Permalänk

Skoj att tråden fortfarande lever efter 6,5 år.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk

Visst är det

6,5 år är lång tid! när skall ni gifta er thunderinternet?

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Skrivet av Recall:

Träffat en tjej som är den absolut finaste jag någonsin sett hon har verkligen allt jag letar efter. Vi är dock bara kompisar och hon gillar mig som vän iaf, men hur fan ska man göra nu... Risken är att vänskapen och hela skiten havererar om man säger något, flirtar, tar hennes hand eller vad som helst som pekar åt ett annat håll än just bara vänskap. Är inte kär, men gillar henne massor och kommer bli kär.

Känner precis samma grej! Träffade två stycken underbara tjejer nu i slutet av sommaren då min kompis är tillsammans med den ena av dom(skal ha barn nu nästa år)

Båda två sitter och lirar dator spel. mer än vad jag själv gör

lite trist att hon andra skaffade en kille nyligen... inte den bra killen heller. Hade de varit någon annan så hade jag inte brytt mig så mycket mer än att man är lite avis

Men han verkar inte speciellt snäll dom gånger jag sätt honom...

Visa signatur

12900K, 48GB DDR5, RTX 3080Ti

Permalänk
Medlem

Jaa nog skulle det ju va trevligt att hitta någon fin tjej.. Snart 22 år gammal och aldrig varit ihop med en tjej.

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Jaa nog skulle det ju va trevligt att hitta någon fin tjej.. Snart 22 år gammal och aldrig varit ihop med en tjej.

Gå med på någon dejtingsida.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem

Jag gifte mig 13-12-11 med min lilla kramgoa ryska

Skrivet av Equilibrium:

Jaa nog skulle det ju va trevligt att hitta någon fin tjej.. Snart 22 år gammal och aldrig varit ihop med en tjej.

Bor du i Helsingfors så prova ryska sidan V-Kontakte och ragga lite i Viborg..

Skrivet av Recall:

Gå med på någon dejtingsida.

Bara bekräftelsenarkomaner på dejtingsidor..

Visa signatur

GUD VÄLSIGNE DIG!
Ryzen 7 5700X3D - 64Gb DDR4 - RTX2060 - Coolermaster Stacker
---------------------------- www.roaddogs.se ------------------------
------- Bofors Interstellar - A Star Citizen Corporation --------
---------------------------------- Twitch ---------------------------------

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Jag gifte mig 13-12-11 med min lilla kramgoa ryska

Bor du i Helsingfors så prova ryska sidan V-Kontakte och ragga lite i Viborg..

Bara bekräftelsenarkomaner på dejtingsidor..

Grattis till att ni har gift er! jätteskoj att höra att det går soppas bra för er!

Här går det dock som vanligt, ingen större framgång

Visa signatur

CITERA om du vill ha snabbt och garanterat svar!
| Windows 7 professional 64bit, linux arch | asrock Extreme4-M | Intel 3570K | Gigabyte 7950 3gb vram | Corsair vegance 8gb 1600mgz | intel 320 160 gb | In-Win fanqua | FSP 650W 80+ gold |

Permalänk
Medlem
Skrivet av Recall:

Gå med på någon dejtingsida.

Tror du inte att jag testat sånt, inte nu för att låta elak men....

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tror du inte att jag testat sånt, inte nu för att låta elak men....

Kan ju säga att som tjej på dejtingsajt har jag i stort sett bara avfärdat folk, tröttnar på allt jävla spam av alla som försöker vara cheesigare än den förra.
Att hitta tjejer är för mig också ett problem eftersom jag verkligen tröttnat på ex qx där var och varannat meddelande man får är gubbar med kukbilder som avatarer.

Visa signatur

(\_/)
(='.') • warpdrive - svenska citatdatabasen
(")-(")

Permalänk
Medlem
Skrivet av sphr:

Kan ju säga att som tjej på dejtingsajt har jag i stort sett bara avfärdat folk, tröttnar på allt jävla spam av alla som försöker vara cheesigare än den förra.
Att hitta tjejer är för mig också ett problem eftersom jag verkligen tröttnat på ex qx där var och varannat meddelande man får är gubbar med kukbilder som avatarer.

Åh jo qx är jag medlem på och hittills har jag nog haft samma bemötande där, bara snusk gubbar på 40+ år med kukbilder som bara vill ha "roligt" med en i sängen. Och sen blev jag medlem på en annan sida var det fanns flickor, enda problemet var att ingen svarade på mina meddelanden och att efter en tid började det ploppa upp fake accounts..

Visa signatur

There is grandeur in this view of life, with its several powers, having been originally breathed into a few forms or into one; and that whilst this planet has gone cycling on according to the fixed law of gravity, from so simple a beginning endless forms most beautiful and most wonderful have been, and are being, evolved.

Permalänk

Haha. Tycker alla säger att de träffas på "dejting sajter" jag tror mig att det är så att folk känt varandra eller letat upp de på tex Fööceböök och sen har det gått därifrån.

Har suttit på ett par sidor och så. Ett fåtal som varit intresserad för att snacka men det har ganska snabbt dött efterdet. Men tittar man lite djupare så ser man snart att samma tjejer återkommer flertal gånger under samma eller snarlika namn och dessutom under flera orter. Oftast online konstiga tider eller "standad svar" som svar.
Så Jag kallar det bara buff och båg. Iaf de som söker någon under 30. Det finns givetvis seriösa personer men i det stora hela är det inte många. Tittar man på statistik över sidorna så Är visst Sverige ett jäkligt stort land än vad det rimligtvis bör finnas folk i sin ålder.

Så Ska man träffa folk på nätet så är det mindre forum och typ bara skitsnack som gäller. Nu kan man säkert lura några F14 om man vill på de flesta sidor.

Tror fan det är lättare att stå och varva motorn vid rödljuset asså.

Visa signatur

I am Extrazz.

Permalänk
Testpilot

Jag kan ju bara utgå från mig själv och jag upplevde det som seriöst för snart fem år sen då jag testade några dejtingsidor, uppevde inte alls att det skulle funnits fejkkonton som återkommer utan att det handlade om riktiga personer. Det är klart att alla inte svarar på ens kontaktmeddelanden och jag skulle nog hellre uppskatta ett "tack men nej tack" (om det är det du menar med standardsvar) än inget svar alls.
Jag fick iallfall kontakt med några tjejer och den trevligaste har jag nu varit tillsammans med i snart fem år

Även min bror träffade sin tjej på en dejtingsida och varken han eller jag kände våra blivande partners sen innan, det är inga som vi kunnat stöta på i våra vanliga vänskapskretsar.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Medlem

Jag har också skrivit i den här tråden förr i tiden och tyckt att det var svårt med tjejer och allt det där. I slutet på 2012 bestämde jag mig att nu ska jag fan ta tag i det. Skrev upp mig på ett par dejtingsidor och började helt enkelt träffa tjejer. Det var svårt att lära sig allt. Men med tiden som gick och tjejer som inte svarade och så vidare så lärde man sig hur man skulle agera för att faktiskt få svar.

En del började man skriva med och tyckte att det här går ju bra och helt plötsligt fick man inga svar mer. Jag lade ner massor med tid på dessa dejtingsidor. Jag träffade 6-7 tjejer under första 4 månaderna. En av dom bor jag numer sambo med och har flyttat till felkusten för att bo ihop med. Som tur var så funkade det med studier och så vidare då jag hade bestämt mig för att Bli lite bildad. Läser naturvetenskapligt basår på en folkhögskola nu och till hösten blir det KTH.

Jag var utan partner i ca 6 år innan jag bestämde mig att det skulle bli ändring. Det går om man vill. Det kommer att kännas kass ibland och det kommer att bli tårar ibland men det går om man vill. Vill man inte så går det inte heller.

Dejtingsidor är bra men man måste lära sig att sticka ut bland alla dessa 10-120 andra killar som skriver till samma tjej. Var inte som alla andra!

Visa signatur

HD5770 1GB| Phenom 2 x2 555 3.2ghz BE@ x3 3.6Ghz| 2x2048ddr3 corsair xms3 1600mhz | Corsair HX520w | HP w2207| Antec 180b

Permalänk
Medlem
Skrivet av olafett:

Murphy's lag, bättre än så blir det inte. Vill minnas att Parkinsons lag är något liknande.

EDIT: O'Tools lag kom jag på nu också. En förlängning på Murphy's lag.

Jag ville påminna om Alzheimer's lag, men jag glömde bort vad det var.

Visa signatur

Gigabyte X570 AORUS MASTER, AMD Ryzen 9 5950X 3.4 GHz 72MB, G.Skill 32GB (2x16GB) DDR4 3600MHz CL16 Trident*2=64GB, Gigabyte Geforce RTX 3090 24GB AORUS XTREME, PNY XLR8 CS3140 M.2 Gen 4 NVMe SSD 2TB

Permalänk
Medlem
Skrivet av Elrinth:

Jag ville påminna om Alzheimer's lag, men jag glömde bort vad det var.

Hehe...

Visa signatur

Akashiro 0.9: Ryzen 5 7600, Radeon RX 7800XT Pure: 64/2000
https://podcasters.spotify.com/pod/show/thomaseron

Permalänk
Inaktiv
Skrivet av thunderinternet:

Skoj att tråden fortfarande lever efter 6,5 år.

Den är tidlös. Håll hygien och hitta nåt att förkovra sig i. Visa dig ute och ha många kontaktytor. Sen skadar det inte att man ser snygg och vältränad ut. Inget absolut krav, men det underlättar.

Skickades från m.sweclockers.com

Permalänk
Skrivet av thunderinternet:

Haha. Tycker alla säger att de träffas på "dejting sajter" jag tror mig att det är så att folk känt varandra eller letat upp de på tex Fööceböök och sen har det gått därifrån.

Har suttit på ett par sidor och så. Ett fåtal som varit intresserad för att snacka men det har ganska snabbt dött efterdet. Men tittar man lite djupare så ser man snart att samma tjejer återkommer flertal gånger under samma eller snarlika namn och dessutom under flera orter. Oftast online konstiga tider eller "standad svar" som svar.
Så Jag kallar det bara buff och båg. Iaf de som söker någon under 30. Det finns givetvis seriösa personer men i det stora hela är det inte många. Tittar man på statistik över sidorna så Är visst Sverige ett jäkligt stort land än vad det rimligtvis bör finnas folk i sin ålder.

Så Ska man träffa folk på nätet så är det mindre forum och typ bara skitsnack som gäller. Nu kan man säkert lura några F14 om man vill på de flesta sidor.

Tror fan det är lättare att stå och varva motorn vid rödljuset asså.

Fick mig på ett gott skratt!
Tyvärr i dagens "fina" samhälle är folk rädda för vrålande motorer och ylande däck..!
Raggarkulturen är sig inte detsamma som för 30 år sedan kan jag tänka mig tyvärr..

Permalänk
Medlem
Skrivet av Equilibrium:

Tror du inte att jag testat sånt, inte nu för att låta elak men....

har inte haft någon lycka på dejtinsidor heller trots att jag har haft många tjejer genom åren.

hmm tips är att leta upp nån penpal-sida och hitta lite tjejer att snacka med, det brukar vara tusen gånger enklare. Har hittat ett par tjejer den vägen. Och där är inte folk rädda för att skriva heller till skillnad mot på dejtingsidor. Plus att du får öva din engelska och har du tur kanske du får se lite till av världen.

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Föredetting

Gå ut istället för att sitta på en massa hemsidor. Jag hade en skön upplevelse i fredags kväll, gick ut på ett halvlöfte av en bekant att han skulle joina. Dök förstås inte upp, så kvar var jag ensam, gick runt och pratade med alla, inklusive fräscha tjejer som man garanterat kunde fått till något med om man varit intresserad. Utan att överdriva fick jag mer uträttat under några timmar än man får på några månader på diverse datingtjänster.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Testpilot

Varför helt avfärda en metod som bevisligen funkar för väldigt många? bara för att gå ut och supa på krogen funkar för dig behöver det ju inte funka för alla, det är inte ens alla som är intresserade av att gå ut och festa och varför ska man då leta efter en tjej som har det intresset?

Själv är jag tveksam till krogen om det är något långvarigt man är ute efter (som väl den här tråden egentligen handlar om) och med tanke på formuleringen om att "få till något" tror jag inte det var din plan heller

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk
Föredetting
Skrivet av hunden:

bara för att gå ut och supa på krogen funkar för dig behöver det ju inte funka för alla

Och vem är det nu som tar sig tolkningsfriheter? Senast, och enda gången, jag drack mig påverkad var Augusti 2006.

Allt jag säger är att man behöver lite varation i sin approach, och jag säger inte att det inte funkar med datingsidor. Jag säger bara att den enda gången jag varit ute på riktigt på en evighet ledde till oändligt mycket mer kul än häckande framför datorn. Jag var minst lika förvånad själv.

Sen är det rent generellt enklare att få kontakt med folk ute, folk är mycket mer öppna att diskutera saker i en (håll i er nu) någorlunda oladdad miljö, jämfört med en datingsite där alla tjejer utgår från att alla killar vill ligga. Visst finns det på klubbar också, men det finns gott om kvinnsfolk att prata med som inte har en lång kö till sig.

Annars kan du läsa storyn om hur mitt senaste förhållande kom till någon sida längre bak. Det var inte ett fall av att "gå ut och supa".

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av Fenix:

Bor du i Helsingfors så prova ryska sidan V-Kontakte och ragga lite i Viborg..

Nu förstår jag att du skämtade , men VK är ju facebook i princip, så tanken att en människa sitter o letar
efter förhållande på någons sociala profil är skit roligt för mig xD + tror även att en ikke rysk talande skulle ha de svårt på VK!
om man inte sitter med google översätt , men de skulle ju inte funka så bra...

aja fick mig ett gott garv iaf

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Testpilot
Skrivet av Meantek:

Och vem är det nu som tar sig tolkningsfriheter? Senast, och enda gången, jag drack mig påverkad var Augusti 2006.

Allt jag säger är att man behöver lite varation i sin approach, och jag säger inte att det inte funkar med datingsidor. Jag säger bara att den enda gången jag varit ute på riktigt på en evighet ledde till oändligt mycket mer kul än häckande framför datorn. Jag var minst lika förvånad själv.

Sen är det rent generellt enklare att få kontakt med folk ute, folk är mycket mer öppna att diskutera saker i en (håll i er nu) någorlunda oladdad miljö, jämfört med en datingsite där alla tjejer utgår från att alla killar vill ligga. Visst finns det på klubbar också, men det finns gott om kvinnsfolk att prata med som inte har en lång kö till sig.

Annars kan du läsa storyn om hur mitt senaste förhållande kom till någon sida längre bak. Det var inte ett fall av att "gå ut och supa".

Ber om ursäkt om jag tolkade in lite mycket, blir bara irriterad när man avfärdar något som man kanske inte ens själv provat på och speciellt när jag personligen upplevt motsatsen. Formuleringar som att "gå ut" och "få till det" kopplar jag till krogen och att ligga men jag borde kanske inte anta att det alltid handlar om det.

Formuleringen "Gå ut istället för att sitta på en massa hemsidor" ser jag dock inte riktigt hur man kan tolka det på annat sätt än att hemsidor är värdelösa och att man ska gå ut istället, inte att man ska testa båda två. Ska jag vara ärlig förstår jag inte heller vad som menas att få något "uträttat" så jag antar att vi pratar lite olika språk.

Visa signatur

Kolla gärna in min RGB-LED-ljusstake i galleriet
[Gigabyte GA-Z97MX-Gaming 5][Intel Core i5 4690K][Corsair XMS3 16GB][Asus GeForce RTX 2060 Super Dual Evo OC]

Permalänk

jag är jävligt jobbig av mej, inga tjejer vill ha mej, vad gör jag?

Visa signatur

OKEJ, JA KANSKE ÄR ARG? VEM FAN BRYR SEJ??!!

Permalänk
Föredetting
Skrivet av jackeek_the_bull:

jag är jävligt jobbig av mej, inga tjejer vill ha mej, vad gör jag?

Skaffar skägg.

Visa signatur

Internet of Things. Translation: Anything that connects to the internet, no matter how useless nor how much of a security risk it poses.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Jag är intresserad av en tjej som är 10 år äldre än mig, vi tränar samma pass (typ aerobics/dans och liknande), hon har åkt med mig en gång till träningen och ska kanske åka med mig igen på onsdag.

Hon är 37, jag 27, tidigare har jag alltid haft tjejer några år yngre än mig, då har det varit lätt att stöta på dom då jag känt mig mer självsäker, nu är jag som sagt sugen på den här tjejen istället men jag har absolut ingen aning hur jag ska gå till väga för att inte framstå som en idiot.

Hon brukar ibland fälla kommentarer som tolkas som att hon har någon typ av åldersnoja då hon säger t.ex "när man är så gammal som mig" osv osv. Risken finns ju att hon inte vill ha mig alls pga min låga ålder och jag känner att om jag stöter på henne och hon faktiskt inte är intresserad så är det kört med vänskap också

Skrivet av SueCia:

Hon erbjöd mig att komma över på fika i veckan, plus att hon tyckte vi skulle åka och handla kläder ihop på tisdag, friendzoned eller intresse, det är frågan.

Skrivet av SueCia:

Kom precis hem från en kvälls handlande i Kupolen följt av en kväll hemma hos henne, dock hände ingenting utan vi satt bara o småprata fram till typ 02:00, lär inte bli nå mer med henne än en god vän, menmen, det räcker långt det med, har inte många tjejkompisar.

Skrivet av SueCia:

Det hela tog en ganska oväntad vändning efter träningen igår, hon följde med mig hem på lite film o det ena ledde till det andra så hon sov över

Skrivet av SueCia:

Tänkte uppdatera lite
Jag köpte en lägenhet i början av året, men när jag var på gång o flytta dit så diskuterade vi o vi tyckte det kändes onödigt att flytta dit eftersom vi båda tyckte vi skulle bo ihop, så jag flytta ihop med henne i hennes hus, renoverade lägenheten lite o sen sålde jag av den igen.

Vi har umgåtts varje dag sen mitt senaste inlägg (förutom 2 dagar). Nu ska vi förlova oss på torsdag och allt känns kanon Det går fort fram men jag bryr mig inte, för oss känns det helt rätt.

Dags för ny uppdatering, vi har nu en dotter på 4 månader och funderar på att köpa nytt hus! Lite roligt att hitta den här tråden o läsa sina tidigare inlägg, men historien lär ju följas upp

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dags för ny uppdatering, vi har nu en dotter på 4 månader och funderar på att köpa nytt hus! Lite roligt att hitta den här tråden o läsa sina tidigare inlägg, men historien lär ju följas upp

Grattis. Kul att det går bra för någon haha, hoppas det vänder för min del snart..

Visa signatur

Intel i7 2700k | Asus P8Z77-V PRO | Noctua NH-D14 | Gigabyte GTX 670 | Corsair 8GB LP | Samsung 830 128GB | Define R3 | Corsair HX 650W
Thinkpad X41 | Thinkpad X200 - RIP | Thinkpad X220 | Thinkpad T480s | Fri frakt - Inet.se | Dagens fynd

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dags för ny uppdatering, vi har nu en dotter på 4 månader och funderar på att köpa nytt hus! Lite roligt att hitta den här tråden o läsa sina tidigare inlägg, men historien lär ju följas upp

Fuck , tiden passerar för snabbt asså...:(

MEN STORT JÄKLA GÖTT GRATTIS till dig, önskar dig allt väl

Visa signatur

Sweclockers.se världens bästa sida för alla sorts konspirationsteorier mot ryssar.

Permalänk
Medlem
Skrivet av SueCia:

Dags för ny uppdatering, vi har nu en dotter på 4 månader och funderar på att köpa nytt hus! Lite roligt att hitta den här tråden o läsa sina tidigare inlägg, men historien lär ju följas upp

Känns inte som så länge sedan man läste det första inlägget. Grattis!

Visa signatur

Processor: AMD FX-8350 Grafikkort: AMD Radeon 290 Primärminne: 16 GB Corsair Vengeance Sekundärminne: 1x1TB WD Black 7200RPM, 4x2TB WD Green 5400 RPM

Permalänk
Medlem

Hade en riktigt tråkig dag på jobbet så jag satt och läste lite random trådar i forumet när jag hittade den här. Intressant tråd med många upp och nergångar. Grattis till alla som hittat kärleken och lycka till till alla er som fortfarande letar.

Till er i tonåren som har svårt med tjejer vill jag bara säga att er tid kommer. Under alla miljöombyten som ligger framför er iom högre studier eller jobb så finns massor med chanser att bara råka springa på den rätta.

Personligen skulle jag behöva en liknande tråd "Tråden om att hitta kompisar" om när man närmar sig 30 och flyttat 50 mil från sina befintliga kompisar pga kärlek och jobb :/

Visa signatur

He who hasn't hacked assembly language as a youth has no heart. He who does so as an adult has no brain.
~John Moore