämpad (kanske beror på trötthet)

Tack på förhand!

Du är fan i mig underbar xD , hmm skipa det

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Du är fan i mig underbar xD , hmm skipa det

haha, jag var väääldigt trött igår när bag fick tanken/skrev det... nu när jag tänker efter så tror att jag gör som du säger, skippar det

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Tjejer är skit alltså. Träffat en ny tjej, vi har setts ett par gånger. Blivit lite mys vartefter. Hon skriver efteråt och tackar för en underbar helg, att hon gillar mig osv. Hon vet att jag gillar henne också. Vi bestämmer att träffas igen, allt är frid och fröjd. Sen helt plötsligt börjar det klassiska, vad ska det här leda till? varför ska vi ens träffas osv osv... suck...

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Avstängd
Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

När jag var 16 så var man överkåt, har du ingen sexdrift?

Jag har sambo sedan 7 år och en son på 3 månader, hinner iallafall spela så mycket att jag behåller min position (#13 i världen på Little bird) i BF3, samtidigt som heltidsjobb och vänner etc. Fattar inte hur jag hinner

Visa signatur
Permalänk
Medlem
Skrivet av CyberVillain:

När jag var 16 så var man överkåt, har du ingen sexdrift?

Jag har sambo sedan 7 år och en son på 3 månader, hinner iallafall spela så mycket att jag behåller min position (#13 i världen på Little bird) i BF3, samtidigt som heltidsjobb och vänner etc. Fattar inte hur jag hinner

Nja inte direkt..är lite speciell när det gäller sådant , mycket måste vara rätt för att jag ens skulle kunna tänka på att ha sådant med en person

sen när jag skrev allt det där , så var det lite komedi inblandat , skämta om mig själv , att spela så mycket var inget jag är stolt över , har nu gått ner 30 timmar , så sakta som säkert börjar saker klarna upp i huve på mig!

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem

5 månader senare

Skrivet av Goo5e:

Jag tänker faktiskt ge alla i tråden ett väldigt ärligt tips.

Så fort ni får känslan "Dethär kommer skita sig!" i ett förhållande, GÖR SLUT MED EN GÅNG. Vänta inte lika länge som jag gjorde! Jag gick och mådde skit i ett helt jävla år, utan anledning!

Så snälla, för er egen skull, gör slut så ni slipper må dåligt. Det är skitjobbigt, jag vet, men vi i forumet finns här som stöd! Och är det någon som vill snacka med mig personligen får ni självklart göra som tcntad och skicka ett PM!

Hej igen tråden!
Detta (se ovan) är fem månader gammalt. Jag kom tillbaka till tråden och såg att väldigt många diskuterat mitt inlägg och jag fått en hel del gillningar. Det var också många som citerat mig.
Jag kan meddela nu, att jag mår helt jävla fantastiskt. Jag har aldrig mått så här bra i mitt liv! Jag har träffat tjejer efter mitt ex men just nu koncentrerar jag mig bara på jobbet, och innan studenten (för ca en månad sedan) bestämde jag mig för att fokusera på skolan. Jag gick ur skolan med höga betyg, diplom + stipendie och hade ett jobb innan jag fick mina slutbetyg!
Då kanske ni undrar: Vad fan har detta med något att göra?
Jo; när jag var tillsammans med mitt ex trodde jag att jag behövde henne för att må bra. För trots all skit som vi gick igenom så hade vi ändå varandra och ibland fick vi varandra att må så jävla bra. Så det var därför jag var kvar med henne i ett år av lidande. Jag kan meddela nu att när vi gjorde slut mådde jag skit i ca 2 veckor, och dåligt i ytterligare 2. Men life goes on, och när man inser hur jävla fantastiskt man mår när man fokuserar på sig själv och det som betyder något så ger det så otroligt mycket välmående tillbaka! Jag menar, jag är 19, tog precis studenten, har redan fastanställning där jag varit anställd i en månad (en månad på dagen IGÅR!) och ett aktivt, socialt liv, fyllt av träning och umgänge!

Man behöver inte den här personen som man älskar att hata och hatar att älska som bara tynger ner en och får en att må skit 95% av tiden. Man behöver inte den personen för att må bra 5%.... Hittar man sig själv kan man må bra 100%. Alltid. Varje Timme, varje minut, varje sekund. Till och med när jag är less och trött mår jag så jävla mycket bättre än jag någonsin gjorde i förhållandet!

Så snälla, för er egen skull. Gör inte som mig! Sitt inte och vänta på att det ska gå åt helvete på riktigt, försök förbättra din situation drastiskt, så snabbt som möjligt!

Tack för mig, och tack snälla alla i tråden som samtyckt med mig och stöttat mig! Det betyder så extremt mycket och jag har inte haft tid att sitta och tacka alla personligt, vilket suger. Men om vi någonsin ses, så räkna med att jag bjuder på en öl! Eller glass... eller whatever!

Tack!

Permalänk
Medlem
Skrivet av Xenoz:

Måste bara fråga en sak, ni som har tjejer..vad fan gör man liksom..ni kan ju inte spela om tjejen inte spelar själv, ni måste göra SAKER..alltså jag tycker ju fan bara mer synd om er..(16årings ord nu) men iaf, alltså ni tappar ju friheten ! , inte kan ni sitta som mig o spela 150-200 timmar per 2 veckor, jaja ni får väl vissa godsaker som jag inte behöver nämna, men för i helvete resten av tiden så blir ni väl bara plågade ?

Beror på hur pass bra kvinna man har hittat. Jag får spela hur mycket jag vill i princip. Hon är i och för sig mycket i stallet så de blir rätt sent ibland. Vi låter varanda ha tid för sin hobby. Vilket jag tror är nyckeln till att de har hållit så bra i nu 4 år (Är 20 btw) Visst spelar jag inte lika mycket som när jag var singel men inte alls många timmar ifrån, vi ses ungerfär 4 gånger i veckan. Tror inte jag kommer hitta någon bättre tjej någonsin.

Så tro inte på allt snack om att livet blir piss förutom liggandet

Visa signatur

Intel Core i9 12900K@ 5,4 Ghz P & 4.2Ghz E | ASUS MAXIMUS Z690 HERO | Nvidia ASUS RTX 3080 STRIX OC | Kingston Fury DDR5 32GB 4800 Mhz 32GB| BeQuiet Dark Power PRO 1500W | Windows 11 PRO 64 bit | Samsung 980 Pro NVMe 2TB | Edifier S550 5.1 | Sennheiser Game One + ASUS Xonar Phoebus | Steelseries Prime Wireless | Corsair K75| NAS: Synology DS413 4x 3TB WD Red Raid 5

Permalänk
Medlem

Jag kan relatera till det där med att inte "kännas rätt".. det krävs dock lite stake att erkänna det för sig själv och säga ifrån. Sen är det ju aldrig den enes fel att båda träter.

Jag har haft en himla tur med min nuvarande tjej som är väldigt söt och kramgo, och snart vankas det giftemål. Hon köpte klänning förra veckan och jag skaffade smoking förut idag.

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag kan relatera till det där med att inte "kännas rätt".. det krävs dock lite stake att erkänna det för sig själv och säga ifrån. Sen är det ju aldrig den enes fel att båda träter.

Jag har haft en himla tur med min nuvarande tjej som är väldigt söt och kramgo, och snart vankas det giftemål. Hon köpte klänning förra veckan och jag skaffade smoking förut idag.

Wow, det går verkligen bra med den där tjejen! och är verkligen jätteglad för eran skull att ni hittat varandra och även ska gifta er!
Har ni fått fram något datum än då?

men du bjuder väll oss här på sweclockers på bröllopet?

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem

Har också en fru som tillåter mina hobbys, för mig är det viktigt att respektera varandras sysslor.
Så nu efter 7år, gifta, väntar barn, köpt ny bil, radhus.

Ändå kan jag sitta x antal timmar och plinka

Livet är helt galet perfekt.

Visa signatur

| Ryzen 2600 | * | 16 GB DDR4 | EVGA 1060 6GB SC | * |
| Steam - Toivo |

Permalänk
Medlem

Träffat en tjej som är den absolut finaste jag någonsin sett hon har verkligen allt jag letar efter. Vi är dock bara kompisar och hon gillar mig som vän iaf, men hur fan ska man göra nu... Risken är att vänskapen och hela skiten havererar om man säger något, flirtar, tar hennes hand eller vad som helst som pekar åt ett annat håll än just bara vänskap. Är inte kär, men gillar henne massor och kommer bli kär.

Skrivet av Toivo83:

Har också en fru som tillåter mina hobbys, för mig är det viktigt att respektera varandras sysslor.
Så nu efter 7år, gifta, väntar barn, köpt ny bil, radhus.

Ändå kan jag sitta x antal timmar och plinka

Livet är helt galet perfekt.

Grattis! Kul att det går bra för någon iaf.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk

För exakt två årsen och tre dagar sedan skrev jag i tråde natt jag hade hittat den rätta. Jo det kändes verkligen så in i det sista. Men när man böjar få ett ordentligt förtroende för denne så så får man man höra att man är en idiot och att man inte är värd nått.

Man själv blev rätt ledsen och jag bestämde mig för att jag skulle ut och dricka med polare för att komma på andra tankar och ha kul.

Skit hände och jag var med en annan. själv hade jag inga problem med det med tanke på allt man hade hört innan dess.

Då får man ett SMS där det står: Jag älskar verkligen dig! från min "flickvän"

Självklart mådde jag ju skit då! men jag ångrar det inte... att personen man trodde man älskade(innan det hände) och kände skulle vara så ful som denna var känns ofattbart!

När jag skrev att jag älskade henne med så var där tyst, väldigt tyst! i en hel månad så var där inget svar, när jag sedan skickar: Lever du?

Så skickar hon tillbaka att vi skall träffas och "prata" ni kan nog gissa vad det är...

Efter vi pratat och vi gjorde slut så av någon anledning kände jag mig lycklig när mina föreldrar kom och hämtade mig mitt i natten och ser en kille på 17 år och världens leende på läpparna.

Slår upp telefonen/facebook och sear att: *dåvarande ex* ändrat sitt förhållande från i ett förhållande till i ett förhållande... med en annan kille!

Hon har alltså inte varit ärlig i det minsta. Jag är ännu gladare idag med allt annat man fått höra i efterhand

kul grej föresten: Jag var hennes första, sen har man hört nu i efterhand hur många som det har varit efter åt. jag vet inte exkat siffra men det är så man undrar vad som hänt...

Men ja e int' bitter!

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti